abonnement Unibet Coolblue
pi_111586927
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 17:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zolang de prijzen dalen is niemand er happig op om nu te kopen (tenzij je echt noodgedwongen nú een huis moet hebben), want niemand wilt nu een huis kopen waarbij hij wellicht over 10 jaar wilt verhuizen en dan met een restschuld komt te zitten.
Of je koopt een huis dat niet 10x je jaarsalaris kost natuurlijk... ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_111587116
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 17:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Of je koopt een huis dat niet 10x je jaarsalaris kost natuurlijk... ;)
Dat is vanuit het buitenland gezien makkelijk praten, daar zijn de huizenprijzen lang niet zo hoog :P
Als je in de Randstad een fatsoenlijk huis wil hebben (en dan praat ik niet eens over luxe), dan heb je toch een behoorlijke hypotheek nodig.
pi_111587202
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 17:28 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is vanuit het buitenland gezien makkelijk praten, daar zijn de huizenprijzen lang niet zo hoog :P
Als je in de Randstad een fatsoenlijk huis wil hebben (en dan praat ik niet eens over luxe), dan heb je toch een behoorlijke hypotheek nodig.
Dus je eisen bijstellen. Heel gewoon, behalve voor de oververwende Nederlander...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_111587256
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 17:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus je eisen bijstellen. Heel gewoon, behalve voor de oververwende Nederlander...
Triest, maar waar. Zo'n rijk land, maar in Nederland moet je anno 2012 inderdaad geen hoge eisen aan woningen stellen .. :)
pi_111587492
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 17:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Triest, maar waar. Zo'n rijk land, maar in Nederland moet je anno 2012 inderdaad geen hoge eisen aan woningen stellen .. :)
Een rijk land?? Valt nogal mee, net hoe je het bekijkt.

Men wil alles. Ik weet niet of het de invloed is van de enorme hoeveelheid TV die in NL gekeken wordt, maar het is opvallend.

De perfecte partner, het perfecte huis, de droombaan en de ideale auto.

Nederlanders zijn nummer 1 in klagen, jammeren en zeiken. En het is altijd "de schuld van de Rabobank".

Dat gaat niet (meer) in barrere tijden...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_111588706
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 17:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hong Kong heeft idd een grote financiele sector en harkt op deze manier aardig wat centjes binnen, wat één van de redenen is dat ze een grotere welvaart dan ons hebben. Wij hebben uiteraard ook een financiele sector (gehad), maar deze mensen investeerden in allerlei Amerikaanse huizenbubbels, met destijds een minister van Financien, Wouter Bos genaamd, erbij met zijn vingers in zijn oren heel hard tralalala "er is helemaal niks aan de hand jongens" roepend.
Die huizenbubbel is uiteraard slechts een symptoom van een veel groter probleem dat teruggaat tot Zalm en Reagan.

quote:
Afgeven op de financiele sector is zóóó 2008. Er is niets mis met een (grote) financiele sector, zolang men maar goed reguleert en niet een overheid heeft die maar van alles toelaat.
Uiteraard is er wel wat mis met een grote financiele sector, het geld wat daarin omgaat moet immers nog steeds verdiend worden door iemand die wel iets produceert of een echte dienst levert. Als je nou een financiele sector hebt die veel buitenlandse bedrijvigheid afroomt dan is dat voor je land wel goed, maar als je daartoe die sector vrij spel en begunstigende wetten moet geven dan krijg je daarvan weer ellende.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 19:52:31 #157
297051 schaal_9
Caissière B
pi_111593295
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 17:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een rijk land?? Valt nogal mee, net hoe je het bekijkt.

Men wil alles. Ik weet niet of het de invloed is van de enorme hoeveelheid TV die in NL gekeken wordt, maar het is opvallend.

De perfecte partner, het perfecte huis, de droombaan en de ideale auto.

Nederlanders zijn nummer 1 in klagen, jammeren en zeiken. En het is altijd "de schuld van de Rabobank".

Dat gaat niet (meer) in barrere tijden...
Het valt wel mee. Nederlanders slikken alle maatregelen. En als je wat verder van je werk woont, dan heb je in 2013 niet zoveel meer te besteden, ook niet als je milieuvriendelijk met het openbaar vervoert reist. Slecht voor de economie, geen wonder dat het consumentenvertrouwen hier heel laag is. In Duitsland of Frankrijk gaan ze gewoon de straat op en is een inkomensachteruitgang van 100-150 euro per maand (als gevolg van één maatregel) nauwelijks denkbaar.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_111595941
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:52 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het valt wel mee. Nederlanders slikken alle maatregelen. En als je wat verder van je werk woont, dan heb je in 2013 niet zoveel meer te besteden, ook niet als je milieuvriendelijk met het openbaar vervoert reist. Slecht voor de economie, geen wonder dat het consumentenvertrouwen hier heel laag is. In Duitsland of Frankrijk gaan ze gewoon de straat op en is een inkomensachteruitgang van 100-150 euro per maand (als gevolg van één maatregel) nauwelijks denkbaar.
Ze gaan dan wel de straat op, maar een beetje regering trekt zich daar niks van aan. Zoals de regering Schröder, die als een soort van kamikaze-actie allerlei moeilijke hervormingen heeft doorgevoerd waardoor Duitsland er nu zo goed voor staat.

En:
quote:
http://www.refdag.nl/nieu(...)se_politiek_1_586401

(..)
Eerst de koopkrachtdiscussie. Dit oud-Hollands fenomeen, in geen enkel ander land bestaat namelijk die ontzettende fixatie van de politiek, blijkt niet uit te roeien. Jaren geleden, toen ik nog bij het Centraal Planbureau werkte, heb ik zelf mogen meemaken wat voor een gemillimeter dat is. Beleidsmedewerkers van ministeries die opbellen met de vraag of een paar gulden (die was er toen nog) lagere zorgpremie ertoe leidt dat de minima een kwartje meer in de plus komen in het plaatje. Dat heeft niets meer te maken met de werkelijkheid. Laat staan met beleid. Wat het CPB de afgelopen vijftien jaar ook heeft gedaan om de aandacht van de ‘standaard’ koopkrachtplaatjes af te leiden, bijvoorbeeld door puntenwolken weer te geven waarin de spreiding van inkomenseffecten meer wordt weergegeven, het hoort bij de Haagse politieke folklore om koopkracht van niet-bestaande standaardhuishoudens tot in detail te bekijken. Dus een non-discussie, die koopkracht. Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk is het vervelend als iemand minder te besteden heeft. En natuurlijk kun je in algemene termen naar de verdeling van de inkomenseffecten van beleidsmaatregelen kijken. Alhoewel het dit jaar eigenlijk heel makkelijk is; iedereen gaat erop achteruit.
(..)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 21:22:11 #159
132605 kawotski
Il Dottore
pi_111598984
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 17:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een rijk land?? Valt nogal mee, net hoe je het bekijkt.

Men wil alles. Ik weet niet of het de invloed is van de enorme hoeveelheid TV die in NL gekeken wordt, maar het is opvallend.

De perfecte partner, het perfecte huis, de droombaan en de ideale auto.

Nederlanders zijn nummer 1 in klagen, jammeren en zeiken. En het is altijd "de schuld van de Rabobank".

Dat gaat niet (meer) in barrere tijden...
Ik had t in een ander topic al over t kutklimaat (letterlijk) waarin we wonen. Had t er vorige week nog over met m'n nicht uit Zuid Australie.. Zij 'klaagde' over het weer daar, 16 graden, zon.. Herfst mind you, het is daar nu zelfs 20 graden.. Ok, hier is het 11 graden, regen, Lente... Toen was t stil...

Kortom, perfecte huis -> We leven meer in de kou dan in warmte, een huis is voor 90 procent ons leven.
Droombaan -> again, kloteweer, wat moet je verder nog, werken dus.. Mag dat ook leuk zijn?
Ideale auto -> de overheid heeft ons gestimuleerd buiten onze woonplaats te werken, OV is waardeloos, moeten we dan met paard en wagen.. Again, kloteklimaat, beetje comfort mag wel toch. Al wil je op fiets of scooter, je waait er wel af of vriest dood onderweg naar je werk of terug naar de boerenkool.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:22:54 #160
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_111658539
Saillant detail:

quote:
De Spaanse economie is in het eerste kwartaal met 0,3 procent gekrompen ten opzichte van de voorgaande driemaandsperiode. Dat blijkt uit cijfers die de Spaanse regering vandaag heeft gepubliceerd.

Het krimpcijfer komt overeen met een eerdere raming en ook met de gemiddelde verwachting van analisten. In het vierde kwartaal van 2011 kromp de Spaanse economie ook met 0,3 procent. De Spaanse economie zit nu officieel in een recessie.

Economen gaan ervan uit dat deze recessie in Spanje weleens een langdurige zou kunnen worden. De Spaanse industrie liet in april de sterkste krimp in bijna 3 jaar zien terwijl de dienstensector al 10 maanden op rij in een dalende lijn zit.

Daar komt bij dat de groei van de export afvlakt doordat veel Europese handelspartners zelf ook in een recessie zijn beland. De export was de enige sector in Spanje waar het laatste halfjaar nog wel sprake was van groei.
http://www.volkskrant.nl/(...)pt-0-3-procent.dhtml

Nederland krimpt 1,1 procent, het zwakke broertje Spanje 0,3 procent. Wie moet zich nou zorgen maken? De Spanjaarden of wij? De burger in NL houdt de hand op de knip en zal dat blijven doen met de nu aangekondigde maatregelen. Puur noodgedwongen om te kunnen blijven eten.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:14:11 #161
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_111660144
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Saillant detail:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)pt-0-3-procent.dhtml

Nederland krimpt 1,1 procent, het zwakke broertje Spanje 0,3 procent. Wie moet zich nou zorgen maken? De Spanjaarden of wij?
De Spanjaarden moeten zich een stuk meer zorgen maken.
pi_111660169
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Saillant detail:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)pt-0-3-procent.dhtml

Nederland krimpt 1,1 procent, het zwakke broertje Spanje 0,3 procent. Wie moet zich nou zorgen maken? De Spanjaarden of wij? De burger in NL houdt de hand op de knip en zal dat blijven doen met de nu aangekondigde maatregelen. Puur noodgedwongen om te kunnen blijven eten.
Overdrijven is ook een vak...

Vergeet niet dat de Spaanse economie al forse klappen heeft gehad. Verder is het begrotingstekort in Spanje nog hoger dan dat in NL. Dat, gecombineerd met de Spaanse staatsschuld, leidt inmiddels tot astronomische rentes.
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:16:41 #163
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_111660239
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 12:14 schreef justanick het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak...

Vergeet niet dat de Spaanse economie al forse klappen heeft gehad. Verder is het begrotingstekort in Spanje nog hoger dan dat in NL. Dat, gecombineerd met de Spaanse staatsschuld, leidt inmiddels tot astronomische rentes.
De NL economie heeft geen klappen gehad, wou je zeggen?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_111660327
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 17:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Of je koopt een huis dat niet 10x je jaarsalaris kost natuurlijk... ;)
Overdrijven is ook een vak. Ons huis kost 3x ons jaarlijkse gezinsinkomen. Veel meer dan 5x kun je tegenwoordig ook niet meer krijgen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Overall beste user 2022 donderdag 17 mei 2012 @ 22:28:12 #165
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_111684938
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 12:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De NL economie heeft geen klappen gehad, wou je zeggen?
Het grote probleem in Nederland is dat de bevolking zichzelf helemaal in de schulden stak omdat men dacht dat de huizenprijzen zouden blijven stijgen en je hoefde nooit af te betalen en sparen was onzin en.de auto is altijd een goedkope leasebak en....en....en.....

En toen aan dat sprookje een eind kwam en men ineens wèl op de centjes moest gaan letten gaf men helemaal niks meer uit.

Tien-vijftien jaar terug kwamen de eerste IMF/BIS/Worldbank analyses al uit waarin men vertelde dat Nederland moest gaan opletten voor een bubbel en beter de huizenverkoop wat kon laten dalen door voordeeltjes weg te nemen zodat de bevolking zich niet te veel in de schuld zou steken.

Maar ja. Die voordeeltjes waren heilig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_111686410
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 22:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het grote probleem in Nederland is dat de bevolking zichzelf helemaal in de schulden stak omdat men dacht dat de huizenprijzen zouden blijven stijgen en je hoefde nooit af te betalen en sparen was onzin en.de auto is altijd een goedkope leasebak en....en....en.....

En toen aan dat sprookje een eind kwam en men ineens wèl op de centjes moest gaan letten gaf men helemaal niks meer uit.

Tien-vijftien jaar terug kwamen de eerste IMF/BIS/Worldbank analyses al uit waarin men vertelde dat Nederland moest gaan opletten voor een bubbel en beter de huizenverkoop wat kon laten dalen door voordeeltjes weg te nemen zodat de bevolking zich niet te veel in de schuld zou steken.

Maar ja. Die voordeeltjes waren heilig.
De Nle huizenmarkt is niet de reden voor de huidige crisis, dus waar heb je het over?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 18 mei 2012 @ 01:06:27 #167
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_111692260
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 22:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De Nle huizenmarkt is niet de reden voor de huidige crisis, dus waar heb je het over?
Dan is het ook geen probleem die HRA af te schaffen. Direkt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 07:18:38 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111694601
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In de kleine dorpjes wel ja, maar in grote steden zijn de prijzen vergelijkbaar. Heb ik me laten vertellen door een Duitse collega.
Horen zeggen...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 07:19:39 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111694606
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 01:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan is het ook geen probleem die HRA af te schaffen. Direkt.
Ja, nog meer geld naar een overheid die er niet mee om kan gaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_111694617
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 01:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan is het ook geen probleem die HRA af te schaffen. Direkt.
En dan is alles opgelost?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 18 mei 2012 @ 07:25:16 #171
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_111694629
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 07:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En dan is alles opgelost?
Ja. Magisch.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 07:25:18 #172
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_111694630
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:20 schreef Janneke141 het volgende:
Onbegrijpelijk idd, maar al sinds Lubbers zijn bezuinigingen amper iets anders geweest dan het genereren van meer overheidsinkomsten, in plaats van het beperken van de uitgaven.
Jep, en sinds de oorlog groeit de overheid harder dan de economie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 18 mei 2012 @ 07:26:23 #173
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_111694633
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 07:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, nog meer geld naar een overheid die er niet mee om kan gaan.
Gezien de schuldenberg van de gemiddelde Nederlandse consument kan die ook geen huishoudboekje bijhouden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 07:28:37 #174
375642 echtwelhe
wewetenhetweerbeter
pi_111694640
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 12:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak. Ons huis kost 3x ons jaarlijkse gezinsinkomen. Veel meer dan 5x kun je tegenwoordig ook niet meer krijgen.
Groen Links en D66 vinden het wel goed, die maximale hypotheken. Financiele tekorten komen toch wel ten laste van de mensen met de lagere inkomens.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 07:29:02 #175
375642 echtwelhe
wewetenhetweerbeter
pi_111694643
Lekker blijven lenen. *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')