abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 mei 2012 @ 17:13:44 #26
356583 Lucky2011
I saw it going..
pi_112175181
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 17:02 schreef Peter het volgende:
Asl die 'vriend' een faillissement aanvraagt neem ik aan dat hij geweigerd is voor de schuldhulpverlening? Of er uitgetrapt is omdat hij nieuwe schulden maakte?

Kan dat kloppen TS? Want dan is de WSNP geen optie helaas..
Geen idee Peter, dat zal ik hem straks eens moeten na vragen. Gisteren avond was hij er behoorlijk door heen met een hoop verdriet. Hij vertelde mij dat hij zelf faillissement aangevragen had, waar ik nogal van schrok. Maar hij wist het echt niet meer.. hij was radeloos. Ik heb hem gevragen waarom hij dit gedaan had, en zijn antwoord was om de rechter te laten zien dat hij wel wilde of zo (ja sorry snappen doe ik het ook slecht)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 17:48:14 #27
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_112176757
Kan hij niet een tijdje bij jou logeren dan als het zo'n goede vriend is?
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 29 mei 2012 @ 18:01:11 #28
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_112177315
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 17:13 schreef Lucky2011 het volgende:

[..]

Geen idee Peter, dat zal ik hem straks eens moeten na vragen. Gisteren avond was hij er behoorlijk door heen met een hoop verdriet. Hij vertelde mij dat hij zelf faillissement aangevragen had, waar ik nogal van schrok. Maar hij wist het echt niet meer.. hij was radeloos. Ik heb hem gevragen waarom hij dit gedaan had, en zijn antwoord was om de rechter te laten zien dat hij wel wilde of zo (ja sorry snappen doe ik het ook slecht)
Heb je hem al doorverwezen naar de gemeentelijke schuldhulpinstanties?
Ookal is het heel erg kort dag, ik lees dat er sprake is van een op handen zijnde huisuitzetting, en dat behoort tot de zogenaamde crisissituaties waar de schuldhulpverlening in ieder geval in actie voor zal komen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  dinsdag 29 mei 2012 @ 18:05:07 #29
356583 Lucky2011
I saw it going..
pi_112177479
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 17:48 schreef Luxuria het volgende:
Kan hij niet een tijdje bij jou logeren dan als het zo'n goede vriend is?
ehm nee.. Hij zelf is smoor op mij, en ik heb rl iemand. Dat is geen optie..
  dinsdag 29 mei 2012 @ 18:06:06 #30
356583 Lucky2011
I saw it going..
pi_112177511
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Heb je hem al doorverwezen naar de gemeentelijke schuldhulpinstanties?
Ookal is het heel erg kort dag, ik lees dat er sprake is van een op handen zijnde huisuitzetting, en dat behoort tot de zogenaamde crisissituaties waar de schuldhulpverlening in ieder geval in actie voor zal komen.
Ik zal het hem straks eens voorstellen en vragen of hij dit al gedaan had. Goeie tip thanks ^O^
pi_112178001
oorzaak van de schulden lijkt mij juist wel van belang.
als dat een verslaving is betekent het dat zijn zielige radeloosheid part of the verslaving is, het huilend spijt hebben en écht écht nu wel willen hoort gewoon bij de symptomen van verslaving, welk soort verslaving dan ook.
sanering heeft dan geen zin (want hij zal daarna of zelfs gelijktijdig toch weer schulden elders maken) of het is inderdaad een structureel iets en hij is dus al geweigerd voor opnieuw een schuldsanering.

je kunt wel roepen dat het belangrijker is dat je naar iemands toekomst kijkt maar hoe kun je daarnaar kijken zonder te leren van het verleden?
alleen maar van een tijdje je gas, licht en water niet betalen en een paar maanden huur niet op tijd overmaken krijg je echt niet meteen een ton schuld. hij zal toch íets aan inkomen gehad hebben, dus waar is dat geld gebleven als hij er geen vaste (woon-) lasten van betaald heeft?
het is wel opgegaan blijkbaar en aangezien hij tot het fijne bedrag van rond een ton is gekomen is er naar alle waarschijnlijkheid wel meer aangeschaft van geld dat hij niet heeft.

er is dus meer aan de hand dan 'alleen maar' beetje dom gedaan en daarmee 'een beetje' schuld gekregen, lijkt mij dat hij meer aan een ander soort hulp heeft dan iemand die voor hem op het internet gaat rondvragen naar de mogelijkheden van het laten barsten van zijn schuldeisers.
wat heeft hij zelf verder al onderzocht en gedaan en ondernomen om dit probleem op te lossen?
behalve radeloos zijn?
volgens mij kun je daar ook al heel goed aan zien hoe serieus hij zijn eigen probleem oppakt.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_112178329
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 17:10 schreef Lucky2011 het volgende:

[..]

Het betreft een goeie vriend van me die ik ken via het internet.
Misschien een lullige opmerking, maar pas je wel op dat je van zijn probleem niet teveel jouw probleem maakt?

Snapt je vriend eigenlijk ook wel wat het verschil is tussen jezelf failliet laten verklaren en de schuldsanering ingaan?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 18:38:59 #33
323439 HetKlusKonijn
pi_112178945
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:17 schreef WRH het volgende:
oorzaak van de schulden lijkt mij juist wel van belang.
als dat een verslaving is betekent het dat zijn zielige radeloosheid part of the verslaving is, het huilend spijt hebben en écht écht nu wel willen hoort gewoon bij de symptomen van verslaving, welk soort verslaving dan ook.
sanering heeft dan geen zin (want hij zal daarna of zelfs gelijktijdig toch weer schulden elders maken) of het is inderdaad een structureel iets en hij is dus al geweigerd voor opnieuw een schuldsanering.
Sterker nog, mocht de vriend inderdaad in aanmerking komen voor schuldhulpverlening, dan zal er in de intakefase heel erg goed gekeken worden of er geen sprake is van 'achterliggende problematiek', waaronder onder meer wordt verstaan verslavingsproblematiek. Dit is een sterke contra-indicatie voor een schuldhulpverleningstraject omdat de praktijk uitwijst dat als er sprake is van een verslaving, de kans op een succesvol traject zo goed als nihil is. Cliënt wordt in dergelijke gevallen doorverwezen naar RIAGG, verslavingshulp o.i.d. en kan pas in aanmerking komen voor de eigenlijke schuldhulpverlening als-ie heeft afgerekend met zijn verslaving.

Overigens lees ik hier ook weer het veel voorkomende misverstand dat schuldhulpverlening een middel zou zijn om mensen goedkoop van hun schulden af te helpen en dat de schuldeisers 'dus het nakijken krijgen'. Dat is veel te kort door de bocht: ten eerste worden er aan de cliënten hoge eisen gesteld (en werk je daar niet aan mee, dan is het toedeledokie!), ten tweede zien de schuldeisers bij een succesvol schuldhulpverleningstraject tenminste nog íets van hun geld terug - i.t.t. bij een faillissement, want daar geldt het adagium 'kale kip en niet kunnen plukken'. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 18:48:39 #34
356583 Lucky2011
I saw it going..
pi_112179414
quote:
Misschien een lullige opmerking, maar pas je wel op dat je van zijn probleem niet teveel jouw probleem maakt?
Een verslaving heeft hij niet, miss een internet verslaving maar meer als dat niet. Dan was me dat wel eerder opgevallen (denk ik tenminste). Ik wil er mezelf ook niet te veel mee bemoeien, vandaar dat ik ook niet al het fijne vanaf weet. Ik heb wel een "medelijden" over het feit dat hij straks miss dakloos word door domme fouten.. ja, en wie wil dan een goeie vriend niet helpen al is het maar met wat info winnen. Ik kan helaas geen wonderen verrichten, dat zal hij toch echt zelf moeten doen.

quote:
Snapt je vriend eigenlijk ook wel wat het verschil is tussen jezelf failliet laten verklaren en de schuldsanering ingaan?
Ja, dat was iets wat ik mezelf ook af vroeg, want dat lijkt me toch wel de allerlaatste optie (en dan zelf nog aanvragen ook) Maar miss is hij geweigerd? Ik weet het niet.. ga dat straks wel navragen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 18:56:31 #35
323439 HetKlusKonijn
pi_112179776
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:48 schreef Lucky2011 het volgende:

[..]

Een verslaving heeft hij niet, miss een internet verslaving maar meer als dat niet. Dan was me dat wel eerder opgevallen (denk ik tenminste). Ik wil er mezelf ook niet te veel mee bemoeien, vandaar dat ik ook niet al het fijne vanaf weet. Ik heb wel een "medelijden" over het feit dat hij straks miss dakloos word door domme fouten.. ja, en wie wil dan een goeie vriend niet helpen al is het maar met wat info winnen. Ik kan helaas geen wonderen verrichten, dat zal hij toch echt zelf moeten doen.

[..]
Mijn hulde voor je hulpvaardigheid. ^O^
Maar kijk inderdaad uit, het blijft wel zíjn probleem, en niet het jouwe...

Wat betreft die mogelijke verslaving: dat is iets dat mensen uit schaamte vaak heel erg lang verborgen kunnen houden voor de omgeving. Uit mijn eigen ervaring: een goede vriend, werd ook uit zijn huurhuis geschopt en zat dus in de nesten. Verschillende mensen (waaronder ik) hebben hem tijdelijk in huis genomen. Het viel mij op dat hij heel veel zat te internetten, en ik hoopte/meende dat hij dus als een doldrieste naar een (betere) baan aan het zoeken was. Maar wat bleek het geval... op een avond vielen er een heleboel poker-blaadjes uit zijn tas. Ik wist genoeg!
Gelukkig is het helemaal goedgekomen met die jongen, hij heeft zijn probleem aangepakt, heeft een baan gevonden en een nieuwe huurwoning en is nu volledig schuldenvrij.

quote:
Ja, dat was iets wat ik mezelf ook af vroeg, want dat lijkt me toch wel de allerlaatste optie (en dan zelf nog aanvragen ook) Maar miss is hij geweigerd? Ik weet het niet.. ga dat straks wel navragen.
Zou kunnen, maar dan vind ik het toch wel erg vreemd dat er niks is gedaan aan die dreigende huisuitzetting. NB: dat is dus crisishulpverlening en dient plaats te vinden voordat aan de eigenlijke intake voor een schuldhulpverleningstraject wordt begonnen.
Vraag het zeker even na!
pi_112181469
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 17:10 schreef Lucky2011 het volgende:

al is het met een schouder, een knuffel, een praatmaatje.. en advies.
Ja, geef 'm maar een lekkere knuffel en geef dan gelijk JDx even een schop voor z'n kloten.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:33:43 #37
356583 Lucky2011
I saw it going..
pi_112181644
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:30 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Ja, geef 'm maar een lekkere knuffel en geef dan gelijk JDx even een schop voor z'n kloten.
Dat mag jij doen.. w/
pi_112200457
als hij zich persoonlijk failliet laat verklaren moet hi met zijn paspoort en rekeningen naar de rechtbank rijden en aan de balie zeggendat hij dat wil dan nemen ze de rekeningen in en maken een copie van zijn paspoort ,dan mag hij weer gaan ,nog geen 5 min werk dus.Vervolgens zal hij dezelfde dag of de volgende morgen worden gebeld door de rechtbank,dan krijgt hij te horen wanneer hij voor moet komen voor zn faillissement.bv volgende dag om 10 uur s morgens.Daar gaat hij dan heen en dan gaat de rechter vragen waarom wilt u dit,Dan moet hij gewoon de waarheid zeggen ,en zeker van dat huis want dan kan de rechter dat voorkomen ! En vervolgens als de rechter het er mee eens is dat dit zo niet goed komt ,spreekt hi het faillissement uit.Vanaf dat moment mag er geen deurwaarder meer aan je deur komen en of je lastig vallen.Dan mag je weer gaan en s middags word je gebeld door de curator die je toegewezen is en die gaat bij je op huisbezoek ,oa om te kijken of je dure bezittingen hebt bv boot caravan sieraden etc,en hij zal de details met je bespreken.Dan kan je in ieder geval in je huis blijven en als het faillissement weer opgeheven word kan de curator regelen dat je de wsnp in kan.als je dat wil,doe je dat niet herleven je schulden inderdaad weer.Dit was in het kort .Hoe ik het weet?heb het zelf gehad.sterkte!
pi_112201280
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 00:51 schreef kattepoes104 het volgende:
als hij zich persoonlijk failliet laat verklaren moet hi met zijn paspoort en rekeningen naar de rechtbank rijden en aan de balie zeggendat hij dat wil dan nemen ze de rekeningen in en maken een copie van zijn paspoort ,dan mag hij weer gaan ,nog geen 5 min werk dus.Vervolgens zal hij dezelfde dag of de volgende morgen worden gebeld door de rechtbank,dan krijgt hij te horen wanneer hij voor moet komen voor zn faillissement.bv volgende dag om 10 uur s morgens.Daar gaat hij dan heen en dan gaat de rechter vragen waarom wilt u dit,Dan moet hij gewoon de waarheid zeggen ,en zeker van dat huis want dan kan de rechter dat voorkomen ! En vervolgens als de rechter het er mee eens is dat dit zo niet goed komt ,spreekt hi het faillissement uit.Vanaf dat moment mag er geen deurwaarder meer aan je deur komen en of je lastig vallen.Dan mag je weer gaan en s middags word je gebeld door de curator die je toegewezen is en die gaat bij je op huisbezoek ,oa om te kijken of je dure bezittingen hebt bv boot caravan sieraden etc,en hij zal de details met je bespreken.Dan kan je in ieder geval in je huis blijven en als het faillissement weer opgeheven word kan de curator regelen dat je de wsnp in kan.als je dat wil,doe je dat niet herleven je schulden inderdaad weer.Dit was in het kort .Hoe ik het weet?heb het zelf gehad.sterkte!
Bedankt voor je verhaal! En hoeveel schulden had jij?
ADHD-C
pi_112202140
Ik had ruim 41000 overgehouden aan echtscheiding toen en alles wat er uit voort vloeide,maar je bent echt niet de enige,je zal de mensen de kost geven die er dagelijks staan en je moet het zo zien je ebnt in ieder egval verzekerd van je dak boven je hoofd en je dagelijkse dingen en je krijgt weer rust in je leven waardoor je dingen weer vrolijker gaat zien ,en dan zijn oplossingen ook makkelijker te vinden omdat je helderder denkt en je kan altijd op je curator terug vallen,Wat je huis aan gaat de rechter zal zorgen dat die zitting niet doorgaat en de curator zal het dan van je overnemen.Als je vragen hebt hoor ik het wel ,ik zit er meestal s ochtends vroeg op of s avonds heel laat hier suc 6 en ik spreek je oke?
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:22:34 #41
356583 Lucky2011
I saw it going..
pi_112209899
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 02:20 schreef kattepoes104 het volgende:
Ik had ruim 41000 overgehouden aan echtscheiding toen en alles wat er uit voort vloeide,maar je bent echt niet de enige,je zal de mensen de kost geven die er dagelijks staan en je moet het zo zien je ebnt in ieder egval verzekerd van je dak boven je hoofd en je dagelijkse dingen en je krijgt weer rust in je leven waardoor je dingen weer vrolijker gaat zien ,en dan zijn oplossingen ook makkelijker te vinden omdat je helderder denkt en je kan altijd op je curator terug vallen,Wat je huis aan gaat de rechter zal zorgen dat die zitting niet doorgaat en de curator zal het dan van je overnemen.Als je vragen hebt hoor ik het wel ,ik zit er meestal s ochtends vroeg op of s avonds heel laat hier suc 6 en ik spreek je oke?
Hey bedankt!! Ik heb meteen je post door gestuurd naar zijn skype. Hij zit helaas momenteel bij de dokter, want hij is zwaar depri naar mijn mening (Ja hij is er heen op mijn aanraden). Deel van zijn schuld is overigs ook ontstaan door een scheiding. Ik bedank je enorm voor je verhaal, hier gaat hij zeker iets aan hebben, en zich miss ook iets meer gerust voelen. Thanks.. _O_
pi_112212096
okee heel veel suc6 en sterkte ook voor hem!je bent een goede vriend!
  woensdag 30 mei 2012 @ 17:23:46 #43
356583 Lucky2011
I saw it going..
pi_112224813
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:19 schreef kattepoes104 het volgende:
okee heel veel suc6 en sterkte ook voor hem!je bent een goede vriend!
Heb je even een persoonlijk berichtje gestuurd, hij had een vraagje wegens je bericht :)
pi_112237777
heb hem beantwoord!
  donderdag 31 mei 2012 @ 00:28:18 #45
356583 Lucky2011
I saw it going..
pi_112247934
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:34 schreef kattepoes104 het volgende:
heb hem beantwoord!
Thanks, heb het door gegeven aan hem. Hij is je overigs behoorlijk dankbaar voor je hulp _O_
Hij gaat er mee aan het werk.
pi_112250633
als er wat is mail dan maar dan zal ik hem zsm beantwoorden!wens hem sterkte,het is altijd naadje dat mensen je veroordelen zonder de achtergrond te kennen,ik spreek uit ervaring,er is trouwens ook nog de voedselbank,kledingbank,dierenvoedselbank en ook misscien wel handig de vakantiebank.Die laatste kan je je voor inschrijven en als je geluk hebt word je er uitgehaald voor een gratis vakantie ze hebben een site vakantiebank.nlZe doen goed werk,ik weet dat en als je er even tussen uit bent zie je de dingen weer heel anders!Kijk gerust en zie maar wat hij doet maar als hij dat wil moet hij nu al inschrijven want anders lukt het dit jaar niet meer!Kost hem niets en kan wel heel verlichtend werken!nou groetjes en veel sterkte laat hem zich niets aan trekken van mensen die negatief zijn die zul je altijd houden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')