abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112111066
Ik zit met iets, waar ik me eigenlijk best voor schaam. Ik heb een ontzettend lieve vriendin maar ben best jaloers op haar.

Dit is eigenlijk het punt.
We zijn beide nog thuiswonend en doen een studie. Haar ouders betalen die studie, mijne moet ik grotendeels zelf betalen. Zij verdient ook twee keer zoveel als ik, en heeft drie keer zoveel spaargeld, terwijl we ongeveer evenveel uren werken.. Haar ouders betalen ook haar zorgverzekering en de zorgtoeslag mag ze zelf houden. Net als haar stufi. Ik moet mijn verzekering zelf betalen en mijn stufi moet ik opzij houden om mijn studie te kunnen betalen. Vind ik ook logisch, eigenlijk, daar is het geld immers voor bedoeld.

Natuurlijk fijn voor haar dat ze zoveel verdient en praktisch geen kosten heeft, maar ik kan het niet laten om er jaloers op te zijn... we proberen vaak onze kosten samen te delen (als we wat leuks gaan doen bijv, uit eten gaan, boodschappen halen, etc) maar zij houdt zoveel meer over dan ik. Ik verdien veel minder dan haar terwijl we even hard werken, en wil graag ook eens wat sparen, voor later bijvoorbeeld. Dat lukt nou niet echt. Maar om haar nou meer te laten betalen vind ik ook niet kunnen.

Ik weet niet hoe het bij andere studenten zit met inkomsten en uitgaven. Is het raar dat ik jaloers ben op mijn vriendin? Moet ik niet zeuren (ik kom zelf immers ook prima rond zo)? Vind het zo vervelend dat ik jaloers op haar ben, om geld.
  † In Memoriam † maandag 28 mei 2012 @ 00:14:04 #2
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_112111185
Tenzij je wil vragen hoe je haar geld legaal kan stelen, staat je topic in het verkeerde subforum.
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † maandag 28 mei 2012 @ 00:14:52 #3
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112111225
quote:
10s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:14 schreef Marie30 het volgende:
Tenzij je wil vragen hoe je haar geld legaal kan stelen, staat je topic in het verkeerde subforum.
Huwelijk en dan scheiden. Dat is legale diefstal.
pi_112111278
Ik zou jaloers zijn als ze ook mooier was dan mij, anders zou ik het wel eerlijk vinden.
  † In Memoriam † maandag 28 mei 2012 @ 00:18:33 #5
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_112111404
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:14 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Huwelijk en dan scheiden. Dat is legale diefstal.
Juist. :Y
Are you fokking to me?
pi_112111507
Lekker op een linkse partij stemmen, die willen zo snel mogelijk dat geld van je vriendin naar jou toe sluizen.
  maandag 28 mei 2012 @ 00:21:24 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112111553
Jank niet zo man, jij hebt weer het voordeel dat je beter met geld om leert gaan. Het leven is oneerlijk, helaas peanut butter cheese.
  maandag 28 mei 2012 @ 00:23:59 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112111678
Terecht dat je het vervelend vindt dat je jaloers bent op haar geld. Beter zorg je dat je dat gevoel kwijtraakt.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 28 mei 2012 @ 00:29:41 #9
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_112111944
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:21 schreef kwiwi het volgende:
Jank niet zo man, jij hebt weer het voordeel dat je beter met geld om leert gaan. Het leven is oneerlijk, helaas peanut butter cheese.
Dit.

En verder --> R&P lijkt me.
Tics van je petten.
  maandag 28 mei 2012 @ 00:34:55 #10
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_112112176
Helaas, het leven is oneerlijk, en dat zul je moeten accepteren.
Toch vind ik dat gezegd moet worden dat TS ergens voor uit komt wat vaak niet hardop gezegd wordt en dat dat 'waardering' verdient in die zin dat hij/zij in ieder geval eerlijk is over zijn/haar gevoelens. Geld is niet 'alles', maar het is wel verdomde lekker als je het hebt...

Mijn advies: laat je latente jaloerse gevoelens niet de vriendschap verpesten, TS!!!
Misschien heeft ze het zelf ook wel door... en baalt zij er van dat jij zoveel minder te besteden hebt dan zij, en weet zij ook niet precies hoe ze daar mee om moet gaan.
Misschien moet je er eens met haar over praten, niet op een jaloerse toon uiteraard? Als je dat kan, uiteraard. Misschien heeft zij ook wel zo haar problemen waar jij helemaal geen weet van hebt...

Bedenk: er is eigenlijk maar EEN ding in het leven waar je echt jaloers op mag zijn - iemands gezondheid. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 28 mei 2012 @ 00:36:28 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112112232
Vriendschap? Ik dacht relatie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_112112800
Probeer beperkt te sparen. Het is goed om iets achter de hand te hebben voor als je geld nodig hebt, maar overdrijf niet. Wanneer je straks full time werkt is het bedrag dat je nu bij elkaar kunt sparen niet zoveel als het nu is.

Leef, wees zuinig en zorg dat je een tegenslag kunt opvangen.
pi_112112845
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:36 schreef Lienekien het volgende:
dit
  maandag 28 mei 2012 @ 01:09:38 #14
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_112113554
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:36 schreef Lienekien het volgende:
Zou kunnen, ik dacht mijn post te verwoorden in algemene termen.
Is een relatie niet gebaseerd op vriendschap in de eerste plaats?
De mijne wel. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_112114062
Toen mijn ex en ik samenwoonden verdiende zij ook een stuk meer dan ik. Zij stortte toen gewoon extra geld op de gezamenlijke rekening. Wel zo eerlijk toch ?
  maandag 28 mei 2012 @ 01:28:10 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112114108
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 01:26 schreef kikoooooo het volgende:
Toen mijn ex en ik samenwoonden verdiende zij ook een stuk meer dan ik. Zij stortte toen gewoon extra geld op de gezamenlijke rekening. Wel zo eerlijk toch ?
Waarom is dat eerlijk? Dat snap ik dus nooit he. Als iemand meer verdient mag hij/zij toch ook zeker meer overhouden?
pi_112114121
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 01:26 schreef kikoooooo het volgende:
Is het niet eerlijker dat jij harder gaat werken dan?
pi_112114192
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 01:28 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom is dat eerlijk? Dat snap ik dus nooit he. Als iemand meer verdient mag hij/zij toch ook zeker meer overhouden?
Ze hield alsnog genoeg over. Ik studeerde toen nog, zij was al 3 jaar afgestudeerd en had een goede functie. Ik zou exact hetzelfde doen.
  maandag 28 mei 2012 @ 01:34:07 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112114237
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 01:32 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ze hield alsnog genoeg over. Ik studeerde toen nog, zij was al 3 jaar afgestudeerd en had een goede functie. Ik zou exact hetzelfde doen.
Maar waarom zou het eerlijk zijn dat degene die minder verdient wel al het overige zelf mag houden en de ander niet?
Dat je dat doet oke, maar eerlijk kun je het niet noemen.
pi_112114457
Nou, ik zou er geen duurzame relatie mee aangaan en al helemaal geen kinderen mee nemen.
Want de tering naar de nering zetten heeft ze nooit geleerd en we zitten wel in een crisis.
Die kinderen gaan het niet zo gemakkelijk krijgen.
Verder hebben de anderen hier natuurlijk gelijk, wanneer je een gezamenlijk iets hebt en de ene verdient meer dan de ander, dan laat je de ander gewoon verrekken. Frist een relatie enorm van op en maakt deze houdbaar voor de toekomst.

Was getekend: de visie van de VVD en ander rechts gedoe.
pi_112114528
Hoezo zou ze dan niet met geld om kunnen gaan, alleen omdat ze het goed heeft?
Ze komt gewoon verantwoordelijk over en je hoeft toch niet ervaring te hebben met arm zijn om een balans op te maken?
pi_112114647
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 01:47 schreef Plantagehouder het volgende:
Hoezo zou ze dan niet met geld om kunnen gaan, alleen omdat ze het goed heeft?
Ze komt gewoon verantwoordelijk over en je hoeft toch niet ervaring te hebben met arm zijn om een balans op te maken?
Als alles naar de positieve kant uitslaat heb je geen balans nodig en raak je des te eerder uit balans omdat je niet weet wat geld waard is.
pi_112114760
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 01:34 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Maar waarom zou het eerlijk zijn dat degene die minder verdient wel al het overige zelf mag houden en de ander niet?
Dat je dat doet oke, maar eerlijk kun je het niet noemen.
Ik denk dat het eerder zo bedoeld is dat de lasten naar inkomen verdeeld worden, dat je naar verhouding even veel betaald aan de zaken die sowieso betaald moeten worden (huur gwl eten etc) en ook naar verhouding geld over houdt.

Je zegt: Het is niet eerlijk als degene die meer verdient minder over houdt. Het lijkt me ook niet eerlijk als degene die minder verdient minder overhoudt.
pi_112116344
quote:
10s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:12 schreef bammmmmm het volgende:
Is het raar dat ik jaloers ben op mijn vriendin
Ja.
quote:
Moet ik niet zeuren (ik kom zelf immers ook prima rond zo)?
Dit dus. Zoek ander werk dat meer betaald.

In het grote-mensen-leven zullen er altijd mensen zijn die meer te besteden zullen hebben dan jij. Ben je daar dan ook jaloers op?
pi_112116404
Mijn vriendin heeft een vermogen dat ik nooit in mijn leven zal verdienen (en zij ook niet zelf bijelkaar heeft gewerkt). Maar waarom zou ik er jaloers op zijn? Ik heb het zelf ook absoluut niet slecht en de ene keer betaal ik dingen de andere keer is het haar beurt. Uiteindelijk kan zij zo makkelijk leven van haar geld dat het mijn leven ook een stukje makkelijker maakt. Maar dat moet nooit de reden zijn om bij elkaar te blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')