Godverdomme wat een mongolen weer in de politiek. Waarom pakken ze bouw maffia nooit eens aan ? Wat zal dit nou helpen aan woning tekortquote:AMSTERDAM - Verhuurders mogen de huurprijs voor huishoudens met een inkomen tussen 33.000 en 43.000 euro met 1 procent extra laten stijgen bovenop de inflatie. De ministerraad stemde vandaag in met het voorstel van minister Spies.
Door een extra huurverhoging toe te staan wil het kabinet de doorstroming op de woningmarkt bevorderen. De maatregel moet vanaf 2013 gaan gelden voor woningen buiten de vrije sector, zogenoemde gereguleerde huurwoningen.
Huurprijs voor hogere inkomens mag zelfs 5 procent stijgen
Eerder stemde de Tweede Kamer al in dat huishoudens met inkomens boven 43.000 euro een stijging van 5 procent bovenop inflatie mogen krijgen. De maatregelen komen voort uit het begrotingsakkoord voor 2013.
Verhuurders die dergelijke verhogingen overwegen kunnen bij de Belastingdienst een verklaring krijgen of de huurder binnen deze inkomensgroepen valt.
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:57 schreef dr.dunno het volgende:
Als je echt beweging wilt moet je niet 1% boven inflatie maar 20% doen, specifiek voor dat ene huurcontract (dus niet voor de opvolgende huurder), dan trekt de koopwoningmarkt ook vanzelf vlot (als banken tenminste worden gedwongen hypotheken op een normale manier te verschaffen).
Aan de andere kant willen we natuurlijk weer niet dat het ambtenarenapparaat moet gaan groeien door dit soort regels.
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
En waar moeten die 'grootverdieners' dan eigenlijk naar toe? Ze krijgen niet eens een hypotheek van de banken
www.funda.nlquote:
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:03 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
www.funda.nl
kijk maar eens hoe lang huizen te koop staan.
als er maar vaak genoeg mensen aan de deur kloppen met een beperkt budget en kopers die bereid zijn de huidige te hoge prijzen te betalen niet kopen, dalen de prijzen vanzelf, plus de banken kunnen ook beleidsregels opgelegd krijgen over de acceptatie.
Huizen staan vooral lang te koop omdat deze regering geen zekerheid biedt over wat er gaat gebeuren qua regelgeving op de woningmarkt.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:03 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
www.funda.nl
kijk maar eens hoe lang huizen te koop staan.
als er maar vaak genoeg mensen aan de deur kloppen met een beperkt budget en kopers die bereid zijn de huidige te hoge prijzen te betalen niet kopen, dalen de prijzen vanzelf, plus de banken kunnen ook beleidsregels opgelegd krijgen over de acceptatie.
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
Is dat dan voor >43K 1% + 5% + de gewone verhoging van 2%?
Ze kunnen beter zeggen, lever je geld allemaal maar in, en dan bepalen wij wel wat je per week krijgt.
In Wielwijk in Dordrecht.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat een ongekende triestheid weer![]()
Zorg eerst eens dat je met dat soort salarissen iets anders kan kopen dan een afgedankt flatje in een kansenwijk.
Ja, zeker als je een auto van de zaak hebt zie je er al gauw over.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:35 schreef kijkmij het volgende:
Tussen ¤ 33.000 en ¤ 43.000 groot verdiener? Meer dan ¤ 100.000 dat noem ik groot verdiener. Dit is iets boven modaal.
Inderdaad en het vervelende is dat je er geen huis mee koopt of iets kan huren in de vrije sector. De belastingdienst beschouwt het als inkomen maar de bank niet.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, zeker als je een auto van de zaak hebt zie je er al gauw over.˛
Dat gaat wel gebeuren, maar dat moet geleidelijk. Teveel mensen komen anders meteen in de serieuze problemen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
Waarom wordt de hypotheekrenteaftrek eigenlijk niet afgeschaft?
Het is blijkbaar niet de bedoeling dat werkende mensen nog iets overhouden...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:39 schreef monkyyy het volgende:
33.000 - 43.000 bruto is een grootverdiener?
Precies. Ik heb de afgelopen jaren ook al niet een fatsoenlijke salarisverhoging gehad. We iets, maar de kosten van de dagelijke dingen (boodschappen, verzekeringen, brandstof, gas, water, licht) zijn harder gestegen dan mijn salaris. Dus ten opzichte van 4-5 jaar geleden hou ik minder over. Maar ik hou gelukkig nog over en kan ook iedere maand sparen. Er zijn er genoeg die hard werken en de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen. Ik denk wel eens hoe lang pikken de mensen dit nog? Maar ja ik ben ook zo iemand die er wel over moppert, vervolgens gewoon betaald en weer over tot de orde van de dag.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:45 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Het is blijkbaar niet de bedoeling dat werkende mensen nog iets overhouden...Tering zeg, het leven gaat komende tijd onbetaalbaar worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |