abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119061504
Heb trouwens nog een vraagje, heb zojuist mijn binckrekening geopend, en wil er nu mn spaargeld op storten om te gaan beginnen met aandelen, maar betaal je als je in 1x een bedrag van een paar duizend euro van je tegenrekening op je binckrekening zet belasting of een toeslag of wat voor geks dan ook? Of weten ze dat het je eigen rekening is, en wordt er niks over verheven?

Want als je zo een groot bedrag naar een derde overmaakt normaal betaal je er belasting over als ik het goed heb?
pi_119062981
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 19:10 schreef debaas1992 het volgende:
Heb trouwens nog een vraagje, heb zojuist mijn binckrekening geopend, en wil er nu mn spaargeld op storten om te gaan beginnen met aandelen, maar betaal je als je in 1x een bedrag van een paar duizend euro van je tegenrekening op je binckrekening zet belasting of een toeslag of wat voor geks dan ook? Of weten ze dat het je eigen rekening is, en wordt er niks over verheven?

Want als je zo een groot bedrag naar een derde overmaakt normaal betaal je er belasting over als ik het goed heb?
quote:
Sinds 1994 moeten banken en andere financiële instellingen "ongebruikelijke transacties" melden aan het Financial Intelligence Unit-Nederland (FIU-Nederland), voorheen het Meldpunt Ongebruikelijke Transacties (MOT).

Volgens het loket van Overheid.nl dienen (financiële) dienstverleners te letten op ongebruikelijke transacties: Als u zich beroeps- of bedrijfsmatig bezighoudt met (financiële) dienstverlening, bent u verplicht klantonderzoek te doen bij het aangaan van een zakelijke relatie, het verrichten van een of meer transacties met een totale waarde van meer dan 25.000 euro, en als u vermoedt dat er sprake kan zijn van witwassen of financiering van terrorisme.

De meldingsplicht geldt onder andere voor: banken, kredietinstellingen, effecteninstellingen, beleggingsinstellingen en geldtransactiekantoren; maar ook voor handelaren in zaken van grote waarde en vrije beroepsgroepen, waaronder accountants, bedrijfseconomisch adviseurs, belastingadviseurs en bemiddelaars in onroerende zaken.
Sinds ze het allebei moeten melden is er niks aan de hand denk ik.

edit: je hoeft er sowieso geen belasting over te betalen lijkt me.
graag verwijderen
pi_119073120
1000 euro storten is 1000 euro op Binck ;)
Omgekeerd ook.

Ik wil zeggen dat op alles wat voor een meerwaarde zorgt je belasting moet betalen. Zowel dividend maar ook je meerwaarde op de eigenlijke aandelen, spijtig genoeg :(
(En na de crisis gaan ze dat echt NOOIT meer afschaffen :( )

Ik zou met je 1000 euro echt maar 1 aandeel kopen, jij wil het nog eens opsplitsen in 2 aandelen en elk voor 500 euro kopen.
Je zal daar later spijt van krijgen, de koers moet echt flink gaan stijgen wil je iets overhouden er aan.
Cindy De Vuyst
pi_119076546
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:03 schreef Taciho het volgende:

[..]

Ja je betaalt hier 30% dividendbelasting maar als ze dividend ook in Stocks uitbetalen dan betaal je geen belasting en gezien de grote van je vermogen is dat het beste. Als je Amerikaanse aandelen koopt dan betaal je maar 15%.
1. De dividendbelasting in nederland is 15% (maar dit werd in de discussie al gecorrigeerd).

2. Deze dividendbelasting moet ook over dividend in aandelen worden betaald. Dividend in aandelen heeft geen fiscale voordelen meer en komt daarom niet zo veel meer voor als vroegah.

Als je heden ten dage een keuze mag maken tussen aandelen of cash dividend, dan is dat geen 'stockdividend' in de traditionele zin. Het bedrijf biedt je gewone aandelen met als doel om haar uitgaande cashflow te beperken. Soms is het ook een programma van je broker die automatisch zoveel mogelijk aandelen koopt van het dividend dat je net binnen hebt. Het bedrijf heeft er dan niets mee te maken.

De traditionele 'stockdividend' is iets van voor 2001. De dividend aandelen moesten uit de agio-reserve (een boekhoudkundig verhaal) komen als ik me goed herinner en er waren nog een aantal voorwaarden. Dan was het inderdaad onbelast.

Overigens: indien je aangifte doet in box 3 maak het allemaal toch niets uit. Je vraagt je dividendbelasting daar terug en betaalt vervolgens 1,2% over de omvang van je vermogen.
  zondag 11 november 2012 @ 11:09:16 #280
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_119078489
Jaco, bedankt.
Ik begrijp het echter niet. Waarvoor is die 15% belasting, als je het weer terugkrijgt bij je aangifte?
If you can't beat them, join them.
pi_119079823
Dus even alles op een rijtje.

Bij een broker, in dit voorbeeld Binck, betaal je voor de volgende dingen:
-Transactie kosten
-Service fee ( alleen als je belegt met hulp?)
-Bij sommige brokers bewaarloon
-Sommige brokers hebben dividendkosten

Belasting:
-Vermogensrendementsheffing (1,2%?)
-Dividendbelasting (15%)

Mis ik nog iets?
pi_119083978
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:09 schreef 44pje het volgende:
Jaco, bedankt.
Ik begrijp het echter niet. Waarvoor is die 15% belasting, als je het weer terugkrijgt bij je aangifte?
Er zijn ook buitenlandse beleggers in Nederlandse aandelen. Die doen meestal geen aangifte in Nederland. De Nederlandse belastingdienst kan dus 15% bij hen vangen, terwijl dat niet teruggegeven hoeft te worden.
pi_119085989
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:21 schreef floris_b het volgende:

-Transactie kosten

Belasting:
-Dividendbelasting (15%)

Mis ik nog iets?
Service fee is alleen bij Binck Active en vervangt daar het bewaarloon. Dit is vooral handig voor actieve beleggers en mensen met klein kapitaal omdat je het er dan toch weer uit haalt met de lagere transactie kosten.
graag verwijderen
pi_119094789
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:21 schreef floris_b het volgende:

-Transactie kosten

Belasting:
-Dividendbelasting (15%)

Mis ik nog iets?
Bij Binck betaal je geen Service fee, geen bewaarloon en ook geen dividendkosten. Je betaalt bij Binck Basic alleen ¤6.50 (of ¤9.50 op buitenlandse beurzen) + 0.10% van de transactie. Bij een transactie van ¤1000 betaal je dus ¤7.50 ¤10 transactiekosten en verder niks.

[ Bericht 1% gewijzigd door QBay op 11-11-2012 19:17:34 ]
pi_119095487
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:57 schreef QBay het volgende:

[..]

Bij Binck betaal je geen Service fee, geen bewaarloon en ook geen dividendkosten. Je betaalt bij Binck Basic alleen ¤6.50 (of ¤9.50 op buitenlandse beurzen) + 0.10% van de transactie. Bij een transactie van ¤1000 betaal je dus ¤7.50 transactiekosten en verder niks.
Bij binck is een minimum tarief van ¤10 bij transacties
graag verwijderen
pi_119095628
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 19:14 schreef Taciho het volgende:

[..]

Bij binck is een minimum tarief van ¤10 bij transacties
Ja, dat was ik vergeten inderdaad. Je betaalt inderdaad minimaal ¤10.
pi_119114301
Heb zojuist een groot bedrag over gemaakt van mijn tegenrekening naar mijn binckrekening, en van mijn tegenrekening is mijn geld afgeschreven, maar op mijn binck rekening staat er nog niks. Krijg het er een beetje benauwd van..
pi_119114365
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 08:31 schreef debaas1992 het volgende:
Heb zojuist een groot bedrag over gemaakt van mijn tegenrekening naar mijn binckrekening, en van mijn tegenrekening is mijn geld afgeschreven, maar op mijn binck rekening staat er nog niks. Krijg het er een beetje benauwd van..
Had ik eerst ook het geld wordt pas zichtbaar tijdens werkdagen en die zijn van 9:00 tot 17:00 . Ik had het eerst op een vrijdag overgemaakt en zag het pas op maandag op rekening
graag verwijderen
pi_119124439
zojuist zie ik dat het bedrag retour terug is gestort op mijn tegenrekening?
pi_119128778
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:24 schreef debaas1992 het volgende:
zojuist zie ik dat het bedrag retour terug is gestort op mijn tegenrekening?
Heb je het wel vanaf je rekening gestort die jij had opgegeven?
graag verwijderen
pi_119129916
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 16:14 schreef Taciho het volgende:

[..]

Heb je het wel vanaf je rekening gestort die jij had opgegeven?
Ja, had binck al gebeld en ze wisten het probleem ook niet. Zometeen de bank van tegenrekening maar even bellen dan.
pi_119259612
Op school hebben wij het gehad over het waarderen van aandelen etc. En vandaag stond er een statistische analyse op het programma waarbij er over een portefeuille per jaar naar de koerswinst werd gekeken over een periode van 10 jaar en hier dan een betrouwbaarheidsinterval berekend werd. Dit kwam erop neer dat er met 95% zekerheid te zeggen was dat de de portefeuille(op basis van de afgelopen jaren) aankomend jaar een groei zou kennen tussen 0,08% en 24%(dit zijn even fictieve cijfers van de opdracht maar jullie weten wat ik bedoel).

Zijn er hier mensen die echt zo te werk gaan of baseren jullie op andere dingen zoals bepaalde ratio's, jaarverslagen etc. Dit gaat uiteraard om long-posities.
pi_119270984
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 23:16 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Op school hebben wij het gehad over het waarderen van aandelen etc. En vandaag stond er een statistische analyse op het programma waarbij er over een portefeuille per jaar naar de koerswinst werd gekeken over een periode van 10 jaar en hier dan een betrouwbaarheidsinterval berekend werd. Dit kwam erop neer dat er met 95% zekerheid te zeggen was dat de de portefeuille(op basis van de afgelopen jaren) aankomend jaar een groei zou kennen tussen 0,08% en 24%(dit zijn even fictieve cijfers van de opdracht maar jullie weten wat ik bedoel).

Zijn er hier mensen die echt zo te werk gaan of baseren jullie op andere dingen zoals bepaalde ratio's, jaarverslagen etc. Dit gaat uiteraard om long-posities.
Ja, ik kan bevestigen dat bij sommige bedrijven, althans waar ik bijv. zelf heb gewerkt het er zo ook in echt aan toe gaat. Sommige hanteren bijv. een 5% VaR waarbij men een portfolio aan een klant verkoopt met een 'maximaal' verlies van die 5%. Wat dan bijv. 15% is.

Nadeel van deze "onzin" is natuurlijk dat die 5% echt een belabberde slechte assumptie is. Wat is de kans dat het 'mis' gaat? Die is natuurlijk minder dan 5%. Maar .. als het mis gaat gaat het stukken sneller naar beneden dan bijvoorbeeld 15%. Het geeft dus een 'vals' vertrouwen en daarom gaan er zo veel klanten de afgelopen jaren de boot in (omdat de beurzen het de afgelopen tijd niet goed hebben gedaan).

En ja, qua aandelen kiezen. Heb wel eens met een fondsen analist gesproken hoe zij aandelen uitkiezen (zat in een ander team), en ik kreeg gewoon een jaar verslag in mijn handen gedrukt waar ze met marker de dingen hadden aangestreept wat wel en niet interessant was.

Aan de andere kant heb ik ook echt zulke tenenkrommende bevindingen gehoord over het afwegen van het wel of niet verkopen van een aandeel in een portfolio.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119343402
Bedankt voor je antwoord, zitten inderdaad wat haken en ogen aan.

Kan je hier een voorbeeld van vertellen?

quote:
Aan de andere kant heb ik ook echt zulke tenenkrommende bevindingen gehoord over het afwegen van het wel of niet verkopen van een aandeel in een portfolio.
pi_119373088
Ik ben op dit moment ook zelf wat geld aan het sparen om mee te gaan beleggen binnenkort. Nu zit ik te twijfelen tussen aandelen, opties of fondsen. Wat is het beste om met een niet te groot bedrag toch nog een redelijke winst uit te kunnen halen ?
pi_119403214
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 03:16 schreef Mike144 het volgende:
Ik ben op dit moment ook zelf wat geld aan het sparen om mee te gaan beleggen binnenkort. Nu zit ik te twijfelen tussen aandelen, opties of fondsen. Wat is het beste om met een niet te groot bedrag toch nog een redelijke winst uit te kunnen halen ?
Hangt van de markt af op het moment dat je instapt. Als je geen goede ideeen hebt voor rendabele aandelen kan je beter in obligaties gaan zitten.
pi_119520436
Heb laatst doorgezet met nokia wat ik eerder al aangaf, en een leuke winst geboekt voor een student. Aangezien ik zeer veel vertrouwen in nokia heb wil ik sprinters kopen, hieronder een paar vragen voor wie zo vriendelijk wil zijn ze te beantwoorden.

Stel ik heb 10.000 euro. en wil nokia sprinter long 2 kopen voor dat geld. Die kost nu 0,75 en de koers is 2,52. Ik betaal dus 0,75 cent per aandeel en zij betalen dus 1,77 per aandeel? Dus met 10.000 euro kan je 13.333 sprinters kopen?

Op het moment dat de koers terug naar 2 euro zakt wordt het automatisch voor 2 euro verkocht? Hoeveel houdt je dan over van die 10.000 euro die je hebt ingelegd?

Is het mogenlijk om meer te verliezen dan de inleg met deze sprinter?

En stel in het beste scenario dat als de eerste vraag klopt en ik kan van die ¤10.000 13.333 sprinters krijgen en de koers stijgt naar 5 euro in januari 2013 betekent dit dan dat ik 13.333 x 5 = 66.665 euro ontvang of zit dat anders? en zitten er nog bepaalde kosten aan de financiering vast?

Kan je zo een sprinter zolang je wilt vasthouden? Dus stel ik koop deze week de sprinter, en houdt hem vast tot januari? of zijn ze maar beperkt houdbaar?

Zijn er verder nog kosten aan gebonden?

Dank aan degene die dit wilt uitleggen!

EDIT: Deze site van ING heb ik zojuist gevonden waar je een calculatie kan doen: http://ingsprinters.nl/sp(...)010213492#calculator
Als ik bij binck deze sprinter koop van ING zal dat dus hetzelfde resultaat opleveren als in de calculator?

[ Bericht 4% gewijzigd door debaas1992 op 22-11-2012 22:40:26 ]
pi_119546275
Ik heb ook een aantal (domme) vragen.

Hoe zit het namelijk met het werkelijk kopen van een aandeel via een internet broker. Ik wil namelijk een aantal aandelen van Nokia kopen en deze een tijdje vasthouden. Maar omdat ik voor het eerst een effectenrekening heb geopend vraag ik me af hoe dat gaat.

Ik heb in eerste instantie geprobeerd 50 euro aan aandelen van Nokia te kopen, gewoon om te kijken hoe het gaat.

Maar wanneer ik dan voor 49,50 aan aandelen Nokia wil kopen krijg ik te maken met het vrije bestedingsruimte dat met maar 14,80 omlaag gaat i.p.v de 49,50.

Verder is mijn order geannuleerd toen ik het werkelijk door wilde zetten, waarom weet ik niet.

Kan iemand me uitleggen hoe ik van mijn eigen geld de aandelen van Nokia kan kopen?
pi_119549609
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:14 schreef debaas1992 het volgende:
Heb laatst doorgezet met nokia wat ik eerder al aangaf, en een leuke winst geboekt voor een student. Aangezien ik zeer veel vertrouwen in nokia heb wil ik sprinters kopen, hieronder een paar vragen voor wie zo vriendelijk wil zijn ze te beantwoorden.

Stel ik heb 10.000 euro. en wil nokia sprinter long 2 kopen voor dat geld. Die kost nu 0,75 en de koers is 2,52. Ik betaal dus 0,75 cent per aandeel en zij betalen dus 1,77 per aandeel? Dus met 10.000 euro kan je 13.333 sprinters kopen?

Op het moment dat de koers terug naar 2 euro zakt wordt het automatisch voor 2 euro verkocht? Hoeveel houdt je dan over van die 10.000 euro die je hebt ingelegd?

Is het mogenlijk om meer te verliezen dan de inleg met deze sprinter?

En stel in het beste scenario dat als de eerste vraag klopt en ik kan van die ¤10.000 13.333 sprinters krijgen en de koers stijgt naar 5 euro in januari 2013 betekent dit dan dat ik 13.333 x 5 = 66.665 euro ontvang of zit dat anders? en zitten er nog bepaalde kosten aan de financiering vast?

Kan je zo een sprinter zolang je wilt vasthouden? Dus stel ik koop deze week de sprinter, en houdt hem vast tot januari? of zijn ze maar beperkt houdbaar?

Zijn er verder nog kosten aan gebonden?

Dank aan degene die dit wilt uitleggen!

EDIT: Deze site van ING heb ik zojuist gevonden waar je een calculatie kan doen: http://ingsprinters.nl/sp(...)010213492#calculator
Als ik bij binck deze sprinter koop van ING zal dat dus hetzelfde resultaat opleveren als in de calculator?
Als je al deze vragen stelt zou ik eerst nog niet in sprinters stappen. Stap eerst in aandelen en probeer je in de tussentijd te verdiepen in oa sprinters.

Ik heb ondertussen al 30% rendement op Nokia met aandelen, paar maandloondjes.
pi_119549962
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Als je al deze vragen stelt zou ik eerst nog niet in sprinters stappen. Stap eerst in aandelen en probeer je in de tussentijd te verdiepen in oa sprinters.

Ik heb ondertussen al 30% rendement op Nokia met aandelen, paar maandloondjes.
Kan je mij misschien ook helpen, heb ook al een flinke rendement misgelopen omdat ik Nokia nog niet gekocht heb, verwacht namelijk dat ze nog wel gaan stijgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')