quote:Ik geef hem weinig kans, over de kwaliteit van zijn recente album kan ik weinig zeggen, al zal dat niet van het niveau van zijn eerste 2-3 albums zijn (hoe heette zijn 1e solo-album ook alweer?).
Op woensdag 31 juli 2002 22:44 schreef Zander het volgende:[..]
Tja, de meeste mensen zullen hun schouders wel ophalen, en zelf ben ik eigenlijk ook niet zo'n fan, maar in de jaren 80 toen ik voor het eerst geinteresseerd raakte in muziek was Michael de allergrootste popster en zag vrijwel iedereen reikhalzend uit naar zijn nieuwste spectaculaire clip. Toch jammer dat het dan zo moet aflopen, of zou de King of Pop binnenkort weer keihard terugslaan?
De combinatie van een minder sterk album en de huidige indeling van de promotiekanalen hebben hem de das omgedaan.
Wanneer je platenmaatschappij geen zak met geld overheeft voor het pluggen van je album bij al die kl*tezenders, dan kun je het al bijna vergeten.
Ik heb de indruk dat alleen zijn trouwe fans zijn recente album nog hebben gekocht en het dan snel ophoudt. Er staat me ook niet bij dat het ook echt "zichtbaar" was in de gemiddelde CD-Shop (i.t.t. tot bepaalde andere acts).
Nu ben ik bepaald geen fan van MJ, maar dit geeft ook het failliet van de platenmaatschappijen aan. Door alleen maar voor het makkelijke scoren te gaan met wegwerpacts en geen langere carrieres te ondersteunen/ontwikkelen wordt de muziekindustrie een trieste boel.
Ik begrijp toruwens nog steeds niet waarom men zo strk gericht is op de groep <15 jaar, die geven toch weinig geld aan muziek uit?!
quote:Onzin, dat gaat toch een beetje mank. Dus jouw favoriete underground band scoort ook geen hits omdat ze te weinig muzikale kwaliteiten hebben?
Op donderdag 01 augustus 2002 10:40 schreef DimeBag het volgende:
Wacko Jacko heeft met zijn geklaag over te weinig promotie wel 1 ding weer eens flink bewezen. Dat hij het niet moet hebben van muzikale kwaliteiten maar van marketing net als zo veel 'artiesten' doen
De verkoopcijfers van zijn laatste album Invincible waren zeker niet zo slecht als velen denken alhoewel vergeleken met eerdere albums van hem wel natuurlijk. Er zijn alleen in de VS misschien maar 2 miljoen exemplaren van verkocht maar in de rest van de wereld (waar hij toch enigzins wat populairder is) hebben ook veel mensen het album aangeschaft. Al met al viel het toch wel tegen.
quote:zeker, en dan ook nog de eigen royalties die hij zal blijven ontvangen. Dagelijks worden er nog ontelbaar cd's verkocht en nummers op de radio gedraaid.
Op donderdag 01 augustus 2002 01:36 schreef Metal_Mart het volgende:
Tsja, kun je nagaan hoe groot hij was als de verkoop van 2 miljoen albums als ''slecht'' wordt beschouwd.Een hoop bands en artiesten kunnen alleen maar dromen van zulke aantallen.
Over dat bankroet, ach ja. Hij bezit geloof ik de rechten op alle Beatles nummers, dus als ie echt op zwart zaad komt kan hij die wel voor een ''aardig'' bedragje van de hand doen.
quote:Maar hij heeft ook wel een aardig onkostenplaatje hoor
Op donderdag 01 augustus 2002 14:52 schreef PLAE@ het volgende:[..]
zeker, en dan ook nog de eigen royalties die hij zal blijven ontvangen. Dagelijks worden er nog ontelbaar cd's verkocht en nummers op de radio gedraaid.
Maar sinds 1995 wordt er al gezegd dat hij in geldnood zit en dat was tot nu toe nooit echt waar dus ik vraag me af wat er nu van waar is.
ff voor de duidelijkheid: MJ is 1 van de meest geniale artiesten van de vorige eeuw.
die vent is echt briljant. Maar jah hij is wel een "beetje" apart.
quote:of the wall toch?
Op donderdag 01 augustus 2002 10:23 schreef drexciya het volgende:[..]
Ik geef hem weinig kans, over de kwaliteit van zijn recente album kan ik weinig zeggen, al zal dat niet van het niveau van zijn eerste 2-3 albums zijn (hoe heette zijn 1e solo-album ook alweer?).
Op CNN staat dat zijn vermogen op meer dan $800.000.000 geschat wordt, weinig reden om je zorgen te maken.
Verder weet ik niet wat een platenmaatschappij "pakt" op een CD, maar wereldwijd 5 miljoen Invincible albums x $15 per CD is al $75.000.000. Overigens lijkt $60 miljoen me wel erg hoog geschat voor het opnemen van een album.
quote:
SANTA MARIA, California (CNN) -- The controversy over Michael Jackson's treatment of his children intensified Tuesday when the singer said Gloria Allred should "go to hell" for complaining about it to state officials.
quote:
Superstar Michael Jackson has made another bizarre public appearence - hobbling into a courtroom on crutches and claiming he had a painful spider bite to his foot.
Jackson arrived at a Californian court nattily dressed in a white satin vest and tie, black slacks and a blue jacket.
But the singer, who wore a nose bandage for a previous hearing, was missing one shoe."It's a spider bite. It's really bad," Jackson said during a break in the proceedings. "If I showed it to you, you'd be shocked. It hurts very much right now as I speak."
quote:Haha, ziek.
Op donderdag 19 december 2002 12:26 schreef Disorder het volgende:
http://www.canal96.com/michael/
quote:Idd
Op donderdag 19 december 2002 12:50 schreef Seborik het volgende:[..]
Haha, ziek.
![]()
Maar ik heb die eerst ff gespeeld en die is best grappig hoor.
Het Amerikaanse tijdschrift People heeft popster Michael Jackson maandag uitgeroepen tot 'loser' van het jaar.
Vooral zijn verbale aanval op de baas van zijn platenmaatschappij en het in een Berlijns hotel buiten een raam houden van een van zijn kinderen, hebben het blad ertoe gebracht Jackson op de eerste plaats van de lijst te zetten.
Andere bekenden die met 'Wacko Jacko' een gooi deden naar de titel van de loser van het jaar waren onder anderen zanger George Michael, acteur Robert Blake en senaatsleider Trent Lott. Lott moest aftreden in verband met vermeende racistische uitspraken. George Michael durft niet meer naar de VS, waar zijn vriend woont, nadat een krant een artikel had geschreven over de ,,viezerik van het jaar die de 11e september besmeurt''. Blake is aangeklaagd voor de moord op zijn vrouw.
Maar geen van hen maakte het dit jaar zo bont als Jackson. Behalve het buiten een raam vasthouden van zijn jongste kind maakte de popster Sony-baas Mottola uit voor racist, verscheen hij met zijn oudste twee kinderen gehuld in een sluier in de dierentuin en maakte hij zijn opwachting in een rechtbank met een neus die de indruk wekte uit elkaar te vallen.
bron
Respect to Quincy Jones...
quote:
We kunnen weer iets toevoegen aan de lange lijst van vreemde eigenschappen van Michael Jackson. Hij bewaart namelijk alles wat hij ooit gekregen heeft. Door de jaren heen is zijn collectie enorm groot geworden. Hij bewaart zelfs snoepjes van meer dan 30 jaar oud. Goede vriend Uri Geller, die met magische krachten lepels kan ombuigen, mocht de bizarre verzameling exclusief bekijken. Het is de bedoeling dat alles uiteindelijk te zien is in een museum. Het schijnt zelfs dat hij neuspulkjes uit zijn eerste neus heeft bewaard.
quote:Bij Michael Jackson kan veel maar dit geloof ik niet hoor!!
Op donderdag 2 januari 2003 12:23 schreef Seborik het volgende:
Oh jee, oh jee, het wordt nog gekker, lees dit maar eens:
[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 17-06-2003 18:03]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |