abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112234600
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:22 schreef Nagil het volgende:

[..]

Er gebeurt echt niet genoeg voor 2 seizoenen tv. Ik heb zelf erg genoten van AFFC maar er gebeurt gewoon niet veel, in ADWD gebeurt nog minder naar mijn mening (wat ik echt een verschrikkelijk boek vond).
Moet voor de gein deze review op Amazon erover lezen: http://www.amazon.com/rev(...)deID=&tag=&linkCode=

Vat goed samen waar het mis gaat in het boek.
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:50:23 #252
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112234780
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:47 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Moet voor de gein deze review op Amazon erover lezen: http://www.amazon.com/rev(...)deID=&tag=&linkCode=

Vat goed samen waar het mis gaat in het boek.
quote:
Stannis gritted his teeth.

Victarion did something crazy or whatever.

"Why am I even in these books?" Asha called out, but was ignored.
:D
pi_112235750
Haha ja er zitten een paar geniale 1*-reviews tussen die precies vertolken wat het boek zo saai voor mij maakte.
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:39:15 #254
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_112264400
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:22 schreef Nagil het volgende:

[..]

Er gebeurt echt niet genoeg voor 2 seizoenen tv. Ik heb zelf erg genoten van AFFC maar er gebeurt gewoon niet veel, in ADWD gebeurt nog minder naar mijn mening (wat ik echt een verschrikkelijk boek vond). Alle machtsverhoudingen zijn hetzelfde aan het eind van deze 2 boeken, oftewel je staat 2 seizoenen stil qua plot. Zelf hoop ik dat ze het beruchte 5-year gap dat GRRM origineel in de boeken schreef wel gaan hanteren in de serie. Dit zou er iig voor kunnen zorgen dat Dany wat sneller in Westeros terechtkomt ipv het 'oninteressante' Meereen.

Ik weet dat heel veel mensen het niet met me eens zijn, maar ik zou graag iemand een breakdown ala Zhenar doen van 20 afleveringen AFFC en ADWD.
Als voorbeeld Tyrion omdat veel mensen vinden dat hij alleen maar op een bootje zit.

Seizoen 5: Tyrion vlucht uit westeros naar bravos? Dan is die bij Illyrio, hij verblijft daar even om vervolgens te vertrekken richting een boot. Op die boot leert hij die overgebleven targaryen kennen, speelt wat spelletjes, komt leuke spooky steden tegen, verdrinkt bijna(?). In het bordeel spreekt hij met die vrouw en wordt gevangen genomen door Mormont.
Seizoen 6: Mormont, Tyrion en Penny vervolgen hun reis, worden gevangen genomen door de slavers, worden verkocht, zitten in het tenten kamp, moeten vechten tegen elkaar, ontsnappen aan de dood van de tijgers en Tyrion zorgt er voor dat ze bij de sellswords komen.

Bedenk nu even dat Arya vrijwel het hele seizoen alleen maar glazen heeft ingeschonken, maar niemand daar moeite mee heeft. Daenarys heeft alleen maar om der draakjes lopen roepen en Jaime hebben we niet gezien.

Voor de rest krijgen de Martells een grotere rol, Brienne gaat opzoek naar Arya/Sansa, Jaime belegerd onder andere Riverrun, Danearys die te maken krijgt met de pest, aanslagen een mogelijkheid huwelijk om het op te lossen en belegerd wordt, Cersei is in een politiek spel terecht gekomen met Maergerys wat heftig escaleert, de Greyjoys hebben hun eigen gevecht over wie de leider is, Jon moet zijn best doen om zijn nieuwe bakken rol als leider goed te doen, Bolton heerst over Winterfell en martelt Reek, Stannis plant een aanval. aegon 5 koopt een leger en vertrekt naar westeros. De reis van de prins van Dorne, Bealish neemt Sansa mee naar de arryns, trouwt arryen, sluit en pakt met de volkoren, vermoordt ze vrouw, zoent Sansa etc. Meer dan genoeg stof om meerdere seizoenen over te doen. Hoogte punten van de seizoenen zijn waarschijnlijk de aanval op de wall en de terug keer van de draak.

Het grootste probleem aan de boeken was de introductie van veel nieuwe karakters waar je niets mee hebt en het ontbreken van de helft die je al kent. Dat zorgde ervoor dat je sommige hoofdstukken wou over slaan om verder te lezen over karakters die je al drie boeken kende. In de serie zijn alle karakters er wel tegelijkertijd en de nieuwe karakters zullen waar nodig meer tijd krijgen, zoals het plot om myrcella te ontvoeren, dat kan best een paar afleveringen duren.

Qua machtsverhoudingen, Daenarys is "dood" dus Berristan heeft daar de leiding, de draken zijn weg, Jon is dood, Stannis misschien, Kevin Lannister gaat eraan, Cersei heeft geen macht meer, dus in principe zijn de Tyrells daar nu de baas, Greyjoys doen inderdaad niet veel, maar er is wel een nieuwe Targaryen bij gekomen die westeros aan het aanvallen is.

Vergeleken met dit seizoen, Stannis had geen macht en heeft het nog steeds niet, de nightwatch heeft in sneeuw gespeeld, Rob is nog steeds aan het vechten, maar heeft eigenlijk niets gewonnen en Joffrey is nog steeds koning. Danearys heeft geen dorst meer. Alleen theon heeft een schijnbaar goeie zet gedaan. Maar dat was het wel in dit seizoen.

Oftewel meer dan genoeg materiaal in boek 4 en 5 om twee spannende en misschien meer seizoenen van te maken, het steekt misschien wat af tegen de drie epische momenten in boek 3. Maar ik denk dat er zeker wel wat van te maken is.
pi_112274199
Ik kan je nu al verklappen dat tv-kijkers het niet zullen accepteren dat Tyrion 1 heel seizoen verwijderd is van alle hoofdrolspelers, en dan weer pas een heel seizoen later mee gaat doen in het spelletje als hij Dany in zicht krijgt. Dit mag echt maximaal 1 jaar duren.

Arya heeft dit seizoen wel degelijk veel meegemaakt, en heeft misschien 5 afleveringen glazen in zitten schenken. Dany en haar verloren draakjes zijn kut, en dat vindt ook iedereen kut. Haar verhaallijn was saai in boek 2, en ze hebben het helaas niet echt kunnen verbeteren op tv.

Martells krijgen een grote rol: Doran Martell zit in z'n rolstoel te peinzen, de Sandsnakes zitten opgesloten, z'n dochter probeert te ontsnappen met Myrcella, Quentyn-derp. Leuk voor 1 seizoen. Kan niet inzien hoe dit materiaal is voor 2 seizoenen.

Brienne gaat op zoek naar Sansa: als ze hier al 5 afleveringen lang 5 minuten aan besteden is het al veel. Een doelloze missie waar tv-kijkers zich aan gaan ergeren want zij weten gewoon dat Sansa compleet ergens anders is.

Jaime belegert Rivverrun en gaat op zoek naar de Blackfish en komt Brienne weer tegen. Wederom een mooie verhaallijn voor 1 seizoen.

Daenerys: niemand geeft om Meereen. Kan ze niet schelen wie er allemaal de pest hebben en dat ze het oh zo moeilijk heeft als koninging. Als ze al haar bullshit uit gaan rekken tot 2 seizoenen wordt het geduld van de kijker extreem getest. Eerste 5 afleveringen: Dany komt erachter hoe kut het toch is met Meereen, laatste 5 afleveringen Dragonpit en Barristan die de leiding daar overneemt.

Cersei: heeft voor mij de meest interessante verhaallijn in boek 4 en 5. Van de top naar beneden en langzaam weer terug naar de top. Dit zou eventueel langer dan 10 afleveringen kunnen duren.

Greyjoys: zoals ik al zei is de Kingsmoot tegelijk met het einde van boek 3, het klinkt aannemelijk om deze dan ook te houden aan het einde van seizoen 4. In seizoen 5 krijg je dan de nasleep hiervan met de gevechten met Highgarden en dinges die op zoek gata naar Dany. Asha krijgt te maken met Stannis.

Jon: zoals je zei, Jon moet z'n best doen om een leider te worden. AUB niet meer dan een seizoen, hij stuurt Gilly en Sam weg, hakt Slynt z'n kop eraf, en wordt 'vermoord.' Een mooie seizoensarc voor 10 afleveringen.

Bolton heerst over Winterfel: materiaal voor 2 of 3 afleveringen.

Stannis plant een aanval: klinkt als materiaal voor 2 afleveringen.

De reis van de prins van Dorne: anticlimax, materiaal voor 2 of 3 afleveringen.

Sansa: Baelish vermoordt Lysa al in boek 3, zal waarschijnlijk een cliffhanger van seizoen 4 zijn. Daarna een mooie seizoensarc voor Sansa die het spel der tronen onder de knie krijgt. Niet genoeg voor 10 afleveringen maar kan mooi verteld worden in 5.

Hoogtepunt van 2 seizoenen: welke aanval op de Wall? Terugkeer van de draak is idd erg vet en het enige interessante Dany-hoofdstuk. Wel karig als dat het hoogtepunt is van 2 seizoenen.

Machtsverhoudingen: Dany is nog steeds niet in Westeros. Stannis zit nog steeds in het Noorden. Jon's 'dood' is wel een mooi einde. Cersei's verhaallijn heeft een mooi einde. Fake-Aegon landt in Westeros, kan interessant zijn maar vraag me af of de kijkers zitten te wachten op een konijn uit de hoge hoed na 5 seizoenen.

Machtsverhoudingen dit seizoen: Robb van favoriet in de oorlog tot iemand die Winterfell kwijt is en z'n belofte aan Frey aan het verneuken is. Stannis: heeft niks, vermoordt Renly, krijgt een enorm leger, is favoriet bij de bookies om KL in te nemen maar faalt op epische wijze en is idd terug bij af. Dany is nog steeds niet in Westeros. Lannisters verstevigen de macht met een bondgenootschap met de Tyrells. Ben het met je eens dat er bij de NW en Dany weinig is gebeurd voor 10 afleveringen. Dit is sowieso een seizoen waar niet erg veel gebeurt en ik heb gemerkt dat veel mensen ook redelijk ongeduldig raakten. Gelukkig was daar aflevering 9 om iedereen weer naar het puntje van z'n stoel te schuiven. Het enige moment in boek 4 en 5 dat zoiets kan evenaren is de 'Dragonpit' en die zou volgens jou dan pas op het eind van seizoen 6 gebeuren.

Al met al heb je mooi opgesomd hoe het een leuk seizoen kan worden, maar mij niet weten te overtuigen hoe ze het gaan splitsen in 2 seizoenen en de spanningsboog hoog weten te houden.
pi_112276491
Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze het gewoon mixen, seizoen 3 wordt dan eerste helft van boek 3, seizoen 4 dan tweede helft boek 3 + nog wat van boek 4 en seizoen 5 rest van boek 4 en boek 5.
  donderdag 31 mei 2012 @ 19:33:16 #257
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_112276967
Over de cast van seizoen 3: het valt vooral op dat Strong Belwas er niet bij zit en Daario wel. Heb zo het vermoeden dat die characters worden samengevoegd...
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_112279220
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:23 schreef MAHL het volgende:
Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze het gewoon mixen, seizoen 3 wordt dan eerste helft van boek 3, seizoen 4 dan tweede helft boek 3 + nog wat van boek 4 en seizoen 5 rest van boek 4 en boek 5.
Dat idee heb ik dus ook, bepaalde verhaallijnen kunnen in seizoen 4 naar voren worden gehaald. Cersei vs. Margery, Kingsmoot, introductie van de Martells bijvoorbeeld. Dan kan alles in seizoen 5 netjes worden afgerond.

quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:33 schreef Zhenar het volgende:
Over de cast van seizoen 3: het valt vooral op dat Strong Belwas er niet bij zit en Daario wel. Heb zo het vermoeden dat die characters worden samengevoegd...
Strong Belwas is toch wel een van de leukste 'side' characters. Zou erg sonde zijn als hij niet gecast wordt, en kan me niet eens 1% voorstellen dat hij gemixt wordt met Daario. Karakters verschillen enorm.
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:10:01 #259
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_112282495
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:27 schreef Nagil het volgende:
Ik kan je nu al verklappen dat tv-kijkers het niet zullen accepteren dat Tyrion 1 heel seizoen verwijderd is van alle hoofdrolspelers, en dan weer pas een heel seizoen later mee gaat doen in het spelletje als hij Dany in zicht krijgt. Dit mag echt maximaal 1 jaar duren.
Maar dan kunnen ze beter stoppen na boek 3, aangezien arya voor het grootste gedeelte ook alleen is, net als Sansa en Sam. Tywin, Joffrey, Rob, Catelyn, the Mountain, the hound zijn allemaal dood. Tyrion blijft sowieso langer dan een seizoen weg bij de rest, ook in boek 6 zal die niet ineens bij de rest zijn. De nieuwe karakters zijn niet interessant genoeg als mede de verhaallijnen. Boek 6 en 7 zullen daar geen verandering in brengen, Dany zal heus niet binnen drie hoofdstukken op het strand van westeros staan.

Kijk niet iedereen hoeft iedere aflevering terug te komen, dat zag je dit seizoen ook Jaime, Joffrey, Varys, Baelish en Dany zijn hele afleveringen niet voorbij gekomen. De Martells kunnen in de televisie serie beter uitgewerkt worden door ze meer tijd te geven, zeker als ze in latere boeken een belangrijke rol gaan spelen is dat belangrijk. Net zoals je nu bij Rob ziet. Zolang de sand snakes niet te lang vast zitten en de prins eerder dan in de boeken wordt geintroduceerd is dat geen probleem. Zelfde geldt voor die Aegon gozer, die kan je sterk introduceren doordat je Tyrion bij hem heb zitten, zodat je daarna geinvesteerd ben in zijn reis naar westeros en zijn aanvallen daar. Afhankelijk of zijn rol belangrijk gaat zijn in de latere boeken kan je daar meer aandacht aangeven en eerder in het seizoen laten zien. Nieuwe karakters heb je gewoon nodig, zeker als sterke karakters als Joffrey en Tywin verdwijnen.

Als je bijvoorbeeld stelt dat de prins van Dorne matriaal is voor drie afleveringen dan heb je het over aflevering 1 hij vertrekt, aflevering 2 hij is onderweg, aflevering 3 hij is dood. Dat werkt gewoon niet. Die hele reis is eerder over meerdere afleveringen te zien in korte scenes. Zoals met veel verhaallijnen.

Wat ze ook kunnen doen is boek 4 en 5 compleet los laten en zelf wat schrijven op zo'n manier dat het weer aansluit met boek 6.
pi_112282591
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:15 schreef Nagil het volgende:

[..]

Dat idee heb ik dus ook, bepaalde verhaallijnen kunnen in seizoen 4 naar voren worden gehaald. Cersei vs. Margery, Kingsmoot, introductie van de Martells bijvoorbeeld. Dan kan alles in seizoen 5 netjes worden afgerond.
Verhaallijn van Quentyn kan ook geschrapt worden ja (behalve het einde dan), ook al vond ik die erg leuk (maar zal het daar niet over hebben, ik weet hoe zeer die hoofdstukken gehaat zijn :P). Aan de andere kant is Meereen wel een interessante locatie voor Dany om allerlei avonturen te beleven.

quote:
Strong Belwas is toch wel een van de leukste 'side' characters. Zou erg sonde zijn als hij niet gecast wordt, en kan me niet eens 1% voorstellen dat hij gemixt wordt met Daario. Karakters verschillen enorm.
Hij is leuk idd, maar niet erg belangrijk voor het verhaal. Toch wel één van de eersten die geschrapt zou kunnen worden.
pi_112282743
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:10 schreef Tweek het volgende:

[..]

Wat ze ook kunnen doen is boek 4 en 5 compleet los laten en zelf wat schrijven op zo'n manier dat het weer aansluit met boek 6.
Dat zou ook kunnen ja, aangezien de makers al weten hoe het verhaal eindigt en dus weten hoe ze het er naartoe moeten sturen.
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:17:32 #262
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_112282892
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:15 schreef Nagil het volgende:

[..]

Qua karakters zijn ze niet echt verenigbaar idd, maar qua plaats in het plot wel. Je hebt een sterke krijger, die dekmantal is voor Greybeard, comic relief biedt en aan haar zijde vecht. En dan heb je een sterke krijger, die love interest voor Dany is, wat comic relief biedt en aan haar zijde vecht. Dat is niet wederzijds uitsluitbaar.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_112283158
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:10 schreef Tweek het volgende:

[..]

Dat is idd het beste idee. En dan ga ik zelf verder door te stellen dat ik hoop dat de schrijvers gewoon de boeken grotendeels moeten loslaten na boek 3 en zelf een eind aan het verhaal gaan verzinnen. GRRM heeft boek 6 toch niet op tijd af ook al doen ze 2 seizoenen over boek 4 en 5. De druk is dan dus ook niet groot om die boeken nauwkeurig te volgen en ze kunnen geheel een eigen twist aan het verhaal geven. Er zijn denk ik weinig boekenlezers die gaan balen als ze die boeken niet verfilmen.
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:24:13 #264
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_112283288
Die casting-lijst is trouwens niet de complete lijst he. Vargo Hoat staat daar ook niet tussen en die wordt momenteel wel gecast.
pi_112307470
Kerry Ingram is Shireen Baratheon:

vrijdag 1 juni 2012 @ 14:51:41 #266
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_112308186
He normale GoT topic is echt om te huilen sinds +/-10-15 delen. 13.gif
Probeer nog weleens een discussie op gang te brengen, maar dat sneeuwt meteen onder tussen alle posts met 1 zin, 1 woord of 4 posts van dezelfde user achter elkaar.
Wordt echt totaal niet gemodereerd hier.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:55:35 #267
211083 Angelof9
I must go first
pi_112308340
Ik kom daar al ruim een week niet meer, ik kon het gezeik niet meer aan daar.

Dat meisje ziet er een beetje eng uit, dus perfecte cast! ^O^
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_112310815
Ik scan dat topic meestal op oprechte vragen, maar er staat niks boeiends meer in inderdaad.

En ik mag daar sowieso niks meer zeggen, omdat ik boeklezer ben... Dan volgt weer een topic vol met spoilergezeik en blablabla.

Ik had Shireen wat dikker voorgesteld in mijn voorstelling. Ben benieuwd naar Patchface en Olenna Redwyne.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:42:17 #269
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112319261
Komt Patch er dan toch wel in?
Leuk. Ik zie een acteur voor me die die rol imho perfect kan invullen, maar ik weet zijn naam niet dus die houden jullie van me tegoed.
pi_112322289
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:42 schreef Gwywen het volgende:
Komt Patch er dan toch wel in?
Leuk. Ik zie een acteur voor me die die rol imho perfect kan invullen, maar ik weet zijn naam niet dus die houden jullie van me tegoed.
Ik heb zo'n gevoel dat patchface wel eens belangrijk kan worden door zijn prophecys
Beneath the gold, the bitter steel
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:00:36 #271
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_112323014
Ja, dat zei ik eerder ook al, daarom was ik een tikje verbaasd dat hij aanvankelijk niet genoemd werd.
Is het nu officieel dat ze een Patchface zoeken?

V.w.b. Strong Belwas zou ik het jammer vinden, aan de andere kant was de lijst met personen die gecast worden volgens mij nog niet helemaal compleet.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:08:45 #272
211083 Angelof9
I must go first
pi_112323409
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_112326063
quote:
Die Theon wordt met de dag waanzinniger :P
Beneath the gold, the bitter steel
  vrijdag 1 juni 2012 @ 22:50:26 #274
28033 Pek
je moet wat
pi_112328221
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 22:05 schreef Kirov het volgende:

[..]

Die Theon wordt met de dag waanzinniger :P
Dat wordt alleen nog maar erger als er reepjes huid worden afgestroopt enzo :9
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_112335589
Denk dat de prophecies in de serie gewoon een mindere rol spelen. Sowieso heb ik het idee dat de helft in de boeken al Red Herrings (waar komt die term eigenlijk vandaan?) zijn. Een nar die van die rare zinnen gaat lopen zingen ligt er naar mijn mening in de tv-serie iets te dik bovenop. Al ben ik het er mee eens dat het een vermakelijk karakter is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')