abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112301347
AMSTERDAM - Het Stuxnetvirus is inderdaad door de VS en Israël geïnitieerd en kwam door een fout naar buiten. President Obama besloot ondanks het lek de cyberaanvallen op Iran door te zetten.

Dat schrijft The New York Times op basis van interviews met Amerikanen, Europeanen en Israëliërs die betrokken waren bij Stuxnet en de Amerikaanse aanvallen.

Het virus zou ontwikkeld zijn onder president George Bush, maar is pas gebruikt onder het bewind van Obama. In de zomer van 2010 lekte het virus volgens de bronnen per ongeluk uit door een programmeerfout.

.Het doel van Stuxnet is altijd geweest om het nucleaire programma van Iran aan te vallen. Obama zou zich na het lek afgevraagd hebben of deze missie in gevaar was gekomen, maar besloot uiteindelijk toch door te gaan.

In de weken na het lek werd Iran getroffen door een nieuwe versie van Stuxnet. Uiteindelijk werd 20 procent van alle centrifuges in de nucleaire faclititeit in Natanz uitgeschakeld door het virus.

Iran en diverse experts hebben altijd al het vermoeden geuit dat de Verenigde Staten en Israël achter Stuxnet zaten. De diverse bronnen bevestigen dit nu aan de Amerikaanse krant.

Als dit zo is dan mag amerika hierop veroordeeld worden vind ik want is het andersom dan kreeg Iran heel de VN over zich heen en dit mag dus klaarblijkelijk wel? :') Hypocriet gedoe
pi_112301474
Zolang het geen Republikein is is het goed.
pi_112301513
What else is new? Amerika 'mag' al tientallen jaren zomaar hun gang gaan.
pi_112301615
quote:
De diverse bronnen bevestigen dit nu aan de Amerikaanse krant.

gelukkig weten we niet of ze omgekocht zijn, er baat bij hebben dat amerika het zwarte gemaakt wordt etc, etc,etc...

pi_112301705
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:50 schreef RolStaart-Beer het volgende:
What else is new? Amerika 'mag' al tientallen jaren zomaar hun gang gaan.
Amerika denkt dat ze het stoerste jongetje vd klas zijn, maar meestal zijn die 20 jaar later de grootste losers. We zullen het zien
Die gaan binnenkort hopelijk zo hard op hun muil. Ik kan niet wachten!
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_112302416
Prachtig toch. In plaats van bombarderen een cyberaanval.

Oké, en een paar opgeblazen Iraanse wetenschappers.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_112302538
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:44 schreef Geester het volgende:

Als dit zo is dan mag amerika hierop veroordeeld worden vind ik want is het andersom dan kreeg Iran heel de VN over zich heen en dit mag dus klaarblijkelijk wel? :') Hypocriet gedoe
Serieuze vraag? Ooit gehoord van het concept 'macht'?
pi_112302560
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:15 schreef waht het volgende:
Prachtig toch. In plaats van bombarderen een cyberaanval.

Oké, en een paar opgeblazen Iraanse wetenschappers.
Nee, het komt in de plaats van internationale rechtsorde, niet van bombarderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_112302721
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het komt in de plaats van internationale rechtsorde, niet van bombarderen.
We zijn nog lang niet bij internationale rechtsorde. Dit station heet 'fragiele samenhang van naties die zo nu en dan met elkaar praten, hetgeen een verbetering is maar wat nog geen internationale rechtsorde inhoudt'.
pi_112302763
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:18 schreef waht het volgende:

[..]

Serieuze vraag? Ooit gehoord van het concept 'macht'?
Jazeker.

Ik trap mensen ook zonder pardon hun bek in als ze niet naar me luisteren. Mij zul je hier ook niet over horen.
pi_112302784
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:55 schreef new_moon het volgende:

[..]

Amerika denkt dat ze het stoerste jongetje vd klas zijn, maar meestal zijn die 20 jaar later de grootste losers. We zullen het zien
Die gaan binnenkort hopelijk zo hard op hun muil. Ik kan niet wachten!
:')
pi_112302813
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:24 schreef MeneertjeKnorrepot het volgende:

[..]

Jazeker.

Ik trap mensen ook zonder pardon hun bek in als ze niet naar me luisteren. Mij zul je hier ook niet over horen.
Redelijk dom, aangezien hier een nationale rechtsorde is.
pi_112302821
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:23 schreef waht het volgende:

[..]

We zijn nog lang niet bij internationale rechtsorde. Dit station heet 'fragiele samenhang van naties die zo nu en dan met elkaar praten, hetgeen een verbetering is maar wat nog geen internationale rechtsorde inhoudt'.
De IAEA is nou juist een uitstekend voorbeeld van een instituut van de internationale rechtsorde, hoewel die gecorrumpeerd wordt.
pi_112302830
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:23 schreef waht het volgende:

[..]

Internationale rechtsorde = enigszins geregisseerde chaos.

Er is geen baas, geen scheidsrechter. Maar oordelen, dat gebeurt natuurlijk wel. Je kunt maar zoveel vijanden hebben. Op een zeker punt is eerder genoemde macht niet meer voldoende.
pi_112302871
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:25 schreef waht het volgende:

[..]

Redelijk dom, aangezien hier een nationale rechtsorde is.
Dom? Ik type dit niet vanuit een celletje, dus ik ben het niet met je eens.

We hadden het over macht volgens mij. En macht is weinig meer dan het benutten van de ruimte die je krijgt om je zin te krijgen.
pi_112303158
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:27 schreef MeneertjeKnorrepot het volgende:

[..]

Dom? Ik type dit niet vanuit een celletje, dus ik ben het niet met je eens.

We hadden het over macht volgens mij. En macht is weinig meer dan het benutten van de ruimte die je krijgt om je zin te krijgen.
Wetshandhaving?
pi_112303305
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:35 schreef waht het volgende:

[..]

Wetshandhaving?
200 kerels met stokken en stenen in een willekeurige straat.

Dat is macht. Macht kun je op elk moment grijpen. Vasthouden is een tweede, en daarin zijn onze nationale overheden uiteindelijk een stuk bedrevener dan anderen. Hebben ook veel meer middelen tot hun beschikking om die macht te projecteren natuurlijk.

Ofwel: uiteindelijk zullen er genoeg agenten op de been zijn om de macht weer terug te grijpen, daar ter plaatse.

Macht ligt niet in wetboeken, instituten of parlementen, maar gewoon op straat... Daar waar menig hond pleegt te schijten.

Vies is dat trouwens.
pi_112303870
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:44 schreef Geester het volgende:
Niks nieuws. Zelfde met Amerikaanse drones boven Pakistan. Een ander land zou het eens moeten wagen zonder toestemming een drone boven Amerika te laten snorren...
Ja, ik generaliseer.
pi_112310631
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:25 schreef nikk het volgende:

[..]

:')
inderdaad het is om te huilen..
  vrijdag 1 juni 2012 @ 15:56:58 #20
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_112310806
Wel een bizarre gedachte dat er achter bepaalde ip-adressen en servers gewoon de aansturing zit voor nucleaire centrifuges.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_112311380
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:56 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Wel een bizarre gedachte dat er achter bepaalde ip-adressen en servers gewoon de aansturing zit voor nucleaire centrifuges.
Hoezo? Zou toch ook via een usb-stick gedaan kunnen zijn?
Ja, ik generaliseer.
pi_112313340
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:11 schreef Northside het volgende:

[..]

was het toch ook? had ik ergens voorbij zien komen
pi_112314946
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:11 schreef Northside het volgende:

[..]

Toch vraag ik me af waarom je als het echt veilig moet je het niet fysiek scheidt. Timmer gewoon het netwerk dicht, gewoon geen usbpoorten en geen internetuitgangen, en een ander netwerk met andere kabels voor de minder gevoelige toepassingen. Dan moet je even een ander apparaat gebruiken voor een mailtje naar buiten, so what? Een paar extra computers lijkt me goedkoper dan al die hardcore beveiligingen.
pi_112315106
Bron?

Ben ik de enige die dit verhaal niet geloofd?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:49:17 #25
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_112315161
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Toch vraag ik me af waarom je als het echt veilig moet je het niet fysiek scheidt. Timmer gewoon het netwerk dicht, gewoon geen usbpoorten en geen internetuitgangen, en een ander netwerk met andere kabels voor de minder gevoelige toepassingen. Dan moet je even een ander apparaat gebruiken voor een mailtje naar buiten, so what? Een paar extra computers lijkt me goedkoper dan al die hardcore beveiligingen.
Dat is ook wel gangbaar hoor. Maar elk systeem heeft toch gaten, want dat noemt men functionaliteit. Iemand zal toch de clearance moeten hebben om software op die systemen te zetten.

Veel denken dat het virus er is geplant door een insider, niet dat het door normale verspreiding naar de enrichment plant is gekomen...

Maar goed, inderdaad had de security sterker gemoeten :P
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')