pas je aan autistquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:13 schreef Dr.Sexy het volgende:
Want iedereen wil op elk apparaat de zelfde ervaring.... nope.
En sowieso windhoos die nu vrijwel alles voor je gaat bepalenKan net zo goed naar 1940 Duitsland gaan verhuizen.
Want zo was Windows eerst?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:05 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Een OS moet zich aanpassen naar mijn wensen, niet andersom
Het was al barre slecht en nou wordt het NOG slechter. En niet alleen voor de eindgebruikers maar ook voor de beheerders en andere pro's die er mee moeten werken.quote:
Huilie.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:17 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Het was al barre slecht en nou wordt het NOG slechter. En niet alleen voor de eindgebruikers maar ook voor de beheerders en andere pro's die er mee moeten werken.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:34 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Zal best. We zullen zien waar dit eindigt.
Je kunt ook veelgebruikte apps aan je taskbar pinnen. Hoef je niet naar metro.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behalve dan dat je wel steeds terug naar Metro moet om een programma te starten. Al met al lijkt me de ervaring nogal schizofreen.
Als je een hybride systeem hebt zie ik de voordelen welquote:Windows 8 RT begrijp ik wel, maar waarom Metro ook zo prominent in de normale versie van Windows 8 zit is me niet helemaal duidelijk.
Dat snap ik. Maar om een applicatie te starten die je niet dagelijks gebruikt, moet je wel uit de desktopomgeving breken. En dat zal uiteindelijk in de praktijk denk ik toch best vaak voorkomen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:11 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Je kunt ook veelgebruikte apps aan je taskbar pinnen. Hoef je niet naar metro.
Ik snap echt niet dat het geen optie is om standaard naar de desktop te booten met behoud van het startmenu. Metro als losse applicatie voor mensen die daar behoefte aan hebben komt op mij een stuk logischer over dan de huidige opzet.quote:Als je een hybride systeem hebt zie ik de voordelen wel
Maar de vraag is dan ook weer is dat echt zo erg? Stel je voor dat bedrijven voor elk van die OS's een apart programma moeten schrijven. Het zou mooi zijn als Windows zou werken als Linux, met distro's. Zodat je zelf kan bepalen hoe het eruit ziet. Kenners met Gentoo/Arch normale gebruikers Ubuntu/Fedora etc.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is nou het monopolie waar Microsoft zo hard aan heeft gewerkt. In de jaren '80 had je nog allerlei aanbieders van verschillende besturingssystemen. Voor consumenten had je toen de Mac met MacOS, Atari met TOS/GEM, Amiga met AmigaOS enzovoorts. En voor professionals had je allerlei Unix workstations (Irix, Solaris, NextStep, HP-UX, AIX etc.). Dat is nu allemaal weggevaagd door één systeem: Microsoft Windows.
Het is te hopen dat de telefoon/tabletmarkt niet hetzelfde lot beschoren is als de PC-markt wat dit betreft.
Ja dit. Waarom zijn ze zo gebrand om het start menu eruit te halen. Ik heb er echt een hekel aan dat als ik een programma wil zoeken dat mijn hele beeldscherm in een keer veranderd als ik op de windowsknop druk.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar om een applicatie te starten die je niet dagelijks gebruikt, moet je wel uit de desktopomgeving breken. En dat zal uiteindelijk in de praktijk denk ik toch best vaak voorkomen.
[..]
Ik snap echt niet dat het geen optie is om standaard naar de desktop te booten met behoud van het startmenu. Metro als losse applicatie voor mensen die daar behoefte aan hebben komt op mij een stuk logischer over dan de huidige opzet.
Waarom vasthouden aan de desktop, ik doe eigenlijk bijna alles via de metro interface. De desktop interface gebruik ik eigenlijk amper.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar om een applicatie te starten die je niet dagelijks gebruikt, moet je wel uit de desktopomgeving breken. En dat zal uiteindelijk in de praktijk denk ik toch best vaak voorkomen.
[..]
Ik snap echt niet dat het geen optie is om standaard naar de desktop te booten met behoud van het startmenu. Metro als losse applicatie voor mensen die daar behoefte aan hebben komt op mij een stuk logischer over dan de huidige opzet.
Omdat dat de omgeving is waarin de meeste applicaties draaien.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:51 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarom vasthouden aan de desktop
Yay voor multitasken en meerdere vensters openhebben.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:51 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarom vasthouden aan de desktop, ik doe eigenlijk bijna alles via de metro interface. De desktop interface gebruik ik eigenlijk amper.
Klopt dat is technisch gezien, dat is denk ik ook de enige reden waarom de desktop omgeving nog bestaat. ik bekijk het vannuit functioneel perspectiefquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat dat de omgeving is waarin de meeste applicaties draaien.
Ja, dat is echt heel erg, want een monopolie draait alle innovatie de nek om. Als er meerdere platformen waren geweest, was het de normaalste zaak geworden om crossplatform te ontwikkelen. Dan was de ontwikkeling op dat gebied ook veel verder geweest dan nu het geval is. Nog los van het feit dat besturingssystemen zelf veel geavanceerder waren geweest dan nu omdat ze met elkaar hadden moeten concurreren.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Maar de vraag is dan ook weer is dat echt zo erg? Stel je voor dat bedrijven voor elk van die OS's een apart programma moeten schrijven. Het zou mooi zijn als Windows zou werken als Linux, met distro's. Zodat je zelf kan bepalen hoe het eruit ziet. Kenners met Gentoo/Arch normale gebruikers Ubuntu/Fedora etc.
Maar de realiteit is dus dat je je computer aan zet, altijd in Metro terecht komt en vervolgens een programma start waarmee je 9 van de 10 keer weer in de desktop belandt. Waarom dan niet gelijk booten naar de desktop? En als je dan toch in de desktop zit, waarom moet dan je hele beeld worden gevuld met Metro op het moment dat je een andere desktopapplicatie wil openen?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Klopt dat is technisch gezien, dat is denk ik ook de enige reden waarom de desktop omgeving nog bestaat. ik bekijk het vannuit functioneel perspectief
Omdat gebruikers gewent moeten raken aan de metro interface (daar wil MS naartoe). Daarnaast moeten programmeurs getriggerd worden om voor de metro interface applicaties te ontwikkelen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar de realiteit is dus dat je je computer aan zet, altijd in Metro terecht komt en vervolgens een programma start waarmee je 9 van de 10 keer weer in de desktop belandt. Waarom dan niet gelijk booten naar de desktop? En als je dan toch in de desktop zit, waarom moet dan je hele beeld worden gevuld met Metro op het moment dat je een andere desktopapplicatie wil openen?
Dat is leuk voor je mail, een agenda of een lijstje met dingen die je nog moet doen, maar ik heb m'n twijfels over hoe handig Metro is voor echte applicaties als Photoshop, Visual Studio of zelfs Office. Het probleem is ook dat dat soort applicaties nooit op je telefoon of zelfs tablet kunnen draaien, omdat de hardware daar gewoon ontoereikend voor is in de meeste gevallen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Windows 8 is een transitie van desktop naar metro, de desktop interface gaat echt verdwijnen.
Het is prettig als alle applicaties in de toekomst op je Windows 8 laptop kunnen draaien en op je Windows 8 tablet en wellicht Windows Phone.
Wel toch? Ik dacht dat MS heeft gezegd dat op de Surface met ARM-chip en Windows 8 RT straks ook Office komt te draaien?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
het feit dat zelfs Microsoft zelf het niet voor elkaar krijgt een Metro versie van Office te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |