b.v.d.!
Iemand die mp3'tjes mixed op zijn pc is GEEN DJ ! ! !
Iemand die zig dan wel een DJ noemt is gewoon een retard
Suk6
quote:Misschien wil 'ie gewoon een beetje spelen.
Op donderdag 01 augustus 2002 21:29 schreef Da_Funk het volgende:
misschien maar goed ook dat je het bij software houdt als je het van plan bent om maar een weekje te doen, daar zie ik je na die week nog geen uur foutloos mee mixen zonder de auto-pitch te gebruiken
greetz
Maar das mijn mening ...
quote:Mp3-DJ is een MP3J
Iemand die zig dan wel een DJ noemt is gewoon een retard
quote:Een MP3-Proggie die mixed heeft wel een BPM-counter ja, maar hij heeft het aantal beats p/min. toch echter niet altijd helemaal correct.
Maar als je met een mp3proggie op de pc mixt zit daar dus al een BPM tellertje op en hoef je dus geen ene hol te doen als op de playknop te drukken
Maargoed,
Misschien kent men het programma BPM Home Studio.
Dat is een zeer professioneel mix-progje dat real-time pitched.
En voor zover ik heb kunnen bekijken is het net zoveel werk als in het echt.
Alleen doe je alles met je muis.
P.S. Wat verstandig is -> 2 geluidskaarten en een mengpaneel. (Dan kun je beide players [van BPM] op verschillende kanalen zetten van je mengpaneel.
Hierdoor krijg je het 'echte' effect!
Suc-6
[Dit bericht is gewijzigd door -SL- op 01-08-2002 21:52]
quote:Niet lullig bedoeld maar hier heb je dus wel 2 draaitafels en een mengpaneel voor nodig
Op donderdag 01 augustus 2002 21:49 schreef MSXUser het volgende:
Niet goedkoop, maar wel leuk speelgoed zo te zien:
Idd leuk speelgoed
quote:Yep, is weer eens wat anders dan een veredelde dual MP3 player met pitch
Op donderdag 01 augustus 2002 21:53 schreef Da_Funk het volgende:[..]
Niet lullig bedoeld maar hier heb je dus wel 2 draaitafels en een mengpaneel voor nodig
Met dit proggie ken je op je pc mixen en zo je draaitafels aansturen zeg maarIdd leuk speelgoed
quote:Alweer wat anders dan een 'dual MP3-player met pitch'.
Yep, is weer eens wat anders dan een veredelde dual MP3 player met pitch
Toch vind ik het persoonlijk lekkerder werken met programma's als BPM Home Studio!
Maarja smaken verschillen.
Dit topic wijst erop dat het DJ programma's op de PC moeten zijn.
En het minimale wat je bij BPM Home Studio nodig hebt is 2 soundcards [tegenwoordig ¤20 voor een leuke] en een mengpaneel plus je speakersetje! Dolby 5.1?
En dan kan je knallen.
En BPM heeft niet ALLEEN maar realtime pitch.
Hij heeft alles wat een professionele DJ ook heeft.
[om te draaien dan]
quote:Waar is je vinyl dan
Op donderdag 01 augustus 2002 22:02 schreef -SL- het volgende:[..]
Hij heeft alles wat een professionele DJ ook heeft.
[om te draaien dan]
quote:in je floppy drive?
Op donderdag 01 augustus 2002 22:04 schreef Da_Funk het volgende:[..]
Waar is je vinyl dan
quote:Impulse Tracker v2.14 rule-de [MS-DOS ONLY
... ik heb zelf ook jarenlang lekker geklooit op een 486 met Impulse-Tracker...
quote:*zucht*
Waar is je vinyl dan
Deze heb je dus niet nodig.
Maar als je mijn mp3-collectie in Vinyl wilt hebben..
Prima hoor..
Geef maar geld..
quote:Volgens mij kun je BPM studio ook gebruiken met een enkele SB-Live of in ieder geval een kaart met front- + rear speaker uitgangen. Mixvibes kan het in ieder geval wel.
Op donderdag 01 augustus 2002 22:02 schreef -SL- het volgende:[..]
En het minimale wat je bij BPM Home Studio nodig hebt is 2 soundcards [tegenwoordig ¤20 voor een leuke] en een mengpaneel plus je speakersetje! Dolby 5.1?
quote:Denk dat jij niet zo snugger bent
Op donderdag 01 augustus 2002 22:09 schreef -SL- het volgende:[..]
*zucht*
Ben je nou zo snugger of lijkt het maar zo.Deze heb je dus niet nodig.
Maar als je mijn mp3-collectie in Vinyl wilt hebben..
Prima hoor..
Geef maar geld..
quote:Kijk dit had ik boven al geschreven om duidelijk te maken dat het leuk is om op 2 soundcards te draaien om het 'echte' effect te krijgen.
P.S. Wat verstandig is -> 2 geluidskaarten en een mengpaneel. (Dan kun je beide players [van BPM] op verschillende kanalen zetten van je mengpaneel.
Hierdoor krijg je het 'echte' effect!
Dat had ik geschreven..
En ja het kan ook met een enkele maar dan zou je maar 1 player kunnen beluisteren als je 'in the mix' bent.
quote:Als je dan toch bezig bent, doe ik er ook een paar:
Dan ga jij lopen roepen dat je met BPM studio alles hebt wat een "profesionele DJ" ook heeft .
Dus vraag ik jou waar het vinyl is
Snap je hem ...
- Waar zijn mijn draai-knopjes? [een muis heeft een prof-DJ niet]
- Waar is mn schuifje van mn Pitch [een muis heeft een prof-Dj niet]
- etc. etc.
Kortom als je het zo bekijkt is het ook niet professioneel.
Toch vind ik dat ik jouw vinyltjes als mijn mp3's mag beschouwen
quote:bullshit
Op donderdag 01 augustus 2002 21:53 schreef Da_Funk het volgende:[..]
Niet lullig bedoeld maar hier heb je dus wel 2 draaitafels en een mengpaneel voor nodig
Met dit proggie ken je op je pc mixen en zo je draaitafels aansturen zeg maarIdd leuk speelgoed
het enige verschil met 'the real thing' en finalscratch is dat de muziek zich fysiek op de laptop bevindt, in plaats van op het vinyl. Het finalscratch kastje zorgt er alleen voor dat de muziek real-time wordt afgespeeld synchroon aan hoe je de vinyl 'dummy' beweegt.
De enige keren dat je je laptop aanraakt is om een ander nummer te selecteren
Bediening is dus exact gelijk aan het mixen met gewone platen, het staat ook op de doos.. 'mixskills not included '
Het hele setje is ook aardig aan de prijs (rond 900 euro hier in NL) en bovendien heb je nog altijd 2 decks, een mengpaneel en versterker etc. nodig en bovendien ook nog een pc/laptop van minimaal 500mhz met 128 mb ram
en speelgoed is het niet, het systeem is ontwikkeld in samenwerking met onder andere Richie Hawtin, Michel de Heij en John Acquaviva
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |