abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112181907
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:37 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

Kansen wetenschappelijk noemen :')
:{w Ga weg.
Rustig aan.
pi_112181935
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Met een studie als psychologie kun je niet echt om Freud heen. Maar de hoofdstukken uit verschillende boeken die aan hem gewijd waren ontkrachtten ook veel van zijn theorieën, of ze waren simpelweg niet te ondersteunen met bewijs.
Er is bewijs dat veel kinderen niet met hun moeder naar bed willen :P
Rustig aan.
pi_112181944
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:32 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
Lullen jullie niet enorm langs elkaar heen?
Neem aan dat er weinig animo is voor mensen die eisen dat een moeder die verkracht is dat kind per se moet houden.
Stel jezelf straks voor als ouder en je dochter raakt op haar 14e zwanger door een verkrachter. Dan zou jij als opa of oma ook voor dat kind wat een product is van die laffe daad moeten gaan houden/zorgen.
Dat is toch een heel andere kwestie? Dat een verkrachter geen inspraak heeft zal vrijwel iedereen het over eens zijn.
pi_112181948
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nog even over die laatste zin: jawel. Alleen laat wetenschappelijk onderzoek dus zien dat de kans bij een zoon groter is wanneer het om een alcoholistische vader gaat dan een alcoholistische moeder.
Maar als er geen vader in beeld is en de moeder is een alcoholist en slaat haar kind, dan neemt een zoon dit ook over. Hij heeft geen ander referentiekader en dat is belangrijk, dat je meerdere referentiekaders hebt wat je uiteindelijk vormt zoals je bent. Alleen een moeder is niet goed genoeg en alleen een vader ook niet. Ze hebben beiden, ongeacht of het kind een zoon of een dochter is, evenveel invloed op de opvoeding van het kind.
pi_112181979
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is toch een heel andere kwestie? Dat een verkrachter geen inspraak heeft zal vrijwel iedereen het over eens zijn.
Ja ho is effe :o
Hoe moet ik nu vader worden?
Rustig aan.
pi_112181997
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Er is bewijs dat veel kinderen niet met hun moeder naar bed willen :P
Daarentegen schijnt het wel dat vrouwen zich vaak aangetrokken voelen tot mannen die overeenkomsten vertonen met hun vader. Maar of dit ook ondersteund wordt door wetenschappelijk onderzoek weet ik niet. :P
pi_112182032
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daarentegen schijnt het wel dat vrouwen zich vaak aangetrokken voelen tot mannen die overeenkomsten vertonen met hun vader. Maar of dit ook ondersteund wordt door wetenschappelijk onderzoek weet ik niet. :P
Dominant figuur is papa altijd :) Hij zegt namelijk wat wel en wat niet mag etc :)
Vrouwen houden ervan om onderdanig te zijn denk :@
Rustig aan.
pi_112182060
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Met een studie als psychologie kun je niet echt om Freud heen. Maar de hoofdstukken uit verschillende boeken die aan hem gewijd waren ontkrachtten ook veel van zijn theorieën, of ze waren simpelweg niet te ondersteunen met bewijs.
Klopt, maar ontkracht jouw boek ook Freud' - bij gebrek aan een beter woord - imitatietheorie?
pi_112182070
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En als je als meisje nou een pa heeft die er nooit is (zoals mijn zusje) ?
pi_112182129
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:41 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:

[..]

quote:
Maar of dit ook ondersteund wordt door wetenschappelijk onderzoek weet ik niet. :P
Tjah, lezen is ook een kunst.
Rustig aan.
pi_112182178
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:39 schreef NooitGenoeg het volgende:

[..]

Maar als er geen vader in beeld is en de moeder is een alcoholist en slaat haar kind, dan neemt een zoon dit ook over. Hij heeft geen ander referentiekader en dat is belangrijk, dat je meerdere referentiekaders hebt wat je uiteindelijk vormt zoals je bent. Alleen een moeder is niet goed genoeg en alleen een vader ook niet. Ze hebben beiden, ongeacht of het kind een zoon of een dochter is, evenveel invloed op de opvoeding van het kind.
Dat ze beide invloed hebben staat buiten kijf. Maar evenveel? Valt moeilijk te zeggen, zeker aangezien het zo situatie-afhankelijk is.
pi_112182231
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat ze beide invloed hebben staat buiten kijf. Maar evenveel? Valt moeilijk te zeggen, zeker aangezien het zo situatie-afhankelijk is.
Daar zijn we het dan over eens :) .
pi_112182243
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

[..]

Tjah, lezen is ook een kunst.
Volgens mij klopt het wel wat ze zegt. Ik zie dit ook om me heen veel gebeuren.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:44:53 #158
358258 PhatBassBoom
Kankerharde kutjeslikker
pi_112182263
quote:

[..]

Breezersletje?
If you want to accomplish anything in life, you can’t just sit back and hope that it will happen. You’ve got to make it happen! ~ Chuck Norris
pi_112182410
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:44 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:

[..]

Volgens mij klopt het wel wat ze zegt. Ik zie dit ook om me heen veel gebeuren.
Ja ehh... Papa figuur met zijn character eigenschappen lijkt veel succes te hebben in haar omgeving omdat papa altijd een vrouw om zich heen heeft - namelijk mama -

Vraag me af of dat ook zo is als ze opgevoed wordt door een alleenstaande papa.
Rustig aan.
pi_112182448
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:44 schreef PhatBassBoom het volgende:

[..]

Breezersletje?
Helaas :P
Maar ze is wel heel lastig in relaties enorm recalcitrant en zo. Nooit goed wat die gasten ook doen.
Vroeg me af of die afwijzing daarmee te maken had.

Mijn eigen vriendin heeft een hele dominante pa, echt een mannetje en die vind het heerlijk als ik 'de baas speel' . Cijfert zich ook compleet weg voor mij en mijn wensen.

Best lekker maar je ziet wel die band die ze met pa heb of had er in terug.
pi_112182454
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:41 schreef NooitGenoeg het volgende:

[..]

Klopt, maar ontkracht jouw boek ook Freud' - bij gebrek aan een beter woord - imitatietheorie?
Vooral het seksuele aspect, ik weet niet meer of imitatie an sich ontkracht werd. Maar aangezien Freud juist zo gefocust was op al die onbewuste driften en seksuele drijfveren lag daar de nadruk op, dus is het moeilijk de theorie daar los van te zien.
pi_112182506
quote:

[..]

Geen idee. :P
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:48:48 #163
358258 PhatBassBoom
Kankerharde kutjeslikker
pi_112182507
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:47 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:

[..]

Helaas :P
Pics?
If you want to accomplish anything in life, you can’t just sit back and hope that it will happen. You’ve got to make it happen! ~ Chuck Norris
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:49:18 #164
358258 PhatBassBoom
Kankerharde kutjeslikker
pi_112182533
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geen idee, maar daar is vast onderzoek naar gedaan. Kansen zeggen echter niets over individuen.
Onderzoek, onderzoek, onderzoek. Word je er niet moe van? :')
pi_112182540
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:47 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja ehh... Papa figuur met zijn character eigenschappen lijkt veel succes te hebben in haar omgeving omdat papa altijd een vrouw om zich heen heeft - namelijk mama -

Vraag me af of dat ook zo is als ze opgevoed wordt door een alleenstaande papa.
Mijn ouders zijn gescheiden dus die vergelijk gaat sowieso niet altijd op.
pi_112182564
Scheiden gebeurt ook veel, dat vind ik even erg als een abortus plegen. Want emotioneel slopend voor een kind.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:49:47 #167
358258 PhatBassBoom
Kankerharde kutjeslikker
pi_112182566
En al die onderzoeken worden toch gedaan met Britten. Britten zijn lelijk en rare mensen dus die onderzoeken slaan sowieso nergens op.
pi_112182609
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vooral het seksuele aspect, ik weet niet meer of imitatie an sich ontkracht werd. Maar aangezien Freud juist zo gefocust was op al die onbewuste driften en seksuele drijfveren lag daar de nadruk op, dus is het moeilijk de theorie daar los van te zien.
Tis gewoon een evolutie filosoof mbt de menselijke psyche.
Volgens mij hebben veel mensen dat niet door.
Rustig aan.
pi_112182642
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:49 schreef Zenato het volgende:
Scheiden gebeurt ook veel, dat vind ik even erg als een abortus plegen. Want emotioneel slopend voor een kind.
Onzin.
Opgroeien met 2 ouders die elk respect en gevoel voor liefde in en voor elkaar verloren hebben kan veel meer schade toebrengen dan een eventuele scheiding.
pi_112182657
quote:
Ouders die elkaar met een mes achterna zitten is niet emotioneel slopend voor een kind :') .
pi_112182676
quote:
Abortus is niet emotioneel slopend voor een kind.
Rustig aan.
pi_112182719
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is jammer, want daar had ik dan wel meer over willen horen hoe de wetenschap daar tegenover staat. Want ook de andere theorieën, als cognitieve, systeem, etc. branden hun vingers daar niet aan.
pi_112182740
Oké.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_112182744
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:51 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

_O-
pi_112182853
Ik ben het niet vaak met een Turk eens, maar nu wel, want abortus is moord
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_112182868
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:51 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Daar heb je een punt :D
pi_112182947
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:54 schreef chroestjov het volgende:
Ik ben het niet vaak met een Turk eens, maar nu wel, want abortus is moord
Voor moord moet je iets levend achten.
Rustig aan.
pi_112183041
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:56 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Voor moord moet je iets levend achten.
Het is meer moord in de breedste zin van het woord.
pi_112183051
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:39 schreef NooitGenoeg het volgende:

[..]

De zoon kán het overnemen, ja. Maar relatief gezien gebeurt dat minder vaak als het de moeder is met dergelijke problemen.Beide ouders zijn natuurlijk van invloed. :) Alcoholisme alleen bewijst niet dat de vader meer van invloed is dan de moeder, behalve dan bij dat specifieke aspect van de ontwikkeling. Maar ontwikkeling van een kind is veel breder dan dat. Misschien heeft de moeder wel relatief (keyword hier) meer invloed op andere aspecten.
pi_112183078
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:57 schreef NooitGenoeg het volgende:

[..]

Het is meer moord in de breedste zin van het woord.
En dat is?
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')