abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juni 2012 @ 12:55:56 #1
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_112341985
Gegroet medemens,

Sinds gisteren heb ik 2 mensen die ver weg wonen verloren uit mijn vriendenkring, een jongen en zijn zus.
Nu is de jongen in deze kwestie een nerdachtig persoon die af en toe last had van depressie en de laatste tijd nogal hard zat te nerdragen tegen meerdere mensen in de spellen die we speelden. De zus heb ik het altijd goed mee kunnen vinden, beter dan de jongen zelfs ivm. de nerdrages die hij had. Zij bleef altijd aardig, ookal vertelde ze wel een aantal dagen terug dat ze depressief was over hoe de familie haar behandelde.

Gisteren kwam ik er opeens achter dat ze me beiden hadden verwijderd en/of geblockt van hun meest gebruikte contactlocaties. (Oftewel: Spelletjes-vriendenlijsten voor de jongen en Social media sites voor de zus) De zus had me enkel geunfriend en niet geblockt, dus ik probeerde verhaal te halen via meerdere kanalen. Reactie: Een block.
Nu heb ik heel normaal geprobeerd een reactie te krijgen (hey wat is er aan de hand bladiebla), maar blijkbaar is er iets zo ernstigs dat er een volledige communicatieblokkade nodig was.

Laatste wat ik tegen die jongen zei was dat ik een spel met iemand anders ging spelen, waarop hij zuchtte op zijn gebruikelijke negatieve manier en zei dat hij dan wel iets anders ging zoeken om te doen.
Laatste wat ik de zus had verteld was dat ik over haar had gedroomd. (Deze had ik vroeg in de ochtend via whatsapp gestuurd zodat ik m niet zou vergeten, ze heeft hem later wel binnengehad en gezien maar er niet op gereageerd.)
Overigens was de droom normaal, en heeft ze zelf ook wel eens verteld over een droom die ze over mij heeft gehad. (Dus het lijkt me sterk dat ze daar zo geshockeerd van was).

Het vreemde ervan vind ik dat ze me allebei tegelijk hebben geblokkeerd. Ze hadden namelijk heel vaak ruzie met elkaar en de timing lijkt me gewoon te toevallig om ongerelateerd te zijn. Een andere vriend grapte dan nog dat de jongen dan wss uit woede op de accounts van de zus was gegaan en mij daarop geblokkeerd zou hebben, maar dat betwijfel ik aangezien zij nog wel zelf actief was op twitter.

Heeft iemand anders ervaring met mensen die spontaan een volledige communicatieblokkade hadden opgezet? Of inzicht op een mogelijke reden voor het verbreken van contact op zo'n extreme manier? Of misschien advies om achter de reden te komen?

Want op deze manier kan ik er geen hout van snijden, het is pas dag twee, maar ik betwijfel dat er binnenkort nog verandering in zal komen.

Grgr

tl;dr:
Twee mensen, tevens familie van elkaar, verbreken spontaan contact met mij en zetten een communicatieblokkade op zonder er een enkel woord aan vuil te maken. Ik weet niet waarom en zou dit graag willen weten.
pi_112342086
Kan van alles zijn en het hoeft niet jouw schuld te zijn.
Steek er geen energie in. Ze hebben het contact verbroken om een reden, en ze willen die reden kennelijk niet tegen jou zeggen. Als ze ooit weer contact willen, nemen ze zelf wel contact op.
Move on.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_112342122
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 12:55 schreef -0mega- het volgende:

tl;dr:
Twee mensen, tevens familie van elkaar, verbreken spontaan contact met mij en zetten een communicatieblokkade op zonder er een enkel woord aan vuil te maken. Ik weet niet waarom en zou dit graag willen weten.
Klinkt ontzettend kinderachtig. Ik zou zeggen; bel ze op, en als ze je niet te woord willen staan sodemieteren ze maar op, toch? Niets zo fout als niet zeggen wat je dwars zit, negeren is zo makkelijk en inefficient.
pi_112342448
Sop, gaarkoken, doorgaan met je leven.
Ja doei.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 13:16:29 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_112342517
De ene is kwaad op je, de andere is solidair.
Hun probleem, niet jouwe van maken.
Ze zijn geschiedenis voor jou.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_112342746
En jij wilt nog vrienden zijn met zulke mensen?

Laten vallen en betere zoeken!
The Idler wheel is wiser than the driver of the screw,
And whipping cords will serve you more than ropes will ever do
pi_112342829
Ik zou ze lekker in hun sop gaar laten koken en lekker concentreren op andere mensen graag of niet hoor.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 13:36:13 #8
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_112343083
Valt me op dat de reacties hier tot dusver voor het grootste deel niet erg afwijken van m'n eigen gedachtengang.
Om ze meteen als geschiedenis te beschouwen of ze te laten vallen gaat me nog net iets te ver. Dit was het laatste wat ik ermee wou doen (een topic openen op fok voor eventuele behulpzame reacties :')) en ik zal er dan verder ook weinig tot geen energie meer insteken.

Als ze in de toekomst zelf opeens weer contact opzoeken zal ik er wel open voor staan mits ik de reactie die ze dan geven adequaat vind. ( :'))

[ Bericht 6% gewijzigd door -0mega- op 02-06-2012 13:41:44 ]
pi_112343784
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:36 schreef -0mega- het volgende:
Valt me op dat de reacties hier tot dusver voor het grootste deel niet erg afwijken van m'n eigen gedachtengang.
Om ze meteen als geschiedenis te beschouwen of ze te laten vallen gaat me nog net iets te ver. Dit was het laatste wat ik ermee wou doen (een topic openen op fok voor eventuele behulpzame reacties :')) en ik zal er dan verder ook weinig tot geen energie meer insteken.

Als ze in de toekomst zelf opeens weer contact opzoeken zal ik er wel open voor staan mits ik de reactie die ze dan geven adequaat vind. ( :'))
Hoe lang kende je ze al?
  zaterdag 2 juni 2012 @ 14:07:42 #10
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_112344034
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hoe lang kende je ze al?
2-3 jaar ongeveer
  zaterdag 2 juni 2012 @ 14:12:54 #11
365231 Fera
Fire & Blood
pi_112344179
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:36 schreef -0mega- het volgende:

Dit klinkt heel verstandig, niets meer aan doen. Wel klote voor je TS, vooral omdat je ze toch een aantal jaren kende en ze zonder uitleg zichzelf uit je leven verwijderen. Dan kun je het eventueel ook niet echt afsluiten voor jezelf.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_112345073
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:07 schreef -0mega- het volgende:

[..]

2-3 jaar ongeveer
Niet zo lang dus. Aan zulke "vrienden" heb je niks. Blijkbaar heb je je in ze vergist en zijn ze de moeite niet waard ;)
pi_112351773
Ik zou er geen energie meer insteken. Jij hebt geprobeerd om weer met hun in contact te komen en te vragen wat er aan de hand is. Ze reageren niet dus kennelijk hebben ze geen behoefte meer aan contact. Als ik jou was zou ik het inniatief bij hun laten. Als ze daar behoefte aan hebben nemen ze wel weer contact op.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:26:25 #14
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_112351826

[ Bericht 100% gewijzigd door Waaghals op 02-06-2012 18:43:38 ]
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:28:04 #15
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_112360371
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:25 schreef kijkmij het volgende:
Ik zou er geen energie meer insteken. Jij hebt geprobeerd om weer met hun in contact te komen en te vragen wat er aan de hand is. Ze reageren niet dus kennelijk hebben ze geen behoefte meer aan contact. Als ik jou was zou ik het inniatief bij hun laten. Als ze daar behoefte aan hebben nemen ze wel weer contact op.
Dit is ook wat ik nu gedaan heb, ik zie wel wat er van komt.

Bedankt voor de reacties allemaal. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')