Een revolutie waarbij je Bill Gates een kopje kleiner maakt. Dit is door de geschiedenis heen al vaker voorgekomen. Als de rijken het te bont maken loopt het uiteindelijk mis.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij interpreteert sterk als lichamelijk sterk. Maar ik bedoel met sterk gewoon de persoon die uiteindelijk de langste adem heeft. Die onvrede is er al, en toch zijn Bill Gates, en noem het maar op in het bezit van het allermeeste geld. Wat wou je daar aan doen dan?
Zij die het meeste geld hebben, kunnen ook de meeste beslissingen nemen die gevolgen hebben voor anderen. Die anderen zijn die mensen die daar niks aan kunnen veranderen, oftewel, de zwakken.
Op de lange termijn misschien wel, ja. Dat ben ik met je eens. Maar dat komt door het zelfdestructieve van de mens, niet door een kwaliteit van insecten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:20 schreef Cherna het volgende:
[..]
Sterkste soort betwijfel ik. Insecten zijn onverslaanbaar en overleven ons als we zo doorgaan.
Dan is de onvrede op dit moment niet groot genoeg. Omdat de overgrote meerderheid van de bevolking een welvarend leven heeft (in landen waar het vermogen van Bill Gates bekend is, dan)quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij interpreteert sterk als lichamelijk sterk. Maar ik bedoel met sterk gewoon de persoon die uiteindelijk de langste adem heeft. Die onvrede is er al, en toch zijn Bill Gates, en noem het maar op in het bezit van het allermeeste geld. Wat wou je daar aan doen dan?
Zij die het meeste geld hebben, kunnen ook de meeste beslissingen nemen die gevolgen hebben voor anderen. Die anderen zijn die mensen die daar niks aan kunnen veranderen, oftewel, de zwakken.
Bill Gates is niet gek, die geeft zijn geld weg.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:21 schreef Cherna het volgende:
[..]
Een revolutie waarbij je Bill Gates een kopje kleiner maakt. Dit is door de geschiedenis heen al vaker voorgekomen. Als de rijken het te bont maken loopt het uiteindelijk mis.
Preciesquote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bill Gates is niet gek, die geeft zijn geld weg.
Gates is niet gek idd.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
PreciesWaarmee het maatschappelijke beeld over hoe rijk hij is positief wordt bijgesteld. En de onvrede daalt.
Juist, en dús zegeviert het recht van de sterkste.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:21 schreef Cherna het volgende:
[..]
Een revolutie waarbij je Bill Gates een kopje kleiner maakt. Dit is door de geschiedenis heen al vaker voorgekomen. Als de rijken het te bont maken loopt het uiteindelijk mis.
Welnee, dat doet ie niet. Hij brengt zijn geld onder in een/meerdere verschillende fondsen. Vervolgens geeft hij grote bedragen weg aan goede doelen. Dat zet 'm mooi op de kaart, maar de realiteit is dat hij over het vermogen wat in fondsen zit geen belasting hoeft te betalen, dan wel veel minder belasting hoeft te betalen, en het geld wat hij daarmee bespaard is veel meer dan het geld wat hij doneert aan goede doelen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bill Gates is niet gek, die geeft zijn geld weg.
Dat is dus alleen waar als je accepteert dat de sterkste (financieel of qua macht) niet de sterkste is, of dat die kwaliteit overgedragen wordt op de partij die er het meeste aanspraak op maaktquote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Juist, en dús zegeviert het recht van de sterkste.
Klopt. Maar dat weet de massa nietquote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Welnee, dat doet ie niet. Hij brengt zijn geld onder in een/meerdere verschillende fondsen. Vervolgens geeft hij grote bedragen weg aan goede doelen. Dat zet 'm mooi op de kaart, maar de realiteit is dat hij over het vermogen wat in fondsen zit geen belasting hoeft te betalen, dan wel veel minder belasting hoeft te betalen, en het geld wat hij daarmee bespaard is veel meer dan het geld wat hij doneert aan goede doelen.
Hij brengt 't leuk ja, maar het is puur eigenbelang![]()
En terecht overigens. Als ik zo veel geld had deed ik dat ook zo.
Nee de sterkste is de sterkste. Als de nu sterke een 'aanval' afslaat, blijft hij de sterkste. Als hij de macht over moet geven aan de andere partij, dan is die partij blijkbaar de sterkste, anders was dat niet gebeurd.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is dus alleen waar als je accepteert dat de sterkste (financieel of qua macht) niet de sterkste is, of dat die kwaliteit overgedragen wordt op de partij die er het meeste aanspraak op maakt
Maakt niet uit, het gaat om het imago dat hij creëert, die van filantroop.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Welnee, dat doet ie niet. Hij brengt zijn geld onder in een/meerdere verschillende fondsen. Vervolgens geeft hij grote bedragen weg aan goede doelen. Dat zet 'm mooi op de kaart, maar de realiteit is dat hij over het vermogen wat in fondsen zit geen belasting hoeft te betalen, dan wel veel minder belasting hoeft te betalen, en het geld wat hij daarmee bespaard is veel meer dan het geld wat hij doneert aan goede doelen.
Hij brengt 't leuk ja, maar het is puur eigenbelang![]()
En terecht overigens. Als ik zo veel geld had deed ik dat ook zo.
Mijn tweede optie dus. Geld maakt niet sterk, het enige wat sterk maakt is de reactie op de andere partij.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee de sterkste is de sterkste. Als de nu sterke een 'aanval' afslaat, blijft hij de sterkste. Als hij de macht over moet geven aan de andere partij, dan is die partij blijkbaar de sterkste, anders was dat niet gebeurd.
En terecht. Het is niet illegaal wat ze doen, en ze zien een mogelijkheid om er op te verdienen (want dat doen ze in feite). Nou, volkomen terecht dat ze van die mogelijkheid gebruik maken. De enigen die daar op tegen zijn zijn de mensen die hoe dan ook al tegen zijn op het feit dat iemand zo veel geld heeft, en dat moet je dan lezen als het niet kunnen hebben dat zij zelf niet meer geld hebbenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat weet de massa nietBono van U2 is daar ook erg goed in
En dus heb je macht nodig. En macht krijg je door veel geld te hebben. Dus het is niet je 2e optie, het blijft geldquote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn tweede optie dus. Geld maakt niet sterk, het enige wat sterk maakt is de reactie op de andere partij.
Ho even, er is niet zo iets als een sterkere a priori hè. Wie sterk is wordt voortdurend uitgedaagd door zwakkeren.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee de sterkste is de sterkste. Als de nu sterke een 'aanval' afslaat, blijft hij de sterkste. Als hij de macht over moet geven aan de andere partij, dan is die partij blijkbaar de sterkste, anders was dat niet gebeurd.
Natuurlijk, en als ik genoeg geld heb kan ik daarmee zorgen dat ik zelf iig niets met die zwakkeren van doen heb dus ik stel mijn positie veilig.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ho even, er is niet zo iets als een sterkere a priori hè. Wie sterk is wordt voortdurend uitgedaagd door zwakkeren.
Ja, klopt wel. Maar de illusie wekken dat je bakken met geld aan goede doelen geeft terwijl je er winst op maakt vind ik verwerpelijkquote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En terecht. Het is niet illegaal wat ze doen, en ze zien een mogelijkheid om er op te verdienen (want dat doen ze in feite). Nou, volkomen terecht dat ze van die mogelijkheid gebruik maken. De enigen die daar op tegen zijn zijn de mensen die hoe dan ook al tegen zijn op het feit dat iemand zo veel geld heeft, en dat moet je dan lezen als het niet kunnen hebben dat zij zelf niet meer geld hebben
Nee, want de armen kunnen zonder een cent de sterkste worden zei je netquote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En dus heb je macht nodig. En macht krijg je door veel geld te hebben. Dus het is niet je 2e optie, het blijft geld
Je kunt straatarm zijn maar met het juiste charisma kom je een heel eind.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:37 schreef Tchock het volgende:
Nee, want de armen kunnen zonder een cent de sterkste worden zei je net
Klopt, waar de a posteriori sterkere steeds mee bezig is, is het veilig stellen van zijn positie. Uiteindelijk kwam daar in wat minder ontwikkelde tijden de aristocratie en het feodalisme vandaan.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk, en als ik genoeg geld heb kan ik daarmee zorgen dat ik zelf iig niets met die zwakkeren van doen heb dus ik stel mijn positie veilig.
Als ik verlies van die zwakkeren was ik zelf dus nog zwakker, en daarmee die zwakkeren toch sterker, en dus winnen zij.
Het ging over het omwerpen van de gevestigde orde. Dus niet via een door de orde geaccepteerde politieke weg, daar heb je wel charisma voor nodig jaquote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je kunt straatarm zijn maar met het juiste charisma kom je een heel eind.
Of geweld hè. Als de zwakkere veel geweld kan formeren dan is het ook snel gedaan met de macht van het geld.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En dus heb je macht nodig. En macht krijg je door veel geld te hebben. Dus het is niet je 2e optie, het blijft geld
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |