abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111530535
Onze tuin is nu bijna klaar en dus wordt het tijd om een zonnescherm aan te schaffen. Ik heb een paar dingen die ik wil. De breedte is 5,40 m. Hij moet elektrisch bedienbaar zijn met een afstandsbediening en een uitval hebben van 3.50 m. Een belangrijk extra informatiepunt is dat we een uitbouw hebben van 2.40 op de begane grond. De bakstenen muur waar de casette op moet is 3,40 hoog.

Nu heb ik een aantal winkels bezocht en mijn eisen neergelegd en hoorde ik bij de eerste 2 dat het geen probleem was die uitval. Alleen dat ze muurstrips moesten plaatsen van 70 cm ofzo om het gewicht te verdelen. Maar bij de laatste winkel hoorde ik dus dat het echt niet kan met zo'n uitval op een uitbouw. Dat 2,5 meter wel zo'n beetje de max is.

Ons terras is 3,40 dus dat zou ik wel erg graag helemaal onder het zonnescherm willen hebben. Maar wat kunnen jullie mij vertellen over de uitval van een zonnescherm bij een uitbouw?
  maandag 14 mei 2012 @ 13:35:10 #2
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_111530638
Wij hebben 3 meter uitval, met extra beugels, dat werd ons aangeraden.

3,50 is veel gewicht hoor, de kans dat bij een zuchtje windt je halve gevel naar beneden komt zonder gebruik beugels is dan wel redelijk groot. vergeet niet dat er door de uitbouw geen spowankers o.i.d. boven je schrm aanwezig zijn. wellicht kun je wat grotere extra beugels instaleren voor 3,50 ? (en koop er voor de zekerheid een windautomaat bij, zodat hij automatisch oprolt bij te veel wind)
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_111530747
Die beugels doen we al zeker ja. Dat werd door elke winkel aangeraden. Dus dat is het probleem niet. Een windautomaat is nog wel een goed idee ja.

Maar het gaat er mij meer om of het uberhaupt wel kan of dat zelf met beugels het niet aan te raden is.
  maandag 14 mei 2012 @ 13:40:02 #4
6468 zuigmarmot
pi_111530811
Tja, 3 meter is in ieder geval mogelijk, die hangt hier al een paar jaar

Anders eerst je opstalverzekering goed nakijken en gewoon bestellen.

vergeet niet, het is alleen de bakstenen buitenmuur die meekomt, zo erg is dat niet als je verzekerd bent
  maandag 14 mei 2012 @ 13:41:21 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_111530857
Er komt een gigantisch moment op te staan als het waait. De muur waaraan je de cassette hangt, moet dus wel serieus stevig zijn. Aangezien het een uitbouw is, zal de verankeriing an de bovenkant van het metselwerk niet berekend zijn op zo'n groot moment. Je kunt dus eigenlijk niet zonder strips of profielen die de druk verspreiden.

Wat een ding kan zijn mbt de uitval; 3,5 meter is een forse maat, mogelijk kan/wil die laatste dat niet maken, ivm garanties.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_111531826
Wij zitten een beetje met hetzelfde probleem alleen zou bij ons de uitval 4 meter moeten worden bij 4 m. breed.
Nu lopen we te denken aan een soort van prieel van 4 bij 4 met een doek ertussen op een glijstang/rails waar haakjes inzitten die dan weer aan het doek zitten wat je dus open kan trekken als er geen zon is.
Tenminste dat is zo ongeveer het idee, het moet alleen nog verder uitgewerkt worden.
  maandag 14 mei 2012 @ 14:11:56 #7
6468 zuigmarmot
pi_111532021
Ik denk dat 4 meter uitval niet zomaar te verkrijgen is (wellicht om die reden).

Het priel ide zie ik tegnwoordig vaak geadverteerd en bij tuincentra
pi_111532232
Ik heb nog even wat merken en leveranciers van zonneschermen gemaild met het probleem. Dus ik ben benieuwd wat ze zeggen.Hoe meer informatie van verschillende partijen hoe beter.
pi_111534516
Misschien is het een mogelijkheid om het scherm op het dak van de uitbouw te bevestigen? Als dit betonnen platen zijn heb je hier wellicht mee stevigheid dan vanuit de muur.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 14 mei 2012 @ 15:24:28 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_111534586
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 15:22 schreef DroogDok het volgende:
Misschien is het een mogelijkheid om het scherm op het dak van de uitbouw te bevestigen? Als dit betonnen platen zijn heb je hier wellicht mee stevigheid dan vanuit de muur.
Zoals eerder genoemd, het is geen bunker ;) Lijkt me dat het gewoon een houten balkconstructie is.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_111534764
Volgens mij is het allemaal beton. Het is een nieuwbouwhuis waarvan ik vorig jaar de sleutel heb gekregen en de uitbouw is met de bouw meegedaan.
pi_111543838
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:11 schreef zuigmarmot het volgende:
Ik denk dat 4 meter uitval niet zomaar te verkrijgen is (wellicht om die reden).

Het priel ide zie ik tegnwoordig vaak geadverteerd en bij tuincentra
Maar ook allemaal te klein, voor ons wordt het dus zelf maken.
pi_111549000
Wij hebben nu 2 schermen op het oog waarbij ze in de winkel niet vertelde dat het niet kon, alleen dat er wel extra beugels nodig waren.

1.
http://www.floriszonwerin(...)ada.php#SlideFrame_1

2.
http://www.zon-en-windows(...)ng/11-terrasschermen
En dan de future box (hoewel maar tot 3 meter en de beautybox.

Maar nr 1 heeft de voorkeur op dit moment.
  maandag 14 mei 2012 @ 21:41:38 #14
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_111553591
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:02 schreef Sorella het volgende:

[..]

Maar ook allemaal te klein, voor ons wordt het dus zelf maken.
kijk eens bij de betere zonneschermbedrijven. Er zijn al kant en klare producten voor jouw wens
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_111556544
Wij hebben sinds vorig jaar een zonnescherm opgehangen van 5.5 m breed bij 3,5 meter uitval.
Ook ik zat met het probleem van blijft hij hangen of niet.Wij hebben gekozen voor beugels die ik zelf heb laten maken. Wij hebben namelijk een uitbouw met deuren van 2.30m hoog en het zonnescherm moest dus opdezelfde hoogte als mijn boeideel komen anders zouden de tuindeuren tegen het scherm aankomen als deze open stonden.Maar hij hangt nog steeds en bevalt ook nog steeds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')