abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5222172
quote:
Pop goes the King?

On the surface, everything looks fine at Michael Jackson's Neverland Ranch. Elephants and giraffes still fill the private zoo, and visiting children get to ride the steam train and battle with water balloons in a custom-built fort. On any evening Jackson can invite pals over to watch movies in his 80-seat theater, complete with concession stand. Says friend Bryan Michael Stoller, an L.A. director: "'Oliver!' and 'Boys Town' are two of his favorites."

Beyond Neverland's gates, however, life is getting rough for the would-be King of Pop. His tirade in July against Sony Music chief Tommy Mottola -- a cued-for-the-cameras tantrum in which he called Mottola "racist" and "devilish;" later that day he waved a picture of Mottola wearing horns -- seemed bizarre even for Jackson, 43.

His most recent, six-years-in-the-making album, "Invincible," sold some 2 million copies in the U.S. -- about the same as the latest from Puddle of Mudd, a metal band. "Michael's got to compete against the Britneys and the 'N Syncs," says former Spin editor Alan Light. "To 18-year-olds who control what gets played on the radio, Michael is someone their parents listen to."

Beyond the blow to his ego, say sources, Jackson is fighting a very real, very relentless green monster: a growing mountain of debt that, while not a threat to bankrupt him, may cost Jackson some of his most beloved assets or force him to downsize his extravagant lifestyle. Neverland, for example, has a full-time staff of more than 50 employees. "I don't know of another superstar that has higher overhead," says TV producer Gary Pudney, a longtime acquaintance.

It could not have helped that Sony plans not to renew Jackson's contract after the probable release of a greatest hits album. Many observers believe that by slinging mud at Sony, the singer hopes to squeeze a sweeter parting deal, perhaps by pushing the label to return Jackson's extremely valuable master recordings -- and the marketing rights that go with them -- now instead of in several years, as stipulated in his contract.

De rest van het verhaal kun je hier lezen.

Tja, de meeste mensen zullen hun schouders wel ophalen, en zelf ben ik eigenlijk ook niet zo'n fan, maar in de jaren 80 toen ik voor het eerst geinteresseerd raakte in muziek was Michael de allergrootste popster en zag vrijwel iedereen reikhalzend uit naar zijn nieuwste spectaculaire clip. Toch jammer dat het dan zo moet aflopen, of zou de King of Pop binnenkort weer keihard terugslaan?
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5222210
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 22:44 schreef Zander het volgende:
of zou de King of Pop binnenkort weer keihard terugslaan?
uhm... nee
pi_5222228
He's falling apart. Letterlijk en figuurlijk.. Zijn hoogtepunt heeft hij zeker wel gehad denk ik, en al ben ik nog steeds gek op zijn oudere nummers het nieuwe kan me niet echt boeien.
Where facts are few, experts are many.
pi_5222234
Nee, of hij moet iets heel onverwachts doen.. zoals bijvoorbeeld zich weer zwart laten maken/ombouwen/verminken...
pi_5222244
Ik zag maandag beelden van hem toen die aan het protesteren was tegen Sony en Tommy Motola, hij was gewoon vet dronken en stond een beetje wartaal uit te slaan voor een publiek van duizenden mensen... Toch wel jammer, ik vond hem vroeger wel een goede artiest (en 'you rock my world' ook nog best...)
pi_5222267
Ach naja..hij schijnt zich nu op andere dingen te richten dan alleen op muziek, zoals films directen enzo.

Vindt het wel belachelijk hoe Sony hem behandeld na al die jaren trouwe dienst en de hoeveelheid winst die hij voor ze heeft gegenereerd. Hetzelfde geld voor Mariah Carey, die ook niet goed werd behandeld door Tommy Mottola.

De laatste album vond ik trouwens niks.

woensdag 31 juli 2002 @ 22:54:34 #7
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_5222293
Als ik eventjes luguber mag doen:

Ik vraag me af hoelang het nog duurt voordat M.J. een eind aan zijn leven maakt.
Volgens mij zit ie sowieso al aan de coke of drank, zoals een andere poster al opmerkte... en hoeveel lol kan hij nou nog hebben in zijn leven, als je er zo uitziet en de pers je de hele dag en de gaten houdt.

Ik zou niet graag in zijn schoenen staan.

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 juli 2002 @ 23:02:00 #8
862 Arcee
Look closer
pi_5222392
quote:
Tja, de meeste mensen zullen hun schouders wel ophalen, en zelf ben ik eigenlijk ook niet zo'n fan, maar in de jaren 80 toen ik voor het eerst geinteresseerd raakte in muziek was Michael de allergrootste popster en zag vrijwel iedereen reikhalzend uit naar zijn nieuwste spectaculaire clip. Toch jammer dat het dan zo moet aflopen
Idd, Jackson krijgt lang niet de erkenning die-ie, in mijn ogen, verdient.

Terwijl velen zich druk maken over al die bullshitverhalen, is het gewoon een briljant muzikant. Erg jammer dat dat vaak vergeten wordt.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_5222493
Micheal Jackson heeft zeker goede dingen gedaan. Ben ook geen groot fan, maar je kan niet ontkennen dat de man invloed heeft gehad en ook een aantal zeer goede nummers op zijn naam heeft staan.
Hoe hij nu dreigt te eindigen is ronduit triest. Maar ik vraag me af in hoeverre het een imagekwestie is. Een fout/bizar image gaat nog best wel als je hele goede muziek maakt. En dat doet hij ook niet meer. Zijn laatste singles waren (mijn inziens) van een beschamend niveau en konden niet in de schaduw staan van zijn jaren80 werk. En die laatste clip die Smooth Criminal nog eens even dunnetjes over deed.

Het lijkt mij dus een combinatie van een slecht imago én slechte/matige muziek. Jammer, maar helaas.

Hmmzz....
pi_5222623
Tja, ik las ergens dat 'Invincible' naar verluidt bijna 60(!) miljoen dollar heeft gekost aan studiotijd en het inhuren van bekende producers, dan moet je haast wel 'Thriller'-achtige aantallen verkopen om uberhaupt de kosten eruit te halen. Maar ik denk dat wat in het artikel staat ook wel waar is: vooral de jongere generatie kent hem vooral als freak uit de roddelbladen, en niet vanwege zijn muzikale prestaties...
  woensdag 31 juli 2002 @ 23:24:52 #11
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5222755
Terwijl hij pakweg zo'n 8 jaar geleden nog behoorlijk populair was. Maar goed, als hij na 6 jaar afwezigheid aankomt met redelijk matig materiaal, dan krijg je dat uiteraard niet verkocht... Had ie dit redelijk dicht na zijn vorige album uitgebracht, dan had hij puur op basis van zijn toenmalige populariteit dit album nog aardig kunnen uitmelken. Maar ja, tijden veranderen, en als je als voormalig superster je muziek niet grondig van een update voorziet, dan lig je er gewoon uit. Kijk maar naar Madonna die het wel lukt om succesvol te blijven, terwijl artiesten Michael Jackson en Prince in de grijze middenmoot zijn afgezakt...
  woensdag 31 juli 2002 @ 23:52:11 #12
11545 sjefhoelenpapers
Snacks zijn mijn leven!
pi_5223148
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 23:24 schreef Grobbel het volgende:
Terwijl hij pakweg zo'n 8 jaar geleden nog behoorlijk populair was. Maar goed, als hij na 6 jaar afwezigheid aankomt met redelijk matig materiaal, dan krijg je dat uiteraard niet verkocht... Had ie dit redelijk dicht na zijn vorige album uitgebracht, dan had hij puur op basis van zijn toenmalige populariteit dit album nog aardig kunnen uitmelken.
Thriller is uit 1982
Bad uit 1987
Dangerous uit 1991
History uit 1993
Blood on the dancefloor uit 1995
Invincible uit 2001

Dus hij heeft altijd wel lange periodes gehad tussen albums (want History en BotD zijn geen albums).
De oorzaak ligt eerder bij het feit dat ie niet meer zo vernieuwend is zoals hij was en dat je natuurlijk niet altijd nummer 1 kunt blijven. (Hoewel Madonna daar natuurlijk wel in slaagt)

Real-life soap Sjef Hoelenpapers??: http://www.sjefhoelenpapers.com
Download al mijn nummers: http://www.myspace.com/hoelenpapers
  Trouwste user 2022 woensdag 31 juli 2002 @ 23:55:32 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_5223194
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 23:02 schreef Arcee het volgende:

[..]

Idd, Jackson krijgt lang niet de erkenning die-ie, in mijn ogen, verdient.

Terwijl velen zich druk maken over al die bullshitverhalen, is het gewoon een briljant muzikant. Erg jammer dat dat vaak vergeten wordt.

Wat is er zo briljant aan het gebruiken van Quincy Jones ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 1 augustus 2002 @ 00:16:36 #14
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5223505
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 23:52 schreef sjefhoelenpapers het volgende:

[..]

Dus hij heeft altijd wel lange periodes gehad tussen albums (want History en BotD zijn geen albums).
De oorzaak ligt eerder bij het feit dat ie niet meer zo vernieuwend is zoals hij was en dat je natuurlijk niet altijd nummer 1 kunt blijven. (Hoewel Madonna daar natuurlijk wel in slaagt)

Je hebt enigszins wel gelijk, maar hij kon toen ook ècht lang op een album teren, uiteraard. Hij heeft, afgezien van '85, '86 en '90, vanaf '79 elk jaar wel minstens één hit gescoord, tot pakweg 1997. Dangerous was bijvoorbeeld in '91 uitgebracht, en heeft daar tot begin '94 nog hits mee gescoord. Sterker nog, er waren maar liefst 8 nummers van Dangerous als single uitgebracht, 6 daarvan werden top 10-hits. Dat eeuwige teren op 1 album en hits *blijven* scoren was en is toch maar aan heel weinig artiesten besteed.

(History was trouwens van '95, Blood on the Dancefloor van '97 )

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 augustus 2002 @ 00:21:58 #15
862 Arcee
Look closer
pi_5223575
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 23:55 schreef tong80 het volgende:
Wat is er zo briljant aan het gebruiken van Quincy Jones ?
Ik heb 'm wel 'es een humanbeatbox zien en vooral horen doen en 't klonk of-ie 5 instrumenten tegelijk bespeelde. Dat is briljant.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 1 augustus 2002 @ 00:28:36 #16
11545 sjefhoelenpapers
Snacks zijn mijn leven!
pi_5223672
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 00:16 schreef Grobbel het volgende:

[..]
(History was trouwens van '95, Blood on the Dancefloor van '97 )

kleinigheidje
pi_5223702
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 00:21 schreef Arcee het volgende:
Ik heb 'm wel 'es een humanbeatbox zien en vooral horen doen en 't klonk of-ie 5 instrumenten tegelijk bespeelde. Dat is briljant.
Sowieso, vanaf je 11e levensjaar tot diep in je 40e succesvol zijn toont ook wel aan dat je over enig talent moet beschikken. Bovendien was Quincy Jones niet de producer van Dangerous en latere platen (okee, die waren dan ook niet zo succesvol als Thriller natuurlijk).

Ik ben stiekem ook wel een fan van die oude Motown-plaatjes van de Jackson 5. 'I want you back', 'ABC', 'I'll bet you', dat zijn nog steeds wel leuke nummers vind ik.

donderdag 1 augustus 2002 @ 00:31:27 #18
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5223708
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 00:28 schreef sjefhoelenpapers het volgende:

[..]

kleinigheidje

Heb er ook een naslagwerk bijgesleept, hoor... Het is niet zo dat ik al die feitjes over meneer Jackson uit m'n hoofd ken.
  donderdag 1 augustus 2002 @ 00:31:36 #19
11545 sjefhoelenpapers
Snacks zijn mijn leven!
pi_5223710
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 00:21 schreef Arcee het volgende:

[..]

En Quincy Jones was natuurlijk al een gevestigde naam in de soul/funk scene. Met klassiekers zoals o.a. Summer In The City en Soul bossa nova.
  donderdag 1 augustus 2002 @ 00:36:48 #20
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_5223775
Tja Het blijft voor mij de King of pop.

Deze man heeft zo'n uitzonderlijke gave wat betreft muziek, niet normaal meer.

Alleen de 'rest' he

donderdag 1 augustus 2002 @ 00:39:16 #21
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_5223792
quote:

His most recent, six-years-in-the-making album, "Invincible," sold some 2 million copies in the U.S. -- about the same as the latest from Puddle of Mudd, a metal band. "Michael's got to compete against the Britneys and the 'N Syncs," says former Spin editor Alan Light. "To 18-year-olds who control what gets played on the radio, Michael is someone their parents listen to."

Valt nog mee daar zo te zien. Hier zijn het inmiddels de 13-14 jarige pubertjes die t uitmaken.
pi_5224279
Yupz, ditto met tmf en the box. Diarree achtige RenB ook altijd
Wehrmacht Rulez !
pi_5224321
Tsja, kun je nagaan hoe groot hij was als de verkoop van 2 miljoen albums als ''slecht'' wordt beschouwd. Een hoop bands en artiesten kunnen alleen maar dromen van zulke aantallen.
Over dat bankroet, ach ja. Hij bezit geloof ik de rechten op alle Beatles nummers, dus als ie echt op zwart zaad komt kan hij die wel voor een ''aardig'' bedragje van de hand doen.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  donderdag 1 augustus 2002 @ 01:46:44 #24
11545 sjefhoelenpapers
Snacks zijn mijn leven!
pi_5224415
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 01:36 schreef Metal_Mart het volgende:
Tsja, kun je nagaan hoe groot hij was als de verkoop van 2 miljoen albums als ''slecht'' wordt beschouwd. Een hoop bands en artiesten kunnen alleen maar dromen van zulke aantallen.
2 miljoen is natuurlijk een mooi aantal, maar in de USA valt dat nog wel mee vandaar ook dat voorbeeld met Puddle of Mud (Die toch een selectere deel van de muziekmarkt aansnijden). Daar komt bij dat van Thriller in de hoogtij dagen 1 miljoen exemplaren per week verkocht werden!
pi_5224439
[fluistermode]
mijn eerste muziek waar ik mee in aanraking kwam was ook michael jakson SHHHHHHHHHT
[/fluistermode]

nu boeit het me echt nie meer wat die doet, ik schaam me diep dat ik daar ooit cd's van gekocht heb...

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')