abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111609438
Even een vraagje: heeft iemand hier ervaring met het gebruiken van propranolol (beta blokker)?? Ik heb al gelezen dat het helpt tegen vlakke ademhaling/hoge hartslag maar vroeg mij af of dit medicijn ook voorkomt dat je een enorm droge mond krijgt. Dat is waar ik altijd zo verschrikkelijk last van heb in ieder geval. Zou echt ideaal zijn in ieder geval als het ook hier tegen helpt.
  woensdag 16 mei 2012 @ 00:31:14 #2
374924 Fairfax
Jolly good show!
pi_111609479
propanolol, is dat lachgas?
pi_111609836
http://www.apotheek.nl/Me(...)spx?mId=10704&rId=94

Angstgevoelens en gespannenheid

Propranolol wordt gebruikt bij ernstige examenvrees en plankenkoorts.
Verschijnselen
Iedereen voelt spanning voor een examen of optreden. Uw hart gaat dan sneller kloppen, u transpireert en uw handen trillen. Dit is heel normaal. Een gezonde spanning is nodig om goed te kunnen presteren. Bij extreme spanning die een goede prestatie in de weg staat, kan de arts een medicijn als propranolol voorschrijven.
Werking
Propranolol zorgt ervoor dat uw hartslag wat minder snel gaat en dat u minder trilt. Het werkt na ongeveer een uur. De werking houdt zes tot acht uur aan.

Ik heb het zelf gewoon op internet besteld. Het is een veel gebruikt middeltje bij bijvoorbeeld violisten die willen voorkomen dat ze last krijgen van trillende handen. Ook voor spreekangst/podiumangst wordt het veel gebruikt. Schijnt een enorme steun in de rug te kunnen zijn. Hele lage dosering is in principe al voldoende (20mg)
pi_111609929
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_111610009
wat wil je precies zeggen met die dikke butfoto?
pi_111610121
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 00:52 schreef rudi891 het volgende:
wat wil je precies zeggen met die dikke butfoto?
Butfoto? :D

Dat is Raj, een personage uit de big bang theorie die ook spreekangst heeft.
pi_111610139
Moet je daar trouwens een recept voor hebben? Zou dat best willen gebruiken mocht ik eens een presentatie moeten houden, zo'n betablokker.
pi_111610228
Nee, ik vind van niet. Ik merk wel dat ik er rustig van word en dat ik meer controle over mezelf krijg als ik bijvoorbeeld aan het werk ben. Je hebt hier een recept voor nodig. Voor presentaties zijn ze wel erg handig mocht je er moeite mee hebben, maar ik weet niet of je er echt beter door zal spreken, eerder andere dingen.
pi_111610309
quote:
7s.gif Op woensdag 16 mei 2012 01:02 schreef Xetran het volgende:
Nee, ik vind van niet. Ik merk wel dat ik er rustig van word en dat ik meer controle over mezelf krijg als ik bijvoorbeeld aan het werk ben. Je hebt hier een recept voor nodig. Voor presentaties zijn ze wel erg handig mocht je er moeite mee hebben, maar ik weet niet of je er echt beter door zal spreken, eerder andere dingen.
Spreken kan ik wel, zenuwen onder controle houden niet.
pi_111610414
Dan is het het proberen waard. het laat je erg goed met zenuwen omgaan.
pi_111610444
quote:
7s.gif Op woensdag 16 mei 2012 01:10 schreef Xetran het volgende:
Dan is het het proberen waard. het laat je erg goed met zenuwen omgaan.
Word het een beetje makkelijk voorgeschreven dan?
pi_111610523
Geen idee, daarmee kan ik je niet helpen. Ik heb last van heel erg trillende handen wat bij(onbewuste) zenuwen alleen maar erger word, ik werk achter een kassa en het was gewoon niet te doen. naar dokter gegaan en dat verteld, die medicijnen gekregen en nu kan ik haast niet zonder. wellicht heb je daar iets aan. :X

Maar euh, hoe kom je bij propanolol? zo'n bekend iets is dat toch ook niet?
pi_111610586
Voor een specifieke sociale fobie is het wel een bekend middel. Vroeg me gewoon af of het ook tegen droge mond helpt... maar het zal wel. Druk gewoon 20 mg naar binnen en kijk wel wat er gebeurt.
pi_111610672
Oh, ik dacht even dat jullie elkaars kloon waren. sorry. Maar of het daartegen helpt weet ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')