abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111957754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 04:37 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Rechten studeren vereist gevoel voor rechtvaardigheid.Kappen jij, dus! :(
DubbelDomme korpsballen dienen straten te vegen en plee's uit te likken IMHO ^O^
Desondanks financieerd en faciliteerd de Staat zijn abominabele 'opleiding'. What a waste!
:')
pi_111957758
quote:
3s.gif Op donderdag 24 mei 2012 04:37 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Da's geen excuus maar realiteit.
Bedrijven kiezen over het algemeen de goedkope jongere met ruime ervaring. :')
Wat wil je nu duidelijk maken, moraal ridder?
Misschien moeten die oudjes eens rationeel gaan denken in plaats van hoge lonen vragen.
pi_111957759
Sowieso is het wel handig om je rechten te kennen.
pi_111957764
Sowieso is het ook handig om eens progressief te gaan denken.
pi_111957765
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 04:49 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

Wat wil je nu duidelijk maken, moraal ridder?
Misschien moeten die oudjes eens rationeel gaan denken in plaats van hoge lonen vragen.
Tsja, je hebt nog een lange studie te gaan, succes met afbetalen later.
pi_111957767
quote:
10s.gif Op donderdag 24 mei 2012 04:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Tsja, je hebt nog een lange studie te gaan, succes met afbetalen later.
pi_111957768
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 04:53 schreef Rechten_Student het volgende:
Sowieso is het ook handig om eens progressief te gaan denken.
Ik houd het liever simpel.
pi_111957770
quote:
3s.gif Op donderdag 24 mei 2012 04:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik houd het liever simpel.
Als een echte volks-tokkie!

Je ouders zullen vast trots zijn. Zo papa, zo zoon.

Toch?
  donderdag 24 mei 2012 @ 04:57:40 #249
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_111957772
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2012 23:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

30k bruto is hoeveel netto?
30k bruto is hoeveel subsidie en extra potjes minder?
Ongeveer ¤ 22.000 netto. Dat is ruim ¤ 10.000 meer vergeleken met een bijstandsuitkering. Aan subsidiepotjes etc. (huur- en zorgtoeslag) mis je ongeveer ¤ 3.000 - ¤ 5000.

Kortom, met een inkomen van anderhalf het minimumloon leef je veel rianter dan iemand met een bijstandsuitkering.
pi_111957773
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 04:56 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

Als een echte volks-tokkie!

Je ouders zullen vast trots zijn. Zo papa, zo zoon.

Toch?
Dit gaat nogal off topic, ik wil er best antwoord op geven via pm. ;)
  donderdag 24 mei 2012 @ 09:38:08 #251
182269 sneakypete
On the edge
pi_111960052
Eigen verantwoordelijkheid betekent dat mensen afgerekend worden op hun daden. Natuurlijk zijn alle mensen anders. Ook is het zo, dat de keuzes die mensen maken afhankelijk zijn van allerlei factoren waarop het individu zelf niet of nauwelijks vat heeft. Genen, het milieu waarin je opgroeit, ervaringen, kansen enz.
Het is niet vol te houden dat het een volkomen vrijwillige keuze is om arm(er) te zijn. Wel is het zo dat in Nederland niemand echt arm hoeft te zijn, wanneer diegene zichzelf zo goed mogelijk probeert te redden. Schulden en armoede zijn vaak het gevolg van onhandige beslissingen (riskant investeren, scheiden, geen nuttige opleiding volgen) en zelden het gevolg van écht niets kunnen. Voor de mensen met een ernstige beperking zijn er immers voorzieningen.

Je kunt je natuurlijk afvragen wat armoede eigenlijk is. Als armoede betekent dat onmisbare levensbehoeften als voedsel, onderdak, zorg en onderwijs niet toegankelijk zijn, denk ik dat het in Nederland allemaal wel meevalt.

De vraag is vooral: wat kun je het beste doen aan bestaande armoede? Wetende dat het voor een groot deel te maken heeft met keuzes die mensen maken (ongeacht of die keuzes nu echte keuzes zijn, danwel handelingspatronen waar iemand zelf weinig grip op heeft), is het belangrijk om mensen te leren de juiste keuzes te maken. Mensen (kinderen) moeten leren om zuinig te zijn met geld, om een opleiding te volgen die past bij hun capaciteiten én wat de markt vraagt (dus niet wat je gewoon leuk lijkt terwijl er geen droog brood mee te verdienen valt) en ook heel belangrijk: sociaal zijn. Gewoon aardig doen en contacten onderhouden. Leren te geven en nemen. Wie dat doet, kan in nood altijd bogen op naasten die je uit de brand helpen. Familieleden, buren, vrienden en collega's kunnen je dan mooi die paar tientjes lenen die je eens tekortkomt, of met je praten als je er even helemaal doorheen zit.
Als mensen díe verantwoordelijkheden zoveel mogelijk nemen is er ook niet zo veel overheid nodig om de risico's af te dekken.

Er bestaat dus een verband tussen cultuur en het sociaal-economisch stelsel. Een zelfredzame cultuur (dat is niet ieder voor zich maar met elkaar op kleine schaal ipv via de overheid) is dus economisch verstandiger en maakt mensen ook gelukkiger wanneer zij tot stand komt. Het is dus aan te bevelen eigen verantwoordelijkheid te stimuleren, zonder het als excuus te gebruiken om de ander in de kou te laten staan.
pi_111960389
quote:

Desondanks financieerd en faciliteerd de Staat zijn abominabele 'opleiding'.
Ik moest lachen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_111960986
Onderaan in de samenleving is een erg vreemde opvatting. Onderaan en bovenaan bestaat niet het is maar net welke normen je hanteert. Zelf vind ik mensen die 80 uur in de week werken omdat ze hun villa en ferrari willen betalen erg domme mensen al zullen anderen ze de topmensen vinden. Politici en ministers vindt men erg belangrijk maar het zijn zielige mensen in mijn ogen die hun privacy opofferen voor aanzien en macht. Mensen in de bijstand kunnen erg gelukkig zijn.
Als je dan wilt discussieren over eigen schuld moet je eerst duidelijk maken wat je bedoelt, niet iedereen heeft behoefte aan enorme rijkdom of macht of willen achter een bureau werken of de zorgen van ondernemerschap. Als ik zie hoeveel mensen klagen over de hoge belastingen als men veel verdient denk ik dat die mensen ook niet erg tevreden zijn.
pi_111964302
quote:

[..]

Rechten studeren vereist gevoel voor rechtvaardigheid.Kappen jij, dus! :(
DubbelDomme korpsballen dienen straten te vegen en plee's uit te likken IMHO ^O^
Desondanks financieerdt en faciliteerdt de Staat zijn abominabele 'opleiding'. What a waste!
Dat zijn toch geen typefouten!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111964676
Als ik de OP nog eens herlees, krijg ik het gevoel dat TS een van de mensen is die als mislukkeling bestempeld wordt en uit hij daarover zijn verontwaardiging.
Vroegâh had je ooit de Bond tegen het Arbeidsethos, die zich verzette tegen de algemeen geachte maatschappelijk druk om hard te werken en veel te verdienen. Mensen die dat niet wilden werden toen wel aangeduid met "langharig werkschuw tuig". In de Telegrof stond wel eens een ingezonden brief met de klacht: "Woonden we maar in de Sovjet-Unie, dan konden we die vieze communisten naar Siberië sturen."

Voor alle mensen die zo fulmineren tegen uitkeringstrekkers: maak je niet zo druk. Als je zelf veel geld wilt verdienen en hard wilt werken: lekker doen. En als je jaloers bent op uitkeringstrekkers: sluit je aan bij hen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111965983
quote:
3s.gif Op donderdag 24 mei 2012 04:59 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dit gaat nogal off topic, ik wil er best antwoord op geven via pm. ;)
Stuur maar.
pi_111967716
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:19 schreef Wespensteek het volgende:
Onderaan in de samenleving is een erg vreemde opvatting. Onderaan en bovenaan bestaat niet het is maar net welke normen je hanteert. Zelf vind ik mensen die 80 uur in de week werken omdat ze hun villa en ferrari willen betalen erg domme mensen al zullen anderen ze de topmensen vinden. Politici en ministers vindt men erg belangrijk maar het zijn zielige mensen in mijn ogen die hun privacy opofferen voor aanzien en macht. Mensen in de bijstand kunnen erg gelukkig zijn.
Als je dan wilt discussieren over eigen schuld moet je eerst duidelijk maken wat je bedoelt, niet iedereen heeft behoefte aan enorme rijkdom of macht of willen achter een bureau werken of de zorgen van ondernemerschap. Als ik zie hoeveel mensen klagen over de hoge belastingen als men veel verdient denk ik dat die mensen ook niet erg tevreden zijn.
pi_111969292
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:19 schreef Wespensteek het volgende:
Als jij hier rustiger van slaapt wil ik wel net doen alsof je gelijk hebt...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_111977595
quote:
11s.gif Op donderdag 24 mei 2012 13:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als jij hier rustiger van slaapt wil ik wel net doen alsof je gelijk hebt...
Bazen antwoord _O-
  donderdag 24 mei 2012 @ 17:48:37 #260
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_111977918
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 11:56 schreef Kees22 het volgende:
Als ik de OP nog eens herlees, krijg ik het gevoel dat TS een van de mensen is die als mislukkeling bestempeld wordt en uit hij daarover zijn verontwaardiging.
Vroegâh had je ooit de Bond tegen het Arbeidsethos, die zich verzette tegen de algemeen geachte maatschappelijk druk om hard te werken en veel te verdienen. Mensen die dat niet wilden werden toen wel aangeduid met "langharig werkschuw tuig". In de Telegrof stond wel eens een ingezonden brief met de klacht: "Woonden we maar in de Sovjet-Unie, dan konden we die vieze communisten naar Siberië sturen."

Voor alle mensen die zo fulmineren tegen uitkeringstrekkers: maak je niet zo druk. Als je zelf veel geld wilt verdienen en hard wilt werken: lekker doen. En als je jaloers bent op uitkeringstrekkers: sluit je aan bij hen.
Ik begrijp ook nooit zo goed hoe sommige mensen zich altijd en eeuwig achtergesteld kunnen voelen. Gelukkig is het niet mijn probleem.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')