Het lied gaat over de verpletterende zege van een nog hele jonge Tywin Lannister over House Reyne (Rains is dus al een woordspeling) als reactie op de rebellie van dit huis tegen de Lannisters. De overwinning werd niet verwacht omdat vader Tytos als erg zwak en vriendelijk bekend stond. Zijn zoon nam/kreeg achter de touwen in handen van het leger. En zoals bekend, wist die er wel weg mee. Geen enkel lid van House Rayne (en House Tarbeck of Tarbeck Hall) ademde nog (kinderen, vrouwen, ouderen whatever dus ook niet) aan het einde van de strijd.quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja ook, maar op Joffreys wedding was er ook een flinke plaats voor. Komt vaak terug.
al die debielen op die bruiloft denken dat Tywin dat lied graag hoort en willen zo allemaal een wit voetje bij hem halen. Dit leidt natuurlijk tot hilarische quotes van de Queen of Thorns.quote:Ik vraag me eigenlijk wel af wie besloten had het liedje te draaien op het huwelijk van onze prins charming Joffrey.
Van wat ik uit de interviews heb begrepen was daar gewoon niet genoeg geld voor. In eerste instantie zou de hele battle zich hebben afgespeeld in de kamer waar Sansa en Cersei zitten, zij zouden dan steeds updates krijgen over wat er zich buiten afspeelde. Uiteindelijk hebben ze meer geld los kunnen krijgen, maar toen werd er gepushed om het een land gevecht te maken. Na lang praten mochten ze toch met boten aan de slag. Alleen kom je dan voor de keuze te staan één grote explosie, of boten die tegen de ketting botsen en in brand vliegen door wildfire dat gegooit wordt. Waarbij die laatste denk ik veel meer kost om goed in beeld te brengen. Uiteindelijk is de juiste keuze gemaakt.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:48 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb eigenlijk de ketting niet zo gemist in deze aflevering.
Nee spektakel eromheen maakte het meer dan goed!quote:Op maandag 28 mei 2012 11:48 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb eigenlijk de ketting niet zo gemist in deze aflevering.
Ik ben dus nog niet zo ver met de boeken, maar begrijp ik het nu goed dat die aanval met de paarden de indruk moest achterlaten dat dat "Renly" was?quote:Op maandag 28 mei 2012 12:48 schreef Tweek het volgende:
Ja Renly's Ghost vond ik ook niet echt uit de verf komen, de angst van de manschappen was toch één van de redenen dat er uiteindelijk gewonnen werd door de Lannisters/Tyrells.
In de serie komt de Hound voor mij wel altijd over als iemand met een zwak voor Sansa.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:34 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Nee spektakel eromheen maakte het meer dan goed!
Enige puntjes waarvan ik denk dat die nog iets beter uitgewerkt hadden kunnen worden m.b.t. het boek was de aanval op Tyrion (al is het ook wel logisch dat ze z'n neus erop lieten zitten :p ) en de Hound mocht wel iets meer zichzelf zijn naar Sansa toe i.p.v. proberen goed te doen voor Sansa want in het boek is het gewoon een egoïstisch vechtersbaasje.
Begrijp me niet verkeerd, vond het een geweldige aflevering maar er moet altijd wat te verbeteren zijn.
In het boek is het wat duidelijker, al wordt het misschien ook achteraf duidelijker. In het boek rijdt Loras naast Renly's Ghost en zijn de banners wat duidelijker, ik dacht nu eigenlijk alleen een Lannister leeuw te zien en geen herten.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:24 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik ben dus nog niet zo ver met de boeken, maar begrijp ik het nu goed dat die aanval met de paarden de indruk moest achterlaten dat dat "Renly" was?
Toevallig vroeg ik mij af wie dat dus was en kon ik hele kleine antlers (kom even niet op de correcte Nederlandse vertaling) op de helm stonden van diegene op het paard. Vond ik al raar maar dat moest dus zogenaamd Renly voorstellen?
[..]
In de serie komt de Hound voor mij wel altijd over als iemand met een zwak voor Sansa.
De banners kon ik niets van zien, te klein en wapperendquote:Op maandag 28 mei 2012 15:22 schreef Tweek het volgende:
[..]
In het boek is het wat duidelijker, al wordt het misschien ook achteraf duidelijker. In het boek rijdt Loras naast Renly's Ghost en zijn de banners wat duidelijker, ik dacht nu eigenlijk alleen een Lannister leeuw te zien en geen herten.
Robb staat aan het begin van de aflevering weer op een boom te hakken, omdat hij net heeft gehoord dat Bran en Rickon dood zijn.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 00:29 schreef Zhenar het volgende:
Wat ik in de finale verwacht:
- Lord Commander Mormont wordt verraden (dat was toch eind boek 2?)
- Jamie verliest zijn hand (is pas in boek 3, maar denk dat dat wel awesome is voor een finale)
Alleen voor Robb en Catelyn kan ik niet echt iets bedenken. Die beleven geen reet tot aan de RW eigenlijk... Misschien dus daar een bruiloft ofzo metTalisa
Laatste nummer op de soundtrack heet 'Three Blasts', dus ik denk dat dat wel komen gaat jaquote:Op dinsdag 29 mei 2012 01:10 schreef Littlecreep het volgende:
Ik geloof dat ze dit seizoen niet anders kunnen afmaken met de 'three blasts'. Sam die iets in de trant zegt: "one for rangers, two for wildlings" en dan de derde keer de hoorn en dan *bam* zwart: Greg Spence
Maar wat een topaflevering dit Gelukkig hebben ze hier een volledige slag van mogen makenMaar werd Stannis nu gevangen genomen aan het einde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |