Ontzettend bedankt voor je antwoord. Hier kan ik heel wat mee.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:40 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ik heb in november een online assessment van PwC gemaakt. Het bestond toen uit drie delen:
- Cijfermatig redeneren;
- Verbaal redeneren;
- Persoonlijkheidstest.
Cijfermatig redeneren kwam eigenlijk neer op allemaal kleine rekenvraagjes. Bijvoorbeeld percentages berekenen, of gegevens afleiden uit een grafiek. Sommige vragen hadden - bij mij tenminste - wel een economische achtergrond.
Het verbaal redeneren ging inderdaad om het begrijpend lezen. Je kreeg verschillende stukjes tekst met steeds een stuk of vijf vragen.
Daarna wordt je telefonisch benaderd en krijg je een uitslagenrapport via mail toegestuurd.
(1) Als je van het HBO komt is dat inderdaad het trajectquote:Op dinsdag 18 september 2012 10:35 schreef Cassenzo het volgende:
Ik heb even een aantal vraagjes.
Ik zit nu in het tweede jaar van accountancy (hbo) maar ik zal uiteindelijk graag RA willen worden. Nu weet ik dat ik daarvoor universiteit moet gaan doen maar hoe dat precies? Ik heb ooit iets gelezen over pre-master/master/post-master, klopt dat? (1) En hoe lang duren elk van hun? (2) En is het zo dat je 3 jaar praktijkervaring op moet doen? (3) En vanaf wanneer doe je dat dan? Al vanaf dat je begint met het universiteit-traject en dus ook al een aantal dagen in de week werkt? Of pas als je met de uni klaar bent? (4)
Al met al is mijn vraag dus: wat moet ik na de HBO allemaal doen om RA te kunnen worden?
Nog een aantal vraagjes: hoeveel dagen in de week werk/studeer je dan als ik na de hbo universiteit ga doen? (5) Hoeveel verdien je hier ongeveer netto per maand mee (lees bij een van de big4), en krijg je als je net begint met universiteit (en je werkt dan dus ook een paar dagen) gelijk een leasesauto? (6) Dit is handig voor mij om te weten omdat ik anders misschien nu van plan was om zelf een auto aan te schaffen.
Alvast bedankt
ow sorry moest 0,65 zijn. Brutowinstpercentage 35% en dan 100 - 35 is inkoopwaarde omzet toch?quote:Op zondag 23 september 2012 13:19 schreef ejfaar het volgende:
Hoe kom jij op die 0.75?
De rest klopt volgens mij wel.
Ehm, jaa.quote:Op zondag 23 september 2012 13:21 schreef Abelow het volgende:
[..]
ow sorry moest 0,65 zijn. Brutowinstpercentage 35% en dan 100 - 35 is inkoopwaarde omzet toch?
Jep maar jij doet accountancy toch?quote:Op zondag 23 september 2012 13:30 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Ehm, jaa.
380 x 65% = 247
380 x 35% = 133
Omzet 380
Inkoop 247
Brutowinst 133
Komen allen op de w /v rekening.
En als krediettermijn van 1 maand, alles van op de beginbalans + alles van januari tot en met november op de liquiditeitsbegroting.
Je zit zeker ook in de 1e klas of niet?
Ja, daarvoor is dit topic ook.quote:Op zondag 23 september 2012 13:39 schreef Abelow het volgende:
[..]
Jep maar jij doet accountancy toch?
Accountancy is niet de enige opleiding die te maken heeft met balansen, W&V rekening etc.quote:Op zondag 23 september 2012 14:31 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Ja, daarvoor is dit topic ook.
Nee, dat weet ik maar het topic is accountancy, dus voor het gemak ga ik er van uit dat hier dan ook mensen komen die accountancy doen.quote:Op zondag 23 september 2012 14:37 schreef Abelow het volgende:
[..]
Accountancy is niet de enige opleiding die te maken heeft met balansen, W&V rekening etc.
Ja klopt meeste scholen wel maar op de HES (hogeschool Rotterdam) is dat niet het geval. Als ik nu nog Accountancy wil doen in het 2e jaar, moet ik nog wat vakken extra doen ofzo.quote:Op zondag 23 september 2012 14:48 schreef FokNederland het volgende:
Bedrijfseconomie en accountancy zijn sowieso eerste twee jaar bijna hetzelfde.
Hangt af van het kantoor. Bij een Big4 kun je het wel vergeten zonder pak, maar bij een klein accountantskantoor kan het misschien nog wel. Dat je 18 bent maakt helemaal niks uit. Mooie leeftijd juist om een pak te kopenquote:Op zondag 23 september 2012 22:55 schreef Cassenzo het volgende:
Hallo, ik heb een vraagje!
Ik heb in februari een meeloopstage van 10 weken. Nu ga ik hiervoor binnenkort maar eens solliciteren. Maar nu had ik als vraag, stel dat ze mijn brief + cv goed vinden en ze vragen mij op gesprek. Moet je dan op je sollicitatiegesprek al gelijk in pak komen? En is het tegenwoordig nog gebruikelijk om een stropdas om te doen of volstaat alleen een pak ook al? Rekening houdend met het feit dat ik 18 ben
Nummer 1 regel. Daarnaast... Wat ga je dan aandoen als je stage gaat lopen?quote:Op zondag 23 september 2012 23:07 schreef xminator het volgende:
Beter overdressed dan underdressed. Een stropdas kan je altijd nog af doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |