Poging tot een serieus antwoord, ondanks dat dit waarschijnlijk een troll is: je wordt dik als je meer calorieën binnenkrijgt (door eten en drinken) dan dat je verbruikt (bijv. sporten). Stel dat je op een bepaald moment precies evenveel calorieën binnenkrijgt als verbrandt, en daarna 300 kcal extra binnen krijgt, kom je aan. Of dat nou van gezond voedsel of van chips komt. Er is echter een maar. Want naast het feit dat gewone maaltijden gezonder zijn omdat die voedingsstoffen leveren waar je doorgaans meer aan hebt, zorgen die voor een vol gevoel. Hierdoor eet je een gewone maaltijd en daarna niets meer. Chips doet dit meestal niet, waardoor je na die zak chips sneller weer wat gaat eten. Hierdoor krijg je weer extra calorieën binnen en is de kans dus groter dat je aankomt.
Als je de hele dag alleen maar fastfood eet, maar wel ervoor zorgt dat je mee verbruikt dan dat je binnenkrijgt, kun je in principe dun blijven, ja. Dan ben je echter totaal niet gezond, omdat je lichaam bepaalde vitaminen en zo niet binnenkrijgt, die het wel nodig heeft. En dat kan vervelende gevolgen hebben.
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis