Je vindt vast wel een keer iemand die bij je past.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:05 schreef sfinix89 het volgende:
Hoi.
de volgende vraag is mischien een vraag die erg vaak terug komt maar waar ik wel een beetje mee zit.
Ik ben een jongen van 22 jaar maar heb een in mijn ogen vreemd probleem.
Sinds mijn 10de hoor ik en zie ik om mij heen dat leeftijdsgenoten elkaar leuk gaan vinden , verliefd worden , relaties aan gaan , zoenen en seksueelactief worden en etc.
Nu is mijn probleem dat ik volgens mij nog nooit verliefd ben geworden of iemand leuk heb gevonden.
wel weet ik dat ik naar meisjes kijk inplaats van naar jongens en ze ook wel interessant vind.
het enigste wat ontbreekt is het gevoel iemand leuk te vinden , het verliefd worden , me aangetrokken voelen tot en etc.
hierdoor heb ik het gevoel dat ik iets mis.
naar jongens toe ontbreekt dit gevoel nog meer.
Nu zit ik er ook mee dat ik het gevoel heb dat ik wat achterblijf.
als ik hoor dat jongens en meisjes toch wel rond hun 16de minimaal al gezoend hebben en rond hun 18de á 19de voor het eerst seks hebben heb ik het gevoel dat ik op dat gebied geheel achter blijf en dan schaam ik me mischien ook wel een beetje.
ook het zelfbevredigen ben ik nooit gaan doen en om eerlijk te zijn vind ik het een beetje vies al zal niemand dit volgens mij snappen.
ook huist er angst dat dit ook nooit bij mij zal ontwikkelen.
dat ik nooit iemand leuk ga vinden en ook nooit verliefd zal worden.
dat ik ook nooit liefde zal vinden en ook nooit zal zoenen.
ook merk ik dat ik oppervlakkig naar mensen kijk dus ook niet kijk of iemand er leuk uit ziet of observeer of iemand zich leuk of lief gedraagt.
ik heb niet veel contact met mensen wat het probleem alleen maar groter maakt.
ik vraag me ook heel erg af hoe het voelt om verliefd te zijn of iemand leuk te vinden.
soms lijkt het wel dat ik nergens en op niemand val.
een rare angst is ook om mischien wel nooit seksueelactief te worden of eeuwig maagd te blijven al weet ik niet of eeuwig maagd blijven nou echt een heel groot probleem is.
kortom ik lijk iets te missen wat andere wel kunnen vinden.
ik lijk iets niet te ontwikkelen wat andere van mijn leeftijd wel allang hebben ontwikkeld.
dan komt er nog bij of ik me afvraag wat er nou precies onder normaal valt en wat onder niet normaal of afwijkend.
dan nog wat algemene vragen en overige vragen.
wanneer vond jij iemand voor het eerst leuk?
wanneer werd jij voor het eerst verliefd?
wanneer had jij je eerste zoen.
wanneer werd je voor het eerst seksueelactief.
wat vind jij een normale leeftijd waarop alles qua liefde en sexualiteit zich ontwikkelt.
ben toch wel wat onzeker hoor
Dit dus.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:18 schreef ZodiaX het volgende:
Maar maak je niet te druk, mensen moeten eens stoppen met naar anderen te kijken, als je zelf zo prima kunt leven, wat maakt het dan uit?
Toen ik 11 (bijna 12) wasquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:05 schreef sfinix89 het volgende:
wat vind jij een normale leeftijd waarop alles qua liefde en sexualiteit zich ontwikkelt.
Eigenlijk een beetje vreemd om het zo op internet te zetten maarja;quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:05 schreef sfinix89 het volgende:
nou dat bedoel ik dus, ik zie het verband ook niet tussen mijn probleem en autisme.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:23 schreef Barbapapamama het volgende:
Sorry hoor, maar weet je zeker dat je niet meer problemen hebt met hormonen ofzo?
IEDERE puber gaat zichzelf ontdekken, ook autistische mensen.
Klinkt niet echt gezond dit.
ik denk dat alles na "overigens" op mij van toepassing is, alleen schaam ik me hier voor.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:40 schreef Marsenal het volgende:
Ik denk zonder je ongerust te willen maken, dat je misschien eens een professional om advies moet vragen. Dat je voor je gevoel wat achterblijft in liefde e.d. is iets wat miljoenen mensen ook denken, maar is absoluut niet vreemd of iets om je voor te schamen.
Dat je seksueel gezien niet ontwikkeld, is daarentegen wel iets wat verder onderzoek vraagt. Seksuele ontdekkingen zijn vanuit de natuur gezien een proces wat rond de puberteit in moet zetten, en als dat niet gebeurt, is het niet vreemd als je even bij een arts kan laten onderzoeken of er misschien inderdaad wat aan je hormonen mankeert.
Als je wel seksueel ontwikkelt, maar het gewoon smerig vind, tja, dan moet je gewoon naar dit forum, een satteliet-onderneming van Fok!
http://asexuality.org/du/index.php
Overigens, als het je dus dwars zit dat je seks 'vies' vind, raad ik je zeker een bezoek aan een psycholoog aan, dit is geen onbekend issue in die contreien.
Omdat mensen met autisme meer problemen hebben met relaties, liefde en seks. Vraag me verder niet hoe en wat ik weet alleen dat het zo isquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:21 schreef sfinix89 het volgende:
[..]
ehm ja, en wat zegt dat? het verband tussen dit probleem en autisme kan ik niet leggen sorry.
Ben je niet gewoon aseksueel?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:55 schreef sfinix89 het volgende:
[..]
nou dat bedoel ik dus, ik zie het verband ook niet tussen mijn probleem en autisme.
als het aan hormonen lag zou de boel toch ook niet gaan groeien en zou er toch ook geen haar groeien.
ehm ik heb mezelf wel ondekt (denk ik) maar dan hoef ik toch niet zo nodig mezelf te bevredigen, onderandere omdat ik er anders naar kijk dan de meesten.
vind ik gewoon een vies idee.
ehm nou inderdaad is het conformeren iets waar ik bang voor ben of wat problemen kan opleveren.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:00 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Omdat mensen met autisme meer problemen hebben met relaties, liefde en seks. Vraag me verder niet hoe en wat ik weet alleen dat het zo is
Op even wat beter gelezen en volgens mij zit jij vooral met de druk om het conformeren in je buik? Opzich heb jij geen problemen met geen seks/liefde?
ehm ja, daar lijkt het wel op.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:23 schreef Life2.0 het volgende:
Dus je wilt opzich wel maar het is nog allemaal ver van je bed en griezelig.. Je bent dus gewoon wat laat gaan puberen eigenlijk?
Tuurlijk wel.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:27 schreef sfinix89 het volgende:
[..]
ehm ja, daar lijkt het wel op.
maar in mijn beleving kan dat helemaal niet, toch?
oké en wat betekent dat dan?quote:
Iedereen is anders, zo was ik vroeg klaar met de puberteit maar ik wil juist niet trouwen/kinderen krijgen, dus om nou te zeggen dat je eerder volwassen bent als je vroeg pubert en lang kind blijft als je laat pubert lijkt me raar.. Verder ben je gewoon volgroeid lijkt mij en heb je dus geen achterstand, alleen de relatie/seks gebeuren komt later, so what?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:35 schreef sfinix89 het volgende:
[..]
oké en wat betekent dat dan?
valt er dan wat aan te doen om het te versnellen en betekent dat dan dat ik nu nog een puber ben terwijl ik eigelijk volwassen ben.
nu schaam ik me eigelijk nog meer - ontwikkelingsachterstand.
hoe kan je dat bij jezelf nagaan vraag ik me af want op andere gebieden ben ik wel degelijk volwassen.
goed antwoord, stelt me ook wel wat gerust.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Iedereen is anders, zo was ik vroeg klaar met de puberteit maar ik wil juist niet trouwen/kinderen krijgen, dus om nou te zeggen dat je eerder volwassen bent als je vroeg pubert en lang kind blijft als je laat pubert lijkt me raar.. Verder ben je gewoon volgroeid lijkt mij en heb je dus geen achterstand, alleen de relatie/seks gebeuren komt later, so what?
Ik ken ook volwassen mannen (ouder dan jou nog) die gewoon maagd zijn en eigenlijk ook geen ervaring hebbben met vrouwen. Niet mee zitten of dat wel of niet normaal is, jij bent jij en niet een ander
Nee, dat is het antwoord dat jij wil horen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:45 schreef sfinix89 het volgende:
[..]
goed antwoord, stelt me ook wel wat gerust.
roepen dat iedereen op zijn 13e moet hebben geneukt is ook niet echt waarheidsgetrouw he, WEL KEI STOER HEUJquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:46 schreef datisstom het volgende:
[..]
Nee, dat is het antwoord dat jij wil horen.
specificeer dat eens en leg het is uit want het is een geruststellend antwoord maar volgens mij kan je niet in mijn hoofd kijken en vervolgens bevestigen dat ik naar dat antwoord zoek want anders had ik de vraag niet gesteld.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:46 schreef datisstom het volgende:
[..]
Nee, dat is het antwoord dat jij wil horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |