Dus?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:50 schreef redboyke het volgende:
je weet pas wat je mist als je het nietmeer hebt.niet elke meid geeft 2de kansen denkt daaraan
Euh.. nee, toen was je gewoon verliefd, dat is heel wat anders. Volgens mij moet je nog ontdekken wat houden van is, en dat is niet erg, veel mensen komen daar pas ver in hun volwassen leven achter.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:26 schreef Micson het volgende:
Ik kan namelijk niet echt zeggen dat ik concrete gevoelens voor haar heb. Toen ik verliefd was zei ik vaker dat ik van haar hield, en dat was echt zo. Dat voelde ik namelijk. Nu is dat gevoel weg en er is eigenlijk een leegte achtergebleven. Ik heb het zinnetje ook al best lang niet tegen haar gezegd, omdat het niet helemaal goed voelt om te zeggen. Ik weet niet zeker of ik het nog meen.
Die gevoelens associeer ik met verliefdheid. Al kan ik helemaal mezelf zijn bij haar en hebben we het supertof samen. Maar dat kan ook met een goede vriendin.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:32 schreef ondeugend het volgende:
Als je haar mist, als je het liefst altijd bij haar wil zijn, als je warm wordt als ze je tegemoet komt, als je jezelf kunt zijn bij haar, als je haar accepteert zoals ze is ?
Daarom wil ik ook geen overhaaste beslissingen maken, ik ben bang dat ik een grote fout maak..quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:50 schreef redboyke het volgende:
je weet pas wat je mist als je het nietmeer hebt.niet elke meid geeft 2de kansen denkt daaraan
Maar wat is dan nog de bedoeling van mijn relatie?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Euh.. nee, toen was je gewoon verliefd, dat is heel wat anders. Volgens mij moet je nog ontdekken wat houden van is, en dat is niet erg, veel mensen komen daar pas ver in hun volwassen leven achter.
Meestal gaat het verliefde gevoel over in houden van. Als dat bij jou niet het geval is, ligt dat of aan jou of aan je relatie. Je hoort heel vaak dat stellen uit elkaar gaan omdat het gevoel er niet meer is.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:59 schreef Micson het volgende:
Maar wat is dan nog de bedoeling van mijn relatie?
Ja maar die mensen hebben het ook meestal niet meer leuk als ze bij elkaar zijn. Die krijgen na een paar maanden door welke minpunten de ander heeft, en dan willen ze niet meer. Ik en mijn vriendin hebben het nog steeds heel leuk samen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 01:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Meestal gaat het verliefde gevoel over in houden van. Als dat bij jou niet het geval is, ligt dat of aan jou of aan je relatie. Je hoort heel vaak dat stellen uit elkaar gaan omdat het gevoel er niet meer is.
Ik denk van wel, iemand missen betekent niet van zelf dat je ook van dat persoon houdt, houden van betekent vaak wel dat je iemand mist. En ook na uitmaken kan je nog steeds iemand missen omdat je van hem/haar houdt.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:40 schreef Serene het volgende:
Missen heeft denk ik niet veel met houden van te maken. Als je het bijvoorbeeld uitmaakt mis je 'haar' ook, maar het is dan ook gewoon mogelijk dat je het hele relatie gebeuren mist. Als je je extra gelukkig voelt in haar bijzijn misschien?
Als ik hoteldebotel verliefd ben, kan ik meestal niet mezelf zijn maar doe ik me onbewust beter voor dan ik ben. Dat komt weer door de onzekerheid die je dan vaak hebt. " Vind hij me wel leuk?", "Wat zou hij er van vinden?" enzquote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:59 schreef Micson het volgende:
[..]
Die gevoelens associeer ik met verliefdheid. Al kan ik helemaal mezelf zijn bij haar en hebben we het supertof samen. Maar dat kan ook met een goede vriendin.
Gewoon sleur dus.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:25 schreef erodome het volgende:
Het houden van voelt hier vrijwel hetzelfde als verliefd zijn, alleen is het wat meer een tevreden gevoel ipv het hyperige van verliefd zijn.
Neen.quote:
Mooi!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:54 schreef Cavalinho het volgende:
Enrique Rojas heeft de liefde bestudeert en zeg ervan:
"Ware liefde betekent betrokkenheid, en betrokkenheid betekent inspanning.
Het is geen ware liefde als je je niet vrijwillig geroepen voelt om van diegene waarvan je houdt te zorgen, want liefde is geven, samen plannen maken, bieden wat je bent en wat je hebt."
Ik geloof dat misschien wel maar dan zijn het oplevingen en minder heftig is mijn ervaring.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:20 schreef Sheldorrr_ het volgende:
Na ongeveer een halfjaar/jaar houdt je hersens op met het maken van het stofje dat je die verliefdheid geeft. Althans dat was de status quo voor lange tijd. Nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat het mogelijk is om idd dat verliefde gevoel voor langere tijd vast houden. Maar goed, het is vrij normaal om na zo'n lange tijd dus geen "vlinders" meer te krijgen.
heee dat is niet houden van. Houden van is dat je elkaar kan los laten en elkaar kan vertrouwen in elke situatie zonder dat je erbij stil staat meestal merk je dit als het 'prille verliefdheid' voorbij is.quote:Als je haar mist, als je het liefst altijd bij haar wil zijn, als je warm wordt als ze je tegemoet komt, als je jezelf kunt zijn bij haar, als je haar accepteert zoals ze is ?
Houden van is ook gunnen, geven, leven en laten leven iddquote:Op zondag 3 juni 2012 20:24 schreef CoolCat31 het volgende:
[..]
heee dat is niet houden van. Houden van is dat je elkaar kan los laten en elkaar kan vertrouwen in elke situatie zonder dat je erbij stil staat meestal merk je dit als het 'prille verliefdheid' voorbij is.
Maar hee ik ben singel dus ik kan er ook naast zitten.
Houden van is ook veel mooier imo, Een verliefdheids gevoel kan je bij zoveel mensen krijgen ( Het is nieuw, spannend etc etc.) maar echt van iemand houden stijgt boven alle andere gevoelens uit.quote:Op zondag 3 juni 2012 20:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik geloof dat misschien wel maar dan zijn het oplevingen en minder heftig is mijn ervaring.
Houden van is eigenlijk veel mooier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |