abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 20:14:10 #1
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_5246346
http://us.imdb.com/Details?0290673

Ben benieuwd hoe die is. Zelfde principe als Memento, je ziet eerst een moord en een verkrachting (schokkend schijnt, en nee dit is geen spoiler) en dan volgen de voorgaande dagen.

Draait in Amsterdam helaas pas om 22.00 uur.

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 14-01-2003 14:10]

mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 20:16:52 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_5246393
Ik wil hem graag zien, ben wel erg nieuwsgierig geworden.
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 20:23:40 #3
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_5246492
Mike, wil jij van die laatste zin in de eerste post iets fatsoenlijks maken?

mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 20:29:38 #4
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_5246616
Trailer gezien en recensies gelezen, wil hem zeker ook zien.
Is Seul contre tous (ook van Gaspar Noé) ook de moeite waard?
The short weekend begins with longing...
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 20:38:45 #5
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_5246746
In de filmagenda stond een aparte vermelding dat er twee zeer schokkende scenes in deze film voorkomen naast de standaard 16-jaar-en-ouder vermelding.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 augustus 2002 @ 00:11:53 #6
862 Arcee
Look closer
pi_5324756
Als je naam al in de topictitel van een film wordt genoemd, dan ben je uiteraard benieuwd naar deze film. Ik had er nog niet van gehoord, maar ben 'm naar aanleiding van dit topic gaan kijken.

Irréversible is de Franse Memento, qua verhaalstructuur. De film begint met een chaotische scène in een darkroom. Al wiebelend volgt de camera een man die ene Lintworm zoekt. Ik hoopte dat de camera een keer zou focussen, niet omdat ik wou zien wat er plaatsvond, maar omdat het gedraai en beweeg irritant begon te worden. Ik zat tegen een wagenziekte aan. Als 't zo door was gegaan had-ie afgestevend op een van de irritantste films van de laatste jaren. Maar dat pakte heel anders uit.

De Memento-aanpak werkt goed. In eerste instantie denk je dat je 't ergste gelijk gehad hebt, en dat is ook zo, maar aan de andere kant sleep je die beelden de rest van de film met je mee. Het constante besef dat het rustige leventje van het stel bruut verstoord gaat worden zorgt voor een grotere impact dan wanneer 't andersom zou zijn verteld. Overigens is 't eenvoudig de verhaallijn te volgen, in tegenstelling tot in Memento.

Voor mensen die American History X hebben gezien is het noemen van de stoeprand genoeg om aan een van de schokkendste scènes ooit herinnerd te worden. Die scène stond bij mij nummer 1... stond. Eenmaal uit de darkroom had ik een nieuwe nummer 1... auw. Auw! Niet veel later had ik gelijk weer een nieuwe nummer 1... hufter! Of wellicht een gedeelde nummer 1, want met zoveel intense filmbeelden achter elkaar is 't moeilijk nadenken over een lijstje.

Stormvogel noemde al de schokkende scènes waar de film om bekend staat en da's niet overdreven (ik kreeg trouwens net kippenvel toen ik de poster in z'n tweede post zag). Ik zat erg ongemakkelijk in m'n stoel. Moest ik dit wel kijken? 't Besef dat dit soort dingen in 't echt ook gebeuren deed me nog meer walgen. Dat is wel 't gevoel dat de film bij je oproept, dat we in een klote wereld leven. De film geeft de kijker een blik in een wereld die je niet wil kennen, maar hij bestaat wel, en dat besef hakt er stevig in. Het is echt zo'n film waarvan je niet gelijk weet wat je ervan moet denken. Je moet er eerst minstens een nachtje over slapen om tot een oordeel te komen. Het is een erg goeie film. Zeer intens. Een film die een dergelijk gevoel bij je oproept is gewoon erg goed.

Is 't trouwens niet zo dat dingen in 't echt nog erger zijn dan filmmakers kunnen bedenken?

Ja... godverdomme.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 augustus 2002 @ 11:25:33 #7
862 Arcee
Look closer
pi_5327345
De openingscredits vond ik trouwens ook erg fraai gedaan.

En dat klassieke muziekstuk aan 't eind vond ik ook erg mooi en passend in de sfeer, of juist sfeerbepalend.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_5402839
Dank zij dwerg: titels tikken en topics zoeken is moeilijk )

bij deze in het juiste topic:

>Wow, afgelopen zondag irrevisible gezien in de bios... >Pff, die film skaat echt in als een bom..
>De waarschuwingen zijn er niet voor niets... zeer >indrukwekkend, maar niet voor de tere zieltjes onder ons..

En inderdaad, voor deze film stond de "stoeprand scene" van american history X ook bovenaan mijn "te erge scenes lijst"

die scene staat ook op 3 nu....

Maar wel een film die het waard is gezien te worden!!

Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 12:57:14 #9
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_5402859
Arcee, door jou ga ik em nu huren
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 14:12:21 #10
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_5403785
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_5417145
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2002 00:11 schreef Arcee het volgende:
Irréversible is de Franse Memento, qua verhaalstructuur.
Als je denkt dat het idee van Memento origineel is... moet je de clip Run On van Moby, geregisseerd door Mike Mills eens bekijken

dan zie je ook telkens een stukje verhaal, en dan het woord 'earlier' en dan wat er vlak daarvoor gebeurde etc. etc.

Anyway ben wel benieuwd naar deze film, en Smots; wordt het niet eens tijd dat een Fok!ker die prijsvragen van je wint?

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  zondag 18 augustus 2002 @ 13:08:52 #12
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_5424816
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 12:57 schreef BlaatschaaP het volgende:
Arcee, door jou ga ik em nu huren
Dat zal nog niet meevallen... Hij draait net in de bios...
  zondag 18 augustus 2002 @ 13:13:23 #13
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_5424858
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 13:08 schreef Gorro het volgende:

[..]

Dat zal nog niet meevallen... Hij draait net in de bios...

Duh Maar als ie uit is

Als ik serieus het geld had was ik al gegaan

pi_5564967
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 13:13 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Duh Maar als ie uit is

Als ik serieus het geld had was ik al gegaan

hej schapie heb je cjp? vast wel... 6 euro en 10 cent kan je toch wel ophoesten? ga anders bedelen op straat, heb je het zo bij elkaar. kan je mooi vette film zien.

kip

pi_5564995
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2002 00:11 schreef Arcee het volgende:
Voor mensen die American History X hebben gezien is het noemen van de stoeprand genoeg om aan een van de schokkendste scènes ooit herinnerd te worden. Die scène stond bij mij nummer 1... stond. Eenmaal uit de darkroom had ik een nieuwe nummer 1... auw. Auw! Niet veel later had ik gelijk weer een nieuwe nummer 1... hufter! Of wellicht een gedeelde nummer 1, want met zoveel intense filmbeelden achter elkaar is 't moeilijk nadenken over een lijstje.

Stormvogel noemde al de schokkende scènes waar de film om bekend staat en da's niet overdreven (ik kreeg trouwens net kippenvel toen ik de poster in z'n tweede post zag). Ik zat erg ongemakkelijk in m'n stoel. Moest ik dit wel kijken? 't Besef dat dit soort dingen in 't echt ook gebeuren deed me nog meer walgen. Dat is wel 't gevoel dat de film bij je oproept, dat we in een klote wereld leven. De film geeft de kijker een blik in een wereld die je niet wil kennen, maar hij bestaat wel, en dat besef hakt er stevig in. Het is echt zo'n film waarvan je niet gelijk weet wat je ervan moet denken. Je moet er eerst minstens een nachtje over slapen om tot een oordeel te komen. Het is een erg goeie film. Zeer intens. Een film die een dergelijk gevoel bij je oproept is gewoon erg goed.

Is 't trouwens niet zo dat dingen in 't echt nog erger zijn dan filmmakers kunnen bedenken?

Ja... godverdomme.

Je bent echt een mietje, man!
pi_5999775
Wat een superfilm! De LMK werd een beetje wagenziek in het begin, maar gelukkig wordt het camera werk later wat rustiger.

En de scene dat Marcus en Alex samen wakker worden is echt een heerlijke scene!

Wat een camerawerk! En wat een acteurs, poehee!!
Dr zit echt heel veel in deze film....wow...

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_6002339
en waarom draait deze niet in Utrecht?
pi_6002450
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 16:47 schreef bixister het volgende:
en waarom draait deze niet in Utrecht?
weeknie
pi_6002559
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 16:53 schreef Love Mae King het volgende:
[afbeelding] weeknie[afbeelding]
wat ben je veranderd!

heb je nog andere leuke filmtips? voor utrecht? (zie www.filmladder.nl).

pi_6002633
Springhaver Theater
tel: 030-2313789
Amélie
za zo wo: 17.00
  vrijdag 27 september 2002 @ 17:06:36 #21
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6002668
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 00:43 schreef Kip het volgende:

[..]

hej schapie heb je cjp? vast wel... 6 euro en 10 cent kan je toch wel ophoesten? ga anders bedelen op straat, heb je het zo bij elkaar. kan je mooi vette film zien.

kip

Nee kip ik heb geen cjp
pi_6002674
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 17:04 schreef Love Mae King het volgende:
Springhaver Theater
Amélie
za zo wo: 17.00
en nu nog een voor vanavond! (please?)
pi_6002736
Springhaver Theater
Y Tu Mama Tambien
dag: 22.15

schijnt ook mooi te zijn...nog niet gezien...verder is het aanbod in Utrecht redelijk magertjes (niks mis mee)

pi_6002760
Of ga gewoon naar irréversible in Kriterion, Amsterdam...
22.15 uur

pi_6003358
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 17:13 schreef Love Mae King het volgende:
Of ga gewoon naar irréversible in Kriterion, Amsterdam...
22.15 uur

[afbeelding]

yep, dat wordt het toch maar!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 september 2002 @ 20:19:52 #26
862 Arcee
Look closer
pi_6004934
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 17:11 schreef Love Mae King het volgende:

Y Tu Mama Tambien

schijnt ook mooi te zijn...

Zeker weten dat die mooi is.

[arthouse] Y tu mamá también (En je moeder ook)

pi_6019482
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 14:11 schreef Love Mae King het volgende:
Wat een superfilm! De LMK werd een beetje wagenziek in het begin, maar gelukkig wordt het camera werk later wat rustiger.

En de scene dat Marcus en Alex samen wakker worden is echt een heerlijke scene!

Wat een camerawerk! En wat een acteurs, poehee!!
Dr zit echt heel veel in deze film....wow...

bixis het niet helemaal eens met de LMK; vond de acteurs wel ok maar het "vele dat in deze film zit" kan ik er niet zo uithalen. het voelde vooral als experiment; 'hoeveel ellende kan een mens aanzien'. heel gewaagd hoe lang op de zenuwen werkende scenes aangehouden werden, en dat op zich vond ik ook wel interessant (wat die situatie met je doet). maar qua verhaal eigenlijk maar mager.
  zondag 29 september 2002 @ 10:59:55 #28
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_6023579
[SPOILER ALERT]
Een meisje gaat naar een feest met haar vriend en haar ex-vriend. Ze besluit eerder weg te gaan en heeft de pech dat ze wordt verkracht in een voetgangerstunnel.

Haar vriend en ex-vriend zoeken de dader op en er volgt een vechtpartij.
[/SPOILER ALERT]

Nu heb ik de hele plot al verklapt. In tegenstelling tot bij Memento, zou dit verhaal ook doodsaai zijn indien het in de juiste volgorde was afgespeeld.

Verder wordt de film alleen gebruikt als een poging om de kijker te shockeren en te irriteren. Dat laatste lukt vrij aardig.

Helemaal slap vond ik de poging van de makers van deze film om 'voorspellende dromen' te gebruiken om het thema 'de toekomst ligt vast' aan te dikken. Niveau Sesamstraat. .

Wat wel grappig was aan deze film, was dat ook de 'good guys' onsympathieke leeghoofden zijn, zodat je ze de ellende die hen treft bijna toewenst.

Al met al een film waarvoor de kijker geld toe zou moeten krijgen.

Haalt gelijk bij rechter.
pi_6023679
quote:
Op zondag 29 september 2002 10:59 schreef GHaven het volgende:
[SPOILER ALERT]

Al met al een film waarvoor de kijker geld toe zou moeten krijgen.

Hee bedankt man, die hoef ik dus niet meer te gaan zien!

Draait er verder nog iets leuks?

pi_6037837
quote:
Op zaterdag 28 september 2002 23:17 schreef bixister het volgende:

[..]

bixis het niet helemaal eens met de LMK; vond de acteurs wel ok maar het "vele dat in deze film zit" kan ik er niet zo uithalen. het voelde vooral als experiment; 'hoeveel ellende kan een mens aanzien'. heel gewaagd hoe lang op de zenuwen werkende scenes aangehouden werden, en dat op zich vond ik ook wel interessant (wat die situatie met je doet). maar qua verhaal eigenlijk maar mager.

Jammer dat je dan helemaal naar Amsterdam bent gekomen voor niks.

Inderdaad het verhaal is niet heel ingewikkeld of origineel, maar moet dat altijd? Nee, denkt de LMK. Toch kreeg je (iig De LMK) steeds meer begrip voor de situatie en de hoofdrolspelers doordat je de voorgeschiedenis leert kennen. Zo gaat het stel met min of meer ruzie uit mekaar, hadden ze een "perfecte liefde" (echt fantastisch mooi in beeld gebracht in de scene dat ze samen wakker worden...echt één van de mooiste scenes ooit gezien) En heb je goed gekeken naar de verkrachter en de man die ze in het begin van de film toetakelen (understatement)? En van die maagkrampteweegbrengende details als de man die tijdens de verkrachting de tunnel komt binnenlopen, maar zich stilletjes weer omdraait en wegloopt...

Tsja, het gewild shockeren..is de vraag of daat nou echt het doel was...de titelrol aan het begin van de film plaatsen spreekt iig niet voor ze nee...

Verder had iemand op imdb.com een interessante theorie over dat het verhaal misschien helemaal niet achterstevoren-chronologisch (is vast wel een correcte term voor) is, maar is het moment dat ze wakker worden (in de al eerder genoemde meesterlijke scene ) ook, echt het einde van een nachtmerrie (dus de droom in de tunnel, en het feit dat Marcus een lamme arm had (zijn arm werd gebroken in de openingscene)) en is de hele verkrachting en nasleep echt een droom geweest... ?!

maandag 30 september 2002 @ 11:58:59 #31
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_6038887
quote:
Op maandag 30 september 2002 10:49 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

Verder had iemand op imdb.com een interessante theorie over dat het verhaal misschien helemaal niet achterstevoren-chronologisch (is vast wel een correcte term voor) is, maar is het moment dat ze wakker worden (in de al eerder genoemde meesterlijke scene ) ook, echt het einde van een nachtmerrie (dus de droom in de tunnel, en het feit dat Marcus een lamme arm had (zijn arm werd gebroken in de openingscene)) en is de hele verkrachting en nasleep echt een droom geweest... ?!

Het kwartje valt. .

Dat maakt het eigenlijk wel weer heel knap ja! .

Maar ik ga 'm niet huren!

Haalt gelijk bij rechter.
pi_6039248
pfff, Irreversible was een hele indrukwekkende film, niet erg subtiel maar zeker de moeite waard.

Y tu mamá tambien was ook heel erg leuk, net als lucía y el sexo.Donderdag ga ik naar Habla con ella.

Non-hollywood films bevallen me meer en meer. Leuke verhalen zonder imponerende special effects die je afleiden van waar het daadwerkelijk om gaat, het verhaal!

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_6039640
quote:
Verder had iemand op imdb.com een interessante theorie over dat het
dat is inderdaad een leuke theorie, en zou wel een goede reden zijn om het verhaal in deze volgorde te presenteren (tot nu toe leek me de enige reden daarvoor dat het verhaal anders te mager zou zijn).
pi_6039649
klinkt interessant iig
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:46:32 #35
16049 BJB
cluods in the haed
pi_6178678
Irréversible een tijdje geleden gezien alweer... Goede film. Indrukwekkend, schokkend en confronterend. Béétje simpel verhaaltje enzo, misschien nogal gehypt, maar toch ruim voldoende.

Seul contre tous (de voorloper van Irréversible en tevens het speelfilmdebuut van regisseur Gaspar Noé) vind ik een stuk beter eigenlijk... Meesterlijk, eveneens schokkend, verhaal over een man met een wel héle zwarte kijk op de mensheid. Nu te huur, dus waar wacht je nog op?

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:49:59 #36
862 Arcee
Look closer
pi_6178774
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 22:46 schreef BJB het volgende:
Seul contre tous (de voorloper van Irréversible en tevens het speelfilmdebuut van regisseur Gaspar Noé) vind ik een stuk beter eigenlijk... Meesterlijk, eveneens schokkend, verhaal over een man met een wel héle zwarte kijk op de mensheid. Nu te huur, dus waar wacht je nog op?
Die vond ik te afstandelijk. Had lang niet de impact die Irréversible had.
pi_7021618
Deze heeft wel een schopje verdient vind ik, nu hij te huur is bij de videotheek.

Meteen de eerste dag gehuurd, na alles wat ik erover had gehoord en ik vond het echt een geweldige film. Heel intens, vreselijk die eerste 10 minuten. Zo confronterend. En dan weet je dat er nog zo'n scene gaat komen.

Maar wat voor mij echt de film maakte was de beginscene, eindscene in deze film dus. Als ze samen wakker worden in bed. Wat ontzettend mooi. Dat was een en al liefde, samenzijn, samen een. Ik kon mezelf er in herkennen in mijn relatie. Het verliefde, het gek doen, het lachen, samen willen zijn sprong ervan af. Heel mooi, goed.

Dat maakt de film natuurlijk ook zo donker, vreselijk. Zo iets moois aan het eind van de dag helemaal kapot gemaakt.

Le temps détruit tout - Time destructs everything

The choices we make, not the chances we take, determine our destiny
pi_7112655
Poeh! Voor het EERST dat ik m'n hoofd afwend.. tijdens een film..

[Spoiler..]

.. en dat nadat hij haar in elkaar schopt.. na haar gepakt te hebben..

.. ook pijnlijk dat ze zwanger is..

[/Spoiler..]

GOED acteerwerk. Goede muziek. Goed camerawerk. Maar ZO ziek.. omg! Zieker dan Baise Moi.. en American History X (Stoepranden..) valt hierbij in het niets.

Trouwens.. wat een bloedmooie vrouw!

Monica Belucci

.. dat jurkje.. .. die strakke rug.. .. die borsten! (In de film dan..! )

pi_7347369
Heb 'm donderdag op het grote doek gezien en zat tijdens de twee scenes echt nog een tijdje na te trillen naar aanleiding van wat ik gezien had.

Ik weet niet of het mensen is opgevallen maar de film is ontzettend knap gemaakt...alle scenes zijn in één shot opgenomen (en dat is ontzettend moeilijk). Ook het filmen van de beginscene had een doel: Door al het gedraai e.d. word je nog meer meegesleurd met de hoofdpersonen.

[spoiler]
.
.
.
.
.
..
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
De man die ze trouwens aan het begin vermoorden was helemaal niet de dader....de lintworm stond er gewoon bij te kijken.
.
.
.
..
.
.
.
.
..
.
.
.
.
..

[/spoiler]

[Dit bericht is gewijzigd door Lortnoc op 15-12-2002 18:47]

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  zondag 15 december 2002 @ 18:06:17 #40
37546 CloudBox
In de wolken
pi_7350559
Lortnoc,
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
spring eens wat zorgvuldiger om met je spoilers man
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

pi_7350578
Als grote Mementofan ben ik nu ook erg benieuwd..
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_7351291
quote:
Op zondag 15 december 2002 18:06 schreef CloudBox het volgende:
Lortnoc,
spring eens wat zorgvuldiger om met je spoilers man

Sorry......heb 't verbeterd. Ben niet zo vaak hier.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 december 2002 @ 22:54:58 #43
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_7418108
quote:

... een "perfecte liefde" (echt fantastisch mooi in beeld gebracht in de scene dat ze samen wakker worden...echt één van de mooiste scenes ooit gezien)

Dan is de film L'Appartement ook een aanrader voor je. Ook met Cassel en Belluci. Meest overtuigende stel op het doek: misschien doordat ze IRL ook een stel zijn.
quote:
van de mooiste scenes ooit gezien)

Hoopgevende theorie. Kan ik weer wat rustiger slapen ; ik had er ook aan gedacht. Je moet trouwens op het eind maar geen epilepsie hebben.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 december 2002 @ 22:58:41 #44
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_7418187
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2002 11:25 schreef Arcee het volgende:
De openingscredits vond ik trouwens ook erg fraai gedaan.

En dat klassieke muziekstuk aan 't eind vond ik ook erg mooi en passend in de sfeer, of juist sfeerbepalend.

Volgens mij was het Beethoven. Als ik de openings credits goed begrepen heb .

Camera werk was indruk wekkend.

De meeste zaken die me opvielen zijn in dit topci al gemeld.

Vond de film bijzonder en goed.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_7579496
*schopje*

Een van de weinige films (de enige ?) waarvan een mooie slotscene je een klotegevoel geeft.

Indrukwekkend

pi_7891116
Wat een kutfilm zeg... Drek op tape. Doe eens wat nuttigers met je camera. Wat wil Gaspar Noe nu bereiken met die film? En heb je daar zo'n film voor nodig?
pi_7891256
quote:
Op vrijdag 2 augustus 2002 20:23 schreef Stormvogel het volgende:
Mike, wil jij van die laatste zin in de eerste post iets fatsoenlijks maken?
Een beetje laat, maar ik heb het dan maar aangepast...

Ik ga hem heel binnenkort zien trouwens.

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_7974420
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 14:16 schreef Navelpluisje het volgende:
*schopje*

Een van de weinige films (de enige ?) waarvan een mooie slotscene je een klotegevoel geeft.

Indrukwekkend

Requiem for a dream bij mij ook.
Where facts are few, experts are many.
pi_7974475
Gister Irreversible dus gehuurt na dit topic gelezen te hebben. Vannacht om 2 uur wou ik eigenlijk gaan slapen maar werd ik nieuwsgierig en wou toch nog even een stukje kijken. Hij is niet uit gegaan en ik ben niet meer van me stoel geweest. In het begin denk je, wat doet die camera allemaal, maar als het verhaal eenmaal loopt lette ik er niet eens meer op. Het leek wel of ik erbij was op sommige momenten, wat bij bepaalde scenes niet echt prettig was.

De theorie over de droom die hier wordt genoemd geloof ik niet echt in, maar het verhaal is wel erg ironisch door het later horen van bepaalde feiten die duidelijke aanwijzingen gaven om niet te doen wat ze uiteindelijk toch deed. Als je op een gegeven moment ook de schokkende scenes hebt gehad denk je, wat kan deze film nog erger maken, en dat zie je dan op het einde. Erg onder de indruk iig.

Where facts are few, experts are many.
  zondag 16 februari 2003 @ 02:22:08 #50
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_8509297
Ik heb hem net gekeken, en ik ben het met sommige hier eens, dat de brandblusserscéne groffer is dan de stoeprandscéne in AHX.

Al met al een goede film, maar als hij chronologisch was geweest was het een stuk minder.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')