Het enige wat mij is gelukt is het héle spotje uit het gestucte plafond trekken, maar dat gaf nog steeds geen enkele oplossing hoe nu die eigenlijke lamp te vervangen...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:34 schreef A-mineur het volgende:
Bij mijn spotjes kun je die hele binnenste ring er gewoon uit trekken die zit bij mijn spotjes geklikt.
Geen glasplaatje voor de lamp, inderdaad. Zuignapje??? Nooit van gehoord (en nee, uiteraard heeft Meneer de Aannemer niks in die geest achtergelaten...)quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:28 schreef RanTheMan het volgende:
er zit geen glasplaatje voor de lamp? in dat geval met zo'n zuignapje op de lamp zelf.. Bij elke inbouwset krijg je dr 1, dus als je aannemer sympathiek is geweest had hij je er 1 achter gelaten
Het is me gelukt om het hele armatuur eruit te prutsen (met vallend stucwerk als bijkomstigheidquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:38 schreef JerryLee het volgende:
Het gehele armatuur zit geklemd met een dubbele veer .
Misschien makkelijker om het geheel eruit te trekken,dan kan je ook zien hoe het erboven zit,dan in het licht te staren (Zeker als konijn0
Er zit ook nog wel eens een borgring van verenstaal voor het lampje ,wat je eerst moet verwijderen voor het lampje loskomt .
aardappelschilmesje /eruit wippenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het is me gelukt om het hele armatuur eruit te prutsen (met vallend stucwerk als bijkomstigheid), maar heb echt geen idee hoe die zaak in elkaar zit.
'Borgring van verenstaal'? er zit wel een ring voor het het lampje inderdaad.
Hoe maak je die ring los?
bouwmarktquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Okee, dank jongens! Ik ga het vanmiddag eens even proberen.
Bij-de-weg, waar kun je die LED-lampen voor een redelijke prijs scoren?
zorg wel dat je dezelfde type lamp scoort, anders krijg je zeker kleurverschil.. Maar in de bouwmarkt hebben ze die zuignapjes ook wel, handig voor de volgende keer. En als je in de hofstad woont, ik heb er hier wel 30 liggen denk ikquote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Okee, dank jongens! Ik ga het vanmiddag eens even proberen.
Bij-de-weg, waar kun je die LED-lampen voor een redelijke prijs scoren?
Helaas, Utrecht hier...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:46 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
zorg wel dat je dezelfde type lamp scoort, anders krijg je zeker kleurverschil.. Maar in de bouwmarkt hebben ze die zuignapjes ook wel, handig voor de volgende keer. En als je in de hofstad woont, ik heb er hier wel 30 liggen denk ik
zou kunnen dat de spaarlamp / TL ( 1 pot nat ) toch een spanningspiek het stroomnet op slingert wat de LED lampjes niet kunnen opvangen..quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:16 schreef CafeRoker het volgende:
Ik heb er ook veel gezeik mee gehad. Een TL of een spaarlamp op dezelfde groep schijnt dit soort problemen te kunnen opleveren. Geen idee of het klopt, maar is dat bij jou misschien ook het geval?
Kan hier niet het geval zijn, want de badkamer (vijf ledlampjes, waarvan nu dus ééntje kaduuk) en de WC (gewone gloeilamp van 40 W, werkt al - ik maak geen grapje! - 20 jaar) zitten op een aparte groep (vraag maar niet waarom, is een van die dingetjes waar ik niet zo blij mee ben omdat de belasting op de andere groepen dus veel groter is...).quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zou kunnen dat de spaarlamp / TL ( 1 pot nat ) toch een spanningspiek het stroomnet op slingert wat de LED lampjes niet kunnen opvangen..
hmm kwa afmetingen zal het redelijk gestandaard zijn denk ik :-)quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:17 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Kan hier niet het geval zijn, want de badkamer (vijf ledlampjes, waarvan nu dus ééntje kaduuk) en de WC (gewone gloeilamp van 40 W, werkt al - ik maak geen grapje! - 20 jaar) zitten op een aparte groep (vraag maar niet waarom, is een van die dingetjes waar ik niet zo blij mee ben omdat de belasting op de andere groepen dus veel groter is...).
Wat betreft zomaar een GU10-pootje bij de Ikea halen - zou ik wel willen, maar het armatuur is volledig om het pitje heengebouwd. Moet dus exact dezelfde maten hebben als dat obscure kapotte lampje. Wat ik zoal op het internet kon vinden voldeed niet.
Heb mijn hele huis voorzien van LED verlichting. Op een paar GU10 spots (slechte serie) na is er in 3 jaar tijd nog nooit een lamp kapot gegaan.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Spaarlampen. LED-lampen. Peperduur en doen nooit wat ze beloven.![]()
Mijn ouderwetsche gloeilampjes branden altijd jáááááren...
Waarom niet alle GU10 lampen vervangen voor LED lampen van de Ikea. Komt mooi warm licht vanaf.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Mijn fototoestel is op het moment ook stuk, maar hierbij de gegevens die OP het lampje staan:
GU10 18LED
230V 0,9W
3000K (dus warm wit licht)
PO110513
Dat laatste is een serienummer wat ook op het armatuur staat, wat van het vage merk RoHS schijnt te zijn. Volgens een van de leveranciers die ik gebeld heb een Frans merk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |