Gegroet medemens,
Sinds gisteren heb ik 2 mensen die ver weg wonen verloren uit mijn vriendenkring, een jongen en zijn zus.
Nu is de jongen in deze kwestie een nerdachtig persoon die af en toe last had van depressie en de laatste tijd nogal hard zat te nerdragen tegen meerdere mensen in de spellen die we speelden. De zus heb ik het altijd goed mee kunnen vinden, beter dan de jongen zelfs ivm. de nerdrages die hij had. Zij bleef altijd aardig, ookal vertelde ze wel een aantal dagen terug dat ze depressief was over hoe de familie haar behandelde.
Gisteren kwam ik er opeens achter dat ze me beiden hadden verwijderd en/of geblockt van hun meest gebruikte contactlocaties. (Oftewel: Spelletjes-vriendenlijsten voor de jongen en Social media sites voor de zus) De zus had me enkel geunfriend en niet geblockt, dus ik probeerde verhaal te halen via meerdere kanalen. Reactie: Een block.
Nu heb ik heel normaal geprobeerd een reactie te krijgen (hey wat is er aan de hand bladiebla), maar blijkbaar is er iets zo ernstigs dat er een volledige communicatieblokkade nodig was.
Laatste wat ik tegen die jongen zei was dat ik een spel met iemand anders ging spelen, waarop hij zuchtte op zijn gebruikelijke negatieve manier en zei dat hij dan wel iets anders ging zoeken om te doen.
Laatste wat ik de zus had verteld was dat ik over haar had gedroomd. (Deze had ik vroeg in de ochtend via whatsapp gestuurd zodat ik m niet zou vergeten, ze heeft hem later wel binnengehad en gezien maar er niet op gereageerd.)
Overigens was de droom normaal, en heeft ze zelf ook wel eens verteld over een droom die ze over mij heeft gehad. (Dus het lijkt me sterk dat ze daar zo geshockeerd van was).
Het vreemde ervan vind ik dat ze me allebei tegelijk hebben geblokkeerd. Ze hadden namelijk heel vaak ruzie met elkaar en de timing lijkt me gewoon te toevallig om ongerelateerd te zijn. Een andere vriend grapte dan nog dat de jongen dan wss uit woede op de accounts van de zus was gegaan en mij daarop geblokkeerd zou hebben, maar dat betwijfel ik aangezien zij nog wel zelf actief was op twitter.
Heeft iemand anders ervaring met mensen die spontaan een volledige communicatieblokkade hadden opgezet? Of inzicht op een mogelijke reden voor het verbreken van contact op zo'n extreme manier? Of misschien advies om achter de reden te komen?
Want op deze manier kan ik er geen hout van snijden, het is pas dag twee, maar ik betwijfel dat er binnenkort nog verandering in zal komen.
Grgr
tl;dr:
Twee mensen, tevens familie van elkaar, verbreken spontaan contact met mij en zetten een communicatieblokkade op zonder er een enkel woord aan vuil te maken. Ik weet niet waarom en zou dit graag willen weten.