1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 | #!/usr/bin/perl use strict; use warnings; # ## Calomel.org ,:, Download Youtube videos and music using wget ## Script Name : youtube_get_video.pl ## Version : 0.18 ## Valid from : Aug 2011 ## URL Page : https://calomel.org/youtube_wget.html ## OS Support : Linux, Mac OSX, OpenBSD, FreeBSD or any system with perl # `:` ## Need: p5-libwww p5-Net-SSLeay # # ## Two arguments ## $1 Youtube URL from the browser ## $2 prefix to the file name of the video (optional) # ## Requirement: the script uses LWP to collect the HTML page for parsing. use LWP::Simple; ## collect the URL from the command line argument my $url = $ARGV[0] or die "\nError: You need to specify a YouTube URL\n\n"; ## declare the user defined file name prefix my $prefix = ""; $prefix = $ARGV[1] if defined($ARGV[1]); ## download the HTML code from youtube page my $html = get("$url") or die "\nThere was a problem downloading the HTML file.\n, If this is a HTTPS link make sure you have Net::SSL, module, which LWP depends on for SSL connections.\n"; ## collect the title of the page to use as the file name my ($title) = $html =~ m/<title>(.+)<\/title>/si; $title =~ s/[^\w\d]+/_/g; $title =~ s/_Youtube_//ig; $title =~ s/^_//ig; $title = lc ($title); ## collect the URL of the video my ($download) = $html =~ /url_encoded_fmt_stream_map([\s\S]+?)fallback_host/ig; $download =~ s/\\u0026/\&/g; $download =~ s/^\=url%3D//g; $download =~ s/%25/%/g; $download =~ s/%3A/:/g; $download =~ s/%2F/\//g; $download =~ s/%3F/\?/g; $download =~ s/%3D/\=/g; $download =~ s/%252C/%2C/g; $download =~ s/%26/\?/g; ## download the video system("wget -Ncq --timeout=20 --no-check-certificate $download -O $prefix$title.flv &"); ## print the file name of the video print "\n Downloading: $prefix$title.flv\n\n"; #### EOF ##### |
Ja leuk om mee te experimenteren.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:39 schreef NightH4wk het volgende:
[ code verwijderd ]
Indien je PERL hebt.
Voor mij handig want ik heb chrome maar zoek het voor iemand anders eigenlijk.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:41 schreef LavenderTown het volgende:
WonTube Video Converter1.0.7
Extensie van Google Chrome. Download naar MP4, FLV en MP3.
Heb een beetje hekel aan realplayer, te verouderd maar zal er eens naar kijken als de rest niet lukt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:45 schreef Diemux het volgende:
RealplayerHeeft een downloader voor filmpjes incl. converter.
RealPlayer, bestaat dat nog?quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:45 schreef Diemux het volgende:
RealplayerHeeft een downloader voor filmpjes incl. converter.
Maar wel modern genoeg om te kunnen wat vele andere niet voor elkaar krijgenquote:Op woensdag 16 mei 2012 18:46 schreef kree het volgende:
[..]
Heb een beetje hekel aan realplayer, te verouderd maar zal er eens naar kijken als de rest niet lukt.
deze lijkt te werken als je niet klakkeloos next next next klikt, want anders toolbars en rommelquote:
Ja das waar, maar het is voor iemand die er niet zoveel vanaf weet.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:48 schreef Diemux het volgende:
[..]
Maar wel modern genoeg om te kunnen wat vele andere niet voor elkaar krijgen. Realplayer gebruik ik verder ook niet maar voor dit soort dingen is het perfect.
dat kloptquote:Op woensdag 16 mei 2012 18:49 schreef kree het volgende:
[..]
deze lijkt te werken als je niet klakkeloos next next next klikt, want anders toolbars en rommel
Klopt hij doet het welquote:Op woensdag 16 mei 2012 18:54 schreef rumiii het volgende:
[..]
dat klopt
verder kan je ook de bitrate instellen
quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:54 schreef kree het volgende:
hoewel een simpele website heeft (nou ja niet mijn) maar de voorkeur voor degene voor wie ik het vraag.
Ik herinner me toch dat er daar zat van waren, maar het lijkt nu allemaal verpest door spam toolbars etc.
Om er maar geld aan te verdienen?
Niemand die nog een gratis site weet die dat simpel doet?
URL invullen en daarna een download link geven zonder gedoe?
Zonder java, als het kanquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |