abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111663722
Wat ik me nu al een tijdje afvraag aangezien ik bezig ben (Althans, poging doe tot) afvallen..
Af en toe eet ik s`nachts nog wel eens (Meestal 2 tostie`s en wat gewone sneetjes brood).....
Maar, is s`nachts eten echt slecht voor je?, en zo ja?, is het iets wat makkelijk af te leren is ?

Alvast dank.

Groet, het persoon wat nog 10 - 15 kilo kwijt wil voor de zomer
pi_111663790
's Nachts word je eten minder makkelijk/snel verteerd, het is niet per definitie heel slecht ofzo maar het helpt niet echt als je wilt afvallen. En makkelijk af te leren, tsja, ga gewoon slapen zoals je hoort te doen :)
pi_111663907
10 tot 15 kilo voor de zomer? :D

Gewoon minder snoepen en meer bewegen. Zo simpel is het.
Noot noot.
  donderdag 17 mei 2012 @ 14:02:22 #4
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_111663939
Mijn ervaring is dat eten op de verkeerde momenten heel makkelijk is af te leren. Ik had zelf altijd de neiging om bijna direct na het avondeten weer te gaan snacken. Het was ook gewoon een echt hongergevoel wat net zo absurd als onhandig is. Tot ik doorkreeg dat als ik 3 dagen niets meer snack na het avondeten, mijn lichaam er ook niet meer om vraagt.

Zo af en toe val ik terug in verkeerde gewoonten (je kunt niet alle borrels overslaan) maar voordat je verkeerde gewoontes kunt afleren moet je je eigen lichaam leren kennen.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  donderdag 17 mei 2012 @ 14:03:03 #5
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_111663963
Sja, het is niet persé slecht. Voor het verteren maakt het niet tot nauwelijks verschil overigens, het is vooral slecht voor de nachtrust (vooral omdat het snelle koolhydraten en slechte vetten zijn). Het zijn natuurlijk wél extra calorieën.

Vraag: hoe is je eetlust als je wakker wordt?
pi_111664015
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 14:03 schreef Tokamak het volgende:
Sja, het is niet persé slecht. Voor het verteren maakt het niet tot nauwelijks verschil overigens, het is vooral slecht voor de nachtrust (vooral omdat het snelle koolhydraten en slechte vetten zijn). Het zijn natuurlijk wél extra calorieën.

Vraag: hoe is je eetlust als je wakker wordt?
Mijn eetlust als ik wakker word, als ik in de ochtend wakker word neem ik s`ochtends 1 sneetje brood, en dan rond 12 uur 2 sneetjes brood, of 1 tosti.
  donderdag 17 mei 2012 @ 14:11:01 #7
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_111664201
Ik waardeer je inzet, maar 10-15 kilo in een paar maanden gaat je echt niet lukken, tenzij je nu 300 weegt ofzo. Een kilo per maand is redelijk als je verantwoord, permanent wil afvallen.
Ook geen sig dus
pi_111664288
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 13:58 schreef Vaseline_ het volgende:
's Nachts word je eten minder makkelijk/snel verteerd, het is niet per definitie heel slecht ofzo maar het helpt niet echt als je wilt afvallen. En makkelijk af te leren, tsja, ga gewoon slapen zoals je hoort te doen :)
Dat geldt alleen als je op de bank voor de tv hangt of achter je computer en kort daarna naar bed gaat.

Ik werk 's nachts en eet dan gewoon een stuk of 6 sneden brood en een warme hap.
Dat wordt gewoon verteerd hoor.

Ergo: het ligt eraan waar je op dat moment mee bezig bent :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_111664424
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 14:11 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik waardeer je inzet, maar 10-15 kilo in een paar maanden gaat je echt niet lukken, tenzij je nu 300 weegt ofzo. Een kilo per maand is redelijk als je verantwoord, permanent wil afvallen.
Ik ben 24 kilo kwijt geraakt in 3 maanden, van 114 naar 90.
pi_111664435
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2012 14:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat geldt alleen als je op de bank voor de tv hangt of achter je computer en kort daarna naar bed gaat.

Ik werk 's nachts en eet dan gewoon een stuk of 6 sneden brood en een warme hap.
Dat wordt gewoon verteerd hoor.

Ergo: het ligt eraan waar je op dat moment mee bezig bent :)
Ja, dat doe ik dus.... achter de pc.
  donderdag 17 mei 2012 @ 14:20:44 #11
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_111664452
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 14:04 schreef Braddie het volgende:

[..]

Mijn eetlust als ik wakker word, als ik in de ochtend wakker word neem ik s`ochtends 1 sneetje brood, en dan rond 12 uur 2 sneetjes brood, of 1 tosti.
Mja, dat is niet bijzonder slecht, maar je zou 's ochtends wat meer moeten eten, bijna volproppen, en naarmate de dag vordert steeds meer moeten matigen met eten, en vooral de verzadigde vetten en de snelle koolhydraten laten liggen (sowieso wel een beetje matig uiteraard). je spijsvertering werkt 's ochtends namelijk het snelst en zwakt daarna naarmate de dag vordert ook steeds meer af, met het dieptepunt vlak voordat je gaat slapen.

Afgezien van dit gratis advies: Als je 's nachts honger krijgt geen tosti's meer eten. Beter een bakje yoghurt of een stuk fruit o.i.d. En als je wilt afvallen: Bewegen, bewegen, en gezonder eten (Bruin brood ipv wit, ham of kipfilet ipv kaas, fruit, groenten, je weet het wel)
pi_111664457
Ja dan verbrand je dus weinig :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 17 mei 2012 @ 14:27:55 #13
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_111664667
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 14:19 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik ben 24 kilo kwijt geraakt in 3 maanden, van 114 naar 90.
Snel, iets te snel naar mijn zin, maar het is er wél af *) Heel netjes. Waar je wel voor moet uit kijken, is dat je geen jojo-effect krijgt. Toen ik van 117 naar 70 ging, zat ik op ong. 1 kilo per week door mijn eetpatroon en -gewoontes compleet te veranderen en vooral te gaan bewegen, dat scheelt echt veel als je t ook een beetje bij houdt. Het is voor je gevoel ff een drempel waar je overheen moet om te beginnen, maar als je eenmaal bezig bent, weet je niet anders.
  donderdag 17 mei 2012 @ 14:36:57 #14
349142 ChesterPerry
Young Brunswijk
pi_111664969
Alessio sakara verloor 16 kilo in 9 dagen _O-
There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.
pi_111666119
Stop met 's nachts eten....even wennen maar het lukt wel. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_111667993
2 tosti's achter elkaar eten terwijl je wilt afvallen helpt sowieso niet echt, ongeacht op welk tijdstip je het eet. Probeer gewoon EEN van de vele eetschema's aan te houden die er op het internet te vinden zijn. Tosti's komen in geen van die schema's voor.
pi_111668049
'S ochtends warm eten en 's avonds een lichte maaltijd kan echt wonderen doen.
pi_111668096
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 16:14 schreef Hidefinition het volgende:
2 tosti's achter elkaar eten terwijl je wilt afvallen helpt sowieso niet echt, ongeacht op welk tijdstip je het eet. Probeer gewoon EEN van de vele eetschema's aan te houden die er op het internet te vinden zijn. Tosti's komen in geen van die schema's voor.
Niets mis met tosti's hoor. Simpel broodje kaas, niets om echt te moeten laten.
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:43:08 #19
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_111669099
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2012 16:16 schreef Kola het volgende:

[..]

Niets mis met tosti's hoor. Simpel broodje kaas, niets om echt te moeten laten.
Mja, kaas is niet goed (en afgezien daarvan ook calorierijk), en eigenlijk (strikt genomen) brood ook niet. Als hij het lekker vind, zou ik het niet verbieden. Maar minderen ermee kan natuurlijk geen kwaad.
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:58:53 #20
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_111669809
Kap met de tosti's, volgens mij eet je die veel.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_111671058
Ik zou gewoon 's nachts niet een complete maaltijd gaan eten TS(want dat zijn twee tosti's en nog een paar boterhammen), zeker als je overdag ook al je maaltijden hebt gehad. Gewoon stoppen ermee en als je toch nog honger hebt vervangen door caloriearme dingen maar liever gewoon niet doen. :P
Optimist tot in de kist
pi_111673318
Voor m`n dieet heb ik al caloriearm brood, en ik probeer zoveel mogelijk te bewegen, wat ik nog wel doe is koffie drinken, weliswaar zonder suiker, maar toch.
pi_111674053
Herkenbaar :') Ik slaap 's nachts heel slecht waardoor ik meestal pas rond half 4 kan slapen. Doordat er dan best wel veel tijd tussen mn avondeten en slaaptijd zit krijg ik rond een uur of half 2 honger, ook ik maak dan soms wel eens een tosti :P
pi_111674182
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:23 schreef Braddie het volgende:
Voor m`n dieet heb ik al caloriearm brood, en ik probeer zoveel mogelijk te bewegen, wat ik nog wel doe is koffie drinken, weliswaar zonder suiker, maar toch.
Het is niet alleen het brood hè, het is ook wat je erop doet....hoe dan ook het blijft een complete maaltijd. wat je 's nachts naar binnen zit te werken. Minder dan eens en hou het op 1 tosti (desnoods drink je daarbij een sloot water :P ).
Optimist tot in de kist
  donderdag 17 mei 2012 @ 18:49:52 #25
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_111674200
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:23 schreef Braddie het volgende:
Maar dat is natuurlijk geen excuus om er dan maar meer van te eten, vind 4-7 sneetjes brood (ook als het caloriearm is) nogal veel voor 's nachts. Toch ff vragen, wat doe je op de tosti's?

Zwarte koffie is in principe prima, als je niet wakker gaat liggen van de cafeïne dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')