ESF 2013 voorlopig op 14, 16 en 18 mei Het Eurovisie Songfestival 2013 vindt vooralsnog plaats op 14, 16 en 18 mei. Deze data maakte de EBU vanmiddag bekend tijdens de jaarlijkse persconferentie. De data komen niet als een verrassing. Een week later was onmogelijk vanwege de finale van de Champions League. Een week eerder was nog wel een mogelijkheid.
De winnaar van aanstaande zaterdag kan echter nog van datum wisselen mocht het nodig zijn. Dat gebeurde in 2011 voor het laatst toen de toenmalige data problemen opleverde voor de Duitse omroep dat contractueel verplicht was om een voetbalwedstrijd uit te zenden.
De EBU liet verder weten dat van de tien finalisten van gisteravond de jury en de televoters het over acht kandidaten eens waren in hun top 10. Eén land wist zich dankzij de televotingstemmen nog voor de finale te plaatsen; de ander door de stemmen van de vakjury. De eerste halve finale verliep verder zonder problemen, meldde de EBU. Enkel bij Roemenië waren er technische problemen met de in-ears van zangeres Elena.
Op woensdag 23 mei 2012 14:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende: Weer in de Hemelvaart - Pinksteren week! Dat is niet zo handig he, vakantieplannings- en vrij-dagen-technisch!
Of juist wel Dan gaan we er voor en er na nog een dag kamperen. Ofzo
Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wie zaterdag wint. Anders zie ik nog wel een mogelijkheid om het gewoon ter plekke te gaan bekijken. Vond ik alleen voor Azerbaijan een beetje onhandig wegens dure tickets.
Maar als Joan nou gewoon even wint... En als dat ECHT niet kan, dan maar Engelbert. Of Spanje ofzo Of Duitsland weer, mag ook van mij. God wat was het leuk vorig jaar in Dusseldorf!