abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111708460
Zoals de titel al zegt, zit ik met een vraag.
Het zit zo, ik mis nooit iemand. Mijn vriendin woont aan de andere kant van Nederland en ik mis haar vrijwel nooit.. Nu zeggen jullie vast, je houdt gewoon niet van haar. Maar verklaar dan maar eens waarom ik mijn ouders nooit mis, ik heb mijn vader al ruim een jaar niet gezien. En als ik voor mijn sport weer eens een week of twee in het buitenland ben mis ik mijn moeder ook niet. Terwijl mijn team genoten iedere dag bellen. Ook vrienden mis ik nooit terwijl het altijd heel gezellig is als ik bij ze ben. Ik wil graag weten of iemand hier het zelfde meemaakt, of een idee heeft waarom ik dit heb.

Alvast bedankt.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:45:54 #2
321570 -Remy
Anonymous
pi_111708579
Waarschijnlijk ben je gewoon zelfvoorzienend, oftewel dat je jezelf kan vermaken.
Ik ken ook mensen die elke dag iemand moeten zien of spreken, maar zelf mis ik ook niemand als ik mezelf vermaak! Je bent gewoon gezond;)
'En mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!'
pi_111708832
Had het ook nooit, blijk er wel toe in staat.

Thanks for dumping me O+
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_111709157
Misschien zit je emotioneel wat vreemd in elkaar?

Aan de andere kant: je hebt wel direct één van de belangrijkste pijlers van het Zen-Boeddhisme bereikt: houden van mensen maar je er niet onlosmakelijk aan verbinden.
pi_111711776
Helemaal niet raar, heb excact hetzelfde. Zit een half jaar in buitenland en heb al maanden lang mijn familie en vrienden niet gezien en ik ''mis'' ze ook niet. Snap Komt omdat ik en jij waarschijnlijk ook gewoon uit jezelf al wat meer op jezelf bent net als ik en je prima alleen kan redden. En ja, ik heb ook geweldige vrienden en hou enorm veel van mijn familie en vind het super fijn met hun te zijn, maar kan mezelf dus ook prima redden en vermaken dus is dat vele contact en het missen niet nodig.
pi_111778136
Dat heb ik ook! Ik mis eigenlijk mijn vrienden, moeder of vader ook nooit écht. Ik denk wel aan ze of ik spreek ze via mijn telefoon maar ik moet mezelf er juist aan herinneren dat ik ze al best lang niet meer heb gezien of zelfs heb gesproken. En als ik ze mis is het niet echt missen maar 'verveling', zo van 'oh het is zo saai de laatste tijd zonder mijn beste vriendin of omdat ik mijn vrienden een tijdje niet heb gezien'.

Soms zie ik mijn vader weken niet en ik vind het eigenlijk niet zo heel erg. Ik denk wel vaak aan hem en soms bel ik hem of hij mij en dat vind ik dan eigenlijk prima. Dit heb ik ook met vrienden. Terwijl ik echt een geweldige vader en leuke en lieve vrienden heb...maar ik vind het gewoon oké om alleen te zijn.

Er zijn wel een aantal mensen die ik wel echt mis zoals mijn zusje en mijn vriend. Als ik thuis bij mijn zusje ben mis ik mijn vriend en als ik bij mijn vriend ben mis ik mijn zusje thuis haha. Maar ik mis eigenlijk nooit echt andere mensen.
pi_111779948
Toen ik vorig jaar 5 weken in Spanje zat heb ik niet een keer aan mijn ouders gedacht, die mis ik echt nooit.
Vrienden kan ik wel erg missen.
pi_111780042
Heb ik ook, vind het wel chill zo.
pi_111786182
Doe je ooit wel eens iets echt helemaal alleen en dan dit ook voor een langere tijd? En maak je wel eens lastige dingen mee terwijl je geen vertrouwde mensen om je heen hebt?

Als alles gewoon zijn gangetje gaat en je hebt het naar je zin, ook als je niet bij de mensen bent die je denkt te zou moeten missen, dan is het niet zo gek. Maar ik denk dat die gemisgevoelens echt wel komen als je bijvoorbeeld op jezelf gaat wonen in een nieuwe stad en je dan eventjes niet zo lekker in je vel zit.
  zondag 20 mei 2012 @ 16:51:16 #11
274453 okiokinl
blablabla
pi_111787473
mis je jezelf wel eens?
pi_111796942
Ik heb hetzelfde, mis ook niemand . Is wel makkelijk vind ik :)
pi_111919594
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:43 schreef WhoCares.. het volgende:
Zoals de titel al zegt, zit ik met een vraag.
Het zit zo, ik mis nooit iemand. Mijn vriendin woont aan de andere kant van Nederland en ik mis haar vrijwel nooit.. Nu zeggen jullie vast, je houdt gewoon niet van haar. Maar verklaar dan maar eens waarom ik mijn ouders nooit mis, ik heb mijn vader al ruim een jaar niet gezien. En als ik voor mijn sport weer eens een week of twee in het buitenland ben mis ik mijn moeder ook niet. Terwijl mijn team genoten iedere dag bellen. Ook vrienden mis ik nooit terwijl het altijd heel gezellig is als ik bij ze ben. Ik wil graag weten of iemand hier het zelfde meemaakt, of een idee heeft waarom ik dit heb.

Alvast bedankt.
Duidelijk..

Je houd van niemand.
pi_112038151
Heb ik ook een beetje
Niet raar :p
pi_112042602
De enige die ik werkelijk kan missen is m'n vader, verder mis ik ook nooit iemand.. je bent normaal en gezond, maar wel een beetje raar omdat je een minderheid bent en de meeste mensen dit niet herkennen.

Over het waarom.. Ik denk dat het 'wij' een sterk introvert karakter hebben. Energie krijgen van alleen zijn en dat omgaan met mensen je mentaal uitput, in plaats van andersom zoals gebruikelijk is. Tuurlijk, je houdt van de belangrijke mensen in je leven, maar houden van is iets wat binnen in gebeurt en niet per se in de fysieke buitenwereld. Het feit dat je geen klassieke uitingen van liefde toont, constant contact opnemen, alles willen vertellen, etc, betekent niet dat je die liefde niet voelt.

zoiets?
  zaterdag 2 juni 2012 @ 22:25:01 #16
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_112363726
Ik heb hetzelfde zo'n beetje. Ik heb maar 1x in m'n hele leven iemand gemist, en dat was een meisje waar ik verliefd op was. (Ik liep over straat op een vakantie in een ander land en er liep een meisje voor me dat er van achteren precies hetzelfde uitzag, dat triggerde toen wel even een emotionele lading gemis)

Voor de rest mis ik nooit iemand, ik heb dan ook een redelijk introvert karakter, hoewel ik niet snel uitgeput raak van contact met anderen. (Tenzij het specifieke soort mensen zijn die me vermoeien met onzinnig geblaat)

Zoals anderen zeggen, niets mee aan de hand zolang je je nog wel vermaakt als je contact hebt met vrienden enzo.
pi_112365596
jullie zouden eens een lange tijd weg moeten gaan. dan ga je vanzelf mensen missen.
  zondag 3 juni 2012 @ 09:42:00 #18
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_112373407
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:04 schreef okiokinl het volgende:
jullie zouden eens een lange tijd weg moeten gaan. dan ga je vanzelf mensen missen.
Je bedoelt bivakkeren in de wildernis? Maar dat is dan toch iets anders? (Bekende) mensen niet missen in je dagelijkse doen en laten, of volledig alleen zijn en op jezelf aangewezen, dat zijn toch heel andere dingen.
Mind the gap
  zondag 3 juni 2012 @ 12:27:59 #19
274453 okiokinl
blablabla
pi_112376771
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 09:42 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Je bedoelt bivakkeren in de wildernis? Maar dat is dan toch iets anders? (Bekende) mensen niet missen in je dagelijkse doen en laten, of volledig alleen zijn en op jezelf aangewezen, dat zijn toch heel andere dingen.
nee gewoon een half jaartje/jaartje ergens anders heengaan. hoeft niet helemaal alleen. in mn dagelijks leven mis ik ook niet vaak mensen, maar ik zie iedereen dan ook regelmatig, dus dat is logisch.
pi_112389506
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:04 schreef okiokinl het volgende:
De vraag blijft, waarom zou TS anderen mensen horen (moeten?) te missen, om dat 'probleem' op deze manier op te lossen? TS is absoluut normaal.
  zondag 3 juni 2012 @ 21:33:33 #21
274453 okiokinl
blablabla
pi_112400058
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 17:52 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

De vraag blijft, waarom zou TS anderen mensen horen (moeten?) te missen, om dat 'probleem' op deze manier op te lossen? TS is absoluut normaal.
dat is waar, hoeft helemaal niet.
pi_112401189
Ik vind TS niet normaal, een beetje persoon heeft gevoelens. Bepaalde relaties zijn belangrijk voor een mens, en als die wegvallen vind ik het meer dan normaal dat je iemand mist.
pi_112409459
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:51 schreef rareziekte het volgende:
Ik vind TS niet normaal, een beetje persoon heeft gevoelens. Bepaalde relaties zijn belangrijk voor een mens, en als die wegvallen vind ik het meer dan normaal dat je iemand mist.
Zoals ik hierboven al zei, alleen omdat het over grote deel van de mensheid zo functioneert, betekent niet dat zei die tot de minderheid behoren niet 'normaal' zijn. En zeker in dit geval is het hebben van gevoelens, of het houden van, niet synoniem aan iets missen.

Ik spreek nu voor mezelf, dus misschien dat het niet van TS op toepassing is: Ik ben een extreme introvert, mijn moeder een extreme extravert. Zij 'beleeft' relaties en gevoelens door ze te uiten en te doen, bijvoorbeeld, zij uit haar liefde voor mij door mij constant te vragen of ze iets voor me kan doen, bijvoorbeeld een broodje maken. Ik 'beleef' mijn relaties en gevoelens meer van binnen, ik wéét dat ze van me houdt en dat idee is voor mij genoeg.

Als ik mijn moeder weken lang niet zou zien, zou ik haar alsnog niet missen, want ik wéét dat ze nog steeds van me houdt, waarom zou ik dan per se zo nodig bij haar moeten zijn?

Mijn moeder zou me gelijk missen, want zij kan haar liefde niet meer tonen dus is het voor haar net alsof ze niet meer van me kan houden.
pi_112422589
2e topic, zelfde vraag..

Slotje.
pi_112545293
Heb het zelf ook niet zo eerlijk gezegd. 2 maanden geleden week naar barcelona gegaan. Miste eerlijk gezegd zelfs mijn ouders niet :/. Ik ben dan ook een introvert persoon, ach valt weinig aan te doen. Ik hou wel van mijn ouders enz hoor maar misgevoelens heb ik gewoon niet echt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')