abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112251987
Goeiemorgen, ik zoek een programma dat op de achtergrond mijn ping bij kan houden.

Wij hebben een stuk of zes pc's in huis, die allemaal wel eens staan te downloaden terwijl de respectievelijke eigenaar even de hort op is. Vandaar dat ik eigenlijk een programma zoek, dat op mijn pc op de achtergrond de ping bij kan houden, zodat ik voordat ik een game start kan zien of gamen een beetje mogelijk is.

Vooral met games als LoL kan ik dit niet zien voor ik een spel begin, om dan als het spel begonnen is een rondje moeten rennen omdat ik een ping van 85 heb en niet weet wie er download, dat is vrij kut.

Vandaar dus eigenlijk: is er een programma dat hetzij continu, hetzij op afroep met één klik even de ping weergeeft?

Ik heb er zelf op zitten googlen, maar dan kom ik bij de online ping-tests uit, die wel werken maar een gedoe zijn om een paar keer per dag te moeten doen, vooral als er een werkbaar alternatief zou zijn.
pi_112252028
Als je weet naar welke server (ip) je je ping wilt weten is het makkelijk.

Open een command lijn (start --> run --> cmd in typen *enter*)
type:

ping *ipadres* -t

(-t laat hem oneindig doorgaan.) abort met crtl+c en dan exit.
Voorbeeld:

ping www.google.nl -t
pi_112252227
Ah, duidelijk.

Tsja, als ik het ip-adres van een paar servers van de verschillende games invoer, zou dat w.m.b. prima zijn. Die hele handeling (command lijn -> ping) kan neem ik aan gewoon als snelkoppeling op het bureaublad gezet worden?
pi_112252262
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 08:35 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ah, duidelijk.

Tsja, als ik het ip-adres van een paar servers van de verschillende games invoer, zou dat w.m.b. prima zijn. Die hele handeling (command lijn -> ping) kan neem ik aan gewoon als snelkoppeling op het bureaublad gezet worden?
Klopt, je kunt 'ping ipadres -t' gewoon invoeren als Shortcut.
pi_112252419
Mijn dank is groot. Dan vogel ik even uit hoe dat werkt, zoek even op wat de IP's zijn en kan ik vooruit.

Zeer erkentelijk.
pi_112252642
Eventueel kan je ook even kijken of de router ergens aangeeft wat het aantal verbindingen is dat een computer gebruikt. Bittorrent gebruikt veel verbindingen, dus dan kan je in één oogopslag zien wie de boosdoener is.

Bij mij (DD-WRT) staat dat onder status->Lan
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:09:14 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_112252836
quote:
dit dus ,
gebruik dit zelf om 30 tal ip adressen bij te houden, staat van alles bij qua informatie .
delay / response tijden
hoe lang al up of down time
hoeveel packages sent en %ok
pi_112253042
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:01 schreef Jordy-B het volgende:
Eventueel kan je ook even kijken of de router ergens aangeeft wat het aantal verbindingen is dat een computer gebruikt. Bittorrent gebruikt veel verbindingen, dus dan kan je in één oogopslag zien wie de boosdoener is.

Bij mij (DD-WRT) staat dat onder status->Lan
Tsja, dat er iemand download is op zich het probleem niet, ik kan ook wel gewoon een filmpje kijken. Maar dat ik voor ik überhaupt kan gamen eerst een rondje moet maken voor ik kan spelen, dat is het probleem. Wat dat aangaat is freeping wel de perfecte oplossing.

quote:
Maar dat is handig! Gewoon één overzichtje van alles zou inderdaad wel optimaal zijn. Thuis toch meteen eens installeren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')