abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10749885
Mods, kan de topictitel misschien aangepast worden?

Ik heb dit topic omhooggeschopt vanwege het feit dat er tegen de broer van O. vijf jaar cel geëist is, misschien kunnen we erover discussieren of dat al dan niet terecht is?

(imo is hij nl net zo goed een slachtoffer)

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2003 @ 05:26:17 #77
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_10751013
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 02:42 schreef Cosma-Shiva het volgende:
?

(imo is hij nl net zo goed een slachtoffer)[/sub]

Als je samen met je broer twee lijken gaat verstoppen?
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2003 @ 05:34:40 #78
47213 ArmaniMania
pi_10751040
quote:

Ik heb dit topic omhooggeschopt vanwege het feit dat er tegen de broer van O. vijf jaar cel geëist is, misschien kunnen we erover discussieren of dat al dan niet terecht is?

(imo is hij nl net zo goed een slachtoffer)

Slachtoffer van de media, meer niet
pi_10752211
Die broer van Okan meende nadat hij de vindplaats had aangewezen dat hij ook nog aanspraak kon maken op de beloning van 25000 euro. Smerige uitvreter, eerst broertjelief helpen met die lijken en dan 5 jaar later menen dat je nog aanspraak kunt maken op die beloning

Okan O. is zoals velen zeggen een gewetenloze duivel geweest als je het mij vraagt. Kanker gun je niemand maar hij had van mij heeeel langzaam weg mogen teren. Je vrouw en kind eerst mishandelen...

en daarna vermoorden.
zoals al werd gezegd; "may he burn in hell"

pi_10752350
quote:
Titel was "Resten moeder en dochter gevonden", ik heb er van gemaakt "De moord op Marion en Romy van Buuren".
pi_10752853
quote:

(imo is hij nl net zo goed een slachtoffer)[/sub]

Oh my God, Cosma...
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_10753941
Sorry hoor maar als je je mond niet eens open doet of durft open te doen bij zo'n ernstig delict dan ben je wat mij betreft schuldig of op zijn minst medeplichtig. Kom op zeg iemand vermoord 2 personen gaat ze begraven net of hij een picknick houdt en dan durf je nog dat geld te claimen.. wat een waardeloos mens ben je dan en wat een waardeloos geweten heb je dan. Hij zou zich diep moeten schamen als mens ..sorry komt de kots smile
pi_10785067
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 05:26 schreef Loedertje het volgende:

Als je samen met je broer twee lijken gaat verstoppen?

Zo is het niet gegaan:
quote:
Hij zou door Okan die middag zijn gebeld met het verzoek om op Romy te passen. Dat heeft hij gedaan en later kwam Okan alleen terug, heeft zijn broer en Romy opgehaald en is naar de duinen gereden. Okan zou toen aan zijn broer gevraagd hebben Romy te vermoorden, maar deze heeft dat geweigerd en is weggelopen.
Tegen de politie heeft de broer gezegd dat hij pas een paar maanden later door Okan meegenomen is naar de plek.
Hij was 19 geloof ik toen, en zijn broer niet bepaald iemand waartegen je in opstand komt, hij had niet weg moeten lopen maar hij zal enorm bang zijn geweest; het was niet bepaald een alledaagse situatie.

Ik heb een poosje geleden een artikel gelezen over deze Özgür O. en dat was een heel treurig verhaal, vader, moeder en oudste broer overleden, andere broers in de gevangenis, schoonzus (welke 2 jaar bij Özgür en zijn moeder thuis woonde) en nichtje vermoordt door zijn eigen broer welke hem er ook nog eens bij wilde betrekken, ga er maar aan staan.

Misschien heb ik het mis, maar ik zie hem (nav het artikel zeker) toch op een bepaalde manier als een slachtoffer.

Het is vreselijk dat hij niet eerder is gaan praten, maar blijkbaar voelde hij nog een enorme loyaliteit jegens zijn broer (hoe onbegrijpelijk ook) of wilde hij zijn moeder ontzien.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 31-05-2003 03:52]

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  zaterdag 31 mei 2003 @ 04:13:15 #84
43120 THE_ANGRY_BRIGADE
No gods, no masters.
pi_10785223
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 03:12 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Het is vreselijk dat hij niet eerder is gaan praten, maar blijkbaar voelde hij nog een enorme loyaliteit jegens zijn broer (hoe onbegrijpelijk ook) of wilde hij zijn moeder ontzien.
Ik denk dat dit zelfs al een flinke straf is geweest. Een gezonde jongen loopt niet vrolijk rond met zoiets...

Overigens wel prodigieus dat iedereen heroïsche daden, en correct handelen bij een inwendige strijd, van een ander verwacht.

THE FUTURE BELONGS TO THE FREE SPIRIT OF THE OUTLAW! [br] Nothing could be more tragic, and more ridiculous, than to live out a whole life in reach of heaven without ever stretching out your arms.
pi_10786017
quote:

[..]

Zo is het niet gegaan:
[..]

Hij was 19 geloof ik toen, en zijn broer niet bepaald iemand waartegen je in opstand komt, hij had niet weg moeten lopen maar hij zal enorm bang zijn geweest; het was niet bepaald een alledaagse situatie.

Ik heb een poosje geleden een artikel gelezen over deze Özgür O. en dat was een heel treurig verhaal, vader, moeder en oudste broer overleden, andere broers in de gevangenis, schoonzus (welke 2 jaar bij Özgür en zijn moeder thuis woonde) en nichtje vermoordt door zijn eigen broer welke hem er ook nog eens bij wilde betrekken, ga er maar aan staan.

Misschien heb ik het mis, maar ik zie hem (nav het artikel zeker) toch op een bepaalde manier als een slachtoffer.

Nou ik heb zijn moeder Okan toch echt zien begraven in Turkije, hoor.
Dat verhaal van jopu klopt dus niet.
Als die moeder overleden is ,is dat NA de moord en jarenlang verzwijgen gebeurd.
En bovendien, er zijn zoveel mensen die ellende meegemaakt hebben en die niet tot dergelijke daden komen.
Sorry Cosma, maar ik ben echt stomverbaasd over jouw post.

Die knul WIST wat zijn broer gedaan heeft, heeft de ouders van Marion jarenlang in onzekerheid laten zitten en dacht met zijn in eerste instantie opgehouden LULverhaal ook nog eens aanspraak te kunnen maken op het tipgeld...
En zijn zogenaamde verdriet over de moord op zijn schoonzus en bloedeigen nichtje ga jij nu als verzachtende omstandigheid aandragen

Ik snap werkelijk niet, hoe jij daar nog medelijden mee kunt hebben.
Echt ongelofelijk

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 31-05-2003 10:01]

pi_10786053
Jezus Cosma je draaft weer eens volledig door he in je waanzinnige gedachtengang altijd?

Die klootzak verdient veel meer dan 5 jaar, hij wist dondersgoed wat er gebeurt was en is gewoon medeplichtig. En dat zijn broer aan kanker overleden is, noem ik een mooi staaltje gerechtigheid van onze liever heer.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_10789304
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 09:54 schreef milagro het volgende:
Ik snap werkelijk niet, hoe jij daar nog medelijden mee kunt hebben.
Echt ongelofelijk
Aan de zijlijn is het altijd makkelijker praten.
pi_10802877
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 14:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Aan de zijlijn is het altijd makkelijker praten.

Stel je nou voor dat jouw broer het was of als je die niet hebt, je vader.

Zou jij dat geld aan nemen of daar aansprak op gaan maken???

Nou de meeste mensen denk ik niet . Dat heeft gewoon te maken met normen en waarden, trots, eer en geweten.

pi_10803732
quote:
Op zondag 1 juni 2003 12:27 schreef Chadi het volgende:
Stel je nou voor dat jouw broer het was of als je die niet hebt, je vader.

Zou jij dat geld aan nemen of daar aansprak op gaan maken???

Nou de meeste mensen denk ik niet . Dat heeft gewoon te maken met normen en waarden, trots, eer en geweten.

'De meeste mensen' hebben nogal makkelijk praten, dat is mijn mening. De werkelijkheid is dat ik geen idee heb wat ik in zo'n geval zou doen.
pi_10803889
quote:
Op zondag 1 juni 2003 13:23 schreef nikk het volgende:

[..]

'De meeste mensen' hebben nogal makkelijk praten, dat is mijn mening. De werkelijkheid is dat ik geen idee heb wat ik in zo'n geval zou doen.

Nou ik wel ik zou dat geld dus niet aan nemen of daar enig aanspraken op willen maken.
pi_10803993
quote:
Op zondag 1 juni 2003 13:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nou ik wel ik zou dat geld dus niet aan nemen of daar enig aanspraken op willen maken.

Dat geld is een tweede, ik wens ook geen gebruik te maken van 'bloedgeld'. Ik dacht dat je het over de daden van de broer had (of liever gezegd het nalaten daarvan).
pi_10805049
quote:
Op zondag 1 juni 2003 13:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

De claim op dat geld is pas gekomen nadat hij werd aangeklaagd voor medeplichtigheid.
quote:
De broer heeft aangegeven geen aanspraak te willen maken op de uitgeloofde beloning.

zie deze post.

Is die broer schuldig c.q. medeplichtig of onschuldig?

Mijn oordeel is dat hij wel degelijk schuldig is, echter er zijn wel verzachtende omstandigheden. Je kunt je denk ik afvragen in hoeverre hij deze moorden had kunnen tegenhouden. Ik denk van niet, en wat dat betreft ben ik het eens met Cosma dat deze jongen in feite ook een slachtoffer is van Ökan; hij werd tegen zijn wil medeplichtig gemaakt aan deze dubbele moord. Tenminste dat maak ik op uit de artikelen en dit topic, ik lees nergens dat Özgür een actieve rol heeft gespeeld. Maar misschien ken ik niet alle feiten.

Het feit dat hij 5 jaar na dato met het verhaal naar buiten komt lijkt er ook op te duiden dat deze geschiedenis hem dwars zat. Ik geloof tenminste dat het hem in ieder geval niet om de beloning te doen was. Het komt allemaal een beetje op mij over als het zoeken naar een zondebok, omdat de echte dader niet meer aangepakt kan worden.

quote:
Op zondag 1 juni 2003 13:23 schreef nikk het volgende:

Hier ben ik het mee eens.
  † In Memoriam † zondag 1 juni 2003 @ 15:06:10 #93
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_10805240
quote:

[..]

Zo is het niet gegaan:

quote:
Hij zou door Okan die middag zijn gebeld met het verzoek om op Romy te passen. Dat heeft hij gedaan en later kwam Okan alleen terug, heeft zijn broer en Romy opgehaald en is naar de duinen gereden. Okan zou toen aan zijn broer gevraagd hebben Romy te vermoorden, maar deze heeft dat geweigerd en is weggelopen.
Ze zijn samen naar de duinen gereden in 1 auto.
Hij *zou* zijn gebeld..
en heeft zich even omgedraait toen zijn broer besloot om het kindje dan maar zelf te vermoorden?

Kom op zeg, een flinke ruzie schoppen met je broer op zo'n moment en dan eventueel wegrennen met de kleine onder je armen OF gewoon NIET samen met dat kindje naar de duinen rijden omdat je net hoorde dat je broer daarheen wilde gaan om nog een lijkje te maken HAD ook een optie/keuze kunnen zijn.

pi_10808575
quote:
Op zondag 1 juni 2003 15:06 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Ze zijn samen naar de duinen gereden in 1 auto.
Hij *zou* zijn gebeld..
en heeft zich even omgedraait toen zijn broer besloot om het kindje dan maar zelf te vermoorden?

Kom op zeg, een flinke ruzie schoppen met je broer op zo'n moment en dan eventueel wegrennen met de kleine onder je armen OF gewoon NIET samen met dat kindje naar de duinen rijden omdat je net hoorde dat je broer daarheen wilde gaan om nog een lijkje te maken HAD ook een optie/keuze kunnen zijn.

Precies.

Waarom jarenlang zwijgen ook?
Omdat je broer nog leeft?
Omdat je moeder de waarheid over zoonlief niet aankan?
Maar wel weten dat je bloedeigen kleine nichtje en haar moeder door je broer vermoord zijn en weten waar ze begraven zijn...
En tja niemand kan je verhaal bevestigen of ontkennen, de enige die dat kan is dood.

Je laat de ouders van Marion, de grootouders van Romy, jarenlang in onwetendheid zitten, je weet dat ze ondraaglijk verdriet hebben..en dan op de koop toe, als je je verhaal uiteindelijk doet, je handen ermee in onschuld denken te wassen, spijt en berouw betuigt, toch nog even aanspraak op het tipgeld denken te maken als dat verahaal niet geloofd wordt...KOTSmisselijkmakend..

Een van de verzachtende omstandigheden zou het verdriet om de dood van zijn nichtje en haar moeder zijn...oh please...maakt hem dát een slachtoffer??!!

Nee, een medeplichtige, met spijt...dat zijn mooie verhaal niet geslikt werd....

FOK!Babe zondag 1 juni 2003 @ 18:43:52 #95
11324 shmoopy
pi_10808869
Als het klopt dat hij is meegereden, en op Romy heeft gepast,
had hij dus de macht (nog een)een moord te voorkomen.
Ik sluit me helemaal aan bij wat Milagro zei.

Je kunt erbij bedenken wat je wil, dat doet niets af aan het feit dat hij wist dat ze vermoord zouden worden en dat hij daar niets aan gedaan heeft.

Verzachtende omstandigheden, my ass.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_10809190
quote:
Op zondag 1 juni 2003 18:43 schreef shmoopy het volgende:

Je kunt erbij bedenken wat je wil, dat doet niets af aan het feit dat hij wist dat ze vermoord zouden worden en dat hij daar niets aan gedaan heeft.

Daar komt nog bij dat we puur op zijn verhaal af moeten gaan, wie weet heeft hij wél meegeholpen, is hij niet weggelopen etc etc.
Er zijn geen levende getuigen, geen sporen, niets.
Énkel zijn verhaal.
En blijkbaar bevatte dat zoveel tegenstrijdigheden dat het niet geloofd werd en wordt.
  zondag 1 juni 2003 @ 19:22:06 #97
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10809622
quote:
Op zondag 1 juni 2003 18:43 schreef shmoopy het volgende:

Hij zal natuurlijk pleiten dat hij vreesde voor zijn eigen leven, als je bereid bent om je vriendin en kleine dochtertje koelbloedig te doden dan is de stap naar je broertje misschien ook niet zo groot...
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_10809713
quote:
Op zondag 1 juni 2003 19:22 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Hij zal natuurlijk pleiten dat hij vreesde voor zijn eigen leven, als je bereid bent om je vriendin en kleine dochtertje koelbloedig te doden dan is de stap naar je broertje misschien ook niet zo groot...

Dan had meteen de politie kunnen bellen..zijn broer stond op het punt twee mensen te vermoorden, en die te begraven..in die tijd had hij wat kunnen doen, als hij te bang was om ter plekke in te grijpen.
Ook dát heeft hij niet gedaan.
  zondag 1 juni 2003 @ 19:32:37 #99
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10809809
quote:
Op zondag 1 juni 2003 19:28 schreef milagro het volgende:

Dan had meteen de politie kunnen bellen..zijn broer stond op het punt twee mensen te vermoorden, en die te begraven..in die tijd had hij wat kunnen doen, als hij te bang was om ter plekke in te grijpen.
Ook dát heeft hij niet gedaan.

Helemaal waar, ben benieuwt hoe het gaat eindigen!
stel dat ze hem veroordelen maakt hij dan alsnog kans op die beloning?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_10809906
quote:
Op zondag 1 juni 2003 19:32 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Helemaal waar, ben benieuwt hoe het gaat eindigen!
stel dat ze hem veroordelen maakt hij dan alsnog kans op die beloning?

Nee...dan zou misdaad lonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')