quote:en dan nog wordt ie eruit gereden door een Xsara t16!
Op woensdag 11 september 2002 19:41 schreef mistraldk het volgende:
Per eklund heeft een speciaal geprepareerde saab (jaja...) die doet het in 2.6 met een speciale launch control achtig iets...
*bron heeft*
X S A R A T16 4x4 (GLACE)
When the ZX was replaced by the Xsara, the famous and fast Swedish Rally cross driver Kenneth Hansen decided that he also needed a new car. He got a Citroën Sport Xsara 4x4 Turbo car and won a lot of races in the European Rallycross Championship in 1998 and became the champion.
In 1999 he continued to use this most powerful Xsara and won European Rallycross silver and Swedish Champion.
The Rallycross rules were also changed and the current Xsara Rallycross has many similarities with the Xsara WRC.
In France the famous Andros Trophée (ice-racing) driver Marcel Tarres used a turbo 4x4 Xsara to create a special ice-racing car for the winter season 1998-99.
It was a great season for him, achieving 2nd position overall. Due to mechanical failure during the finals in Paris he had to retire and the victory went to Opel. But for this failure he would have won the title!!
data:
T16 4x4
2056cc 16valves with turbo (restrictor 45 mm)
Type XU10
510 hp / 7000 rpm
680 Nm Nm/ 7000 rpm
4-wheel drive
weight 1120 kg
PERFORMANCE :
top speed about 200 kmh
0-100 kmh in 2,5 sec
quote:Nou....
Op woensdag 11 september 2002 17:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Is de teller geijkt? , tlijkt me niet. Met de standaard afwijking zal het er ongeveer zo uitzien, zeker opel tellers wijken doorgaans enorm veel af.:
---------
M'n Ford Escort Cabriolet uit 93 doet 't volgens de papieren in 11.4, maar volgens mij co-rijder en mij zelf lukt het meerdere malen in 13seconden rond.In de Opel Calibra 2.0 16v van me beste vriend gaat het niet volgens 't boekje in 8.3 maar in 9.5 seconden.
Dan ook nog maar even de top snelheden:
Ford: net ff over de 200 km /h -10% tellerafwijking= 180 echte kilometers
Opel: dik over de 230 km /h -15% tellerafwijking = 195.5 echte kilometers
-----
Gezien het feit dat fabrikanten doorgaans overdrijven en men bovendien bij acceleratie bijna nooit zo snel is met schakelen etc.. zullen deze cijfers een stuk dichter bij de werkelijkheid komen.
Even over de top snelheden... die van mij is dus echt wel rond de 200 (escort), meerdere malen met verschillende auto's gemeten... en trust me... mijn teller is super goed ge-eikt.. want net ff over de 55=flits...
Dan de Calibra, het hele uitlaat systeem is veranderd... scheelt superveel... ik weet zeker dat er 225+ gehaald word...
De std top van calibra is 225... dus daar gaatie echt wel overheen...
Rijd anders maar een keer mee...
quote:Dionydos... Ook wel bekend van 't opelforum.
Op woensdag 11 september 2002 14:24 schreef j3r het volgende:[..]
t0n wie is die gozer met z'n calibra dan? dat haalt ie echt nie
ik haal net de 6.6 met 900KG en calibra blokps.. kijk je wel uit anders haal ik deacon z'n auto ff tevoorschijn
![]()
quote:nee in totaal 15 seconden
Op dinsdag 10 september 2002 23:33 schreef GizartFRL het volgende:[..]
dus 2+4+10+15= 31 sec tot de 100?
als je telt van 0 tot 15
bij 2 sec 20 km
enz enz
snape vouz?
quote:Damn, dat moet sneller kunnen zeg.
Op woensdag 11 september 2002 13:18 schreef astra het volgende:
Mijn Astra 1.6 16v ~11 seconden Is niet supersnel, maar ik kan er goed mee leven
quote:Was van het weekend op Speed & Volume met de celica club. Stond ook een Opel Calibra 3.2 liter V6 Kompressor met NOS.... 520 pk, 650 nm koppel en 0-100 in 4.2 sec. Supervet!
Op woensdag 11 september 2002 23:24 schreef t0n het volgende:[..]
Dionydos... Ook wel bekend van 't opelforum.
En trust me... hij haalt 't...
Race him
Ik heb niet zo op Opels, maar deze Calibra was toch echt iets speciaals. Ook heel mooi getuned (niet te overdreven) met porsche stoelen en een geweldige stereo installatie achterin. Respect! Ik zal kijken of ik hem nog ergens op de foto heb staan
Ik denk dat ik em wel in rond de 10sec naar de 100 kan krijgen. Ik zal het eens opmeten.
quote:Open luchtfilters zijn zwaar overrated, je kan er op z'n hoogst 0 tot 5 pk extra van krijgen.
Op woensdag 11 september 2002 23:23 schreef t0n het volgende:[..]
Nou....
Beide auto's hebben openlucht filters en uitlaat aanpassingenEven over de top snelheden... die van mij is dus echt wel rond de 200 (escort), meerdere malen met verschillende auto's gemeten... en trust me... mijn teller is super goed ge-eikt.. want net ff over de 55=flits...
Dan de Calibra, het hele uitlaat systeem is veranderd... scheelt superveel... ik weet zeker dat er 225+ gehaald word...
De std top van calibra is 225... dus daar gaatie echt wel overheen...
Rijd anders maar een keer mee...
Ik denk niet dat je Opel in kwestie niet zo super-goed is als je denkt.
[Dit bericht is gewijzigd door GTI_GSI_CRX_Sucks op 12-09-2002 09:38]
quote:De MV6 3.2 Kompressor bedoel je... met 18" lemans velgen enzo... sja.. die gozer is gewoon superziek, heeft meer dan een ton in zijn auto gestoken
Op donderdag 12 september 2002 09:13 schreef Plaguebearer het volgende:[..]
Was van het weekend op Speed & Volume met de celica club. Stond ook een Opel Calibra 3.2 liter V6 Kompressor met NOS.... 520 pk, 650 nm koppel en 0-100 in 4.2 sec. Supervet!
Ik heb niet zo op Opels, maar deze Calibra was toch echt iets speciaals. Ook heel mooi getuned (niet te overdreven) met porsche stoelen en een geweldige stereo installatie achterin. Respect! Ik zal kijken of ik hem nog ergens op de foto heb staan
Hij's zeer snel, maar een goede calibra turbo met andere wastegate, intercooler,turbo,chip... moet er ook aardig tegen aantikken... dus zo heilig is zijn motor niet... wel ziek
quote:Wie zegt dat ik Opel goed vind? ik vind alleen de calibra / kadett / astra 2.0 16V blokken goed... vooral de turbo's...
Op donderdag 12 september 2002 09:31 schreef GTI_GSI_CRX_Sucks het volgende:[..]
Open luchtfilters zijn zwaar overrated, je kan er op z'n hoogst 0 tot 5 pk extra van krijgen.
Uitlaatsystemen zijn ook overrated, bij zo'n Opel zit al een sportief uitlaatsysteem onder, veel extra vermogen krijg je niet meer als je het hele uitlaatsysteem laat vervangen.
(Alleen een ander eindstuk, sierstuk maakt niet uit.)Ik denk niet dat je Opel in kwestie niet zo super-goed is als je denkt.
Maar dat uitlaat systeem scheelt dus echt wel dik he... de kat vervanging scheelde al 1.2seconden in de acceleratie.
en sja... nu is de tussendemper 'r ook tussen uit, dus is 't misschien net weer 6.5 ofzo, maar meer niet!
Maar goed, genoeg gebral over opels...
Mijn CRX v-tec Targa'tje die ik ga kopen gaat toch wel van em winne
@SharkWare
welke 1.4 heb jij? de HP versie?
en als die met z'n 16v airco aan heeft.. een station versie is.. dan is ie nie zo snel zowiezo nieuwe versie is ZWAAR
quote:Klopt, die van mij weegt ook maar 945 kilo (leeg)
Op donderdag 12 september 2002 12:19 schreef j3r het volgende:
@SharkWare
welke 1.4 heb jij? de HP versie?
en als die met z'n 16v airco aan heeft.. een station versie is.. dan is ie nie zo snelzowiezo nieuwe versie is ZWAAR
EDIT: was HP??
Die Calibra is dus van mij. De tijden/snelhede die genoemd zijn, zijn uiteraard de snelheid op de teller en het klokken met een stopwatch (ook van de wagen). Dit zullen dus niet de exacte tijden zijn. Wel weet ik zeker dat ik ruim onder 8,5 seconde zit die Opel als standaard acceleratie op geeft. Sprintjes met andere auto's bewijzen dat ook. De meeste duidelijke was een Honda Prelude 2,2 Vtec die ik voor bleef en andere keer bij bleef.
Ook de top ligt denk ik wel hoger dan de 225 die Opel aangeeft. Maar dat zal niet veel schelen, afwijking is vrij groot op zon snelheid.
Hoe dan ook voor mensen die een demo willen Rij maar een keer mee ghehe
quote:Dat is GT en die heb ik ja
Op donderdag 12 september 2002 13:39 schreef j3r het volgende:
je hebt 1.4 60pk
en je hebt 1.4 HP 80pk (of zelfs 90pk)
de 1.4 hp is sneller dan een standaard 1.6 waar je trouwens ook weer een HP versie van hebt
BTW: 82 pk volgens autoweek.
87 pk volgens dealer.
En is echt sneller dan de 1.6 (tested)
Volgens het boekje in 10 sec, maar ik heb er ander luchtfilter in hangen en dat scheelt misschien een paar tienden.
Het is overigens maar een 8 klepper, dus het is best wel een prestatie voor deze kleine rakker.
beetje innerlijk en uiterlijk getuned.
0-100 in 5,9 sec (eigen ervaring).
0-60 in de 1e versnelling
60-90 in de 2e
90-100 in de 3e
zo deed ik het iig
die van m'n pa:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=7664
122pk, 11,9 naar de 100
Fabrieksopgave: 18 sec
Mijn tijd: ongeveer 20 sec
Tja t is dan ook een vrachtwagen he Maja hij weegt ook bijna 2300kilo. Moest trouwens nét naar zn 4
1e v: 25km/h
2e v: 55km/h
3e v: 90km/h
4e v. 120km/h
5e v. 155km/h (wind mee, berg af )
Veel realistische waardes lees ik hier NOT
Het is geen schande hoor als je niet zo snel bent als een porsche. Wat boeit mij die 0,5 sec meer of minder met al da dure getune waardoor je engine slijt als een gek. Sick hoor... Altijd weer leuk als er een patser met zon verlaagde 205 en "M3" (meestal 316i met andere sticker) tegen een boom aan knalt... geweldig
G-roeten
Luuk
[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 10-12-2002 14:45]
quote:hehe idd
Op vrijdag 2 augustus 2002 15:21 schreef PocketRocket het volgende:[..]
Nee, natuurlijk niet. Zelfs een - om maar iets te noemen - Audi a3 S3 quattro haalt met 225pk/280Nm "slechts" 6,6 sec (volgens opgave)
Ga ergens anders onzin verkopen
denk dat je de tussen sprint van 80 naar 120 bedoeld...
quote:Citroën Xsara T4
Op vrijdag 2 augustus 2002 14:07 schreef burbie het volgende:
suzuki hajoebasie 0 - 100 2.7 sec 0 - 200 7.6 sec 0 - 250 16 sec..snorrie dat het niet sneller gaat :-D
kom maar op met wat voor 4 wielerig ding dan ook..
1.8 300 bHP WRC engine with a 35 mm restrictor , same engine with a 45 mm restrictor and modified chip computer delivers 510 Bhp @ 7000 rev / min and 680 NM
At around 5500 rev / min
Acceleration 0 - 100 Km / hour in 2.5 seconds , just awesome , the G-forces involved are well over 2 G's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |