Ik heb een neus van 2 meter, ik zou het moeten wetenquote:Op maandag 1 juli 2013 13:42 schreef senesta het volgende:
Ik heb twee fretjes gehad, mannen, allebei laten helpen en ik vond ze toch nog best ruiken hoor
Hehe, naja, de één is ook gevoeliger voor luchtjes dan een ander.quote:
er zijn een maar grote leugens over fretten:quote:Op maandag 1 juli 2013 09:33 schreef senesta het volgende:
Ik vind fretjes echt geweldig! Jammer alleen dat ze zo enorm stinken
ruiken is anders dan stinken.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:42 schreef senesta het volgende:
Ik heb twee fretjes gehad, mannen, allebei laten helpen en ik vond ze toch nog best ruiken hoor
quote:Op maandag 15 juli 2013 21:48 schreef Oneandonlyselina het volgende:
[ afbeelding ]
Hier 8 maanden oud.
Vandaag bij de Dierenarts geweest voor zn enting.
Hij woog 1,59 kilo.
monster
Ook al zo'n droppiequote:Op maandag 15 juli 2013 21:46 schreef Oneandonlyselina het volgende:
[ afbeelding ]
Onze Shae, van 20-04-2012.
hier 7 weekjes oud.
![]()
Het is een black mitt.
Ontzettend lief beest.
Loopt dagelijks mee het bos in, aan zn tuigje.
mn droppie
Bijniertumoren vooral als ze gecastreerd zijn.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:09 schreef trovey het volgende:
Hoe zit het tegenwoordig met de gevoeligheid voor hartproblemen en bijniertumoren bij (oudere) fretten? Alhoewel ik mijn best heb gedaan om gezonde beestjes te krijgen destijds waren dat toch wel de doodsoorzaken.
Is hij ook.quote:
In de tijd dat ik ze had waren die hormoonimplantaten er nog niet, het was stinken of castrerenquote:Op maandag 15 juli 2013 22:29 schreef Oneandonlyselina het volgende:
[..]
Bijniertumoren vooral als ze gecastreerd zijn.
Daarom heeft die van ons een.hormoonimplantaat.
Over hartproblemen durf ik niets te zeggen.
Studeer zelf voor paraveterinair, maar krijgen vrijwel niks over fretten
Ah vandaar,quote:Op maandag 15 juli 2013 22:33 schreef trovey het volgende:
[..]
In de tijd dat ik ze had waren die hormoonimplantaten er nog niet, het was stinken of castrerenIk heb twee fretjes gehad die voortijdig zijn gestrand door een hartstilstand, hartproblemen waren een bekend gegeven bij fretten volgens mijn dierenarts(overigens na navragen bij dierenartsen die er meer van wisten dan het standaardwerk want inderdaad zijn het nog steeds ondergeschoven kindjes bij de opleiding
).
Pak dan ook even waterschildpadden mee.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:39 schreef Oneandonlyselina het volgende:
[..]
Ah vandaar,
nou met een implantaat is de kans echt een stuk kleiner.
De hormonen kunnen namelijk nogsteeds van de hersenen naar de teelballen.
Door de teelballen te verwijderen raakt de hormoonhuishouding van slag, waardoor ze sneller bijniertumoren ontwikkelen.
Alhoewel, zo legde mijn dierenarts het uit.
Ik heb veel "exotische" dieren.
Ik ga, wanneer ik afgestudeerd ben, zeker cursussen e.d. volgen voor exotischere diersoorten.
Vind dat er veel te weinig kennis in is.
Hier in Alkmaar zit 1 dierenarts die er redelijk ervaring mee heeft en extra cursussen ervoor volgt.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:41 schreef trovey het volgende:
[..]
Pak dan ook even waterschildpadden mee.Heb ik ook 16 jaar gehad en dat was ook een drama bij dierenartsen, mijn dierenarts heeft alles van mijn dieren geleerd want de standaardkwaaltjes hadden ze nooit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |