Ik heb zelf voor de rest geen hobby of iets dergelijks. Ik ben nu 21 maar toen ik jonger was had ik wel veel verschillende hobbies. Ik begon met paardrijden toen ik 6 was. Ben dat tot mijn 13e blijven doen. Op mijn 10e kreeg ik mijn eigen pony en god wat was ik enthousiast over die sport! Vaak werd ik in de vakantie om 8 uur 's ochtends naar de manege gebracht en hier bleef ik gerust tot 8 uur 's avonds. Die sport heeft mij gemaakt tot wie ik nu ben.
Helaas heb ik wegens omstandigheden op mijn 13e alle activiteiten in mijn vrije tijd gestaakt. Ik stopte met paardrijden, met tennis, met onderwaterhockey, met duiken en wat ik nog allemaal wel niet meer deed (ik woonde destijds in een gezin met een zeer groot inkomen dus werd vreselijk verwend). Ik ben ook nooit meer begonnen. Ik richtte me enkel op school en op mijn huiswerk. Je kan je voorstellen dat ik een vrij eentonig leven op het moment leidt. Ik sta op, ik ga werken, ik zit op het internet en ga slapen.
Nu was ik van plan om het ouderlijk huis te verlaten vanwege problemen in de gezinssfeer. De huizenmarkt zit echter op slot waardoor er nauwelijks betaalbare huurhuizen vrij komen. Ik kan dus nog wel een half jaar thuis wonen.
Nu zit ik eraan te denken om weer te beginnen met paardrijden of met tennis. Dan ontmoet ik ook nieuwe mensen en ben ik lekker actief bezig. Wat me echter tegenhoudt is het idee 'wat is eigenlijk het nut hiervan?'. Stel dat ik op paardrijden ga. Dan begin ik met een uurtje rijles per week. Wat is een uurtje nou over de tijdsspanne van een hele week? Wat is het nut van een uurtje hobbie per week? Hetzelfde verhaal met tennis.
En wat als ik nu over een half jaar de deur uit ga en op mezelf ga wonen. Dan zal ik er financieel op achteruit gaan en dus moeten stoppen met mijn hobbies. Alleen al omdat ik in een andere stad ga wonen. Maar zodra ik op mezelf ga wonen ga ik me wederom enkel op mijn school richten en dus wederom een aantal jaar me niet met hobbies bezig houden.
Ik zit hiermee een beetje knel. Tips?