Heb je dat ooit geprobeerd?quote:Op maandag 14 mei 2012 17:44 schreef leeell het volgende:
grote pan met satesaus, en dan langzaam warm laten worden
Ja, en ongeveer iedere satéboer die op een rommelmarkt staat of koninginnendagkraampje.quote:
Allemaal erg omslachtig als je een slowcooker hebt. Als de saté al gaar is tenminste.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:03 schreef RobinOok het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is je kip al gaar en de satesaus klaar en wil je 't alleen nog opwarmen. En de kip opwarmen in de saus is geen probleem?
Ik zou dan zorgen dat ik een doos met dubbele ziplock plastic zakjes had die tegen opwarmen kunnen. Zakkie vullen met wat satesaus en een paar sateetjes, zakkie dicht zippen, in pan kokend water mikken, 10 minuten doorwarmen en er weer uithalen.
En zo dus een hele zooi zakkies maken, met steeds een stel sateetjes erin.
Kan niks aanbakken, je kunt het zelfs in batches doen, niet alle zakjes tegelijk in 't water.
Wat je dan dus nog mee moet nemen is een draagbaar gaspitje en een grote pan.
En misschien een waterkoker om 't water sneller op temperatuur te krijgen, duurt anders lang, in zo'n grote pan.
Dan neem je een grote pan op een electrisch plaatje. Maar met die zakjes aan de gang is echt nutteloos veel werk.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:06 schreef RobinOok het volgende:
3 kg kipsate in een slowcooker van 3 liter opwarmen.
Nou ja, ga je gang. Ik zie dat niet zo zitten.
Voorbereidend werk ja. Maar hij zal het toch ook mee moeten nemen?quote:Op maandag 14 mei 2012 18:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan neem je een grote pan op een electrisch plaatje. Maar met die zakjes aan de gang is echt nutteloos veel werk.
yep, meermaalsquote:
Hoe lang is "langzaam"? Een vlammetje zodat het een uur duurt? Twee uur? Waar moet ik aan denken?quote:
quote:Op maandag 14 mei 2012 18:46 schreef RemcoDelft het volgende:
dat ik dan absoluut zeker moet weten dat de zakjes waterdicht zijn.
Zoek naar double ziploc bags. Die hebben dus een dubbele sluiting.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:46 schreef RemcoDelft het volgende:
@RobinOok: Opwarmen in zakjes in water klinkt helemaal niet verkeerd! Ware het niet dat ik dan absoluut zeker moet weten dat de zakjes waterdicht zijn. De satesaus kan wel apart opgewarmd worden, de kip kan dan zo in zakjes. Ik ga dit testen
Meenemen is geen probleem.
Weet je waar ze die verkopen? Ik heb ze alleen ooit uit de VS gehad, maar die zijn op.quote:
Ik denk dat het minder zooi geeft dan satesaus uit zakjes knijpen.quote:Maar waarom de saus nog apart opwarmen? Dat lijkt me dan weer wel gedoe.
Ik kocht ze bij de makro.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Weet je waar ze die verkopen? Ik heb ze alleen ooit uit de VS gehad, maar die zijn op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |