Dit inderdaad. Hoewel en meeste Turkse kleermakers zeer goed in staat zullen zijn om alles aan te passen, kun je je afvragen of het de kosten dan wel waard is....quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:44 schreef Arriviste het volgende:
Alleen tailleren zal niet voldoende zijn. Ze zullen gelijk het hele kledingstuk moeten aanpassen. De mouwen, schouders etc. Anders is het niet in verhouding.
Vooral de buik en rug zijn veel te wijd. Op de schouders valt 'ie goed.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:44 schreef Mry het volgende:
Waar zit het overhemd allemaal te wijd?. Alleen rond de buik of armen (behalve armsgat) wat smaller maken moet denk ik prima te doen zijn. Als de schouders, armsgaten en kraag te wijd zitten dan wordt het lastiger.
Ik heb een aantal overhemdjes van 200E+ en die zou ik graag nog willen dragen ipv te verkopen voor een paar Euro.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:54 schreef Innisdemon het volgende:
Met jeans zou ik het niet doen. Je haalt het hele model naar z'n moer. Zonder, maar ach, je bent al blij dat je bent afgevallen (feli) dan is dit een uitgaaf die graag doet toch?
Ja en dan dit wegtyfen? Zit me iets te veel geld in.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:06 schreef MuffinKillerzz het volgende:
Beter koop je gewoon nieuwe overhemden.
Veel minder gezeik.
Verkoop je je oude kleren op marktplaats,ofzoquote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:08 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja en dan dit wegtyfen? Zit me iets te veel geld in.
Ik heb ook al voor een paar honderd euro aan nieuw spul gekocht, maar die hemdjes stonden me qua kleur tof. Plus dat spul waar je 200 voor betaald hebt voor maximaal 30-40 weggaat. Das dus 160 euro minder. Als ik het laat vermaken (met kans op lelijk) kost het volgens mij hoogstens een paar tientjes.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:10 schreef MuffinKillerzz het volgende:
[..]
Verkoop je je oude kleren op marktplaats,ofzo![]()
Ik geef persoonlijk wat meer geld uit dan al dat gezeik.
Maar als het lelijk valt krijg je het al helemaal niet meer verkocht.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:11 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb ook al voor een paar honderd euro aan nieuw spul gekocht, maar die hemdjes stonden me qua kleur tof. Plus dat spul waar je 200 voor betaald hebt voor maximaal 30-40 weggaat. Das dus 160 euro minder. Als ik het laat vermaken (met kans op lelijk) kost het volgens mij hoogstens een paar tientjes.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar als het lelijk valt krijg je het al helemaal niet meer verkocht.
Ja, dat zal je aan de coupeur/coupeuse moeten vragen, dat kun je zo duur maken als je zelf wil.quote:
"Ik echt te onhandig ben om het zelf te doen?" Ik heb echt geen flauw idee hoe ik een stuk garen aan een naald moet krijgen, dus het zelf netjes tailleren van kleding lijkt me een brug te ver.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:13 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Ja, dat zal je aan de coupeur/coupeuse moeten vragen, dat kun je zo duur maken als je zelf wil.
Als je echt te onhandig bent om het zelf te doen, zoek dan zo'n naaiateliertje met een Turk of een Chinees erin ofzo, die zijn vaak niet duur. Als je een hoop shirts hebt kun je vast wel een dealtje sluiten. Bij een stomerij betaal je zo 9 euro per shirt, maar dan kan echt goedkoper.
Ik denk dat ze in dit geval hetzelfde bedoelen. Getailleerd betekent dat iets aansluit in de taille, dus iets laten tailleren wil zeggen het in de taille kleiner maken. Alleen moet je het nu niet alleen in de taille, maar over de hele lengte in laten nemen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:15 schreef Skv het volgende:
Wat is het verschil tussen laten tailleren en laten innemen?
Soms raak je gewoon geld kwijt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:11 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb ook al voor een paar honderd euro aan nieuw spul gekocht, maar die hemdjes stonden me qua kleur tof. Plus dat spul waar je 200 voor betaald hebt voor maximaal 30-40 weggaat. Das dus 160 euro minder. Als ik het laat vermaken (met kans op lelijk) kost het volgens mij hoogstens een paar tientjes.
Bedankt voor het meedenken.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:36 schreef MuffinKillerzz het volgende:
[..]
Soms raak je gewoon geld kwijt.
Dat moet je gewoon accepteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |