abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 mei 2012 @ 13:28:41 #26
244933 trovey
Nachtoele
pi_111827930
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:27 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Als je die tapijtlijmverwijderaar hebt wordt je volgens mij na 20 minuten daar ook een beetje high van, dus 8 uur achter elkaar zo ik niet aanraden :P
Breng ze nou niet op een idee. :X :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_111927149
Thinner werkte bij ons goed, maar die lucht wil je ook niet te lang in zitten.
pi_111976375
Gewoon een blik lijmverwijderaar van Alabastine kopen bij de Gamma/Praxis/oid. Niet laten strikken door de goedkopere merken. Kwestie van dun aanbrengen met een kwast, minuutje of 10 laten intrekken, en dan met zo'n driehoekige verfkrabber de lijmresten eenvoudig verwijderen. De Alabastine lost de lijmresten als het ware op, waardoor er een soort van drab overblijft welke je eenvoudig eraf krijgt.

Zorg wel dat je wat ventilatie in je woning hebt, en eventueel een mondkapje opzet als je de hele trap in één keer wilt behandelen. Wij hebben een open trap en een WTW-systeem dus er was voldoende beluchting. Ik kan me voorstellen dat je wat vrolijker wordt als je een paar uur lang boven het blik Alabastine hangt met je neus in een afgesloten kleine ruimte.

Anyway, als je daadwerkelijk binnen een dag klaar wilt zijn met je trap moet je zeker niet willen bezuinigen op het materiaal dat je gebruikt. Voor je het weet loop je alsnog drie dagen te kloten.
pi_112614004
Ook vanalles geprobeert. Uiteindelijk de verfbrander en krabber/plamuurmes kreeg ik het er het beste mee af. Bereid je voor op een klote klus!!!
pi_112618820
Warmstoken met een verfbrander en afkrabben met een scherpe krabber gaat waarschijnlijk het snelst.
Met nadruk op een scherpe krabber.

Als alternatief zou je en lap gedrenkt in aceton er op kunnen leggen, maar dan zou ik ook een koolstof masker er bij opzetten.

Alles met schuren werkt niet met lijmresten. Lijm wordt warm en gaat plakken aan de schuurband incl wat schuurstof waardoor die binnen no time volloopt.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:58:24 #31
327191 RobertNL
For your gear.
pi_112626088
Nog geen van beiden gehoord over de cola :P? Ben benieuwd of het daarmee nog gelukt is (ipv de chemische troep).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 8 juni 2012 @ 21:16:26 #32
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_112634013

Verfbrander erop los laten, ben je zo klaar
zo goed..?
pi_145125594
Ik snap dat dit topic wat stof zit te happen, maar ik had precies hetzelfde probleem. Ik heb me rot gezocht op internet en kon nergens een opdracht vinden tot ik eindelijk een website met tips tegen kwam die holpen. Mocht iemand dit probleem ook nog hebben.. Gooi er cola overheen. Geen grapje. Het helpt. Zie ook: http://traprenovatie.com/blog/lijmresten-verwijderen-trap/ daar staan nog wat meer tips. Het helpt echt! :)
pi_145154393
Gamma-butyrolacton :P of te wel GBL die zooi lost zowat alles op, ook de meest hardnekkige lijmresten.. Enkel het probleem is dat het nog maar schaars wordt aangeboden en redelijk duur is. Het is namelijk de grondstof om GHB te produceren. Dus de verkoop is redelijk aan banden gelegd en niet meer via bouwmarkten etc. verkrijgbaar..
pi_145189467
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:10 schreef get_rich het volgende:
Koop een multitool hier heb je opzet stukjes bij waaronder een lijmkrabber.

Bij conrad is er al 1 van het merk skil te koop voor nog geen 50 euro, opzetstukje van 10 euro en klaar.

Apparaat is zeer handig in gebruik, heb hem zelf met meerdere opzet stukjes.(van bosch passen erop)
35 euro bij action
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')