abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111919338
Gisteravond was ik ons hondje Moppie (3, teef) aan het uitlaten. Omdat ze loops was, was ik wat voorzichtiger met andere honden. Een 50 meter voor ons zag ik een man lopen met twee enorme honden (rotweilers denk ik). Hij zag me ook en hield de honden straks naast zich aan de riem. Ik deed hetzelfde.

Omdat ik niet bang ben aangelegd koos ik er voor om in dat parkje gewoon het pad verder te volgen en er op te vertrouwen dat die man zijn honden wel onder controle zou houden.

Moppie gromde naar de grootste hond toen we elkaar kruisten. In een flits had die hond haar te pakken. Die man en ik probeerden ze uit elkaar te halen maar moppie lag al tegen de grond met die kaken om haar heen. Ze gilde van de pijn.

Toen de honden uit elkaar waren controleerde ik haar op schade. Ik hoorde een geluid dat lijkt op een knorrende maag, maar dan 5x zo hard. Haar buik en borst liepen meteen vol met lucht. Het was duidelijk heel erg fout. Zie liep nog een paar meter en zakte door haar benen. Ik tilde haar op, vroeg die man zijn adres en ging zo snel mogelijk naar huis. Onderweg belde ik mijn vriendin dat ze zo snel mogelijk een dierenarts moest regelen en klaar moest staan.

Het was helaas nog zo'n zeven minuten lopen. Ze werd steeds slapper in mijn armen en kreeg geen lucht. De geluiden die uit haar buik klonken als ze probeerde te ademen leken steeds erger te worden. Ze hapte uit alle macht naar adem en ik besloot haar te beademen terwijl we liepen. Na een paar minuten was ze bewusteloos, maar hapte nog steeds naar adem. Haar tong begon blauw te worden. Als ik lucht in haar neus blies hoorde ik het uit een gaatje in haar schouder naar buiten lopen.

Eenmaal thuis zijn we naar de dierenarts geraced. Zij was gelukkig binnen vijf minuten op de praktijk. Ze heeft haar nog zuurstof gegeven, geintubeerd en beademd, maar het was te laat. Ze stierf in onze armen.

We hebben haar meegenomen en thuis in haar mandje gelegd. Na een paar uur huilen zijn we naar de plek gegaan waar het gebeurd was. Ook zijn we naar de eigenaar van die grote kuthond gegaan. De man die die honden uitliet was de vader van de eigenaaresse van die honden. Ze schrok heel erg, zei dat ze hem voortaan zou muilkorfen en alle eventuele kosten voor ons wilde betalen. Meer kan ze natuurlijk ook niet doen. Ze toonde in ieder geval veel medeleven.

Nu is het stil in huis. We hadden haar nog maar vijf maanden. Voor de kerst hadden we haar uit het asiel gehaald. Ze was een beetje angstig en heel aanhankelijk. Een enorm rustig karakter, heeft nooit iets uitgehaald wat niet mocht en luisterde erg goed. We zullen haar missen.

;(

Moppie:

Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_111919415
Bah wat lijkt me dat een ontzettend vervelende ervaring om je hond in je armen te zien sterven. Sterkte!
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:41:49 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_111919425
Wat verschrikkelijk... Geen woorden voor, alleen tranen in m'n ogen.
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:43:04 #4
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_111919472
Sterkte
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_111919481
Wat een verschrikking om dat mee te moeten maken!
Sterkte ermee!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:43:29 #6
123170 alors
zlata1234
pi_111919487
Jeetje wat verschrikkelijk ;( geen woorden voor, het moest vreselijk zijn geweest, heel veel sterkte!
know'm sayin?
word? word.
pi_111919528
M'n maag draait rondjes.. wat een rot-ervaring moet dat zijn. Sterkte
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:46:28 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111919631
Tranen in mijn ogen. Vreselijk.
Heel veel sterkte!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_111919670
Fuck man! Klote dit!
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:47:35 #10
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_111919680
Onze hond is 9maandjes nu ook een schat van een dier.

Zou niet meer zonder kunnen heel veel sterkte bij het verwerken van het verlies van jullie Moppie

PS..Respect dat jullie deze hond uit het asiel ook een kans gaven!
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:49:58 #11
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_111919777
;( Mijn hond is vorig jaar ook doodgebeten en in mijn armen overleden.
Het is niet iets wat je snel vergeet.
Veel sterkte :*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_111919793
Tering wat een vreselijk heftig verhaal ;( Verschrikkelijk om mee te maken :'( Veel sterkte :*
pi_111919801
Wow... Wat ontzettend verschrikkelijk om dat mee te moeten maken zeg, heb het met tranen in mijn ogen gelezen.

Heel veel sterkte.
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:50:55 #14
244933 trovey
Nachtoele
pi_111919818
De nachtmerrie van een kleine hondjes eigenaar. ;( Sterkte :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:50:57 #15
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_111919819
Sterkte. Ik kan me niet voorstellen dat je je lieve huisdier zo onverwacht, en op zo'n manier recht voor je ogen moet verliezen zonder dat je er maar iets aan kan doen. Jammer ook dat er eerst zoiets moet gebeuren voordat mensen tot de conclusie komen dat het beter is om je dier buiten een muilkorf om te doen, maargoed.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_111919827
Geconcoleerd. Gister nog dat topic over het plukken van moppie, en nu is ze dood... :{

Ik kan me voorstellen dat je je hoofd er niet naar hebt staan, maar ik zou wel aangifte doen bij de politie. Al is er geen strafbaar feit gepleegd, en kan je alleen aangifte doen wegens de schade en dat is een heel zielloos bedrag (namelijk de waarde van moppie en de gemaakte dierenartskosten). Het is desalniettemin wel verstandig om die hond als agressief aan te laten merken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_111919845
Doet me gelijk terugdenken aan onze Miepie, we hadden haar al een paar jaar maar met de komst van onze tweede kind werd ze erg agressief en moesten we haar uiteindelijk terugbrengen naar het asiel waar we haar vandaan hadden. Zit je dan met alleen nog een lege riem in je autootje. Toen moest ik wel even huilen. Veel sterkte met het gemis, laten we hopen dat ze op een plaats is waar ze alleen leuke honden tegenkomt.
Single ply roofing, pay less, worthless.
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:53:11 #18
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_111919896
ach jeetje, wat vreselijk zielig ;(

ik zou wel aangifte doen als ik jou was!
vaak worden er dan gepaste maatregelen genomen, dit hoort niet te gebeuren, nooit!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_111919927
Zwaar kut dit soort dingen, sterkte met het verwerken!
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:54:10 #20
176471 oh-oh
pi_111919941
Aangifte wil de politie vaak niet eens aannemen :')
Ik zat vorig jaar meer dan een uur voor de kat zn dinges met een dode hond in mn armen op het bureau.
Achteraf gezien wou ik dat ik dat hele circus niet aangegaan was toen...
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_111919983
Oh wat afschuwelijk! Heel veel sterkte!

Gisteren inderdaad nog de topics over het plukken en haar kanker gelezen en nu dit! :'(
pi_111919992
Jeetje wat ontzettend heftig, heb er rillingen van ;(

afschuwelijk....
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_111920012
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:51 schreef Jordy-B het volgende:
Geconcoleerd. Gister nog dat topic over het plukken van moppie, en nu is ze dood... :{

Ik kan me voorstellen dat je je hoofd er niet naar hebt staan, maar ik zou wel aangifte doen bij de politie. Al is er geen strafbaar feit gepleegd, en kan je alleen aangifte doen wegens de schade en dat is een heel zielloos bedrag (namelijk de waarde van moppie en de gemaakte dierenartskosten). Het is desalniettemin wel verstandig om die hond als agressief aan te laten merken.
Waarom als de eigenaar zelf al aangeboden heeft te betalen en maatregelen te nemen om dit te verkomen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:57:34 #24
176471 oh-oh
pi_111920093
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom als de eigenaar zelf al aangeboden heeft te betalen en maatregelen te nemen om dit te verkomen?
Omdat het natuurlijk fijn is om te weten dat het gebeurd is, als de politie er iets mee zou doen.
Wie weet is het niet de eerste keer of niet de laatste keer.
Maar goed, je moet er echt maar zin in hebben, met de ervaring die ik heb met de politie en die zogenaamde animal cops, geen idee of die nou nog bestaan trouwens , zou ik me de moeite sparen.
( Groucho Marx )
pi_111920166
Wat een rotervaring. :(
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')