quote:[Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers
![]()
sowieso is ontgroening een trieste bedoeling, maar wat nog triester is, dat iemand het filmen tegen wilt gaan![]()
filmpje in de link
het is vrije nieuwsgaringquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar het recht tot publicatie is hele andere juridische koek.
Dat is de vraag. Men kan best vragen aan de rechter of de mate waarin dit nieuwsgaring is opweegt tegen het portretrecht en inbreuk op iemand zijn goede naam.quote:
Ik wil je bedanken voor dit complimentquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:28 schreef DeX090 het volgende:
Padlarf, ik wilde trouwens zeggen dat je echt een goeie user bent geworden. Vroeger was je echt zo'n KLB-bosmongool maar nu zit ik steeds vaker knikkend je posts te lezen.
de ontgroenden zijn grotendeels onherkenbaar, in zo'n geval weegt nieuwswaarde vaak zwaarder dan portretrechtquote:Op donderdag 24 mei 2012 22:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Men kan best vragen aan de rechter of de mate waarin dit nieuwsgaring is opweegt tegen het portretrecht en inbreuk op iemand zijn goede naam.
Behalve als de enige die duidelijk in beeld is de klacht indient. Dan is het niet relevant dat de rest niet goed in beeld komt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:36 schreef Mirjam het volgende:
[..]
de ontgroenden zijn grotendeels onherkenbaar, in zo'n geval weegt nieuwswaarde vaak zwaarder dan portretrecht
Hopen dat ze aan bronvermelding doen..quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:37 schreef Quyxz_ het volgende:
Goed gefilmd meneer Tetelepta!
Sowieso Pownews kijken nu.
Ontgroeningen kunnen humoristisch van aard zijn, helaas komt dit zelden voor. De pest bij ontgroeningen is dat bepaalde ventjes dan de macht over de nieuwelingen, de feuten hebben. Zoals al vaker is onderzocht slaan mensen door als ze complete macht over anderen hebben. Zo was er een experiment in Duitsland waarbij de ene helft gevangen zat en de andere helft ze moesten bewaken. De bewakers hadden macht over de gevangenen, op een gegeven moment sloegen de bewakers (gewone normale mensen) volledig door en werd het onderzoek maar stop gezet, ook een film over geweest. Een zelfde situatie is dat proefpersonen mensen onder stroom moeten zetten bij een verkeerd antwoord en de voltage telkens moeten opschroeven; op een gegeven moment zetten ze gewoon apatisch de stroom op dodelijke voltages. Kennelijk zit dat in onze aard, waarom weten we niet.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:30 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Pfff ontgroenen. Echt zo zielig. Zogenaamde studenten die dat
vandaag de dag nog doen, zijn tijdens hun ontgroening getraumatiseerd
en willen hun huilie huilie wraakgevoelens wreken op een ander
triestelingen
ja, maar dat is olie op het vuur gooien, dat zijn namelijk de dispuutdames, die nu geschorst zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Behalve als de enige die duidelijk in beeld is de klacht indient. Dan is het niet relevant dat de rest niet goed in beeld komt.
ze doen het toch zelf?quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Men kan best vragen aan de rechter of de mate waarin dit nieuwsgaring is opweegt tegen het portretrecht en inbreuk op iemand zijn goede naam.
Met een rechtsbijstandsverzekering is dit toch gratis. Ik had het gedaan alleen maar omdat ik anders honderden euro's per jaar voor niets betaal.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:39 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ja, maar dat is olie op het vuur gooien, dat zijn namelijk de dispuutdames, die nu geschorst zijn.
Een verstandige dame laat dit overwaaien denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |