abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112264154
Na een rustige periode (geen idiote aantijgingen,telefoontjes e.d. van huurbaas) heeft de beste man weer wat leuks!

Ik ben hier in januari 2011 komen wonen , hij wilde oorspronkelijk een huurbedrag van ¤647 voor dit appartementje in een boerengat , hier was ik niet mee eens . Uiteindelijk heeft ie toegegeven en is er een huurbedrag van ¤450 afgesproken , dit hebben we bijgeschreven op het huurcontract( *O* )

2 maand geleden heb ik hem gewezen dat het 1e huurcontract verlopen is en dat ik een huurcontract voor onbepaalde tijd wil . Dit zou hij doen.

Nu eist verhuurder dat ik huurtoeslag met terugwerkende kracht aanvraag , die huurtoeslag aan hem betaal en het verschil tussen die ¤450 en ¤647 over al die maanden ook terugbetaal.
Wel wil hij een nieuw huurcontract opstellen met een door hem nader te bepalen huurbedrag , dit zou hij deze week mailen/bellen.

In eerste instantie wilde hij alleen een contract opstellen met daarin een het huurbedrag van ¤647 , heb hem aangegeven dat ik dan zal verhuizen en dat dat in strijd is met het puntensysteem , uiteindelijk wil hij dit nu dus wel verlagen.

De beste man staat hierr in de omgeving bekend als oplichter e.d. en als ik dat van te voren wist , was ik hier niet komen wonen. Ook heeft hij oude buren van mij uit de woning gejaagd door ze te verrassen met een bezoekje om 01.00hr samen met 6 van zijn vrienden.

Wat moet ik nu?!! ( waarschijnlijk verhuizen)
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_112264347
Ga maar wat anders zoeken inderdaad. Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit helaas meestal een groot verschil.
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:38:11 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112264353
quote:
Nu eist verhuurder dat ik huurtoeslag met terugwerkende kracht aanvraag , die huurtoeslag aan hem betaal en het verschil tussen die ¤450 en ¤647 over al die maanden ook terugbetaal.
_O-

Verhuizen ja, zo iemand levert toch alleen maar gezeik op.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_112264418
Denk dat ik inderdaad maar alvast kan beginnen met spullen inpakken. :') Zal de straat blij mee zijn , rustige sociale huurder vertrekt en er komen zuipende Polen voor terug _O-

Wel balen , dit is zo'n mooi plekje :'(
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:45:34 #5
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_112264627
ik zou in ieder geval geen waardevolle spullen achterlaten als ik de deur uitging...
knolraap en lof schorseneren en prei
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:46:08 #6
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_112264657
Ga met je huurcontract naar een rechtswinkel oid. De kans is groot dat dit 'tijdelijke' contract niet rechtsgeldig is en dat het geldt als een overeenkomst voor onbepaalde tijd, met een huurprijs van E 450. Dan kan hij je er helemaal niet uizetten, laat staan huurverhoging vragen of jouw huurtoeslag inpikken.
maar het oog wil ook wat
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:47:00 #7
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_112264689
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:46 schreef zakstront het volgende:
Ga met je huurcontract naar een rechtswinkel oid. De kans is groot dat dit 'tijdelijke' contract niet rechtsgeldig is en dat het geldt als een overeenkomst voor onbepaalde tijd, met een huurprijs van E 450. Dan kan hij je er helemaal niet uizetten, laat staan huurverhoging vragen of jouw huurtoeslag inpikken.
En dan komt de verhuurder met z'n zes vrienden op bezoek.
pi_112264703
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_112264734
quote:
15s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:47 schreef mime_negert het volgende:

[..]

En dan komt de verhuurder met z'n zes vrienden op bezoek.
En dan? Als hij dat doet dan stap je toch naar de politie wegens bedreiging en contractbreuk.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_112264833
Als ik hier alleen zou wonen dan kon het me allemaal niks schelen en mag hij zijn vriendjes meenemen maar ik woon hier samen met mijn kindje en dat vind ik eng.

Op de politie durf ik helaas niet vertrouwen. Die gozer is nu al zo vaak opgepakt, helpt toch niet
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:57:10 #11
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_112265104
Tsja, als je niet in discussie durft te gaan omdat hij mogelijk geweldadig is, zit er niets anders op dan weg te gaan (zou ik ook doen). Maar de kans is groot dat je in je recht staat als je gewoon blijft zitten en de afgesproken huur betaalt.
maar het oog wil ook wat
pi_112265291
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:57 schreef zakstront het volgende:
Tsja, als je niet in discussie durft te gaan omdat hij mogelijk geweldadig is, zit er niets anders op dan weg te gaan (zou ik ook doen). Maar de kans is groot dat je in je recht staat als je gewoon blijft zitten en de afgesproken huur betaalt.
Hoe dit zich gaat ontwikkelen dat weet ik niet. Aan de ene kant heb ik zoiets van : bekijk het maar, ik sta in mijn recht . Maar aan de andere kant wil ik niet dat als mijn kindje thuis is dat hij raar gaat doen.
Ben niet bang voor hem en schuw zelf geen geweld ( opgegroeid in "kansenwijk" jwtz) maar mijn kind.....

Zaterdag spreek ik hem want er is plotseling een bezichting van een eventuele koper ( zeer onwaarschijnlijk want dit pand krijg je never nooit verkocht tenzij je de vraagprijs door de helft deelt)
Zal hem dan wel even vertellen dat ik dat never nooit niet ga betalen en dan zien we wel of ik kan inpakken ja/nee
pi_112265325
Ik zou niet van zo'n onbetrouwbare verhuurder afhankelijk willen zijn. Vandaag naait -ie je hiermee, morgen weer daarmee. Jammer van het mooie plekje, maar kies voor veiligheid en rust voor jou en je kind.
pi_112265329
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:00 schreef TripleS het volgende:

[..]

dubbell
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:02:22 #15
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_112265354
Je huurt het en tegelijkertijd staat het te koop? Is dit een soort anti-kraak constructie ofzo?
pi_112265376
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:02 schreef Hephaistos. het volgende:
Je huurt het en tegelijkertijd staat het te koop? Is dit een soort anti-kraak constructie ofzo?
Nee , een normaal huurcontract. Pand staat al jaren te koop
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:04:29 #17
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_112265450
Je hebt een kind en hij zijn reputatie/verleden? Ik zou eieren voor m'n geld kiezen. Je hebt veel te veel te verliezen.
Dit, dus.
pi_112265462
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:01 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zou niet van zo'n onbetrouwbare verhuurder afhankelijk willen zijn. Vandaag naait -ie je hiermee, morgen weer daarmee. Jammer van het mooie plekje, maar kies voor veiligheid en rust voor jou en je kind.
Dat klopt , niks tegen in te brengen.
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:05:55 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112265529
Je hebt een kind? :{ Dan was ik na onderstaande al per direct vertrokken.

quote:
De beste man staat hierr in de omgeving bekend als oplichter e.d. en als ik dat van te voren wist , was ik hier niet komen wonen. Ook heeft hij oude buren van mij uit de woning gejaagd door ze te verrassen met een bezoekje om 01.00hr samen met 6 van zijn vrienden.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_112265840
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:05 schreef kwiwi het volgende:
Je hebt een kind? :{ Dan was ik na onderstaande al per direct vertrokken.

[..]

Hij was toendertijd correct en vriendelijk en heb hem toen nadrukkelijk verteld dat hij zulke fratsen niet bij mij moet uithalen want dan bel ik wat vriendjes. Dat heeft ie toen begrepen en drukte me op het hart dat hij dat nooit zou doen en dat het toen gebeurde omdat hij een ernstig conflict had met hen.
Toendertijd was ik daardoor gerustgesteld maar nu denk ik dat weggaan de beste oplossing is.
pi_112268655
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:12 schreef TripleS het volgende:

[..]

Hij was toendertijd correct en vriendelijk en heb hem toen nadrukkelijk verteld dat hij zulke fratsen niet bij mij moet uithalen want dan bel ik wat vriendjes. Dat heeft ie toen begrepen en drukte me op het hart dat hij dat nooit zou doen en dat het toen gebeurde omdat hij een ernstig conflict had met hen.
Toendertijd was ik daardoor gerustgesteld maar nu denk ik dat weggaan de beste oplossing is.
Jammer dat die vrienden er pas staan NADAT het leed is geschied.

Puur juridische gezien sta je volledig in je recht en kan je er gewoon blijven wonen voor 450e+wettelijke maximale huurverhoging. En zonder kind zou ik het ook absoluut tot het spits hebben gedreven om deze huisjesmelker desnoods te dwingen tot een verhuisvergoeding.

Maar ik vrees dat de andere FOK!-ers gelijk hebben :'(
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:18:02 #22
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112268897
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:39 schreef TripleS het volgende:
Denk dat ik inderdaad maar alvast kan beginnen met spullen inpakken. :') Zal de straat blij mee zijn , rustige sociale huurder vertrekt en er komen zuipende Polen voor terug _O-

Wel balen , dit is zo'n mooi plekje :'(
Ja, laat je maar lekker intimideren door zo'n eikel.

Je kunt beter even langs jurisdisch loket gaan om te kijken wat je werkelijke positie is en kijken of je een telefooncirkeltje kunt opzetten van bijv. directe buren die je in geval van nood kunnen bijstaan voor het geval ie echt aan de deur komt.

Zorg dat er bij die bezichtiging in ieder geval iemand aanwezig is, en overweeg ook een memorecordertje te kopen. Kun je tenminste wat bewijs verzamelen als ie een keertje voor de deur staat en intimideert.

Dat ie bij de politie bekend is, is alleen maar positief in zekere zin. Dan zouden ze je klacht/melding/telefoontje in ieder geval serieus moeten nemen.
Ook hoi !
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:20:57 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112269027
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:18 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Ja, laat je maar lekker intimideren door zo'n eikel.

Je kunt beter even langs jurisdisch loket gaan om te kijken wat je werkelijke positie is en kijken of je een telefooncirkeltje kunt opzetten van bijv. directe buren die je in geval van nood kunnen bijstaan voor het geval ie echt aan de deur komt.
Dat soort spelletjes zijn prima als er geen kind bij betrokken is.

En alsof directe 's nachts uit hun bed komen wanneer er 6 mannen in je deuropening staan... Die bellen hoogstens de politie, die vervolgens 10 minuten later een keer aankomen.
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:22:45 #24
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112269108
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:20 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat soort spelletjes zijn prima als er geen kind bij betrokken is.

En alsof directe 's nachts uit hun bed komen wanneer er 6 mannen in je deuropening staan... Die bellen hoogstens de politie, die vervolgens 10 minuten later een keer aankomen.
Dan is het toch heel simpel. Dan doe je niet open... sowieso zou ik niet opendoen als er midden in de nacht opeens 6 onbekende mensen voor de deur staan.

*Ts adviseert om even een kettingkje aan de binnenkant van de deur te doen of de knip er op te houden.
Ook hoi !
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:23:48 #25
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112269164
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:22 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Dan is het toch heel simpel. Dan doe je niet open... sowieso zou ik niet opendoen als er midden in de nacht opeens 6 onbekende mensen voor de deur staan.

*Ts adviseert om even een kettingkje aan de binnenkant van de deur te doen of de knip er op te houden.
Ik neem aan dat de huisbaas wel een sleutel van z'n eigen huis heeft..

En ja, kettinkje is geen verkeerd idee in dat geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')