Afhankelijk van wat getDB(); doet in het tweede voorbeeld kan dat wel voor heel veel db-connecties zorgen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 01:36 schreef Devv het volgende:
[..]
De tweede methode is in mijn optiek de enige juiste aanpak. De eerste methode zou voor mij al reden voor ontslag zijn.
Wat is dezequote:Op zondag 3 juni 2012 20:40 schreef Quir het volgende:
Een punt opgooien in een SP-topic, Scorpie? Ik dacht dat ieder weldenkend mens het daar wel mee gehad had.
Wat heeft dat met PHP/MySQL te maken?quote:Op zondag 3 juni 2012 20:49 schreef de_boswachter het volgende:
Ik weet niet of ik in dit topic goed zit, maar heb een dummy vraag;
Hoe zet ik op mijn ipad uit dat ik zie wanneer er een mail binnenkomt? Email is gesynchroniseerd met Oulook en elke keer als ik jn Outlook mail krijg dan zie ik dat. Daar wil ik vanaf.
Wie weet precies hoe ik dit uitzet
Het gaat over een iPad, dus iPad deel #33 - Waar we op de iPads van de NRC wachten. lijkt me wel geschiktquote:Op zondag 3 juni 2012 21:10 schreef de_boswachter het volgende:
Geen idee. Ik zag dummy staan.
Waar moet ik dan deze vraag stellen.
Al aan gedacht, hij vult als de DB al bestaat met een nieuwe referentie van de static DB.quote:Op zondag 3 juni 2012 00:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat getDB(); doet in het tweede voorbeeld kan dat wel voor heel veel db-connecties zorgen.
1 2 3 4 5 6 7 8 | <?php if(empty(website_Model::$single_db)){ $this->db = new Database($ip,$user,$pass,$db_name, $port); website_Model::$single_db = $this->db; }else{ $this->db = website_Model::$single_db; } ?> |
waarom gebruik je geen singleton patroon?quote:Op maandag 4 juni 2012 02:52 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Al aan gedacht, hij vult als de DB al bestaat met een nieuwe referentie van de static DB.
[ code verwijderd ]
Returns TRUE if the mail was successfully accepted for delivery, FALSE otherwise.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:31 schreef Crutch het volgende:
Heeft de mailfunctie een error handler net zoals sql met mysql_error() ?
De mailfunctie werkt niet en ik vind er niets over terug in de error log.
Dan nog kun je typfouten maken. Een IDE kan je op tikfouten wijzen, en PHP geeft een notice als je een variabele probeert te gebruiken die nog niet geinitialiseerd is. Die notices moet je dus wel aanzetten op je developmentomgeving.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:58 schreef Devv het volgende:
Dit soort onzin zou je bij een managed framework niet hebben.
En wat dan als je toch een keer besluit dat je met meer dan 1 database wilt verbinden?quote:Op maandag 4 juni 2012 07:51 schreef Pakspul het volgende:
[..]
waarom gebruik je geen singleton patroon?
Bij een managed framework worden typefouten al tijdens designtime afgevangen. De kans op runtime fouten is daardoor stukken minder groot dan bij een scripttaal zoals PHP.quote:
Dan geef je in plaats van een instantie van de db connectie een eigen factory klasse mee die de verschillende verbindingen kan managen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:20 schreef Light het volgende:
[..]
En wat dan als je toch een keer besluit dat je met meer dan 1 database wilt verbinden?
Singleton database collection, waar je met een static functie die connectie uit kan halen welke je wil hebben?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:20 schreef Light het volgende:
[..]
En wat dan als je toch een keer besluit dat je met meer dan 1 database wilt verbinden?
Als je die collectie van buitenaf kunt vullen, ben ik het met je eensquote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:43 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Singleton database collection, waar je met een static functie die connectie uit kan halen welke je wil hebben?
1 2 3 4 5 | $salt = bla $pepper = boe $PWsalted = $pepper+$_post[wachtwoord]+$salt $PWsalted = sha256($PWsalted) //doe iets met pwsalted |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |