abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112253913
Hier verder.

Deel 1: Hond doodgebeten

Wat zo klote is; we begonnen net een beetje te wennen aan het idee dat ze er niet meer was.
Deze irritante strijd om geld en recht laait onze gevoelens van het gemis van ons hondje weer flink op.
Gisteren had ik weer moeite met slapen omdat het maar in mijn hoofd blijft tollen.

Hopelijk laat die eigenaaresse snel iets van zich horen.
Hoe kan ik op vriendelijke doch dringende wijze duidelijk maken dat ik eigenlijk niet tevreden ben met alleen de vergoeding van de rekening van de dierenarts?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:05:36 #2
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_112254009
Daar baal ik dus zelf ook zo van, door de hele nasleep en alle rompslomp heb ik nooit gewoon alleen maar verdriet kunnen hebben om die van mij, de stress en woede om alle toestanden eromheen, blegh...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_112254079
Hoe is die afwikkeling bij jou gegaan oh-oh?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:10:02 #4
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_112254128
Shit, ik heb je relaas gelezen en het gaat me echt aan het hart. Het is fijn dat de rekening van de DA betaald wordt maar dit neemt niet je verdriet weg. Wellicht zou het een beetje helpen als de eigenaar van die rotweiler spijt en medeleven zou tonen denk ik?
Een paar jaar geleden is mijn kat aangereden en dood achtergelaten. Omdat ie gechipt was konden ze mij achterhalen maar het gevoel van onmacht was zo groot en woede naar degene die me dit flikte. Duurt lang voor het slijt. Ik wens jullie beiden heel veel sterkte.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:25:47 #5
176471 oh-oh
pi_112254592
Nou, ik heb eerst een uur met dode hond in mn armen op het politiebureau gezeten, met twee huilende agentes, zo vreselijk vonden ze het, maar ze konden geen aangifte ervan opnemen.
Wel een of ander rapportje gemaakt, en de dierenpolitie zou contact met me opnemen.
Na 3 weken of zo ( :') ) werd ik gebeld door een dierenpolitiedame.
Ook heel aardig, blablabla, of ik getuigen had en zo.
Dus allemaal mensen voor mij een getuigenis geschreven van wat er gebeurd was en ook van hoe die honden en die mensen zich gedroegen voordat het gebeurde, want er hadden al meer mensen een minder prettige ervaring met ze gehad.
Weken niks gehoord.
Dierenpolitie zou bij die mensen langs gaan en zo. Ik heb niemand meer gezien.
Karel is op 31-10 doodgebeten, op 4 december kreeg ik de volgende mail:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niks gedaan met de verklaringen van de getuigen of wat dan ook...
Op aanraden van die vrouw had ik ook een schadeclaim naar die mensen gestuurd. Ze zei dat het heel gebruikelijk was dat ze via hun verzekering gewoon alles zouden vergoeden, ook een nieuwe hond, alleen is dat iets wat niet via hun geregeld werd maar iets wat je zelf moest doen.
Ik werk op een advocatenkantoor, dus een collega klom voor me in de pen en claimde bij die mensen een bedrag. Eerst was die vrouw drie weken op vakantie, en toen ze terug kwam belde ze, en schold ze die advocaat ( ze weet niet dat dat mijn collega is ) compleet verrot, uiteindelijk riep ze na twintig minuten de meest achterlijke uitspraken gedaan te hebben ik wou dat mijn hond dat wijf doodgebeten had in plaats van dat hondje en kwakte ze de hoorn erop.
Dus...
Iedereen op mijn werk vond dat we ze dan maar voor de rechter moesten sleuren.
Ik heb die animalcops dame nog eens gemaild:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarop ik dit antwoord kreeg:
SPOILER
Waarna ze van mij door het ijs mocht zakken :')
Inmiddels was het al 2 februari.
Ik heb er lang over nagedacht. Die mensen hebben mijn adres ( ik het hunne ook, en ik heb het moeten verstoppen want er zijn mensen in mijn omgeving die heel graag eens daar langs zouden gaan en dat wil ik voorkomen :X ). Uiteindelijk heb ik besloten de hele kwestie te laten gaan.
Ik heb er maanden niks als stress door gehad, ik kan ze voor laten komen zelfs als ik dat zou willen, maar het is het me niet waard. Ik krijg er mijn hond niet voor terug, dat geld heb ik ook geen flikker aan, en dit is niet het soort mensen die je achter je aan wil hebben.
Dus ik heb me gewonnen gegeven.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:29:03 #6
176471 oh-oh
pi_112254694
Oh ja, en de persoon die bij die mensen liep toen het gebeurde, wiens bull terrier die hond nog in de kop greep toen ze mijn hond uit zijn bek hadden, die wilde niks met aangifte of zo te maken hebben, want die wilde geen hetze tegen zulke honden ontketenen :')
En de hond had de hand van zijn baas helemaal opengebeten ook, maar zij zei dat mijn hond dat gedaan had toen zij probeerde hem uit de kaken van de hare te krijgen.
Tuurlijk :P Chihuahua van 11 met van die kleine muizentandjes, dat had ie verdomme nog niet kunnen aanrichten als ie het gewild had ( en als zn nek en rug niet gebroken geweest waren en zo :') ).
( Groucho Marx )
pi_112254720
Je bent dus gewoon vogelvrij met een kleine hond...kom je de verkeerde tegen dan heb je pech gehad. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:30:26 #8
176471 oh-oh
pi_112254743
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:29 schreef trovey het volgende:
Je bent dus gewoon vogelvrij met een kleine hond...kom je de verkeerde tegen dan heb je pech gehad. :{
Nou ja dat gevoel hou ik er wel aan over.
Ik voed die van mij op, ik koop dr geen klap voor, het zijn toch de mensen met de grotere honden die wat makkelijker lijken te denken wie doet mij wat?
( Groucho Marx )
pi_112254989
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:30 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik voed die van mij op, ik koop dr geen klap voor, het zijn toch de mensen met de grotere honden die wat makkelijker lijken te denken wie doet mij wat?
Als je dus je kleine hond gewoon zit op te voeden zodat het prima met kleine honden kan omgaan en het maakt eens een grommetje (wat ook heel normaal is onder honden bij de communicatie) dan kan de eigenaar van de grote hond dus gewoon blijven zeggen "Ja, maar die kleine hond begon, had het beestje maar niet moeten grommen, het daagde mijn grote hond uit"....hoe vaak je dat niet hoort. }:| . "Ja, mijn hond vraagt erom om doodgebeten te worden door een grote hond, natuurlijk :( " Ik ben toch wel blij dat in mijn buurt genoeg grote honden zitten die dat grommetje met humor bekijken met een :') -gezicht maar het blijft jammer dat er losloopgebieden in mijn stad zijn waar ik niet naartoe kan (bij mij in de buurt o.a.) omdat er toch wel grote honden rondlopen die te snel bijten en zo kleine honden doden (dat mag ik althans concluderen uit de berichten uit de plaatselijke krant ;( ).
Optimist tot in de kist
pi_112255055
quote:

[..]

Hoezo dat? Honden zijn ook gewoon dieren en zulke reacties kun je gewoon niet altijd controleren.

Maar goed, na het lezen van de OP is het wel duidelijk dat die man niet echt met honden om kan gaan en dan ook meteen 2 rottweilers? Damn, dat is gewoon vragen om problemen.
Who motivates the motivator?
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:41:49 #11
19242 yavanna
Results may vary.
pi_112255074
Wat verschrikkelijk om mee te maken, enorm verdrietig. :'( Kleine pleister dat de mensen wel hun verantwoording lijken te nemen qua kosten en de belofte om de hond alleen nog met een muilkorf uit te laten. En dan maar hopen dat ze dat echt gaan doen natuurlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:29 schreef trovey het volgende:
Dat gaat helaas ook op voor grotere honden. Het lijkt soms wel of het gros van de hondeneigenaren het geen enkel probleem vind om hun hond(je) overal en nergens los te laten lopen met een 'dat lossen ze zelf maar op'.

Als mensen hun honden, groot en klein, bij zich hielden zeker in aanlijngebied, zouden er een stuk minder vervelende incidenten gebeuren.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:42:04 #12
176471 oh-oh
pi_112255083
Nou sterker nog, dat mens zegt dat Karel hapte naar hond. Nou liepen zij ons tegemoet, van de andere kant, drie bordeauxdoggen en een bullterrier voor zich uit, ze kon Karel niet eens zien, laat staan wat hij deed toen haar hond over hem heen stond. Ik zag het wel en wat ik zag krijg ik mn leven niet meer van mijn netvlies.
Ik weet nog dat ik dacht pfieuw, op je rug, goddank, en een paar seconden later kon ik alleen nog denken bijt hem aub meteen dood, dit wordt niks meer...
( Groucho Marx )
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:42:06 #13
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_112255087
quote:
Onzin! Het zijn ook vaak mensen met kleine hondjes die het dominante gedrag van die keffers schattig vinden, vooral in zogenaamde arbeiderswijken voeden mensen hun honden (groot of klein) gewoon niet op. Ook zoals ze hun kinderen amper opvoeden..

Kom je zo iemand tegen, dan moet je de hond niet de schuld geven maar de baas. Ik heb ooit meegemaakt dat mijn (grote) hond aangevallen en gebeten werd door 6 van die loslopende kuttelikkertjes terwijl die vatsige bakwijven er bij stonden te schreeuwen..

Het ligt puur aan de opvoeding en niet aan de hond..
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:42:56 #14
176471 oh-oh
pi_112255113
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:42 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Onzin! Het zijn ook vaak mensen met kleine hondjes die het dominante gedrag van die keffers schattig vinden, vooral in zogenaamde arbeiderswijken voeden mensen hun honden (groot of klein) gewoon niet op. Ook zoals ze hun kinderen amper opvoeden..

Kom je zo iemand tegen, dan moet je de hond niet de schuld geven maar de baas. Ik heb ooit meegemaakt dat mijn (grote) hond aangevallen en gebeten werd door 6 van die loslopende kuttelikkertjes terwijl die vatsige bakwijven er bij stonden te schreeuwen..

Ik heb het toch ook alleen maar over de baas?
( Groucho Marx )
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:44:38 #15
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_112255153
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:42 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb het toch ook alleen maar over de baas?
Ik bedoel dat de baasjes van kleine hondjes zijn minstens zo laks omgaan met de opvoeding als grote honden en dominant gedrag van een kleine hond vaak schattig vinden..
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:45:12 #16
19242 yavanna
Results may vary.
pi_112255175
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:42 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Hier in de buurt voornamelijk waxjasmensen die denken dat hun ''Olivier of Lotje'' niet opgevoed heurt te worden. Sowieso zijn het m.i. vaak de mensen met een zogenaamd makkelijk ras die denken dat hun hond geen opvoeding behoeft.

Ik kom 9 v.d. 10 keer liever mensen tegen die weten wat ze aan de lijn hebben en daarnaar handelen.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:45:15 #17
176471 oh-oh
pi_112255178
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:44 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Ik bedoel dat de baasjes van kleine hondjes zijn minstens zo laks omgaan met de opvoeding als grote honden en dominant gedrag van een kleine hond vaak schattig vinden..
Nou ik niet ieg.
Maar het levert me niks op :P
( Groucho Marx )
pi_112255180
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:41 schreef yavanna het volgende:
Wat verschrikkelijk om mee te maken, enorm verdrietig. :'( Kleine pleister dat de mensen wel hun verantwoording lijken te nemen qua kosten en de belofte om de hond alleen nog met een muilkorf uit te laten. En dan maar hopen dat ze dat echt gaan doen natuurlijk.

[..]

Dat gaat helaas ook op voor grotere honden. Het lijkt soms wel of het gros van de hondeneigenaren het geen enkel probleem vind om hun hond(je) overal en nergens los te laten lopen met een 'dat lossen ze zelf maar op'.

Als mensen hun honden, groot en klein, bij zich hielden zeker in aanlijngebied, zouden er een stuk minder vervelende incidenten gebeuren.
We hebben het alleen maar over de eigenaren....die hond kan er niets aan doen dat hij/zij helaas bij een baas is terechtgekomen die zijn/haar verantwoordelijkheid niet neemt. ;)
Optimist tot in de kist
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:47:32 #19
19242 yavanna
Results may vary.
pi_112255239
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:45 schreef trovey het volgende:

[..]

We hebben het alleen maar over de eigenaren....die hond kan er niets aan doen dat hij/zij helaas bij een baas is terechtgekomen die zijn/haar verantwoordelijkheid niet neemt. ;)
Ik weet het, ik reageerde op het vogelvrij zijn, dat gaat nl ook voor grote honden op. ;) Ook grote honden worden lastig/aan gevallen door andere grote ( en kleine ) honden. Ook met ernstige en soms fatale afloop.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:47:40 #20
176471 oh-oh
pi_112255243
Maar goed, die hond die Karel dood beet, die zit wel gewoon nog lekker thuis bij de baas, en de kleine kindjes. En muilkorven doen ze niet, want het is maar een gebod en niemand checkt dat en bovendien weet toch niemand welke hond het was van de drie bordeauxdoggen die ze hebben :')
Gelukkig is er wel nog sociale controle, op dat losloopgebied waar het gebeurd is hoeven ze niet meer te komen denk ik.
( Groucho Marx )
pi_112255250
"anders stuur ik m'n hond op je af!"

Bah.. door dit soort mensen wil je al niet meer graag je hondje ergens laten lopen. Vast of los... Word er serieus pissig van dat mensen van die honden die niet (goed genoeg) luisteren los laten lopen, terwijl ze zelf aan het bellen zijn met jan en alleman aan hun gsm. "Ja maar aan de lijn trekt ie zo!"

En niet eens aandacht besteden aan hun hond. Laatst liep er weer één of ander hondje achter Lobbes aan te grommen en te dreigen en flink ook. De eigenaar was letterlijk nergens te bekennen, ja misschien was het de persoon die aan het einde van de straat aan het slenteren was. Lobbes was gelukkig een stuk groter dus dat hondje had sowieso niet echt iets kunnen doen maar dan nog.

Ik heb constant aan onze Westy moeten denken want ik vond Moppie best veel op der lijken.. Die is nu 15 en langzaam en traag. Ik heb afgelopen week meerdere keren maar niet met haar naar bepaalde plekjes gegaan omdat deze gedachte door m'n kop spookte. Omdat ik er met Lobbes wel eens idioten ben tegengekomen...Dat ze zo aan der einde zou moeten komen door één of andere idioot... maakt me al boos door de gedachte alleen al.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:48:06 #22
176471 oh-oh
pi_112255256
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:47 schreef yavanna het volgende:

[..]

Ik weet het, ik reageerde op het vogelvrij zijn, dat gaat nl ook voor grote honden op. ;) Ook grote honden worden lastig/aan gevallen door andere grote ( en kleine ) honden. Ook met ernstige en soms fatale afloop.
Ik wil wel es een voorbeeld van een kleine hond die een joekel dood beet dan hoor.
( Groucho Marx )
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:53:08 #23
19242 yavanna
Results may vary.
pi_112255405
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:48 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik wil wel es een voorbeeld van een kleine hond die een joekel dood beet dan hoor.
Moet je even zoeken, ik schrijf dat nl niet.

Een kleine hond kan een grote(re) hond prima behoorlijk naar verwonden, maar sommige mensen denken schijnbaar van niet of vinden het grappig wanneer hun kleine hondje een bejaarde/oude/zieke/herstellende grotere hond ( dus niet persee joekel ) bijt of een stuk oor wegscheurt.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:56:22 #24
176471 oh-oh
pi_112255491
Sjon heeft 1 keer geprobeerd iemand te bijten, ik weet waarom ie het deed maar ik vind het geen excuus, en als ie het nog eens doet laat ik hem inslapen, want zo een hond vind ik totaal onbetrouwbaar. En ik heb het nu over een hondje van 5 kilo, mn eigen hond. Als ik die niet meer bij kinderen of zo kan laten of moet gaan muilkorven, dan is dat gewoon niet goed vind ik.
( Groucho Marx )
pi_112255848
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:47 schreef yavanna het volgende:

[..]

Maar het blijft jammer dat ik bepaalde losloopgebieden moet mijden omdat het niet vertrouwd is om daar met een kleine hond te lopen omdat bepaalde eigenaren niet hun verantwoordelijkheid nemen terwijl ik dat wel heb gedaan en mijn hondje sociaal heb zitten op te voeden. Mijn kleine hond zal altijd de verliezer zijn als ze wel eens haar bekkie opentrekt omdat ze b.v. het snuffelen aan haar achterwerk niet wil en de die andere hond dan maar besluit om flink toe te slaan. :{ . Blijkbaar heb ik daarna ook niets te vertellen zoals ik het verhaal van oh-oh heb gevolgd en dat blijft een vreemd verhaal. Mijn wijk grenst aan een wijk waar helaas genoeg hondeneigenaren wonen (van grote en kleine honden) die totaal niet aan opvoeding doen dus ik ben altijd op mijn hoede als ik daar doorheen moet....grote hond in de verte die naar mij toe komt.....arendsogen en kijken hoe hond en baas reageren en als ik dat niet vertrouw dan is het toch echt optillen of ik maak een flinke bocht :') ....loslopende grote honden ga ik daar helemaal uit de weg want ik heb daar al de ervaring gehad dat het misging....als een speer op mijn honden af met duidelijke signalen "BIJTEN"(en nee mijn hondjes liepen destijds gewoon te lopen, die zagen die hond niet eens).....ik hoor de bek nog dichtklappen net onder mijn armen.....gelukkig was ik alert en razendsnel. ;) Opvoedingscursus zou gewoon verplicht moeten zijn zodat sommige eigenaren of ze nou een kleine of een grote hond hebben leren wat een hond is en het niet zien als of een kind of een statussymbool of gewoon een middel om hun kattenhaat uit te leven (ja, dat heb ik helaas ook wel eens gezien, een mafkees die zijn hond op loslopende katten afstuurde en dat overleefden die katten niet :{ ) Gelukkig zijn hier de eigenaren van grote en kleine honden het wel eens hoe het in ieder geval niet moet. ;)
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')