abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111729138
Probleempje...

Het kereltje neemt alles mee uit kliko's van de straat doorzoekt vuilniszakken... Dit kereltje moet al die zooi meeslepen naar zijn ''schuilplaats'' zijn favoriete voorwerpen, lege blikjes en plastic flesjes wat je er mee moet geen flauw idee voor dat ettertje schatje is het zeer belangrijk om het te hebben.

Hij stopt alles onder zijn bed in de kast of de schooltas het is bijna een pakhuis vol met troep nou heb ik getracht om bij de kleine rat lieverd eens de kamer te betreden om al de zooi van de kamer af te ruimen.

Dit was een vraag van zijn ouders ze kunnen het niet dat is al erg genoeg sterker nog ze durven volgens mij niet. Met veel moeite kon ik op zijn kamer komen want hij wou dat natuurlijk niet en liet me niet toe in zijn slaapkamer... Eenmaal de slaapkamerdeur open deed kwam er een enorme penetrante lucht uit en stond ik te kijken tegen een vuilnisberg waar van Gansewinkel zelfs rechtsomkeer het huis uit zou vluchten.

Vuilniszakken vol troep heb ik eruit gehaald en gelijk afgevoerd. En ook met hem gepraat en zelfs iedere dingetje met hem bekeken en samen in de vuilniszak gestopt na zijn goedkeuring dus dat heeft heel lang geduurd. Na dat zijn kamer weer helemaal mooi schoon was gaf hij dit ook aan en nooit meer al die troep te gaan verzamelen tenslotte dat was toch best el stom van hem zo zei hij zelf.

Leuk en aardig allemaal... Nu zijn we 2 weken en nu is zijn kamer weer een vuilstort geworden.
Ik ga echt niet weer al die troep stuk voor stuk bekijken met hem en het dan in ene vuilniszak gooien. Deze keer ga ik er met de bezem in een keer doorheen tenminste dat is mijn plan...

Maar wat is nu de meest verstandige manier om het te doen?

Methode 1 samen met hem heeft dus niet gewerkt.

Methode 2 is grof en hard maar misschien dat het dan wel doordringt.

Methode 3 een hele bende psychologen aantrekken toch lijkt me dat weinig nut te hebben tenslotte die heeft hij al... Ook voor dit probleem maar zoals ik nu gezien heb doen ze toch echt iets verkeerds net als zijn ouders maar dat leek me al duidelijk :')

Het loopt inmiddels de spuitgaten uit en ik heb er inmiddels geen zin meer in om allemaal lief en aardig te gaan doen maar eens met wat grovere tactieken over de brug te komen maar of het slim is ik weet het niet?

Wat is jullie opinie er van?
pi_111729212
Neger wat? :')

Gewoon de eerste methode nog een keer uitvoeren, maar dit keer met de waarschuwing dat alles de volgende keer weg gaat. Zie er op toe dat hij niks nieuws verzamelt.
pi_111729236
wtf :')

laat hem gewoon in zn puin leven als hij dat zo graag doet? of heb je er last van? en anders geef je hem een deadline met het zelf uit te zoeken en anders gooi je gewoon de bezem erdoorheen
pi_111729245
Wie ben jij in dit verhaal????
Digo
  zaterdag 19 mei 2012 @ 00:47:41 #5
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_111729278
Wat is dit dan toch weer? :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_111729308
Je moet in zijn droom erachter zien te komen wat de rede is van het verzamelen en dan moet hij zijn angsten overwinnen.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_111729338
Gaat het verder wel goed Sneezeechu?
pi_111729508
Anders geef je hem een elektronische graafmachine. Kan hij zijn vuilnisbelt gaan sorteren op materiaalsoort of zo :') en wat geurvreters misschien.
pi_111729529
Hij heeft waarschijnlijk autisme, maar daar was je zelf ook al achtergekomen waarschijnlijk.
Digo
  zaterdag 19 mei 2012 @ 00:54:46 #10
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111729540
Hoe oud is dat joch?
Heeft hij een beperking, zoals een verstandelijke handicap of autisme?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_111729580
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:46 schreef Tropanzia het volgende:
pi_111729608
Wat schrijf jij raar. Heb je het nou over jezelf, wie is dat kereltje, en waarom schrijf je zo 'raar artistiek poetisch'?
pi_111729646
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:56 schreef Taurus het volgende:
Wat schrijf jij raar. Heb je het nou over jezelf, wie is dat kereltje, en waarom schrijf je zo 'raar artistiek poetisch'?
De boodschap komt wel duidelijk en helder over op deze manier, volgens mij dan.
edit behalve:
quote:
Wie ben jij nou in dit verhaal?
Digo
  zaterdag 19 mei 2012 @ 00:58:31 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111729686
Hoarders O+

Maar ga eerst eens aan jezelf werken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_111729795
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:57 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

De boodschap komt wel duidelijk en helder over op deze manier, volgens mij dan.
edit behalve:

[..]

Ik zie geen enkele toegevoegde waarde. Wat is er mis met 'ik verzamel teveel, en ik vertel mezelf wel dat alles weg moet, laatst ook met moeite vanalles in vuilniszakken gedaan, maar het loopt de spuigaten uit. What to do?'

Of: 'mijn zoon verzamelt te veel. Laatst met moeite samen met hem vanalles in vuilniszakken gedaan, maar het helpt niet. Wat zijn grovere maatregelen die ik kan nemen?'

Dit is gewoon vaag. "Het kereltje... Schatje/ettertje. De lieverd/lastpak." Moet ik nou denken aan schizofrenie, aan een artistiek iemand die zich aanstelt of aan iemand die gewoon moeite heeft met schrijven (wellicht buitenlands is? Of aan bepaalde genotsmiddelen zit?).

Ik vind het storend, en juist niet helder. En zoals je ziet de rest ook niet, want er komen reacties op als 'wat is dit nou weer' en 'wie ben jij in dit verhaal'.

Niet efficient.
pi_111729881
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 01:01 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik zie geen enkele toegevoegde waarde. Wat is er mis met 'ik verzamel teveel, en ik vertel mezelf wel dat alles weg moet, laatst ook met moeite vanalles in vuilniszakken gedaan, maar het loopt de spuigaten uit. What to do?'

Of: 'mijn zoon verzamelt te veel. Laatst met moeite samen met hem vanalles in vuilniszakken gedaan, maar het helpt niet. Wat zijn grovere maatregelen die ik kan nemen?'

Dit is gewoon vaag. "Het kereltje... Schatje/ettertje. De lieverd/lastpak." Moet ik nou denken aan schizofrenie, aan een artistiek iemand die zich aanstelt of aan iemand die gewoon moeite heeft met schrijven (wellicht buitenlands is? Of aan bepaalde genotsmiddelen zit?).

Ik vind het storend, en juist niet helder. En zoals je ziet de rest ook niet, want er komen reacties op als 'wat is dit nou weer' en 'wie ben jij in dit verhaal'.

Niet efficient.
Dat klopt ook wel, maar in deze situatie ging ik gewoon even van de artistieke/creatieve kant uit van de TS.
En hoewel ik etter/lastpak ook wel vreemd vond, maar ja, lees ik maar gewoon over heen. Hé... wat moet je dan? :)
Digo
pi_111729945
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 01:01 schreef Taurus het volgende:

[..]

Niet efficient.
Je hebt gelijk. Vreemd geschreven OP dit, leest alsof het onder invloed geschreven is :')
pi_111730146
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:45 schreef OverRated het volgende:
Neger wat? :')

Gewoon de eerste methode nog een keer uitvoeren, maar dit keer met de waarschuwing dat alles de volgende keer weg gaat. Zie er op toe dat hij niks nieuws verzamelt.
Dat heb ik exact ook al gedaan. Heb nou echt zoiets van zachte heelmeesters laten stinkende wonden achter.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:46 schreef Tropanzia het volgende:
Zijn buddy is de beste term denk ik... =
[/quote]
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:48 schreef LookAtMe het volgende:
Je moet in zijn droom erachter zien te komen wat de rede is van het verzamelen en dan moet hij zijn angsten overwinnen.
Droom? eerder een nachtmerrie.
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:49 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Gaat het verder wel goed Sneezeechu?
Met mij wel.
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:53 schreef OverRated het volgende:
Anders geef je hem een elektronische graafmachine. Kan hij zijn vuilnisbelt gaan sorteren op materiaalsoort of zo :') en wat geurvreters misschien.
Vond hem grappig deze post :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:54 schreef Tropanzia het volgende:
Hij heeft waarschijnlijk autisme, maar daar was je zelf ook al achtergekomen waarschijnlijk.
Dat is niet zijn diagnose...

quote:
5s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:54 schreef Madame_Paon het volgende:
Hoe oud is dat joch?
Heeft hij een beperking, zoals een verstandelijke handicap of autisme?
Gaat richting de 16 toch al er is zeker sprake van een handicap DS/DSNAO daarmee valt het beste te omschrijven wat het zeker gecompliceerder maakt dit gedrag vertoont hij nu zo vanaf begin Maart wel in een keer en heel hevig. En nee daar was geen echte aanleiding voor zover ik weet.

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:58 schreef Re het volgende:
Hoarders O+

Maar ga eerst eens aan jezelf werken
Ik voel me kiplekker.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:56 schreef Taurus het volgende:
Als je een klacht hebt ga je maar naar de FB van dit subforum en voor de rest van je posting's raad ik je hetzelfde aan.
pi_111730772
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 01:13 schreef Sneezeechu het volgende:

Als je een klacht hebt ga je maar naar de FB van dit subforum en voor de rest van je posting's raad ik je hetzelfde aan.
Het is geen klacht, het was een vraag. Je kunt niet ontkennen na alle reacties dat je schrijfwijze opvalt. Derhalve is het normaal dat daar vragen over worden gesteld. :{w
pi_111730849
Eens met Taurus, het is niet meer dan normaal dat men vragen stelt over jouw schrijfwijze.
pi_111731091
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 01:40 schreef Techno het volgende:
Eens met Taurus, het is niet meer dan normaal dat men vragen stelt over jouw schrijfwijze.
Ik denk dat 'ie Belg is. Dat zou wel iets verklaren, denk ik.
pi_111731214
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 01:50 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik denk dat 'ie Belg is. Dat zou wel iets verklaren, denk ik.
Het is toch een duidelijk verhaal?
Wat hebben wij nou gemist, wat wij zouden moeten weten????
Hoe het kereltje heet?? Wat de precieze relatie van TS is tegenover het kereltje???
Het heeft geen meerwaarde als wij dat zouden weten.
Die vragen komen bij ons op, omdat de rest van het verhaal zo knap geschreven is denk ik.
Zo is het ook nooit goed.
Digo
pi_111731528
Wijs een plek aan waar hij wel spullen mag verzamelen, zoals in de tuin of ergens buiten. Of probeer hem aan te praten om geen vuilnis te verzamelen, maar treinkaartjes of buttons of zoiets.
Raak en plezierig.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 02:18:44 #24
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111731695
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 01:13 schreef Sneezeechu het volgende:
Gaat richting de 16 toch al er is zeker sprake van een handicap DS/DSNAO daarmee valt het beste te omschrijven wat het zeker gecompliceerder maakt dit gedrag vertoont hij nu zo vanaf begin Maart wel in een keer en heel hevig. En nee daar was geen echte aanleiding voor zover ik weet.
Waar staat dat voor?
NAO staat voor niet anderszins omschreven, dat weet ik wel.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zaterdag 19 mei 2012 @ 02:21:06 #25
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_111731725
Een tom tom voor jou zodat je de weg weer terug kunt vinden. Sterkte.

From feudal serf to spender.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')