Ik schrijf altijd m'n eigen naam eerst omdat ik dan tijdens het typen kan nadenken met wie ik ook al weer was. Scheelt toch bijna een halve seconde!quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:07 schreef vosss het volgende:
Ik zie het dagelijks minstens 10x voorbij komen op FOK!
Zo hebben wij dat niet geleerd godverdomme
Kunnen we nou niet gewoon even met z'n allen afspreken dat we ons netjes aan de regeltjes houden en zeggen "<random persoon> en ik"?
Het is onbeschoft en ik stoor me daar enorm aan.
Het zal wel komen omdat het individualisme hoogtij viert. Ongetwijfeld heeft het daarmee van doen dat iedereen het maar normaal vind.
Datzelfde individualisme gaat nog eens onze ondergang betekenen
Maar goed, aan iedereen die dit leest en iets over zichzelf en een willekeurig ander persoon wilt vertellen het vriendelijke verzoek om het op de juiste wijze te doen en te beginnen met dat willekeurige ander persoon en niet met ik.
Bedankt alvast en tot zover deze klacht.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:09 schreef Dimens het volgende:
Ik en mijn zusje zijn het eens met deze klacht.
Ja dat was te verwachten natuurlijkquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:09 schreef Dimens het volgende:
Hoe eerder je het noemt hoe eerder men het vergeet.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:10 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik ben zo geweldig dat ik mij alleen interesseer voor mij eigen. Overige mensen zijn slechts bijzaak die ik in mijn schaduw tolereer. Logisch dus dat ik die na mij noem.
pics van je zusje?quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:09 schreef Dimens het volgende:
Vanzelfsprekend. Mij zul je niet snel betrappen op een onterechte klachtquote:
Het is geen taalfout, er is grammaticaal niks mis met jezelf vooropstellen. Intermenselijk straalt het gewoon desinteresse voor de ander uit, dat gemakzuchtige jezelf vooropstellen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:23 schreef 2NutZ het volgende:
Je buiten een dictee druk maken om wat taalfouten
Dat dus zegmaarquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:28 schreef drijfhout het volgende:
Terecht klacht, en niet perse omdat het een taalkundige regel is, maar gewoon omdat het een voorkomende beleefdheid is. Net als dankjewel zeggen als je iets krijgt. Het zegt iets ontstellends lomps over de spreker als zo'n doodsimpele beleefdheid niet wordt toegepast. Polderlompheid is het, typisch Nederlands, die volkomen desinteresse voor doodeenvoudige voorkomendheid.
"aufwiedersehen" daarentegen wel.quote:
Waarom je druk maken over iets doodeenvoudigs?quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:28 schreef drijfhout het volgende:
Terecht klacht, en niet perse omdat het een taalkundige regel is, maar gewoon omdat het een voorkomende beleefdheid is. Net als dankjewel zeggen als je iets krijgt. Het zegt iets ontstellends lomps over de spreker als zo'n doodsimpele beleefdheid niet wordt toegepast. Polderlompheid is het, typisch Nederlands, die volkomen desinteresse voor doodeenvoudige voorkomendheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |