Als je de Jehova's getuigen mag geloven wel, die sleutelen ook aan alles wat het christendom het christendom maakt.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:44 schreef Dance99Vv het volgende:
Nou als zoroatrist zie ik jezus best aansluiten bij mijn godsvisie maar verwerp ik de leer uit OT
Maar maakt mij dat nu een christen?

Je kan negatief over de Jehova's zijn maar het waren zij die mij vertelde om onderzoek te doen naar de geschriften. Alleen deden zij dat onderzoek in het desbetreffende boek (de bijbel?) ik deed het echter buiten het boek om. Ik ging kijken in welke tijd het zich het afspeelde en welke andere geloven er toen waren. Ook waren het de Jehova's die mij iets vertelde over dat bij iedere maaltijd het gebed onze vader ons dichter bij elkaar zou krijgen? Maar helaas dat is niet de Jehova.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:55 schreef Dance99Vv het volgende:
wel je kan negatief over jehova's zijn maar het waren zij die mij zeiden doe onderzoek naar de geschriften , alleen deden zij dat onderzoek in hetzelfde boek en ik daar buiten , welke tijd was dat? welke geloven waren er die tijd naast the OT.
Ook waren het zij de jehova's die mij iets vertelde over dat bij iedere maaltijd opgedreund gebed het onze vader. Het bracht mij dichter bij mijn God en helaas dat is niet jehova.
Mijn vraag ergens in dit topic was , was jesus een zoroatrist want zo komt hij op mij over , de apostelen hebben er een leer van gemaakt

Dat mag best hoor. Ik heb ook Jehova's gekend en het zijn inderdaad geen monsters.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 00:08 schreef Dance99Vv het volgende:
Ik zie ze niet als sekte of insecten, maar als waardevolle vrienden.

je kwam me redelijk christelijk over begrijp je nu niet meerquote:Op zaterdag 2 juni 2012 00:09 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Dat mag best hoor. Ik heb ook Jehova's gekend en het zijn inderdaad geen monsters.
Echter ik sta totaal niet achter hun ideeën en zal daarom ook geen vrienden met ze kunnen worden.

Ik ben agnost.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 00:13 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
je kwam me redelijk christelijk over begrijp je nu niet meer

Ik heb geen gevoel (of kennis, hoe je het wilt noemen) dat er een God/leven na de dood is, echter ik sluit het ook niet uit. Je kunt het namelijk met aardse zaken toch niet bewijzen. Maar ik twijfel wel te veel hoor, ben te veel gericht op wetenschap om ooit te kunnen geloven.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 00:28 schreef Dance99Vv het volgende:
agnost...enige info over wat dat is is van wikipedia , iets met de kenbare werkelijkheid , verschil met atheisten is dat jullie op grond van geen bewijs iets niet uitsluiten,
correct?

Nee leuk is dat, je leeft voort in je kinderen. En wat gebeurt er dan met je ziel? Met je gedachtes? Zo maar weg? Doodeng lijkt me dat, ik wil mezelf blijven houden!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 00:38 schreef Dance99Vv het volgende:
Ik heb wel de kennis van een cycles in de natuur wat ik wonderbaarlijk mooi vind . Leven na de dood? ik weet het niet ik leef voort in mijn kinderen en ben daardoor onsterfelijk. Ik hoef geen eeuwig leven of een paradijs gewoon terug naar mijn schepper is voldoende.
Die zogenaamde beloning is vaak gebruikt om het volk eronder te houden.

haha ...wordt christen als ik op die vragen in moet gaan wordt dit een heel ander topicquote:Op zaterdag 2 juni 2012 00:42 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Nee leuk is dat, je leeft voor in je kinderen. En wat gebeurt er dan met je ziel? Met je gedachtes? Zo maar weg? Doodeng lijkt me dat, ik wil mezelf blijven houden!

Waarom zou ik. Als er een God bestaat, en die keuze houd ik dus open, en een hemel, dan maakt het God niet uit of je 1 of 5 keer op een dag bidt, vlees en zuivel gescheiden houdt, je piemel besneden is, je haar bedekt is of hoe je hem noemt. Als je maar goed bent en goed doet.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 00:43 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
haha ...wordt christen als ik op die vragen in moet gaan wordt dit een heel ander topic

Ja en wat onzin eromheen dus. Twee Goden, juist. Lijken op laten vreten door gieren, oké.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 00:46 schreef Dance99Vv het volgende:
Als je maar goed bent en goed doet.
en dat is nou ook de kern van het zoroatrisme

Ook in de bijbel is god het goede en satan het kwaad ook met een hoop onzin eromheenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 00:47 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Ja en wat onzin eromheen dus. Twee Goden, juist. Lijken op laten vreten door gieren, oké.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |