Klopt natuurlijk, de SP gaat dat echt niet in haar eentje doen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:27 schreef Maxerazzi het volgende:
Als ik even twee boeken mag aanraden:
Tony Judt - Ill Fares the Land
Richard Wilkinson - The Spirit Level: Why Equality Is Better for Everyone
Gaan beiden over het feit dat er eerst een mentaliteitsverandering in de westerse maatschappijen moet plaatsvinden, wil je de verzorgingsstaat in stand houden.
quote:Een derde buitenstaander, VVD-prominent Hans Wiegel, is juist positief. Hij kent de SP en was als informateur in Noord-Brabant degene die daar het college van Gedeputeerde Staten smeedde. Daarin werken de VVD, het CDA en de SP nu samen. Wiegel denkt dat de SP in een kabinet kan belanden. „Je ziet dat ze gematigder zijn in hun toonzetting om geen partij uit te sluiten. Ze roepen niet de hele tijd van: ‘dat willen we niet, dat doen we niet’.”
Een verstandige tactiek, volgens de VVD’er. „De SP schuifelt voorzichtig richting de macht. Alleen al van de gedachte dat de SP in de regering komt, word ik heel vrolijk. Het is weer eens iets anders.” Samen met de VVD bijvoorbeeld? Wiegel: „Tot nu toe hebben ze elkaar nog niet uitgesloten.” Roemer: „Samenwerken met de PvdA ligt meer voor de hand. Maar het kan ook met de VVD en hiervoor geldt weer: je weet nooit hoe het gaat lopen.”
Ik ook, maar dat geeft niet. Als de SP gaat meeregeren en zich matigt beweegt Nederland zich wat naar links als geheel. Het is dan logisch dat er zich ook van linkerzijde weer een oppositie gaat vormen die radicaler is.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 08:55 schreef Gewas het volgende:
"In theorie zijn wij een sociaaldemocratische partij"
Dit bevalt mij niet... Al had ik dit een idee al een tijdje.
Dat idee kreeg ik ook en het bevalt mij wel. Ik heb begrepen dat ze woensdag met een partijprogramma komen, dat wacht ik eerst maar eens af.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 08:55 schreef Gewas het volgende:
"In theorie zijn wij een sociaaldemocratische partij"
Dit bevalt mij niet... Al had ik dit een idee al een tijdje.
Momenteel is het congres (ook te volgen via de website en politiek24), ik heb een uitnodiging gekregen voor de regionale vergaderingen waarvan de eerste is voor het concept verkiezingsprogramma, de 2e voor de aangepaste versie en eind juni weer een landelijk congresquote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:36 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Dat idee kreeg ik ook en het bevalt mij wel. Ik heb begrepen dat ze woensdag met een partijprogramma komen, dat wacht ik eerst maar eens af.![]()
http://www.sp.nl/overz.stm
Mooi, 8 maal het woord "ik", en een domme opmerking op het eind. Zie daar het profiel van de SP-stemmer.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:47 schreef mark211175 het volgende:
De SP krijgt zeker mijn stem. Om te beginnen heb ik zekerheid nodig op de arbeismarkt en kan ik het niet luchten dat bij een klein financieel tegenvallertje of het moeten behalen van meer winst bij onze organisatie we meteen met zijn allen op straat komen te staan. Met zekerheid durf ik ook weer geld uit de besteden dat ik nu zoveel mogelijk oppot voor mocht ik toch ontslagen worden (want als uitzendkracht zit dat er dik in) En ik zit tegen het minimum inkomen dus waarom zou ik mijn stem geven aan de VVD die enkel en alleen de belangen behartigd van de witteboorden criminaliteit
Dit is het SP topic, niet het "SP stemmers beledigings-topic".quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mooi, 8 maal het woord "ik", en een domme opmerking op het eind. Zie daar het profiel van de SP-stemmer.
Dat is dan jammer voor je, het Stem VVD topic is een grote hetze en daar laten we het ook lekker wat het is, en dus hier ook.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dit is het SP topic, niet het "SP stemmers beledigings-topic".
Heb je helemaal gelijk aan alleen heb ik de vorige keer wel op Rutte gestemd tot mijn grote spijt (ik dacht namelijk dat hij een goed verhaal had uitwerking bleek toch anders)quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mooi, 8 maal het woord "ik", en een domme opmerking op het eind. Zie daar het profiel van de SP-stemmer.
En nu stem je SP? Echt verdiepen in partijen doe je niet, he?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:52 schreef mark211175 het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk aan alleen heb ik de vorige keer wel op Rutte gestemd tot mijn grote spijt (ik dacht namelijk dat hij een goed verhaal had)
Ach joh, het zijn de bekende trollers, snorremans heeft zich ook alweer gemeld. En dat moet een bovenklasse voorstellen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dit is het SP topic, niet het "SP stemmers beledigings-topic".
Ik vond de VVD op dat moment nog wel sociaal voor het volk. maar inmiddels ben ik van gedachten veranderd.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En nu stem je SP? Echt verdiepen in partijen doe je niet, he?
Ah, in dat geval begeef ik me ook maar naar het VVD topic en neem pek en veren mee.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is dan jammer voor je, het Stem VVD topic is een grote hetze en daar laten we het ook lekker wat het is, en dus hier ook.
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:54 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ach joh, het zijn de bekende trollers, snorremans heeft zich ook alweer gemeld. En dat moet een bovenklasse voorstellen.
BTW, wil jij beweren dat je je wel hebt verdiept in alle politieke partijen? Ik heb namelijk nog een leven die ik wil leiden en ik ga echt niet al die suffe programma boekjes uitpluizen (daarin beloofd elke partij van alles en nog wat)quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En nu stem je SP? Echt verdiepen in partijen doe je niet, he?
De SP gaat er voorquote:SP maakt regels afdracht ministerloon
AMSTERDAM - De SP acht de kans groot dat ze kan meeregeren, dus werkt de partij aan een afdrachtregeling voor kabinetsleden.
Het dagelijks bestuur van de SP is volgens de Volkskrant hard bezig met zo'n regeling, die bepaalt dat volksvertegenwoordigers en bestuurders een fors deel van hun salaris afstaan aan de partij. Soortgelijke regelingen bestaan al voor Kamerleden, raadsleden, statenleden, wethouders en gedeputeerden. Voor kabinetsleden is er nooit een opgesteld.
De afgelopen jaren verlieten meerdere partijleden de SP vanwege deze regeling. Volgens critici kan de regeling ertoe leiden dat gekwalificeerde mensen bedanken voor bijvoorbeeld een ministerspost omdat zijn of haar financiele risico te groot is wanneer de SP een fors deel van het salaris en wachtgeld opeist.
De SP bedreigt in de peilingen de VVD als grootste partij.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_ministerloon__.html
In ieder geval namens de SP alvast bedankt voor je schaamteloze promotie door weer mee te helpen een topic vol te krijgen.quote:
Ik volg het wel langer dan de TK verkiezingen van 2010, ja.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:58 schreef mark211175 het volgende:
[..]
BTW, wil jij beweren dat je je wel hebt verdiept in alle politieke partijen? Ik heb namelijk nog een leven die ik wil leiden en ik ga echt niet al die suffe programma boekjes uitpluizen (daarin beloofd elke partij van alles en nog wat)
U zijt wellekome.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
In ieder geval namens de SP alvast bedankt voor je schaamteloze promotie door weer mee te helpen een topic vol te krijgen.
En ben je nu een wijze ouwe knar geworden? misschien..maar niemand neemt je hier toch serieus net als mij haha.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik volg het wel langer dan de TK verkiezingen van 2010, ja.
Het is op zich niet erg om ten minste het partijprogramma van de partij waar je op wil stemmen door te nemen. Ook kies- / stemwijzers kunnen je nog wat richtingsgevoel geven.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:58 schreef mark211175 het volgende:
[..]
BTW, wil jij beweren dat je je wel hebt verdiept in alle politieke partijen? Ik heb namelijk nog een leven die ik wil leiden en ik ga echt niet al die suffe programma boekjes uitpluizen (daarin beloofd elke partij van alles en nog wat)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |