Geen idee Peter, dat zal ik hem straks eens moeten na vragen. Gisteren avond was hij er behoorlijk door heen met een hoop verdriet. Hij vertelde mij dat hij zelf faillissement aangevragen had, waar ik nogal van schrok. Maar hij wist het echt niet meer.. hij was radeloos. Ik heb hem gevragen waarom hij dit gedaan had, en zijn antwoord was om de rechter te laten zien dat hij wel wilde of zo (ja sorry snappen doe ik het ook slecht)quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:02 schreef Peter het volgende:
Asl die 'vriend' een faillissement aanvraagt neem ik aan dat hij geweigerd is voor de schuldhulpverlening? Of er uitgetrapt is omdat hij nieuwe schulden maakte?
Kan dat kloppen TS? Want dan is de WSNP geen optie helaas..
Heb je hem al doorverwezen naar de gemeentelijke schuldhulpinstanties?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:13 schreef Lucky2011 het volgende:
[..]
Geen idee Peter, dat zal ik hem straks eens moeten na vragen. Gisteren avond was hij er behoorlijk door heen met een hoop verdriet. Hij vertelde mij dat hij zelf faillissement aangevragen had, waar ik nogal van schrok. Maar hij wist het echt niet meer.. hij was radeloos. Ik heb hem gevragen waarom hij dit gedaan had, en zijn antwoord was om de rechter te laten zien dat hij wel wilde of zo (ja sorry snappen doe ik het ook slecht)
ehm nee.. Hij zelf is smoor op mij, en ik heb rl iemand. Dat is geen optie..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:48 schreef Luxuria het volgende:
Kan hij niet een tijdje bij jou logeren dan als het zo'n goede vriend is?
Ik zal het hem straks eens voorstellen en vragen of hij dit al gedaan had. Goeie tip thanksquote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Heb je hem al doorverwezen naar de gemeentelijke schuldhulpinstanties?
Ookal is het heel erg kort dag, ik lees dat er sprake is van een op handen zijnde huisuitzetting, en dat behoort tot de zogenaamde crisissituaties waar de schuldhulpverlening in ieder geval in actie voor zal komen.
Misschien een lullige opmerking, maar pas je wel op dat je van zijn probleem niet teveel jouw probleem maakt?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:10 schreef Lucky2011 het volgende:
[..]
Het betreft een goeie vriend van me die ik ken via het internet.
Sterker nog, mocht de vriend inderdaad in aanmerking komen voor schuldhulpverlening, dan zal er in de intakefase heel erg goed gekeken worden of er geen sprake is van 'achterliggende problematiek', waaronder onder meer wordt verstaan verslavingsproblematiek. Dit is een sterke contra-indicatie voor een schuldhulpverleningstraject omdat de praktijk uitwijst dat als er sprake is van een verslaving, de kans op een succesvol traject zo goed als nihil is. Cliënt wordt in dergelijke gevallen doorverwezen naar RIAGG, verslavingshulp o.i.d. en kan pas in aanmerking komen voor de eigenlijke schuldhulpverlening als-ie heeft afgerekend met zijn verslaving.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:17 schreef WRH het volgende:
oorzaak van de schulden lijkt mij juist wel van belang.
als dat een verslaving is betekent het dat zijn zielige radeloosheid part of the verslaving is, het huilend spijt hebben en écht écht nu wel willen hoort gewoon bij de symptomen van verslaving, welk soort verslaving dan ook.
sanering heeft dan geen zin (want hij zal daarna of zelfs gelijktijdig toch weer schulden elders maken) of het is inderdaad een structureel iets en hij is dus al geweigerd voor opnieuw een schuldsanering.
Een verslaving heeft hij niet, miss een internet verslaving maar meer als dat niet. Dan was me dat wel eerder opgevallen (denk ik tenminste). Ik wil er mezelf ook niet te veel mee bemoeien, vandaar dat ik ook niet al het fijne vanaf weet. Ik heb wel een "medelijden" over het feit dat hij straks miss dakloos word door domme fouten.. ja, en wie wil dan een goeie vriend niet helpen al is het maar met wat info winnen. Ik kan helaas geen wonderen verrichten, dat zal hij toch echt zelf moeten doen.quote:Misschien een lullige opmerking, maar pas je wel op dat je van zijn probleem niet teveel jouw probleem maakt?
Ja, dat was iets wat ik mezelf ook af vroeg, want dat lijkt me toch wel de allerlaatste optie (en dan zelf nog aanvragen ook) Maar miss is hij geweigerd? Ik weet het niet.. ga dat straks wel navragen.quote:Snapt je vriend eigenlijk ook wel wat het verschil is tussen jezelf failliet laten verklaren en de schuldsanering ingaan?
Mijn hulde voor je hulpvaardigheid.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:48 schreef Lucky2011 het volgende:
[..]
Een verslaving heeft hij niet, miss een internet verslaving maar meer als dat niet. Dan was me dat wel eerder opgevallen (denk ik tenminste). Ik wil er mezelf ook niet te veel mee bemoeien, vandaar dat ik ook niet al het fijne vanaf weet. Ik heb wel een "medelijden" over het feit dat hij straks miss dakloos word door domme fouten.. ja, en wie wil dan een goeie vriend niet helpen al is het maar met wat info winnen. Ik kan helaas geen wonderen verrichten, dat zal hij toch echt zelf moeten doen.
[..]
Zou kunnen, maar dan vind ik het toch wel erg vreemd dat er niks is gedaan aan die dreigende huisuitzetting. NB: dat is dus crisishulpverlening en dient plaats te vinden voordat aan de eigenlijke intake voor een schuldhulpverleningstraject wordt begonnen.quote:Ja, dat was iets wat ik mezelf ook af vroeg, want dat lijkt me toch wel de allerlaatste optie (en dan zelf nog aanvragen ook) Maar miss is hij geweigerd? Ik weet het niet.. ga dat straks wel navragen.
Ja, geef 'm maar een lekkere knuffel en geef dan gelijk JDx even een schop voor z'n kloten.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:10 schreef Lucky2011 het volgende:
al is het met een schouder, een knuffel, een praatmaatje.. en advies.
Dat mag jij doen..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:30 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Ja, geef 'm maar een lekkere knuffel en geef dan gelijk JDx even een schop voor z'n kloten.
Bedankt voor je verhaal! En hoeveel schulden had jij?quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:51 schreef kattepoes104 het volgende:
als hij zich persoonlijk failliet laat verklaren moet hi met zijn paspoort en rekeningen naar de rechtbank rijden en aan de balie zeggendat hij dat wil dan nemen ze de rekeningen in en maken een copie van zijn paspoort ,dan mag hij weer gaan ,nog geen 5 min werk dus.Vervolgens zal hij dezelfde dag of de volgende morgen worden gebeld door de rechtbank,dan krijgt hij te horen wanneer hij voor moet komen voor zn faillissement.bv volgende dag om 10 uur s morgens.Daar gaat hij dan heen en dan gaat de rechter vragen waarom wilt u dit,Dan moet hij gewoon de waarheid zeggen ,en zeker van dat huis want dan kan de rechter dat voorkomen ! En vervolgens als de rechter het er mee eens is dat dit zo niet goed komt ,spreekt hi het faillissement uit.Vanaf dat moment mag er geen deurwaarder meer aan je deur komen en of je lastig vallen.Dan mag je weer gaan en s middags word je gebeld door de curator die je toegewezen is en die gaat bij je op huisbezoek ,oa om te kijken of je dure bezittingen hebt bv boot caravan sieraden etc,en hij zal de details met je bespreken.Dan kan je in ieder geval in je huis blijven en als het faillissement weer opgeheven word kan de curator regelen dat je de wsnp in kan.als je dat wil,doe je dat niet herleven je schulden inderdaad weer.Dit was in het kort .Hoe ik het weet?heb het zelf gehad.sterkte!
Hey bedankt!! Ik heb meteen je post door gestuurd naar zijn skype. Hij zit helaas momenteel bij de dokter, want hij is zwaar depri naar mijn mening (Ja hij is er heen op mijn aanraden). Deel van zijn schuld is overigs ook ontstaan door een scheiding. Ik bedank je enorm voor je verhaal, hier gaat hij zeker iets aan hebben, en zich miss ook iets meer gerust voelen. Thanks..quote:Op woensdag 30 mei 2012 02:20 schreef kattepoes104 het volgende:
Ik had ruim 41000 overgehouden aan echtscheiding toen en alles wat er uit voort vloeide,maar je bent echt niet de enige,je zal de mensen de kost geven die er dagelijks staan en je moet het zo zien je ebnt in ieder egval verzekerd van je dak boven je hoofd en je dagelijkse dingen en je krijgt weer rust in je leven waardoor je dingen weer vrolijker gaat zien ,en dan zijn oplossingen ook makkelijker te vinden omdat je helderder denkt en je kan altijd op je curator terug vallen,Wat je huis aan gaat de rechter zal zorgen dat die zitting niet doorgaat en de curator zal het dan van je overnemen.Als je vragen hebt hoor ik het wel ,ik zit er meestal s ochtends vroeg op of s avonds heel laat hier suc 6 en ik spreek je oke?
Heb je even een persoonlijk berichtje gestuurd, hij had een vraagje wegens je berichtquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:19 schreef kattepoes104 het volgende:
okee heel veel suc6 en sterkte ook voor hem!je bent een goede vriend!
Thanks, heb het door gegeven aan hem. Hij is je overigs behoorlijk dankbaar voor je hulpquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |