quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:37 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Kansen wetenschappelijk noemen
Er is bewijs dat veel kinderen niet met hun moeder naar bed willenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Met een studie als psychologie kun je niet echt om Freud heen. Maar de hoofdstukken uit verschillende boeken die aan hem gewijd waren ontkrachtten ook veel van zijn theorieën, of ze waren simpelweg niet te ondersteunen met bewijs.
Dat is toch een heel andere kwestie? Dat een verkrachter geen inspraak heeft zal vrijwel iedereen het over eens zijn.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:32 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
Lullen jullie niet enorm langs elkaar heen?
Neem aan dat er weinig animo is voor mensen die eisen dat een moeder die verkracht is dat kind per se moet houden.
Stel jezelf straks voor als ouder en je dochter raakt op haar 14e zwanger door een verkrachter. Dan zou jij als opa of oma ook voor dat kind wat een product is van die laffe daad moeten gaan houden/zorgen.
Maar als er geen vader in beeld is en de moeder is een alcoholist en slaat haar kind, dan neemt een zoon dit ook over. Hij heeft geen ander referentiekader en dat is belangrijk, dat je meerdere referentiekaders hebt wat je uiteindelijk vormt zoals je bent. Alleen een moeder is niet goed genoeg en alleen een vader ook niet. Ze hebben beiden, ongeacht of het kind een zoon of een dochter is, evenveel invloed op de opvoeding van het kind.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nog even over die laatste zin: jawel. Alleen laat wetenschappelijk onderzoek dus zien dat de kans bij een zoon groter is wanneer het om een alcoholistische vader gaat dan een alcoholistische moeder.
Ja ho is effequote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is toch een heel andere kwestie? Dat een verkrachter geen inspraak heeft zal vrijwel iedereen het over eens zijn.
Daarentegen schijnt het wel dat vrouwen zich vaak aangetrokken voelen tot mannen die overeenkomsten vertonen met hun vader. Maar of dit ook ondersteund wordt door wetenschappelijk onderzoek weet ik niet.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Er is bewijs dat veel kinderen niet met hun moeder naar bed willen
Dominant figuur is papa altijdquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daarentegen schijnt het wel dat vrouwen zich vaak aangetrokken voelen tot mannen die overeenkomsten vertonen met hun vader. Maar of dit ook ondersteund wordt door wetenschappelijk onderzoek weet ik niet.
Klopt, maar ontkracht jouw boek ook Freud' - bij gebrek aan een beter woord - imitatietheorie?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Met een studie als psychologie kun je niet echt om Freud heen. Maar de hoofdstukken uit verschillende boeken die aan hem gewijd waren ontkrachtten ook veel van zijn theorieën, of ze waren simpelweg niet te ondersteunen met bewijs.
En als je als meisje nou een pa heeft die er nooit is (zoals mijn zusje) ?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daarentegen schijnt het wel dat vrouwen zich vaak aangetrokken voelen tot mannen die overeenkomsten vertonen met hun vader. Maar of dit ook ondersteund wordt door wetenschappelijk onderzoek weet ik niet.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:41 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
En als je als meisje nou een pa heeft die er nooit is (zoals mijn zusje) ?
Tjah, lezen is ook een kunst.quote:Maar of dit ook ondersteund wordt door wetenschappelijk onderzoek weet ik niet.
Dat ze beide invloed hebben staat buiten kijf. Maar evenveel? Valt moeilijk te zeggen, zeker aangezien het zo situatie-afhankelijk is.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:39 schreef NooitGenoeg het volgende:
[..]
Maar als er geen vader in beeld is en de moeder is een alcoholist en slaat haar kind, dan neemt een zoon dit ook over. Hij heeft geen ander referentiekader en dat is belangrijk, dat je meerdere referentiekaders hebt wat je uiteindelijk vormt zoals je bent. Alleen een moeder is niet goed genoeg en alleen een vader ook niet. Ze hebben beiden, ongeacht of het kind een zoon of een dochter is, evenveel invloed op de opvoeding van het kind.
Daar zijn we het dan over eensquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat ze beide invloed hebben staat buiten kijf. Maar evenveel? Valt moeilijk te zeggen, zeker aangezien het zo situatie-afhankelijk is.
Breezersletje?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:41 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Ja ehh... Papa figuur met zijn character eigenschappen lijkt veel succes te hebben in haar omgeving omdat papa altijd een vrouw om zich heen heeft - namelijk mama -quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:44 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Volgens mij klopt het wel wat ze zegt. Ik zie dit ook om me heen veel gebeuren.
Helaasquote:
Vooral het seksuele aspect, ik weet niet meer of imitatie an sich ontkracht werd. Maar aangezien Freud juist zo gefocust was op al die onbewuste driften en seksuele drijfveren lag daar de nadruk op, dus is het moeilijk de theorie daar los van te zien.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:41 schreef NooitGenoeg het volgende:
[..]
Klopt, maar ontkracht jouw boek ook Freud' - bij gebrek aan een beter woord - imitatietheorie?
Geen idee.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:41 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
[..]
Pics?quote:
Onderzoek, onderzoek, onderzoek. Word je er niet moe van?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geen idee, maar daar is vast onderzoek naar gedaan. Kansen zeggen echter niets over individuen.
Mijn ouders zijn gescheiden dus die vergelijk gaat sowieso niet altijd op.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja ehh... Papa figuur met zijn character eigenschappen lijkt veel succes te hebben in haar omgeving omdat papa altijd een vrouw om zich heen heeft - namelijk mama -
Vraag me af of dat ook zo is als ze opgevoed wordt door een alleenstaande papa.
Tis gewoon een evolutie filosoof mbt de menselijke psyche.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vooral het seksuele aspect, ik weet niet meer of imitatie an sich ontkracht werd. Maar aangezien Freud juist zo gefocust was op al die onbewuste driften en seksuele drijfveren lag daar de nadruk op, dus is het moeilijk de theorie daar los van te zien.
Onzin.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:49 schreef Zenato het volgende:
Scheiden gebeurt ook veel, dat vind ik even erg als een abortus plegen. Want emotioneel slopend voor een kind.
Ouders die elkaar met een mes achterna zitten is niet emotioneel slopend voor een kindquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:49 schreef Zenato het volgende:
Scheiden gebeurt ook veel, dat vind ik even erg als een abortus plegen. Want emotioneel slopend voor een kind.
Abortus is niet emotioneel slopend voor een kind.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:49 schreef Zenato het volgende:
Dat is jammer, want daar had ik dan wel meer over willen horen hoe de wetenschap daar tegenover staat. Want ook de andere theorieën, als cognitieve, systeem, etc. branden hun vingers daar niet aan.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vooral het seksuele aspect, ik weet niet meer of imitatie an sich ontkracht werd. Maar aangezien Freud juist zo gefocust was op al die onbewuste driften en seksuele drijfveren lag daar de nadruk op, dus is het moeilijk de theorie daar los van te zien.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:51 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Abortus is niet emotioneel slopend voor een kind.
Daar heb je een puntquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:51 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Abortus is niet emotioneel slopend voor een kind.
Voor moord moet je iets levend achten.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:54 schreef chroestjov het volgende:
Ik ben het niet vaak met een Turk eens, maar nu wel, want abortus is moord
Het is meer moord in de breedste zin van het woord.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:56 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Voor moord moet je iets levend achten.
De zoon kán het overnemen, ja. Maar relatief gezien gebeurt dat minder vaak als het de moeder is met dergelijke problemen.Beide ouders zijn natuurlijk van invloed.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:39 schreef NooitGenoeg het volgende:
[..]
Maar als er geen vader in beeld is en de moeder is een alcoholist en slaat haar kind, dan neemt een zoon dit ook over. Hij heeft geen ander referentiekader en dat is belangrijk, dat je meerdere referentiekaders hebt wat je uiteindelijk vormt zoals je bent. Alleen een moeder is niet goed genoeg en alleen een vader ook niet. Ze hebben beiden, ongeacht of het kind een zoon of een dochter is, evenveel invloed op de opvoeding van het kind.
En dat is?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:57 schreef NooitGenoeg het volgende:
[..]
Het is meer moord in de breedste zin van het woord.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |