een terugtraprem kan je niet instellen, hoe goed -of slecht- die remt hangt af van de rembus die er in zit en de staat van slijtage...is hij erg versleten of gegroefd, heb je meer kracht nodig om te remmen, als hij nieuw en mooi glad is heb je minder kracht nodig..hooguit is de grootte van de tandwielen die op je fiets gemonteerd zitten nog wat van invloed, maar niet veelquote:Op woensdag 30 mei 2012 00:06 schreef TheSalesman het volgende:
Hallo allen,
Ik heb een fiets met terugtraprem. Nu zou ik graag willen weten: hoe "krachtig" moet zo'n terugtraprem afgesteld staan? Moet het bv. zonder al teveel krachtuitoefening mogelijk zijn om de band over het wegdek te doen slippen, of niet? En is er een manier om te controleren hoe het met de kwaliteit van de terugtraprem staat?
Bij voorbaat dank.
Je snapt hoop ik toch wel dat met ABS je remweg meestal langer is. Het enige voordeel dat je met ABS hebt is, dat je kunt uitwijken.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
De meeste vertraging en controle heb je als je band net niet slipt. Vandaar dat ABS ook is uitgevonden. Dus slippen bij het minste of geringste lijkt mij niet handig.
Je hebt inderdaad een hele korte remweg als je met je smoel op het asfalt ligt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 07:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je snapt hoop ik toch wel dat met ABS je remweg meestal langer is. Het enige voordeel dat je met ABS hebt is, dat je kunt uitwijken.
http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=1921
Met een terugtraprem? Knap als je dat lukt...quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:17 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad een hele korte remweg als je met je smoel op het asfalt ligt.
Als je snel fietst >25 km/u en het is glad, en je gaat remmen met zo'n terugtraprem dan ga je geheid op je bek.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Met een terugtraprem? Knap als je dat lukt...
Of zit bij jou de terugtraprem op het voorwiel?
Ik heb er ook ervaring mee. Maar dan lig je meestal op je zijkant, niet op je smoel/bek.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:19 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Als je snel fietst >25 km/u en het is glad, en je gaat remmen met zo'n terugtraprem dan ga je geheid op je bek.
Jaja, ik heb ervaring
Haha ja zoquote:Op woensdag 30 mei 2012 14:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb er ook ervaring mee. Maar dan lig je meestal op je zijkant, niet op je smoel/bek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |