abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112010476
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:54 schreef kijkmij het volgende:

[..]

Ik ben twee jaar geleden twee keer bij een kaakchirurg geweest. Geen rekening van gehad. Tandarts daarentegen wel. Die wordt rechtstreeks door mijn verzekering betaald en ik krijg vervolgens een nota voor het eigen risico. Er is mij toen vertelt dat een kaakchirurg buiten mijn eigen risico valt omdat het een chirurgische ingreep is. Maa dat is alweer twee jaar geleden dus misschien is dat nu wel veranderd. Ik denk trouwens niet dat je zelf rechtstreeks een afspraap met ene kaakchirurg kunt maken? Ik kreeg van de tandarts een verwijsbrief mee en moest toen een afspraak maken.
Eeeh.. nee. Gewoon nee. Ik zou nog eens goed die papieren doorkijken want dat kán gewoon niet. Alles wat uit de basisverzekering komt, is gewoon voor het eigen risico. (behalve huisarts en nog wat kleine dingen). Je tandarts valt buiten het eigen risico, omdat het geen basisverzekering is. En dat was ook 2 jaar geleden zo.
pi_112010750
Kaakchirurg nooit voor tandarts kiezen. Kaakchirurg voert zulke handelingen tig keer uit. Ben je ook in betere handen.
pi_112013112
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:15 schreef Quirine het volgende:

[..]

Eeeh.. nee. Gewoon nee. Ik zou nog eens goed die papieren doorkijken want dat kán gewoon niet. Alles wat uit de basisverzekering komt, is gewoon voor het eigen risico. (behalve huisarts en nog wat kleine dingen). Je tandarts valt buiten het eigen risico, omdat het geen basisverzekering is. En dat was ook 2 jaar geleden zo.
Ik zal het nog eens nakijken dan. Maar ik ben verzekerd bij het IZA. En volgens mij is het zo dat ik dan 20% van de tandartsrekening zelf moet betalen (totdat ik over het eigen risico heen ga, maar dat gebeurd hopelijk niet). De tandarts stuurt dan de rekening naar IZA en ik krijg van IZA weer een rekening voor die 20%. Maar eigenlijk verdiep ik me er niet zo vaak in. Dan krijg ik zo'n rekening van IZA en denk ik "ik ben bij de tandarts geweest dus het zal wel" en betaal dat.
pi_112014745
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:10 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Je huisarts praat onzin, ze verdienen juist aan de chirurgische ingrepen. Daarnaast 4 ruggen voor wat glas verwijderen en hechten? En 15.000 voor twee kiezen trekken? Dan heb jij daar echt een maffia ziekenhuis :') Een dag in een ziekenhuis liggen kost iets van ¤1000,- dan klinkt dit allemaal erg ongeloofwaardig.
Volgens mij staat bij hem overal één 0 te veel.

Mijn vrouw heeft afgelopen jaar met een herseninfarct iets meer dan 18000 euro zorgkosten gehad. Laat staan 15000 voor 2 verstandskiezen _O- _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:53 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik werd de dag van te voren opgenomen. De ochtend voor operatie kreeg ik stollingsmiddelen en een bloedtransfusie. Toen de operatie met 2 kaakchirurgen sterk en wat andere randfiguren en daarna een nachtje blijven ter observatie.
Dat vertelde je er eerst niet bij. Maar goed dan nog vind ik het een extreem hoog bedrag (of je ziekenhuis is belachelijk duur).

Overigens is er vast meer aan de hand bij jou want dit is geen standaard behandeling.

[ Bericht 12% gewijzigd door FrankV34 op 25-05-2012 13:12:54 ]
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2012 @ 15:46:50 #55
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112020474
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 13:05 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Volgens mij staat bij hem overal één 0 te veel.

Mijn vrouw heeft afgelopen jaar met een herseninfarct iets meer dan 18000 euro zorgkosten gehad. Laat staan 15000 voor 2 verstandskiezen _O- _O-

[..]

Dat vertelde je er eerst niet bij. Maar goed dan nog vind ik het een extreem hoog bedrag (of je ziekenhuis is belachelijk duur).

Overigens is er vast meer aan de hand bij jou want dit is geen standaard behandeling.
Ik heb geen idee wat het allemaal wel of niet gekost heeft. Kan een 7 euro 33 cent geweest zijn, maar ook veel meer. Ik heb daar nooit een rekening van gezien eigenlijk. Ik weet ook niet wie er begonnen is met dat bedrag van 15K.

Nee, dat was niet standaard nee. :s)
  maandag 28 mei 2012 @ 02:02:49 #56
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_112114781
Ervan uitgaande dat je geen aanvullende tandartsverzekering hebt (wat verstandig is, als je een normaal en goed onderhouden gebit hebt - dan ben je immers prima in staat om de reguliere behandelingen uit eigen zak te betalen, veel goedkoper dan een verzekering!):
Eerst naar de tandarts, en hem vragen om een verwijzing naar de kaakchirurg omdat die nou eenmaal in het basispakket zit (ja, je eigen risico ben je natuurlijk wel kwijt dan - jammer-maar-helaas).
Meestal word je dan behandeld door de kaakchirurg en kost het je behalve je eigen risico geen ene cent.
Mocht de kaakchirurg je terugverwijzen naar de tandarts omdat het hoogstwaarschijnlijk gaat om een 'eenvoudige extractie', dan gaat je dat ook de kop niet kosten qua financiën. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')