Goeie ondertitel.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:08 schreef Pino0 het volgende:
Tiener moeders
Met van die witte gezichten en Nickelson jassen achter zo'n 2e hands kinderwagen aan slenteren, zuigend aan een sigaret
Beter aan een sigaretquote:Op maandag 14 mei 2012 22:08 schreef Pino0 het volgende:
Tiener moeders
Met van die witte gezichten en Nickelson jassen achter zo'n 2e hands kinderwagen aan slenteren, zuigend aan een sigaret
Aan de schandpaal ermee.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:05 schreef Wesley92 het volgende:
Vandaag hoorde ik dat een 19-jarig meisje die ik ken bevallen is van haar eerste kind. Het eerste wat ik dacht: zij is echt gek.
Wat vinden jullie van kinderen krijgen op zo'n jonge leeftijd?
En in deze cultuur en tijd niet. Kortom, wat bedoel je met normaal?quote:
Ook als het op die leeftijd financieel nog niet haalbaar is?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:49 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
Je kan het ook anders bekijken, als je op een latere leeftijd aan kinderen begint, heb je op je 50e nog tieners in huis en wil je dat?
Ik denk dat het een persoonlijke keuze is. (niet altijd als we denken aan verkrachting, maar als je bewust seks hebt ben je ook verantwoordelijk voor je keuze)
Ik zou zelf niet op een latere leeftijd aan kinderen beginnen, vind rond de 23-26 wel oud genoeg.
Niet helemaal, het is simpelweg biologisch gezien wel het begin van de meest ideale leeftijd om een kind te krijgen, zowel voor de vrouw als voor de gezondheid van het ongeboren kind.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Want? Als we de menopauze rond ons 25e levensjaar zouden krijgen misschien.
Bronquote:Rond je 20e is biologisch gezien de beste leeftijd om zwanger te worden. Gemiddeld duurt het vijf tot zes maanden voor je zwanger bent. Vanaf je 25e neemt de vruchtbaarheid langzaam af. Zo duurt het bij vrouwen van 40 gemiddeld twee keer zo lang om zwanger te worden als bij vrouwen van 20.
Ja, je hebt wel gelijk. Kinderen van rond de 11 jaar kunnen soms ook al kinderen krijgen, dat maakt het biologisch gezien nog niet ideaal.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet helemaal, het is simpelweg biologisch gezien wel het begin van de meest ideale leeftijd om een kind te krijgen, zowel voor de vrouw als voor de gezondheid van het ongeboren kind.
Biologisch gezien is 30 iig ver voorbij de ideale leeftijd om een kind te krijgen.
[..]
Bron
Nee, en vrouwen van 44 kunnen ook nog een kind krijgen, maar dat maakt het ook niet ideaal, neemt niet weg dat de leeftijd van rond de 20 wel de ideale biologische leeftijd is.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel gelijk. Kinderen van rond de 11 jaar kunnen soms ook al kinderen krijgen, dat maakt het biologisch gezien nog niet ideaal.
Helemaal niet. Is vaak nogal krap bij je bekken dan, dus is niet zo prettig.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:09 schreef just_agirl het volgende:
Biologisch gezien is 16 jaar wel de meeste geschikte leeftijd om moeder te worden. Dan ben je het vruchtbaarst, of zoiets.
Inderdaad, en toch zou ik zou ik ze nooit voor mijn 28ste nemenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, en vrouwen van 44 kunnen ook nog een kind krijgen, maar dat maakt het ook niet ideaal, neemt niet weg dat de leeftijd van rond de 20 wel de ideale biologische leeftijd is.
Biologisch ideaal heeft simpelweg niets te maken met sociaal of financieel ideaal, slechts met het beste fysieke moment om een kind te krijgen.
Dat is iets anders, maar ervaring leert wel dat een zwangerschap op je 24/25ste beduidend makkelijker verloopt dan op je 43/44stequote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:11 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Inderdaad, en toch zou ik zou ik ze nooit voor mijn 28ste nemen
Ik had het over mijzelfquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:50 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ook als het op die leeftijd financieel nog niet haalbaar is?
Hoezo is dat niet normaal in deze cultuur en tijd? Neuken op je 15e wel, maar een kind op je 19e oooo jeee zooo abnormaal. Kwaliteit van je eicellen begint vanaf je 20e al af te nemen. En bij de gemiddelde vrouw neemt bv de botdichtheid na de 30e leeftijd al lichtelijk af. En denk je dan dat de tijd en cultuur zich hieraan aanpast? Ja laten we vooral niet naar onze lichaam luisteren maar wachten op dat laatste moment want we zijn eenmaal geemancipeerd toch. En vrouwen en mannen zitten nu eenmaal excact hetzelfde in elkaarquote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:33 schreef Anyanka het volgende:
[..]
En in deze cultuur en tijd niet. Kortom, wat bedoel je met normaal?
Ik zou er niet per definitie een probleem van maken in elk geval.
Tja, dan kom je er weer achter dat je in een nieuwe fase zit qua leven enzoquote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:22 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ik hoorde gisteren van een collega dat een oud basisschool klasgenootje van ons vader word. Zou nu ook een jaar of 19 zijn.
Best raar als je er over nadenkt...
Ja, dat weet ik ook, maar ik bedoelde te zeggen hoe ik 't gevoelsmatig vind, ik zal zelf nooit iemand van 18+ zo noemen. Ook al zou 't taalkundig wel correct zijn.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:52 schreef Leandra het volgende:
Een 19-jarige mag voor de wet dan volwassen zijn, het is nog wel een tiener....
De term "tiener" (teenager) komt immers voort uit het feit dat het woord "tien" onderdeel is van het getal, waarbij in het NL de verwarring al ontstaat door het getal 10 zelf, maar in feite is een tiener iemand in de leeftijd dertien t/m negentien.
Ik heb onlangs een groep (bijna) dertigers leren kennen die absoluut nog niet aan kinderen moeten beginnen. Zo ontzettend onvolwassen nog. Dan zijn die mensen van 19/20 die ik ken met kinderen volwassener. Zo zie je maar..quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:13 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik noem mensen van bijvoorbeeld een jaar of 25 gewoon kinderen als ze zich daar ook naar gedragen
Met zo'n drugsverslaafd "alfamannetje" als vriendje, dat tevergeefs in zo'n reintegratieproject zit. En daar zijn die meiden dan zoooo verliefd op afhankelijk van.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:08 schreef Pino0 het volgende:
Tiener moeders
Ligt er ook een beetje aan in wat voor kringen je kijkt denk ik. Ik kwam halverwege groep 7 op een andere school terecht na een verhuizing. Daar zat ik bij allemaal kinderen van kakkers / rijke mensen in de klas en die ouders waren meest allemaal in de 40 terwijl mijn ouders gemiddeld zo`n jaar of 10 jonger waren. Met verjaardagsfeestjes vond ik het ook nooit leuk bij die mensen, vreselijk ouderwets.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:38 schreef Leandra het volgende:
Mwah, dan moet je toch verder terug dan de jaren 80, ik was halverwege de jaren 80 19 jaar oud, maar op die leeftijd een kind krijgen was toen ook al niet meer "normaal", als je op je 22ste je eerste kind kreeg was je er al vroeg bij.
Ook mensen zonder carrière kunnen er voordeel van hebben. Mijn moeder was net 40 toen ik op mezelf ben gaan wonen en m`n broertje is rond die periode bij onze vader gaan wonen en op z`n 17e ging die begeleid op kamers. Dus de kinderen waren vroeg het huis uit. Moeder nog vrij jong dus kon weer wat uit gaan e.d. wat ze nu nog steeds doet. M`n moeder gaat denk ik vaker op zaterdagavond op stap dan ikquote:Op zondag 20 mei 2012 07:19 schreef Bleie het volgende:
Eigenlijk kan t voor je carrière best handig zijn om al jong kinderen te hebben. Denk maar na: als ze nog heel klein zijn, kun je studeren (dat is niet makkelijk, maar t kan wel), en tegen de tijd dat je gaat werken, zijn ze al wat groter, en kan je ongestoord carrière maken, je hoeft er niet meer 4 maanden uit voor zwangerschapsverlof.
Ja, dat ook.quote:Op zondag 20 mei 2012 07:29 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ook mensen zonder carrière kunnen er voordeel van hebben. Mijn moeder was net 40 toen ik op mezelf ben gaan wonen en m`n broertje is rond die periode bij onze vader gaan wonen en op z`n 17e ging die begeleid op kamers. Dus de kinderen waren vroeg het huis uit. Moeder nog vrij jong dus kon weer wat uit gaan e.d. wat ze nu nog steeds doet. M`n moeder gaat denk ik vaker op zaterdagavond op stap dan ik
Dat vind ik dus idioot. Tegenwoordig lijkt 35 de ideale leeftijd te zijn waarop kinderen op de wereld worden gezet. Met alle extra lichamelijke klachten van dien. Tevens gaan ze zelf klagen dat hun eigen ouders te oud zijn om op te passen. Enz enz enz.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:19 schreef Wildervankstertje het volgende:
Maar tegenwoordig is carrière maken belangrijker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |