abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:26:15 #1
240618 Micson
The lonely stoner
pi_112293164
Vorig jaar tijdens de UIT ontmoette ik een heel leuk meisje in Utrecht, en na een maand daten was mijn eerste serieuze relatie een feit. We zijn inmiddels 8 maanden verder. De verliefdheid is weggeëbd en ik vraag mezelf steeds vaker wat daarvoor in de plaats is gekomen . Óf er wel iets voor in de plaats is gekomen...

Op zich gaat het allemaal wel prima met onze relatie. We zien elkaar zo'n 3 dagen per week en ik heb altijd echt een leuke tijd met haar. We liggen elkaar gewoon heel goed als persoon. Maar eigenlijk vraag ik mij af of ze voor mij niet gewoon een hele goed vriendin is geworden, in plaats van mijn partner.

Ik kan namelijk niet echt zeggen dat ik concrete gevoelens voor haar heb. Toen ik verliefd was zei ik vaker dat ik van haar hield, en dat was echt zo. Dat voelde ik namelijk. Nu is dat gevoel weg en er is eigenlijk een leegte achtergebleven. Ik heb het zinnetje ook al best lang niet tegen haar gezegd, omdat het niet helemaal goed voelt om te zeggen. Ik weet niet zeker of ik het nog meen.

Hoe voelt het om van iemand te houden? Ik voel niks. Ik vind haar wel aantrekkelijk, maar dat komt gewoon omdat ze plat gezegd lekker is. Ook hebben we prima seks, maar dat zegt ook niks. Als man neuk je in principe met elke naakte vrouw die je aantrekkelijk vindt, toch?

Wat moet ik nu doen? Is het normaal dat je je zo voelt over je partner? Ik heb echt geen idee hoe het zou moeten voelen, want ik heb nog nooit een serieuze relatie gehad. Is het genoeg dat we het altijd heel leuk samen hebben; is dat misschien gewoon het 'houden van'-gevoel? Of is de relatie gewoon een beetje op zijn einde aan het lopen?

Ik dank u allen hartelijk voor het lezen. O+
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:32:02 #2
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_112293364
Als je haar mist, als je het liefst altijd bij haar wil zijn, als je warm wordt als ze je tegemoet komt, als je jezelf kunt zijn bij haar, als je haar accepteert zoals ze is ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_112293645
Missen heeft denk ik niet veel met houden van te maken. Als je het bijvoorbeeld uitmaakt mis je 'haar' ook, maar het is dan ook gewoon mogelijk dat je het hele relatie gebeuren mist. Als je je extra gelukkig voelt in haar bijzijn misschien?
pi_112293936
je weet pas wat je mist als je het nietmeer hebt.niet elke meid geeft 2de kansen denkt daaraan
pi_112294006
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:50 schreef redboyke het volgende:
je weet pas wat je mist als je het nietmeer hebt.niet elke meid geeft 2de kansen denkt daaraan
Dus?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:54:22 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_112294044
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:26 schreef Micson het volgende:
Ik kan namelijk niet echt zeggen dat ik concrete gevoelens voor haar heb. Toen ik verliefd was zei ik vaker dat ik van haar hield, en dat was echt zo. Dat voelde ik namelijk. Nu is dat gevoel weg en er is eigenlijk een leegte achtergebleven. Ik heb het zinnetje ook al best lang niet tegen haar gezegd, omdat het niet helemaal goed voelt om te zeggen. Ik weet niet zeker of ik het nog meen.
Euh.. nee, toen was je gewoon verliefd, dat is heel wat anders. Volgens mij moet je nog ontdekken wat houden van is, en dat is niet erg, veel mensen komen daar pas ver in hun volwassen leven achter.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:59:45 #7
240618 Micson
The lonely stoner
pi_112294166
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:32 schreef ondeugend het volgende:
Als je haar mist, als je het liefst altijd bij haar wil zijn, als je warm wordt als ze je tegemoet komt, als je jezelf kunt zijn bij haar, als je haar accepteert zoals ze is ?
Die gevoelens associeer ik met verliefdheid. Al kan ik helemaal mezelf zijn bij haar en hebben we het supertof samen. Maar dat kan ook met een goede vriendin.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:50 schreef redboyke het volgende:
Daarom wil ik ook geen overhaaste beslissingen maken, ik ben bang dat ik een grote fout maak..

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:54 schreef twiFight het volgende:

[..]

Euh.. nee, toen was je gewoon verliefd, dat is heel wat anders. Volgens mij moet je nog ontdekken wat houden van is, en dat is niet erg, veel mensen komen daar pas ver in hun volwassen leven achter.
Maar wat is dan nog de bedoeling van mijn relatie?
pi_112295024
Als er helemaal geen gevoel meer is dat het je moeite kost om 'ik hou van je' te zeggen, dan denk ik niet dat je probleem is dat je het niet kan definiëren. Dan is je relatie gewoon aan het doodbloeden?
pi_112295029
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:59 schreef Micson het volgende:

Maar wat is dan nog de bedoeling van mijn relatie?
Meestal gaat het verliefde gevoel over in houden van. Als dat bij jou niet het geval is, ligt dat of aan jou of aan je relatie. Je hoort heel vaak dat stellen uit elkaar gaan omdat het gevoel er niet meer is.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 01:58:44 #10
240618 Micson
The lonely stoner
pi_112295047
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 01:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Meestal gaat het verliefde gevoel over in houden van. Als dat bij jou niet het geval is, ligt dat of aan jou of aan je relatie. Je hoort heel vaak dat stellen uit elkaar gaan omdat het gevoel er niet meer is.
Ja maar die mensen hebben het ook meestal niet meer leuk als ze bij elkaar zijn. Die krijgen na een paar maanden door welke minpunten de ander heeft, en dan willen ze niet meer. Ik en mijn vriendin hebben het nog steeds heel leuk samen.

Welke concrete gevoelens horen volgens jou dan bij 'houden van'?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 09:24:59 #11
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112297215
Wat ik merkte toen de verliefdheid weg-ebte, was dat de relatie zich verdiepte. We leerden elkaar veel beter kennen, en ik voelde me ook veel meer verbonden met haar.

Als dat niet gebeurd, dan zou ik er eerlijk gezegd goed over nadenken of je je met deze vrouw "de rest van je leven" ziet doorgaan.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:08:25 #12
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_112306646
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:40 schreef Serene het volgende:
Missen heeft denk ik niet veel met houden van te maken. Als je het bijvoorbeeld uitmaakt mis je 'haar' ook, maar het is dan ook gewoon mogelijk dat je het hele relatie gebeuren mist. Als je je extra gelukkig voelt in haar bijzijn misschien?
Ik denk van wel, iemand missen betekent niet van zelf dat je ook van dat persoon houdt, houden van betekent vaak wel dat je iemand mist. En ook na uitmaken kan je nog steeds iemand missen omdat je van hem/haar houdt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:59 schreef Micson het volgende:

[..]

Die gevoelens associeer ik met verliefdheid. Al kan ik helemaal mezelf zijn bij haar en hebben we het supertof samen. Maar dat kan ook met een goede vriendin.

Als ik hoteldebotel verliefd ben, kan ik meestal niet mezelf zijn maar doe ik me onbewust beter voor dan ik ben. Dat komt weer door de onzekerheid die je dan vaak hebt. " Vind hij me wel leuk?", "Wat zou hij er van vinden?" enz
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:25:05 #13
37769 erodome
Zweefteef
pi_112307203
Het houden van voelt hier vrijwel hetzelfde als verliefd zijn, alleen is het wat meer een tevreden gevoel ipv het hyperige van verliefd zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_112307756
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:25 schreef erodome het volgende:
Het houden van voelt hier vrijwel hetzelfde als verliefd zijn, alleen is het wat meer een tevreden gevoel ipv het hyperige van verliefd zijn.
Gewoon sleur dus.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:26:19 #15
37769 erodome
Zweefteef
pi_112321364
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:39 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Gewoon sleur dus.
Neen.
Sleur is zonder veel gevoel doorkabbelen, houden van is niet zo heftig als verliefdheid, maar kent wel nog echte kriebels en dat je echt geboeid bent door elkaar op allerlei vlakken.

Alhoewel gewoonte, lichte sleur best wel mee zal tellen als je langer bij elkaar bent, maar dan niet in negatieve zin. Soms is er weinig dat fijner is dan op iets terug te kunnen vallen wat altijd als een blok staat.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_112321994
Ik zou het nog een tijdje aankijken, en dan moet blijken of er verandering in komt. Soms heb je een dip, dan twijfel je, maar dan gaat de dip op een gegeven moment over.

En soms gaat de dip niet over, en dan kom je uiteindelijk tot de conclusie dat het hem gewoon niet gaat worden.

Ik ken iemand die in dezelfde situatie zat als jij; hij heeft het best wat maandjes aangekeken maar hij bleef het gevoel hebben van "is dit het nou"? (of "ik mis iets").

En toen is er een punt gekomen waarop hij zichzelf afvroeg: wil ik dit, kan ik ermee leven dat ik voor de rest van mijn leven een relatie heb waarin dat gevoel steeds terugkomt (die twijfel). Het antwoord was nee.

Ik denk echt dat je het even aan moet kijken... Een dip kan wel even duren, dus kijk het bijvoorbeeld nog 2 maandjes aan ofzo, als je gevoel hetzelfde blijft zou ik je aanraden om jezelf ook af te vragen of je dit wel wilt.
pi_112322644
Allereerst, "houden van" valt niet te definiëren, dat is voor ieder anders en met ieder anders.

maar als je niet bij elkaar bent, wil je dan bij dr zijn?

tjah lastig, jij moet beslissen of je "rest van je leven"/"lange tijd" met haar door wilt gaan..
pi_112348748
Enrique Rojas heeft de liefde bestudeert en zeg ervan:

"Ware liefde betekent betrokkenheid, en betrokkenheid betekent inspanning.
Het is geen ware liefde als je je niet vrijwillig geroepen voelt om van diegene waarvan je houdt te zorgen, want liefde is geven, samen plannen maken, bieden wat je bent en wat je hebt."

Verder is dit ook iets om over na te denken:
"Geluk is niet krijgen waar we naar verlangen, maar blij zijn met wat we hebben."

Als het goed is wat er is, waarom dan ontevreden zijn of twijfelen? Wat wil je eigenlijk meer? Wat denk je te kunnen vinden bij een ander? Liefde maak je ook wel zelf, denk ik.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
  zondag 3 juni 2012 @ 02:28:03 #19
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_112371206
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:54 schreef Cavalinho het volgende:
Enrique Rojas heeft de liefde bestudeert en zeg ervan:

"Ware liefde betekent betrokkenheid, en betrokkenheid betekent inspanning.
Het is geen ware liefde als je je niet vrijwillig geroepen voelt om van diegene waarvan je houdt te zorgen, want liefde is geven, samen plannen maken, bieden wat je bent en wat je hebt."

Mooi!
pi_112395716
Na ongeveer een halfjaar/jaar houdt je hersens op met het maken van het stofje dat je die verliefdheid geeft. Althans dat was de status quo voor lange tijd. Nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat het mogelijk is om idd dat verliefde gevoel voor langere tijd vast houden. Maar goed, het is vrij normaal om na zo'n lange tijd dus geen "vlinders" meer te krijgen.
"Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater." A. Einstein
  zondag 3 juni 2012 @ 20:21:42 #21
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_112395774
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:20 schreef Sheldorrr_ het volgende:
Na ongeveer een halfjaar/jaar houdt je hersens op met het maken van het stofje dat je die verliefdheid geeft. Althans dat was de status quo voor lange tijd. Nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat het mogelijk is om idd dat verliefde gevoel voor langere tijd vast houden. Maar goed, het is vrij normaal om na zo'n lange tijd dus geen "vlinders" meer te krijgen.
Ik geloof dat misschien wel maar dan zijn het oplevingen en minder heftig is mijn ervaring.
Houden van is eigenlijk veel mooier. :)
  zondag 3 juni 2012 @ 20:24:45 #22
374417 CoolCat31
Just call me Top Cat
pi_112395967
quote:
heee dat is niet houden van. Houden van is dat je elkaar kan los laten en elkaar kan vertrouwen in elke situatie zonder dat je erbij stil staat meestal merk je dit als het 'prille verliefdheid' voorbij is.

Maar hee ik ben singel dus ik kan er ook naast zitten :9 .
  zondag 3 juni 2012 @ 20:26:07 #23
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_112396045
quote:
12s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:24 schreef CoolCat31 het volgende:

[..]

heee dat is niet houden van. Houden van is dat je elkaar kan los laten en elkaar kan vertrouwen in elke situatie zonder dat je erbij stil staat meestal merk je dit als het 'prille verliefdheid' voorbij is.

Maar hee ik ben singel dus ik kan er ook naast zitten :9 .
Houden van is ook gunnen, geven, leven en laten leven idd
Dus ook!
  zondag 3 juni 2012 @ 20:26:45 #24
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_112396077
Ach wat.. het zal ook voor iedereen anders liggen.
Het is sowieso een heel moeilijke vraag denk ik.
pi_112396195
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:21 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik geloof dat misschien wel maar dan zijn het oplevingen en minder heftig is mijn ervaring.
Houden van is eigenlijk veel mooier. :)
Houden van is ook veel mooier imo, Een verliefdheids gevoel kan je bij zoveel mensen krijgen ( Het is nieuw, spannend etc etc.) maar echt van iemand houden stijgt boven alle andere gevoelens uit.
"Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater." A. Einstein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')