abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111547412
Ik heb dus volgende week dinsdag Wiskunde A examen, en heb ongeveer 2 examens gemaakt en ben er 2 doorgelopen. Nou valt het me op dat het examen vol zit met wel heel erg veel inkoppers en dat je Wiskundige vaardigheden bijna nooit (of op een zeer makkelijke manier) hoeft toe te passen.

heeft iemand tips wat echt musts zijn om voor te bereiden? Ik had zelf het plan om ieder hoofdstuk uit het boek weer door te nemen maar dat is wel heel erg overdreven, zeker als je zonder voorbereiding voor het eerste examen al een 7 binnen hebt..
pi_111547582
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:04 schreef ginofietsermaai het volgende:
Wiskunde A wat had je verwacht?
Ja leuk :') Ik vind de stof wel degelijk lastig maar die examenvragen is 9/10 gewoon logisch nadenken (doet me sterk denken aan M&O/economie)
pi_111547700
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:04 schreef ginofietsermaai het volgende:
Wiskunde A wat had je verwacht?
Kutreactie.

Ik heb wiskunde B gehad en wiskunde A en B is totaal niet met elkaar te vergelijken. De denkwijze van mensen met wiskunde A is weer anders dan die van mensen die wiskunde B hebben. Ik mag dan wel wiskunde B hebben gehad, maar ik denk dat ik ook lang niet alle opdrachten van wiskunde A kan maken.
pi_111547984
quote:
17s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:07 schreef strontboer het volgende:

[..]

Kutreactie.

Ik heb wiskunde B gehad en wiskunde A en B is totaal niet met elkaar te vergelijken. De denkwijze van mensen met wiskunde A is weer anders dan die van mensen die wiskunde B hebben. Ik mag dan wel wiskunde B hebben gehad, maar ik denk dat ik ook lang niet alle opdrachten van wiskunde A kan maken.
Eensch met bovenstaande. Wiskunde A heeft minder algebraïsch inzicht nodig, maar meer praktisch inzicht. Iemand die WiB heeft gedaan zou dan ook niet om kunnen gaan met statistiek, dit heeft hij immers nooit gehad.

Hoewel WiA over het algemeen wel als makkelijker wordt ervaren en geschikter is voor mensen die goed zijn in Alfa-vakken, kan je niet eenvoudigweg zeggen dat het peanuts is. Een WiB'er mag dan wel zijn reedt afvegen met de gevraagde algebra, op het WiA examen zou een WiB'er gaan falen.
pi_111548114
Ja maar daar het niet echt om, het gaat ero m dat ik (als WiA'er) het examen als ontzettend makkelijk beschouw terwijl ik de d-toetsen in mijn boek zou falen :')
pi_111548244
Heb precies hetzelfde!
Ik haal zonder voor te bereiden met gemak een 7, terwijl ik voor het schoolexamen altijd goed leerde en een 6.4 gemiddeld sta..
pi_111548374
wiskunde A is makkelijker dan GT wiskunde :')
pi_111548498
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:19 schreef dramatic het volgende:
Onwaar.
pi_111548518
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:19 schreef dramatic het volgende:
jaja we snappen 't, wiskunde A is simpel :{ Dat hoor ik gelukkig nog niet van werkelijk alle WiB'ers }:| Nu weer ontopic aub.
pi_111548538
Ik had vorig jaar een 9 maar dit jaar doe ik wi B omdat ik mijn leven niet wil vergooien.
pi_111548577
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:21 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

jaja we snappen 't, wiskunde A is simpel :{ Dat hoor ik gelukkig nog niet van werkelijk alle WiB'ers }:| Nu weer ontopic aub.
Het is ook zo. Ik had met Wiskunde D alle stof van wortel N/kansen/binompdf en weet ik wat in 1 avond geleerd en een 10 voor t tentamen. Dat was meer dan de helft van de wisA stof :P
pi_111548606
maar ik faal weer in andere vakken, maar die kies ik dan ook niet
pi_111548759
Ik heb ook Wiskunde D afgerond en kansrekening/statistiek is een lachertje met de knikkertjes en schijfjes. Wiskunde A'ers weten niet eens wat de werkelijke formules zijn voor binomcdf, een combinatie etc.
pi_111548830
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:25 schreef rasp het volgende:
Ik heb ook Wiskunde D afgerond en kansrekening/statistiek is een lachertje met de knikkertjes en schijfjes. Wiskunde A'ers weten niet eens wat de werkelijke formules zijn voor binomcdf, een combinatie etc.
of met die bout die in een moer moet passen met beide een standaardafwijking van zoveel :') sorry maar dit topic vraagt er om :P
pi_111549615
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:25 schreef rasp het volgende:
Jij bent echt een zeer stoere boy en ik weet zeker dat, wanneer jouw sociale EQ niet op het huidige niveau van onder de 100 was geweest, er later iets van jou geworden was.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2012 20:39:59 ]
  maandag 14 mei 2012 @ 20:42:22 #16
168572 .Paul
Téh Paul
pi_111549774
Hij heeft gewoon gelijk hoor. Bij Wiskunde D was kansrekening en statistiek echt poep-, maar dan ook echt poepsimpel. Moet je nagaan hoe het dan bij Wiskunde A is.. Ik hoor ook op mijn school dat mensen die er vroeger echt in zogen ook met gerust hart het examen in gaan. Ik doe zelf ook wiskunde B btw.
pi_111550347
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:39 schreef honderdprocentjes het volgende:

[..]

Jij bent echt een zeer stoere boy en ik weet zeker dat, wanneer jouw sociale EQ niet op het huidige niveau van onder de 100 was geweest, er later iets van jou geworden was.
Je liet me lachen.
pi_111550535
zonder haat of w.e. zet je 5 uur in en je kan het
pi_111550802
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:51 schreef rasp het volgende:

[..]

Je liet me lachen.
Ik weet zeker dat jij ook een hoop mensen hebt laten lachen bij jou op school, aangezien je attitude al aangeeft hoe goed je jezelf vindt dat je wiskunde d hebt gedaan, terwijl je in werkelijkheid geen fuck bent. Het enige wat wiskunde d aangeeft is dat je geen zwak hebt voor wiskunde en daarbij ook bereid bent om veel voor wiskunde te doen. Jij voelt je in feite stoer omdat je veel leert. Ik ken dat soort types, zij worden uitgelachen omdat het algemeen bekend is dat er later niks van deze mensen komt op sociaal gebied. Je kan waarschijnlijk wel leuk met cijfertjes spelen achter je kantoor terwijl je mama aan iedereen verteld hoe goed je altijd wel niet was in leren.

Ik en vele anderen zouden net zo makkelijk wiskunde d hebben kunnen doen, maar de motivatie ontbreekt omdat het puur gay is.
pi_111550877
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:57 schreef honderdprocentjes het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat jij ook een hoop mensen hebt laten lachen bij jou op school, aangezien je attitude al aangeeft hoe goed je jezelf vindt dat je wiskunde d hebt gedaan, terwijl je in werkelijkheid geen fuck bent. Het enige wat wiskunde d aangeeft is dat je geen zwak hebt voor wiskunde en daarbij ook bereid bent om veel voor wiskunde te doen. Jij voelt je in feite stoer omdat je veel leert. Ik ken dat soort types, zij worden uitgelachen omdat het algemeen bekend is dat er later niks van deze mensen komt op sociaal gebied. Je kan waarschijnlijk wel leuk met cijfertjes spelen achter je kantoor terwijl je mama aan iedereen verteld hoe goed je altijd wel niet was in leren.

Ik en vele anderen zouden net zo makkelijk wiskunde d hebben kunnen doen, maar de motivatie ontbreekt omdat het puur gay is.
Chill hem eens even man, het is maar een forum. :')
pi_111550958
Ik had ook wis a en wis b en wis a was echt te simpel.

Tot de fucking kansberekening.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_111551090
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:59 schreef Etsu het volgende:

[..]

Chill hem eens even man, het is maar een forum. :')
Ik probeer te zorgen voor een betere wereld. Dit doe ik door de sociaal zwakkeren te wijzen op hun algemene denkfouten.

--

On topic, wiskunde A is inderdaad tering simpel. Maar dit geldt voor alle vakken? Met een 6.7 gemiddeld voor m'n SE's denk ik toch wel gemiddeld een 7.3+ te halen voor m'n CE's, door slechts 1 examen per vak te maken m.u.v. geschiedenis.
pi_111551484
Wiskunde A heeft inderdaad weinig onderwerpen die je moet leren.
Het gaat ook vooral dat je doorhebt hoe je iedere opdracht moet aanpakken, welk kansmodel moet ik gebruiken etcetera. Sommige vinden dat moeilijk, anderen zien het meteen. Jij behoort blijkbaar tot de tweede groep, gefeliciteerd ^O^
pi_111551618
Hm... Ik kan me anders heel goed opschieten met mijn schoolgenoten, maar als jij van mij een stereotype wilt maken best.
Sowieso was mijn beginpost ook een troll maar je kon daar zelf niet doorheen prikken.
Toch grappig dat je, je bij voorbaat sociaal superieur acht ten opzichte van mij en zogenaamd het onrecht bestrijd. Dat zijn bij mij de mensen die worden uitgelachen.
pi_111551724
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:12 schreef rasp het volgende:
Hm... Ik kan me anders heel goed opschieten met mijn schoolgenoten, maar als jij van mij een stereotype wilt maken best.
Sowieso was mijn beginpost ook een troll maar je kon daar zelf niet doorheen prikken.
Toch grappig dat je, je bij voorbaat sociaal superieur acht ten opzichte van mij en zogenaamd het onrecht bestrijd. Dat zijn bij mij de mensen die worden uitgelachen.
Ik denk dat ik niet hoef te beargumenteren waarom dit amateuristische drogredenen zijn. Toch bedankt voor het nemen van de moeite.
pi_111552009
Ik verzin er niks nieuws bij, dat is jouw shit.
Maar wel lekker makkelijk zo ja.
pi_111552065
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:18 schreef rasp het volgende:

Maar wel lekker makkelijk zo ja.
Ben ik helaas niet de oorzaak van. Succes op school
  maandag 14 mei 2012 @ 21:31:12 #28
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111552839
het examen WisA is inderdaad veel makkelijker als de SE's, omdat er veel minder diepgang in zit.

en WisA is inderdaad veel makkelijker als WisB, ik heb eerst twee jaar WisB gehad en ben daarna overgestapt op WisA omdat ik WisB niet redde (lag overigens vooral aan mijn motivatie :P ) . WisA doe ik zonder moeite :)
pi_111554119
Ja jongens, zijn we klaar met bashen? We kunnen het er vast wel op een normale manier over hebben.

Ik vond Wiskunde A die ik gezien heb destijds ook makkelijker dan Wiskunde B, en bij bijles merk ik dat ook. Wiskunde B is nu eenmaal gewoon iets dieper vanwege de voorbereiding op een technische studie.

Wat wel grappig is, is dat sommige Wiskunde A onderdelen dan weer moeilijker lijken te zijn voor beta studenten, je merkt wel echt een soort verschil in denkwijze :)
pi_111557717
Welke onderwerpen doel je dan op, Maisnon?
pi_111558342
quote:
4s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:49 schreef Maisnon het volgende:
Ja jongens, zijn we klaar met bashen? We kunnen het er vast wel op een normale manier over hebben.

Ik vond Wiskunde A die ik gezien heb destijds ook makkelijker dan Wiskunde B, en bij bijles merk ik dat ook. Wiskunde B is nu eenmaal gewoon iets dieper vanwege de voorbereiding op een technische studie.

Wat wel grappig is, is dat sommige Wiskunde A onderdelen dan weer moeilijker lijken te zijn voor beta studenten, je merkt wel echt een soort verschil in denkwijze :)
Ja daarom halen we tienen voor die stof bij Wiskunde D :')
Ik wil best toegeven dat ik faal in Geschiedenis en Economie voor mijn part maar dat Wiskunde A moeilijk voor ons zijn zou is gewoon bs.
pi_111572807
Examen van WisA stelt niks voor vergeleken met de toetsen die je door het jaar heen krijgt (bij mij iig). Toen ik het examen twee jaar geleden voor mn neus kreeg geschoven moest ik serieus even gniffelen. Uiteindelijk een 8.3 gehaald geloof ik (één stomme denkfout gemaakt bij het begin van een vraag, anders richting de 10 geweest), terwijl ik van te voren een 6 stond.
Met een béétje inzicht kom je er wel. Qua voorbereiding had ik 't boek een beetje doorgebladerd.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:12:38 #33
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_111576439
Ik als wiskunde ramp moet een 4.2 halen en dan ga slaag ik waarschijnlijk. Bedankt voor de hoop die jullie mij geven mensen! *O*
leuk
pi_111576476
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 13:12 schreef Raap het volgende:
Ik als wiskunde ramp moet een 4.2 halen en dan ga slaag ik waarschijnlijk. Bedankt voor de hoop die jullie mij geven mensen! *O*
Succes :)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:18:54 #35
244271 WJE11
Not Arrogant, Just Better MUFC
pi_111576669
Op de havo stond ik het hele jaar door een 6, daarna voor het examen een 8,3 gehaald door hard te werken. Nu sta ik een 5,6 en heb ik wel wat meer moeite met vooral het aantonen van formules en differentiëren, dus nu weer knallen :)

Ik merk wel dat het nu lastiger wordt om opeens een hoger punt te halen, havo was voornamelijk kansen, kansen en nog eens kansen wat gewoon übersimpel is.

Als ik een 5,4 haal is dat echt facking briljant haha.
'Don't hate the player, hate the Game'
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:57:53 #36
326760 Duderd
ik dude, jij dude, wij duden..
pi_111578247
Zou ´t kunnen? Ik moet een 10 halen voor een 9.5 gemiddeld..
Doei
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:10:01 #37
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_111578726
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:51 schreef rasp het volgende:

[..]

Je liet me lachen.
Ik heb wiskunde D, A en anderhalf jaar wiskunde B gevolgd. Kansrekening is bij wiskunde D en A precies hetzelfde, dezelfde opgaven met dezelfde antwoorden. Wiskunde B is een andere insteek die ik miste (of ik was niet goed genoeg) en daarom ben ik geswitched. Wiskunde A daarentegen vereist een inzicht in (moeilijkere) situaties waarin (makkelijkere) formules moeten worden toegepast. Het is maar net waar je beter in bent; formules stampen of situaties begrijpen
pi_111579974
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:49 schreef dramatic het volgende:

[..]

Ik wil best toegeven dat ik faal in Geschiedenis en Economie voor mijn part maar dat Wiskunde A moeilijk voor ons zijn zou is gewoon bs.
In mijn tijd was er geen Wiskunde D :P

Ik heb alleen Wiskunde A1, Wiskunde A12, Wiskunde B1, Wiskunde B12 zelf echt meegemaakt

Daarbij was de 12 variant dus de gevorderde van de 1 variant. Wiskunde A was heel erg onderzoeksgericht, kansrekenen en dergelijke, en bij Wiskunde B kwam veel meer meetkunde kijken bijvoorbeeld, of integraalrekenen.
pi_111588017
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:37 schreef Maisnon het volgende:

[..]

In mijn tijd was er geen Wiskunde D :P

Ik heb alleen Wiskunde A1, Wiskunde A12, Wiskunde B1, Wiskunde B12 zelf echt meegemaakt

Daarbij was de 12 variant dus de gevorderde van de 1 variant. Wiskunde A was heel erg onderzoeksgericht, kansrekenen en dergelijke, en bij Wiskunde B kwam veel meer meetkunde kijken bijvoorbeeld, of integraalrekenen.
Okee, Wiskunde D bestaat uit heel WiskundeA in 3 hoofdstukken en WiskundeB2 wat nu niet meer in WiskundeB zit en nog een hele reeks andere dingen!
pi_111592566
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:10 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Ik heb wiskunde D, A en anderhalf jaar wiskunde B gevolgd. Kansrekening is bij wiskunde D en A precies hetzelfde, dezelfde opgaven met dezelfde antwoorden. Wiskunde B is een andere insteek die ik miste (of ik was niet goed genoeg) en daarom ben ik geswitched. Wiskunde A daarentegen vereist een inzicht in (moeilijkere) situaties waarin (makkelijkere) formules moeten worden toegepast. Het is maar net waar je beter in bent; formules stampen of situaties begrijpen
Niet mee eens. Mensen die wiskunde B doen hebben meestal ook natuurkunde, scheikunde etc. Daar heb je meer inzicht voor nodig in de situaties dan bij WIA. Ik snap niet waar dat steeds terugkomend non-argument vandaan komt, maar waarschijnlijk is het een relativering om je eigenwaarde te beschermen. Ik heb zelf wiskunde A afgesloten met een 9 op mijn eindlijst dus ik kan het goed weten.
Formules stampen is onzin, als je logica hebt dan kun je de meeste dingen zelf afleiden en als je dat niet kan dan moet je het ook zeker laten bij WIA.
pi_111666943
Zijn de opgaves in de examenbundel van wisk A allemaal uit oud examens gehaald? ( Wisk A 1,2 dus)

Ik merkte namelijk bij het maken van de complete examens wisk A 2010 2011 dat deze veeel makkelijker zijn dan de "oefenen op onderwerp" gedeelte in het examenbundel.....

Nu weet ik wel dat de nieuwe examenbundels aangepast zijn maarja.. ik vind het niveau van de opdr van de examens voor 2010 toch moeilijker
uhhhhhhhhh
pi_111667468
Het probleem is gewoon dat de moeilijkheid 'm vaak zit in het begrijpen van de tekst. De wiskundige handelingen die je uitvoert zijn ongelooflijk makkelijk, maar dan ook écht makkelijk. Die verhalen over bomen, verzekeraars en honingbijen vind ik gewoon strontirritant.
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:58:21 #43
369304 Bangarang
is een boomerang
pi_111680392
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:49 schreef dramatic het volgende:

[..]

Over het algemeen presteren scholieren met NT/NG profielen een stuk beter met economie dan scholieren met een CM/EM profiel. Puur vanwege inzicht en analytisch denkvermogen.
pi_111710350
Wiskunde A lijkt meer op tekst verklaren dan op wiskunde, dit is geen bash, maar het verklaart wel waarom je de wiskunde in de examens niet heel moeilijk vind. Je kan je tijd dus prima besteden aan vakken die je lastiger vindt.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:57:25 #45
242531 Ephesis
Huilen dit
pi_111836533
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 15:44 schreef Jaepiwon het volgende:
Zijn de opgaves in de examenbundel van wisk A allemaal uit oud examens gehaald? ( Wisk A 1,2 dus)

Ik merkte namelijk bij het maken van de complete examens wisk A 2010 2011 dat deze veeel makkelijker zijn dan de "oefenen op onderwerp" gedeelte in het examenbundel.....

Nu weet ik wel dat de nieuwe examenbundels aangepast zijn maarja.. ik vind het niveau van de opdr van de examens voor 2010 toch moeilijker
Daar heb ik nou ook last van. De examens lukken prima, bij oefenen op onderwerp lukt niets behalve de Normale Verdeling
Ja
pi_111845089
Ik doe wiB en heb rond de 7 voor mijn examen, heb net een vriend van me wat bijles gegeven in wiA en moet zeggen dat ik die wiA examens, vooral 2011, wel een stuk pittiger vond dan wiB.
Groetjes
pi_111865603
Hallo wat zit iedereen te zeiken over wisA. Ik heb WisC en ik ben het zat dat 'WisB'ers' doen alsof zij de allerslimsten zijn en ik de domste.

En best stoer, beetje opscheppen over je 10en op internet, maar daar kom je ook niet ver mee in het leven.
pi_111865606
Ervaar ik ook wel beetje zo. In mijn reguliere boek stonden nog vrij moeilijke toepassingen, in de examenbundel staan echter alleen simpele berekeningen met een verhaaltje eromheen.
pi_111866069
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:24 schreef DianaHorizon het volgende:
Hallo wat zit iedereen te zeiken over wisA. Ik heb WisC en ik ben het zat dat 'WisB'ers' doen alsof zij de allerslimsten zijn en ik de domste.

En best stoer, beetje opscheppen over je 10en op internet, maar daar kom je ook niet ver mee in het leven.
Sure maar wiskunde C stelt niks voor vergeleken met B en D. Dat is gewoon een feit en waarschijnlijk de reden dat je het gekozen hebt. De 1 is goed in dit vak en de ander in dat. Maar het is natuurlijk hetzelfde als dat je 2 jaar geleden zou zeggen "ik heb wiskunde B1 en B12 zegt dat het moeilijker is maar dat is niet zo." Je hebt nu eenmaal de makkelijkste variant van wiskunde :P Verder ben ik blij als ik een 6 voor wiskunde heb, geen 10 ofzo :')

[ Bericht 3% gewijzigd door dramatic op 22-05-2012 10:37:46 ]
pi_111870656
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:44 schreef dramatic het volgende:

[..]

Sure maar wiskunde C stelt niks voor vergeleken met B en D. Dat is gewoon een feit en waarschijnlijk de reden dat je het gekozen hebt. De 1 is goed in dit vak en de ander in dat. Maar het is natuurlijk hetzelfde als dat je 2 jaar geleden zou zeggen "ik heb wiskunde B1 en B12 zegt dat het moeilijker is maar dat is niet zo." Je hebt nu eenmaal de makkelijkste variant van wiskunde :P Verder ben ik blij als ik een 6 voor wiskunde heb, geen 10 ofzo :')
Klopt, maar je ziet dat wiskunde B'ers gauw elitair gedrag vertonen omdat ze de zwaarste wiskunde hebben. :P Dat mag wel wat minder.

Trouwens,
quote:
Als je tienen haalt voor Wis B kom je volgens mij wel ver hoor in 't leven. :Y) Het opscheppen erover is jammer, maar aan de ene kant snap ik 't wel. Zou ik ook doen met zulke cijfers. :D

Nu lijkt het alsof ik mezelf tegenspreek, maar zo bedoel ik het niet. Dat laatste was een grap. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')