abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5235979
Een aantal maanden geleden heb ik een product besteld via internet.
De rekening bedroeg E 24,95. Door mijn eigen stomme schuld ben ik glad vergeten deze rekening te betalen, maar ik vond hem gisteren, tijdens het uitzoeken van mijn administratie weer terug. Vervolgens heb ik meteen een acceptgiro uitgeschreven en deze naar mijn bank gebracht om hem af te laten schrijven.
Vanmiddag kwam de post, en je raadt het bijna al, het was een brief van een incassobureau, betreffende bovenstaande factuur. Van de oorspronkelijke hoofdsom a E24,95 hadden ze E34,95 gemaakt.(?) Plus nog wat leges, infomatiekosten, rente, incassokosten enz kwam de optelsom op het belachelijke bedrag van E86,03!!!! Dat moet ik dus binnen 8 dagen betalen, of anders..

Nu is dus mijn vraag, kunnen ze me nog wat maken, aangezien ik dus de rekening heb betaald voordat de incassobrief binnenkwam? En moet ik nu afwachten wat er gebeurt of juist actie ondernemen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen met dit verhaal, ik heb twee advocaten via internet geraadpleegd, en de ene zegt dat ik niet de gerechtelijke kosten (maar waarschijnlijk wel de rente) hoef te betalen aangezien de betalingen elkaar gekruisd hebben, en de andere zegt weer dat ik wel moet betalen omdat, toen ik de rekening had voldaan het al uit handen was gegeven aan t incassobureau...

Ik hoop dat iemand me kan helpen

[Dit bericht is gewijzigd door Juweel op 01-08-2002 23:53]

pi_5236004
je kan toch gewoon zeggen dat je 2 weken terug al de acceptgiro hebt betaald en van niets weet?
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_5236054
Ja, maar dat zou ik dan ook moeten bewijzen ben ik bang...ik ben iig van plan om ze maandag te bellen, om te zeggen dat ik hun brief pas zaterdag heb gekregen, en dat ik woensdag het geld al heb overgemaakt. De post kunnen ze toch niet controleren aangezien het geen aangetekende brief was. Maar of het zal helpen??
  Milf donderdag 1 augustus 2002 @ 23:40:34 #4
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_5236091
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 23:32 schreef Juweel het volgende:
Een aantal maanden geleden heb ik een product besteld via internet.
De rekening bedroeg E 24,95. Door mijn eigen stomme schuld ben ik glad vergeten deze rekening te betalen, maar ik vond hem gisteren, tijdens het uitzoeken van mijn administratie weer terug. Vervolgens heb ik meteen een acceptgiro uitgeschreven en deze naar mijn bank gebracht om hem af te laten schrijven.
Vanmiddag kwam de post, en je raadt het bijna al, het was een brief van een incassobureau, betreffende bovenstaande factuur. Van de oorspronkelijke hoofdsom a E24,95 hadden ze E34,95 gemaakt.(?) Plus nog wat leges, infomatiekosten, rente, incassokosten enz kwam de optelsom op het belachelijke bedrag van E86,03!!!! Dat moet ik dus binnen 8 dagen betalen, of anders..

Nu is dus mijn vraag, kunnen ze me nog wat maken, aangezien ik dus de rekening heb betaald voordat de incassobrief binnenkwam? En moet ik nu afwachten wat er gebeurt of juist actie ondernemen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen met onderstaand verhaal, ik heb twee advocaten via internet geraadpleegd, en de ene zegt dat ik niet de gerechtelijke kosten (maar waarschijnlijk wel de rente) hoef te betalen aangezien de betalingen elkaar gekruisd hebben, en de andere zegt weer dat ik wel moet betalen omdat, toen ik de rekening had voldaan het al uit handen was gegeven aan t incassobureau...

je hebt toch nog geen herinnering gehad? volgens mij kunnen ze je niks maken nu. er moet eerst een herinnering (of twee) worden verstuurd met mededeling over een incassobureau. hebben ze niet gedaan dus jij betaald gewoon lekker die ¤24.95 en zij kunnnen jou dat andere (absurde) bedrag niet verplicht laten betalen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_5236110
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Tozz op 01-08-2002 23:43]

pi_5236127
Het zit heel simpel.

Als jij de betaling overgemaakt hebt VOOR dat de brief van het incassobureau op de mat lag, behoort het bedrijf dat de rekening gestuurd heeft de incasso opdracht te laten vallen.

Verder is het oko nog zo dat het bedrijf jou herrineringen MOET sturen. Mocht je daar niet op reageren moeten ze nog een aangetekende brief sturen met daarin een boos stukje tekst dat als je nietb innen x dagen betaald.. zoiets als

"Geeft u aan deze sommatie geen gevolg, dan stel ik nu reeds –voor zover nog vereist- in gebreke. Alsdan zijn wij genoodzaakt de vordering ter incassering over te dragen. De hieruit voortvloeiende gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten zullen geheel voor uw rekening komen. Bovendien wordt alsdan aanspraak gemaakt op de contractuele en/of wettelijke rente vanaf de datum dat u in verzuim bent."

Ofzo. En dan pas kunnen ze een incassobureau sturen.

Wie zegt bijvoorbeeld dat die rekening niet kwijt egraakt is bij PTT? Ik zou gewoon dat incassobureau even bellen en zeggen dat je de betaling al overgemaakt hebt voordat de brief kwam.

Bye
Tozz - Die zelf incasso's verstuurd ;]
www.exsilia.net

Milf donderdag 1 augustus 2002 @ 23:46:23 #7
16000 nikky
pi_5236163
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 23:42 schreef Tozz het volgende:
Het zit heel simpel.

Als jij de betaling overgemaakt hebt VOOR dat de brief van het incassobureau op de mat lag, behoort het bedrijf dat de rekening gestuurd heeft de incasso opdracht te laten vallen.

Verder is het oko nog zo dat het bedrijf jou herrineringen MOET sturen. Mocht je daar niet op reageren moeten ze nog een aangetekende brief sturen met daarin een boos stukje tekst dat als je nietb innen x dagen betaald.. zoiets als

"Geeft u aan deze sommatie geen gevolg, dan stel ik nu reeds –voor zover nog vereist- in gebreke. Alsdan zijn wij genoodzaakt de vordering ter incassering over te dragen. De hieruit voortvloeiende gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten zullen geheel voor uw rekening komen. Bovendien wordt alsdan aanspraak gemaakt op de contractuele en/of wettelijke rente vanaf de datum dat u in verzuim bent."

Ofzo. En dan pas kunnen ze een incassobureau sturen.

Wie zegt bijvoorbeeld dat die rekening niet kwijt egraakt is bij PTT? Ik zou gewoon dat incassobureau even bellen en zeggen dat je de betaling al overgemaakt hebt voordat de brief kwam.

Bye
www.exsilia.net

dat bedoel ik.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_5236232
Ik heb 1 herinnering gehad, maar daar stond niets in over dreigen met een incassobureau, alleen dat ik binnen 8 dagen moest betalen, that's it.
Wel staat op de site dat ze incassobureaus in kunnen schakelen, mocht het nodig zijn.
Tis toch een beetje een grijs gebied allemaal, pfff

in ieder geval bedankt voor de reacties

pi_5236284
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 23:42 schreef Tozz het volgende:
The Incasso Man Himself
  donderdag 1 augustus 2002 @ 23:57:13 #10
17061 mvt
blame Canada
pi_5236296
Heb je al 1 of 2 herinneringen gekregen ??? Je kan niet eens zomaar een incasso bureau op je dak krijgen
. Hmm, beetje late reactie van mij, voortaan eerst reageren en dan scheiten
We were to understand there would be pie and punch?
  zaterdag 3 augustus 2002 @ 12:34:40 #11
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_5252001
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 23:52 schreef Juweel het volgende:
Ik heb 1 herinnering gehad, maar daar stond niets in over dreigen met een incassobureau, alleen dat ik binnen 8 dagen moest betalen, that's it.
Wel staat op de site dat ze incassobureaus in kunnen schakelen, mocht het nodig zijn.
Tis toch een beetje een grijs gebied allemaal, pfff

in ieder geval bedankt voor de reacties

Zo grijs is het meestal niet, ik ben ook niet de snelste met betalen zodat ik best vaak van die onzin heb binnen gekregen.

Ik zoek altijd naar het zinnetje: Mocht U het bovenstaande bedrag al overgemaakt hebben kunt u dit bericht als niet verzonden beschouwen.

Kijk gewoon ff naar de afschrijvingsdatum op je rekeningoverzicht en stuur ze eventueel een kopietje daarvan op.

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_5252100
Tsja, lastig geval... maar realiseer wel dat JIJ te laat betaald hebt, en dat jij een herinnering genegeerd hebt...

De fout ligt in eerste instantie dus wel bij jezelf.

Zo'n bedrijf wil natuurlijk ook geld zien...

Toch hoop ik dat alles een beetje goedkomt voor je...

pi_5252275
Don't worry. Ik heb zelf jaren bij een incassobureau gewerkt en als ze er achter komen dat je betaald had voordat ze je een brief stuurde sluiten ze de zaak meteen. Vooral omdat het om zo'n laag bedrag gaat. Ze weten zelf ook dat ze geen poot hebben om op te staan. Waarschijnlijk komen ze er vanzelf achter maar eerst moet je betaling zijn overgemaakt, dan moeten die gasten van de boekhouding het verwerken en dan moeten ze het nog doorgeven aan het incassobureau. Kan dus nog wel even duren voor ze het daar doorhebben.

Als je wilt bellen kan je dat het beste naar dat bedrijf doen waar je de bestelling hebt gedaan. Zeg dat je al betaald hebt, weliswaar met vertraging, maar dat ze het allang moeten hebben en dat je verbaasd bent dat je een incassobrief ontvangen hebt. Als het goed is geeft dat bedrijf dan zelf door dat de incasso moet stoppen omdat er niets te incasseren valt. Als je het incassobureau op gaat bellen kunnen ze zeuren om een betalingsbewijs of ze proberen je onder druk te zetten om nog iets van rente en kosten te betalen.

Hoedanook: in dit geval noooit akkoord gaan met betaling van extra kosten!! Ookal heb jij te laat betaald, het is hun keuze geweest een incassobureau in te schakelen en je had al betaald toen ze dat deden.

Succes!

Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
pi_5264635
Volgens mij mogen incassobureaus wettelijk gezien maar maximaal 15% op het uitstaande bedrag aan incassokosten rekenen + rente. Wanneer je dat ter sprake brengt kan je wat makkelijker met ze onderhandelen.
Wanneer je een rechtsbijstand verzekering hebt zou je eventueel nog kunnen dreigen om het voor te laten komen, maar meestal werkt een beetje bluf al vrij goed omdat de meeste bureaus ervan uitgaan dat de gemiddelde burger niks of weinig van de wetgeving afweet. Ze overtreden immers eigenlijk de wetgeving door meer dan 15% te rekenen.

[Dit bericht is gewijzigd door Hell_Spawn op 05-08-2002 00:06]

pi_5280943
Daar zal wel een regeltje bij staan:
"15% met een minimum van x EUR"
pi_5286473
nou, ik heb net een mailtje gestuurd naar het bedrijf waar ik de Dvd heb besteld, afgaande op de tips van Mr Fok, dus nu is het afwachten. Ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt iig, en dat het geld ondertussen op hun rekening staat!
  Milf dinsdag 6 augustus 2002 @ 23:58:05 #17
16000 nikky
pi_5286506
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 23:56 schreef Juweel het volgende:
nou, ik heb net een mailtje gestuurd naar het bedrijf waar ik de Dvd heb besteld, afgaande op de tips van Mr Fok, dus nu is het afwachten. Ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt iig, en dat het geld ondertussen op hun rekening staat!
komt vast wel goed.....
pi_5286527
quote:
[b]Op donderdag 01 augustus 2002 23:32 schreef [lang verhaal]

Als er iets in staat over dat de post zich op dit moment misschien een het "kruisen was" dan kunnen ze je niets maken, maar als er niet instaat dat als de factuur inmiddels al betaald is deze brief nietig verklaard dient te worden dan moet je gewoon die 35 euro betalen en binnen 8 dagen.

Nalatigheid noemt men het en dat is met andere woorden voor dit soort instanties (en terecht ooke igenlijk) eigen schuld dikke bult.

Dus kijk of er instaat dat als jij middels dit schrijven je zaakje al gepost/betaald hebt dat er niets aan de hand is, anders is het een kewstie van dokken en de volgende keer niet kwijtraken.

https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_5294138
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 23:56 schreef Juweel het volgende:
Nog niks gehoord...dat lijkt me goed nieuws...
pi_5303960
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 17:02 schreef Juweel het volgende:

[..]

Nog niks gehoord...dat lijkt me goed nieuws...

Klinkt vooralsnog goed. Hou ons in ieder geval op de hoogte. Ben wel benieuwd.
Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
pi_5476520
Nou, we zijn nu zo'n drie weken(?)verder en ik heb helemaal niks meer gehoord. Dus, ik wil iedereen, en met name Mr Fok bedanken voor de tips en hulp!
pi_5544074
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 16:28 schreef Juweel het volgende:
Nou, we zijn nu zo'n drie weken(?)verder en ik heb helemaal niks meer gehoord. Dus, ik wil iedereen, en met name Mr Fok bedanken voor de tips en hulp!
Leuk dat je nog even laat weten hoe het gelopen is! Graag gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')