abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5760527
quote:
Op woensdag 11 september 2002 19:41 schreef mistraldk het volgende:
Per eklund heeft een speciaal geprepareerde saab (jaja...) die doet het in 2.6 met een speciale launch control achtig iets...
en dan nog wordt ie eruit gereden door een Xsara t16!

*bron heeft*

X S A R A T16 4x4 (GLACE)
When the ZX was replaced by the Xsara, the famous and fast Swedish Rally cross driver Kenneth Hansen decided that he also needed a new car. He got a Citroën Sport Xsara 4x4 Turbo car and won a lot of races in the European Rallycross Championship in 1998 and became the champion.
In 1999 he continued to use this most powerful Xsara and won European Rallycross silver and Swedish Champion.

The Rallycross rules were also changed and the current Xsara Rallycross has many similarities with the Xsara WRC.

In France the famous Andros Trophée (ice-racing) driver Marcel Tarres used a turbo 4x4 Xsara to create a special ice-racing car for the winter season 1998-99.
It was a great season for him, achieving 2nd position overall. Due to mechanical failure during the finals in Paris he had to retire and the victory went to Opel. But for this failure he would have won the title!!

data:
T16 4x4
2056cc 16valves with turbo (restrictor 45 mm)
Type XU10
510 hp / 7000 rpm
680 Nm Nm/ 7000 rpm
4-wheel drive
weight 1120 kg

PERFORMANCE :
top speed about 200 kmh
0-100 kmh in 2,5 sec

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_5762227
quote:
Op woensdag 11 september 2002 17:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Is de teller geijkt? , tlijkt me niet. Met de standaard afwijking zal het er ongeveer zo uitzien, zeker opel tellers wijken doorgaans enorm veel af.:
---------
M'n Ford Escort Cabriolet uit 93 doet 't volgens de papieren in 11.4, maar volgens mij co-rijder en mij zelf lukt het meerdere malen in 13seconden rond.

In de Opel Calibra 2.0 16v van me beste vriend gaat het niet volgens 't boekje in 8.3 maar in 9.5 seconden.

Dan ook nog maar even de top snelheden:
Ford: net ff over de 200 km /h -10% tellerafwijking= 180 echte kilometers
Opel: dik over de 230 km /h -15% tellerafwijking = 195.5 echte kilometers
-----
Gezien het feit dat fabrikanten doorgaans overdrijven en men bovendien bij acceleratie bijna nooit zo snel is met schakelen etc.. zullen deze cijfers een stuk dichter bij de werkelijkheid komen.


Nou....
Beide auto's hebben openlucht filters en uitlaat aanpassingen

Even over de top snelheden... die van mij is dus echt wel rond de 200 (escort), meerdere malen met verschillende auto's gemeten... en trust me... mijn teller is super goed ge-eikt.. want net ff over de 55=flits...

Dan de Calibra, het hele uitlaat systeem is veranderd... scheelt superveel... ik weet zeker dat er 225+ gehaald word...

De std top van calibra is 225... dus daar gaatie echt wel overheen...

Rijd anders maar een keer mee...

pi_5762248
quote:
Op woensdag 11 september 2002 14:24 schreef j3r het volgende:

[..]

t0n wie is die gozer met z'n calibra dan? dat haalt ie echt nie
ik haal net de 6.6 met 900KG en calibra blok

ps.. kijk je wel uit anders haal ik deacon z'n auto ff tevoorschijn


Dionydos... Ook wel bekend van 't opelforum.
En trust me... hij haalt 't...
Race him
pi_5762777
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 23:33 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

dus 2+4+10+15= 31 sec tot de 100?


nee in totaal 15 seconden

als je telt van 0 tot 15

bij 2 sec 20 km
enz enz

snape vouz?

pi_5765180
quote:
Op woensdag 11 september 2002 13:18 schreef astra het volgende:
Mijn Astra 1.6 16v ~11 seconden Is niet supersnel, maar ik kan er goed mee leven
Damn, dat moet sneller kunnen zeg.
Ik heb een 1.4 8v en die haalt 11,8 sec...
pi_5765245
quote:
Op woensdag 11 september 2002 23:24 schreef t0n het volgende:

[..]

Dionydos... Ook wel bekend van 't opelforum.
En trust me... hij haalt 't...
Race him


Was van het weekend op Speed & Volume met de celica club. Stond ook een Opel Calibra 3.2 liter V6 Kompressor met NOS.... 520 pk, 650 nm koppel en 0-100 in 4.2 sec. Supervet!

Ik heb niet zo op Opels, maar deze Calibra was toch echt iets speciaals. Ook heel mooi getuned (niet te overdreven) met porsche stoelen en een geweldige stereo installatie achterin. Respect! Ik zal kijken of ik hem nog ergens op de foto heb staan

<<Hier kan uw advertentie staan>>
  Official ESF Kreviewer donderdag 12 september 2002 @ 09:30:02 #157
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_5765371
Mijn 1300 kg wegende 101pk VW Golf 1.9tdi doet het volgens het boekje in 12.7 sec

Ik denk dat ik em wel in rond de 10sec naar de 100 kan krijgen. Ik zal het eens opmeten.

pi_5765387
quote:
Op woensdag 11 september 2002 23:23 schreef t0n het volgende:

[..]

Nou....
Beide auto's hebben openlucht filters en uitlaat aanpassingen

Even over de top snelheden... die van mij is dus echt wel rond de 200 (escort), meerdere malen met verschillende auto's gemeten... en trust me... mijn teller is super goed ge-eikt.. want net ff over de 55=flits...

Dan de Calibra, het hele uitlaat systeem is veranderd... scheelt superveel... ik weet zeker dat er 225+ gehaald word...

De std top van calibra is 225... dus daar gaatie echt wel overheen...

Rijd anders maar een keer mee...


Open luchtfilters zijn zwaar overrated, je kan er op z'n hoogst 0 tot 5 pk extra van krijgen.
Uitlaatsystemen zijn ook overrated, bij zo'n Opel zit al een sportief uitlaatsysteem onder, veel extra vermogen krijg je niet meer als je het hele uitlaatsysteem laat vervangen.
(Alleen een ander eindstuk, sierstuk maakt niet uit.)

Ik denk niet dat je Opel in kwestie niet zo super-goed is als je denkt.

[Dit bericht is gewijzigd door GTI_GSI_CRX_Sucks op 12-09-2002 09:38]

pi_5767421
quote:
Op donderdag 12 september 2002 09:13 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Was van het weekend op Speed & Volume met de celica club. Stond ook een Opel Calibra 3.2 liter V6 Kompressor met NOS.... 520 pk, 650 nm koppel en 0-100 in 4.2 sec. Supervet!

Ik heb niet zo op Opels, maar deze Calibra was toch echt iets speciaals. Ook heel mooi getuned (niet te overdreven) met porsche stoelen en een geweldige stereo installatie achterin. Respect! Ik zal kijken of ik hem nog ergens op de foto heb staan


De MV6 3.2 Kompressor bedoel je... met 18" lemans velgen enzo... sja.. die gozer is gewoon superziek, heeft meer dan een ton in zijn auto gestoken

Hij's zeer snel, maar een goede calibra turbo met andere wastegate, intercooler,turbo,chip... moet er ook aardig tegen aantikken... dus zo heilig is zijn motor niet... wel ziek

pi_5767457
quote:
Op donderdag 12 september 2002 09:31 schreef GTI_GSI_CRX_Sucks het volgende:

[..]

Open luchtfilters zijn zwaar overrated, je kan er op z'n hoogst 0 tot 5 pk extra van krijgen.
Uitlaatsystemen zijn ook overrated, bij zo'n Opel zit al een sportief uitlaatsysteem onder, veel extra vermogen krijg je niet meer als je het hele uitlaatsysteem laat vervangen.
(Alleen een ander eindstuk, sierstuk maakt niet uit.)

Ik denk niet dat je Opel in kwestie niet zo super-goed is als je denkt.


Wie zegt dat ik Opel goed vind? ik vind alleen de calibra / kadett / astra 2.0 16V blokken goed... vooral de turbo's...

Maar dat uitlaat systeem scheelt dus echt wel dik he... de kat vervanging scheelde al 1.2seconden in de acceleratie.
en sja... nu is de tussendemper 'r ook tussen uit, dus is 't misschien net weer 6.5 ofzo, maar meer niet!
Maar goed, genoeg gebral over opels...
Mijn CRX v-tec Targa'tje die ik ga kopen gaat toch wel van em winne

pi_5767486
@t0n hij schat 't zelf iets voorzichtiger in ook z'n bandenmaat nie vergeten

@SharkWare
welke 1.4 heb jij? de HP versie?
en als die met z'n 16v airco aan heeft.. een station versie is.. dan is ie nie zo snel zowiezo nieuwe versie is ZWAAR

pi_5767632
quote:
Op donderdag 12 september 2002 12:19 schreef j3r het volgende:


@SharkWare
welke 1.4 heb jij? de HP versie?
en als die met z'n 16v airco aan heeft.. een station versie is.. dan is ie nie zo snel zowiezo nieuwe versie is ZWAAR


Klopt, die van mij weegt ook maar 945 kilo (leeg)
1992 dus oud model.... Geen airco geen station blabla.....
Maar wel een snelle 1400cc (vind ik dan)

EDIT: was HP??

  donderdag 12 september 2002 @ 13:04:09 #163
36102 Dionydos1
Superrrrrr Nijntje =:X
pi_5767953
Hoi,

Die Calibra is dus van mij. De tijden/snelhede die genoemd zijn, zijn uiteraard de snelheid op de teller en het klokken met een stopwatch (ook van de wagen). Dit zullen dus niet de exacte tijden zijn. Wel weet ik zeker dat ik ruim onder 8,5 seconde zit die Opel als standaard acceleratie op geeft. Sprintjes met andere auto's bewijzen dat ook. De meeste duidelijke was een Honda Prelude 2,2 Vtec die ik voor bleef en andere keer bij bleef.

Ook de top ligt denk ik wel hoger dan de 225 die Opel aangeeft. Maar dat zal niet veel schelen, afwijking is vrij groot op zon snelheid.

Hoe dan ook voor mensen die een demo willen Rij maar een keer mee ghehe

Hallo?!, ja? , Doe normoal......
pi_5768075
Die van mij schijnt het in 9.4 te moeten kunnen doen... maar nognie uitgetest... (ibiza 130pk tdi)
wwhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh!
pi_5768403
je hebt 1.4 60pk
en je hebt 1.4 HP 80pk (of zelfs 90pk)
de 1.4 hp is sneller dan een standaard 1.6 waar je trouwens ook weer een HP versie van hebt
pi_5769172
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:39 schreef j3r het volgende:
je hebt 1.4 60pk
en je hebt 1.4 HP 80pk (of zelfs 90pk)
de 1.4 hp is sneller dan een standaard 1.6 waar je trouwens ook weer een HP versie van hebt
Dat is GT en die heb ik ja

BTW: 82 pk volgens autoweek.
87 pk volgens dealer.

En is echt sneller dan de 1.6 (tested)

pi_5820099
Met mijn 106 1360cc XSI Le Mans

Volgens het boekje in 10 sec, maar ik heb er ander luchtfilter in hangen en dat scheelt misschien een paar tienden.
Het is overigens maar een 8 klepper, dus het is best wel een prestatie voor deze kleine rakker.

  maandag 16 september 2002 @ 10:06:44 #168
29029 SiNz
of a twisted mind
pi_5822828
Honda CRX VTEC

beetje innerlijk en uiterlijk getuned.

0-100 in 5,9 sec (eigen ervaring).

0-60 in de 1e versnelling
60-90 in de 2e
90-100 in de 3e
zo deed ik het iig

Life suxx, deal with it!
  maandag 16 september 2002 @ 13:24:13 #169
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_5825962
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=3463
Ik kom met de minste pk's wel het snelste bij de 100
54 pk, in 13,2 naar de 100

die van m'n pa:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=7664
122pk, 11,9 naar de 100

Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
pi_5829516
Mijn eigen auto Citroën AX -> 12.7 sec

De auto van mijn ouders Toyote Carina E 9.0 sec

Ockeloen.
pi_5910566
Mijn renault 5 gt turbo in 6,4 (standaard 7,8)
Dit door 1,2 bar turbo druk, dumpvale en omgebouwd naar coupe systeem. Ik moet hem overigens wel door rossen naar 6700 toeren in zn 2 anders verlies ik te veel tijd door het schakelen.
  maandag 9 december 2002 @ 17:30:11 #172
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_7227303
Mijn mercedes-benz 300gd uit 1990

Fabrieksopgave: 18 sec
Mijn tijd: ongeveer 20 sec
Tja t is dan ook een vrachtwagen he Maja hij weegt ook bijna 2300kilo. Moest trouwens nét naar zn 4
1e v: 25km/h
2e v: 55km/h
3e v: 90km/h
4e v. 120km/h
5e v. 155km/h (wind mee, berg af )

Veel realistische waardes lees ik hier NOT
Het is geen schande hoor als je niet zo snel bent als een porsche. Wat boeit mij die 0,5 sec meer of minder met al da dure getune waardoor je engine slijt als een gek. Sick hoor... Altijd weer leuk als er een patser met zon verlaagde 205 en "M3" (meestal 316i met andere sticker) tegen een boom aan knalt... geweldig

G-roeten
Luuk

[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 10-12-2002 14:45]

'99 MB E320 CDI T-model
pi_7227635
ff update van mijn 0-100 tijd ik doe het tegenwoordig in mijn M3 (met M5 power) tussen de 4,5 en 4,8 sec licht er maar net aan hoe ik de achterspoiler heb staan, en wat voor wegdek het is.. top is ongeveer 190mp/h. binnenkort mischien een STACK dashboard kopen, die registreert dat allemaal..
2825cc Single Turbo Beast
pi_7228412
quote:
Op vrijdag 2 augustus 2002 15:21 schreef PocketRocket het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Zelfs een - om maar iets te noemen - Audi a3 S3 quattro haalt met 225pk/280Nm "slechts" 6,6 sec (volgens opgave)

Ga ergens anders onzin verkopen


hehe idd

denk dat je de tussen sprint van 80 naar 120 bedoeld...

  maandag 9 december 2002 @ 18:35:11 #175
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_7228782
quote:
Op vrijdag 2 augustus 2002 14:07 schreef burbie het volgende:
suzuki hajoebasie 0 - 100 2.7 sec 0 - 200 7.6 sec 0 - 250 16 sec..

snorrie dat het niet sneller gaat :-D

kom maar op met wat voor 4 wielerig ding dan ook..


Citroën Xsara T4

1.8 300 bHP WRC engine with a 35 mm restrictor , same engine with a 45 mm restrictor and modified chip computer delivers 510 Bhp @ 7000 rev / min and 680 NM
At around 5500 rev / min
Acceleration 0 - 100 Km / hour in 2.5 seconds , just awesome , the G-forces involved are well over 2 G's

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')